Sensationeel kerstpakket
donderdag 11 januari 2018 om 11:38
Mijn man heeft als kerstpakket een waardebon t.w.v €500,- gekregen om te besteden aan een stedentrip. Er is een voorwaarde: Tijdens de stedentrip moet er iets van kennis worden opgedaan. Wij zijn vrij jong en hebben niet veel gezien en willen dit natuurlijk goed gebruiken. Dus brand los met tips over steden en bezienswaardigheden!
donderdag 11 januari 2018 om 11:49
Wat een leuk idee! In elke stad is wel iets te leren.
Waarschijnlijk is het niet de bedoeling dat je ergens een hotel boekt en de sauna niet uit komt, bij wijze van spreken. Of dat je er een zon- en zuipweekend van maakt.
Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar een stad in Andalucia of Portugal, denk ik.
Waarschijnlijk is het niet de bedoeling dat je ergens een hotel boekt en de sauna niet uit komt, bij wijze van spreken. Of dat je er een zon- en zuipweekend van maakt.
Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar een stad in Andalucia of Portugal, denk ik.
Je kunt méér.
donderdag 11 januari 2018 om 11:51
Naar Porto!!
Geweldig gezellig en mooi. Veel oude gebouwen en veel gezelligheid en alles op loopafstand.
En qua kennis opdoen: Voor €10 pp kun je daar een rondleiding doen bij diverse Porthuizen. Daar vertellen ze je over de historie van de porthuizen en hoe port gemaakt wordt.
Heel leerzaam en leuk en je kunt meerdere soorten port proeven.
https://www.cityspotters.com/portugal/porto
Geweldig gezellig en mooi. Veel oude gebouwen en veel gezelligheid en alles op loopafstand.
En qua kennis opdoen: Voor €10 pp kun je daar een rondleiding doen bij diverse Porthuizen. Daar vertellen ze je over de historie van de porthuizen en hoe port gemaakt wordt.
donderdag 11 januari 2018 om 11:54
Goed plan!Scratte schreef: ↑11-01-2018 11:51Naar Porto!!
donderdag 11 januari 2018 om 12:03
Ik kan wel 50 mooie en interessante stedentrips verzinnen.
Londen, Berlijn, Parijs, Praag, Wenen, Salzburg, Dublin, Edinburgh, Barcelona, Madrid, Valencia, Lissabon, Porto, Rome, Florence, Sevilla, Rabat en Casablanca, Fez, Brussel, München, Sofia, Dubrovnik en Split, Warchau, Krakow, Riga, Tallinn, St. Petersburg, Moskou, Stockholm, Kopenhagen, Keulen en Aken,
Dat zijn er geen 50, maar zó moeilijk moet het toch niet zijn om een bestemming te vinden.
Londen, Berlijn, Parijs, Praag, Wenen, Salzburg, Dublin, Edinburgh, Barcelona, Madrid, Valencia, Lissabon, Porto, Rome, Florence, Sevilla, Rabat en Casablanca, Fez, Brussel, München, Sofia, Dubrovnik en Split, Warchau, Krakow, Riga, Tallinn, St. Petersburg, Moskou, Stockholm, Kopenhagen, Keulen en Aken,
Dat zijn er geen 50, maar zó moeilijk moet het toch niet zijn om een bestemming te vinden.
donderdag 11 januari 2018 om 12:11
En haal dan bij de VVV een foldertje van de kathedraal in Gent of lees er over op intranet en verbijster de baas met een beschrijving van één van de beroemdste kunstwerken ter wereld in die kathedraal. Er zijn zelfs films gemaakt over het redden van dat kunstwerk uit de handen van de Nazi's,
amarna wijzigde dit bericht op 11-01-2018 12:18
0.80% gewijzigd
donderdag 11 januari 2018 om 12:22
donderdag 11 januari 2018 om 12:26
Ik ben daar vorig jaar geweest en vond de kersen erg lekker.Blondie456 schreef: ↑11-01-2018 12:01Ik zou naar 't Dreupelkot gaan in Gent in Belgie. Heel leerzaam daar hebben ze meer dan 200 soorten jenever. Chocoladejenever is mijn favoriet.
Je kunt ook leuke bierrondleidingen volgen in Gent. Naast bierproeven (altijd leuk) krijg je een hoop van de stad te zien zoals het klooster en leer je van alles en nog wat over de geschiedenis van de stad en het bierbrouwen.
donderdag 11 januari 2018 om 12:28
Ja, kersen is ook lekker en de vanille die ze zelf stoken. Bier proeven is ook leuk. Ik vind Gent sowieso een leuke stad.Zwartvlekje schreef: ↑11-01-2018 12:26Ik ben daar vorig jaar geweest en vond de kersen erg lekker.
Je kunt ook leuke bierrondleidingen volgen in Gent. Naast bierproeven (altijd leuk) krijg je een hoop van de stad te zien zoals het klooster en leer je van alles en nog wat over de geschiedenis van de stad en het bierbrouwen.