Semigreren
maandag 11 oktober 2010 om 16:56
Er zijn vast veel topics over emigreren, maar ik ben op zoek naar mensen die halfjaarlijks verhuizen van NL naar het buitenland en terug; semigreren noem ik het maar. Bijvoorbeeld de zomers doorbrengen en werken in Nederland en de winters werken in het buitenland.
Het lijkt mij namelijk de perfecte oplossing voor mijn winterdips. Ik ben niet gehecht aan Nederland maar wel aan mijn vrienden en familie. Wat het misschien lastig zou kunnen maken is het vinden van werk voor een half jaar, en dat je misschien het gevoel zou krijgen nergens meer echt 'thuis' te zijn.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben, of weten hoe ik meer info over zoiets kan vinden?
Het lijkt mij namelijk de perfecte oplossing voor mijn winterdips. Ik ben niet gehecht aan Nederland maar wel aan mijn vrienden en familie. Wat het misschien lastig zou kunnen maken is het vinden van werk voor een half jaar, en dat je misschien het gevoel zou krijgen nergens meer echt 'thuis' te zijn.
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben, of weten hoe ik meer info over zoiets kan vinden?
zondag 17 oktober 2010 om 17:45
Hier geen echte ervaringen, heb wel een aantal jaar in het buitenland gewoond, waarbij ik toch 1 a 2x per jaar 2 maand terugging (moest) naar NL.
Semigreren lijkt mij ook echt de ideale oplossing, en dan inderdaad in de winter in het buitenland, hoeft natuurlijk niet zo heel precies 6 maand, 8 maand hier, 4 maand buitenland vind ik ook al heel prettig
Maar ja, hoe regel je dat met werk, geld en huisvesting etc? Voor mij is het vooralsnog dan ook niet haalbaar. Er zijn wel mogelijkheden om 6 maand in het buitenland te werken en dan 6 maand hier als bijv. schoonmaakster ofzo. Maar ik zou in beide landen toch wel werken willen doen waar ik enigzins plezier aan beleef en die mij uitdaging biedt.
Nee, ik heb de oplossing nog niet gevonden, maar ik lees aandachtig mee
Overigens ben ik helemaal niet bang om me nergens meer thuis te voelen. Wanneer ik in NL ben en ik heb geen vooruitzichten om binnen enkele maand naar het buitenland te gaan, mis ik het buitenland heel erg. Omgekeerd als ik langere tijd in het buitenland zit. Als ik 'maar' een half jaar in NL ben en dan maar een half jaar buitenland, heb ik helemaal geen last van dat gevoel!
Semigreren lijkt mij ook echt de ideale oplossing, en dan inderdaad in de winter in het buitenland, hoeft natuurlijk niet zo heel precies 6 maand, 8 maand hier, 4 maand buitenland vind ik ook al heel prettig
Maar ja, hoe regel je dat met werk, geld en huisvesting etc? Voor mij is het vooralsnog dan ook niet haalbaar. Er zijn wel mogelijkheden om 6 maand in het buitenland te werken en dan 6 maand hier als bijv. schoonmaakster ofzo. Maar ik zou in beide landen toch wel werken willen doen waar ik enigzins plezier aan beleef en die mij uitdaging biedt.
Nee, ik heb de oplossing nog niet gevonden, maar ik lees aandachtig mee
Overigens ben ik helemaal niet bang om me nergens meer thuis te voelen. Wanneer ik in NL ben en ik heb geen vooruitzichten om binnen enkele maand naar het buitenland te gaan, mis ik het buitenland heel erg. Omgekeerd als ik langere tijd in het buitenland zit. Als ik 'maar' een half jaar in NL ben en dan maar een half jaar buitenland, heb ik helemaal geen last van dat gevoel!
donderdag 21 oktober 2010 om 23:05
Ik ben wel wat opgeschoten. Maar wat ik me vooral besef is hoe graag ik wil (s)emigreren. Ik roep het al jaren, maar ik wil het eigenlijk ook echt graag nu. Ik hoop dat ik mijn vriend zover kan krijgen dat hij het serieus wil overwegen.
Ik weet ook niet zeker meer of ik zou willen heen en weer reizen, misschien is een vast plekje met wat minder geregel ook wel fijn. De vriendenenfamilie-issue bestaat dan nog wel, maar ik weet niet wat nou fijner zou zijn.
Ik weet ook niet zeker meer of ik zou willen heen en weer reizen, misschien is een vast plekje met wat minder geregel ook wel fijn. De vriendenenfamilie-issue bestaat dan nog wel, maar ik weet niet wat nou fijner zou zijn.
vrijdag 22 oktober 2010 om 07:14
@Woolloon ik moet je wel even waarschuwen wat Belize betreft. Een geweldig land maar een werkvergunning krijgen doe je niet zomaar. Ze hebben een rule "Belizean First" en je moet van goede huize komen dat je binnen een jaar een werkvergunning krijgt. Of je moet van afstand kunnen werken zoals ik een paar keer heb gedaan. Ik hier in California terwijl mijn opdrachtgever in de NL is.
vrijdag 22 oktober 2010 om 14:14
SFO, jouw ouders wonen er toch? Of werken zij daar niet?
Ben toch heel benieuwd wat voor werk iemand 'op afstand' doet.
Ik wil namelijk ook naar een land verhuizen waar voor mij geen werk te vinden is. Dus werk wat ik 'op afstand' zou kunnen doen, zou perfect zijn. Kan alleen nog niks bedenken/vinden.
Ben toch heel benieuwd wat voor werk iemand 'op afstand' doet.
Ik wil namelijk ook naar een land verhuizen waar voor mij geen werk te vinden is. Dus werk wat ik 'op afstand' zou kunnen doen, zou perfect zijn. Kan alleen nog niks bedenken/vinden.
maandag 25 oktober 2010 om 10:22
Ik woon ook in het buitenland en man en ik werken via internet en kunnen dus eigenlijk overal werken. We gaan vaak voor langere tijd weg en de vrijheid is echt fantastisch! Google eens op Location Independent Living, er zijn best wel veel mensen die zo leven.
Als psycholoog zou je bijvoorbeeld coaching via internet/skype kunnen geven. Je kunt je dan richten op mensen die in het buitenland wonen en een nederlandse psycholoog zoeken of op mensen in Nederland die geen vrij kunnen/willen krijgen van hun werk en graag 's avonds vanuit hun eigen huis thearapie willen volgen.
Als psycholoog zou je bijvoorbeeld coaching via internet/skype kunnen geven. Je kunt je dan richten op mensen die in het buitenland wonen en een nederlandse psycholoog zoeken of op mensen in Nederland die geen vrij kunnen/willen krijgen van hun werk en graag 's avonds vanuit hun eigen huis thearapie willen volgen.
maandag 25 oktober 2010 om 10:29
Nou, dan ga ik 'even' psycholoog' worden.
Dat zal dus niet gaan.
En het lijkt me helemaal niks om met een psycholoog via Skype sessies te voeren!
Ik ga wel even googlen op Location Independent Living.
En zat nog te denken dat schrijven mischien een oplossing is. Bijvoorbeeld voor reisgidsen/brochures.
Dat zal dus niet gaan.
En het lijkt me helemaal niks om met een psycholoog via Skype sessies te voeren!
Ik ga wel even googlen op Location Independent Living.
En zat nog te denken dat schrijven mischien een oplossing is. Bijvoorbeeld voor reisgidsen/brochures.
maandag 25 oktober 2010 om 10:56
De TO is psycholoog en was op zoek naar ideeën, dus misschien is het wat voor haar? Ik ken een Amerikaanse die een psycholoog via Skype heeft en ze is er erg blij mee. Ook ken ik Nederlanders in het buitenland die op zoek zijn naar een Nederlands sprekende psycholoog. Ik denk dat er zeker wel een markt voor is.