Senior nomad lifestyle - wie ook?

10-07-2018 13:37 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment wonen we gedurende een aantal jaar in het Midden-Oosten. Ons huis in Nederland is al verkocht, de belangrijkste bezittingen zijn opgeslagen. Over een paar jaar willen we een senior nomad lifestyle gaan volgen - de wereld gaan zien door telkens ergens langere tijd te verblijven. Oftewel door het huren van een huis, rondreizen met een camper of door huisoppassen. En missen we familie, vrienden of Nederland - dan gaan we weer even terug.

Online word ik geinspireerd door een gepensioneerd stel 'senior nomads' - zij doen net zoiets, reizen de wereld rond en verblijven in Airbnb's. En leven van hun pensioen (dus geen digital nomads, die onderweg online werken).


We hebben het er al vaak over, er zijn zo veel landen waar we graag langere tijd willen verblijven. Ontzettend leuk, maar ook lastig want we zullen nog minimalistischer moeten gaan leven. Ik probeer er al naar toe te werken, door nog meer spullen en kleding uit te zoeken.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zo'n levenstijl (willen gaan) leiden?
Alle reacties Link kopieren
Interessant die Senior Nomad Lifestyle. Mijn vriend en ik hopen ‘later’ ook zo te kunnen leven. Nederland zal altijd onze basis blijven, maar we willen zeker een aantal maanden per jaar ergens anders verblijven.

Nu emigreren wil ik niet, ik wil mijn neefjes zien opgroeien, zelf zijn we kinderloos...

We nemen nu al maatregelen om later zo te gaan leven, over een aantal jaar is onze hypotheek afbetaald, en we sparen ervoor dat we eerder kunnn stoppen met werken!

Hopelijk is dit ons gegund en kunnen we in goede gezondheid later als senior nomads gaan leven!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
11-07-2018 20:57
Mijn ouders (70ers) doen het, maar dan de 'maximale' variant. Mooi vast huis, maar daar zijn ze weinig, rollen van de ene reis in de andere. Flink pensioen. Ze verbrassen alles
Klinkt alsof ze enorm genieten van het leven! Lijkt mij geweldig als je dat op die leeftijd nog kan en dat het je gegund is💕
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
14-07-2018 12:08
Ik vind dat altijd zo’n onzin. Ik heb een aantal zeer goede vrienden, waarvan er 2 al in het buitenland wonen en 2 meer in het buitenland dan binnen Nederland en ik zie hen regelmatig zat. Juist nomads hebben het wat dat betreft nog makkelijker want die zijn in het buitenland nergens aan gebonden en kunnen zo terug als ze willen, vaak even NL aandoen als ze daar behoefte aan hebben, etc.

En op reis ontmoet je juist ook heel veel mensen. Reizen, althans op de manier die TO van plan is, is nou bij uitstek iets voor mensen die niet enorm op elkaar gericht zijn en graag contact leggen met anderen.

En vwb ziekte: ze hebben overal ter wereld ziekenhuizen waar je terecht kunt en als het echt heel ernstig/terminaal is zie je dan wel weer toch? Ik richt mijn leven iig niet in met in mijn achterhoofd de mogelijkheid dat ik kanker krijg ofzo. Daar dealen we wel mee als het aan de orde is. Of ik nou in NL zit of op de Galapagos-eilanden.
Helemaal mee eens!
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
14-07-2018 12:12
Dat ligt er ook aan hoe lang je naar het buitenland gaat, schrijf je je uit in Nederland, moet je je uitschrijven bij je zorgverzekering, heb je een speciale reis-verzekering enz. Maar er zijn vrij veel sites met info over dit onderwerp.
Dat is niet meer zo, wanneer je uitgeschreven bent mag je nog 3 jaar een NL zorgverzekering houden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven