Singapore Airlines

24-11-2015 14:05 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ga in Januari naar Australie toe, ik vlieg met singapore airlines. Nou zag ik dat er 'Mrs' op de vliegtickets staan, maar ik ben niet getrouwd.. Zou dit een probleem zijn? (Het reisbureau heeft het geboekt, en ik zag het dus pas nu ik alle papieren officieel heb) en wat zijn jullie ervaringen met Singapore Airlines? En met de overstap in Singapore? Ik heb nog nooit zolang gevlogen,en ik ga alleen dus het is best spannend!
🌻🌻 Finding My Own Way 🌻🌻"Ever tried. Ever failed,No matter,Try again.Fail again,Fail Better.”
Als je een vrouw bent dan is MRS standaard.

Singapore airlines vind ik 'n heerlijke maatschappij, één van de betere. En weet niet hoeveel tijd je hebt in Singapore. Laatste keer kwam ik 6AM aan en vloog pas 's avonds laat verder, dus toen ben ik naar de ZOO gegaan en later nog naar dat nieuwe met metalen bomen vlak bij dat hotel met zwembad op dak. Maar voor mij was 't al de 3e keer in Singapore waarvan 2 uitgebreide stopovers van 4 dagen, dus de meeste highlights had ik al gezien. Leuk is bijv. ook China town, Sentosa, botanische tuin, Orchard Road en lekker eten doe je aan de Quay's. Als je tijd hebt kun je nog 'n originele Singapore Sling gaan drinken in 't Raffles.
Shoot first, ask questions later!
Singapore airlines is heel goed! En Mrs. Is staandaard. No worries!
Ooh echt? Bij eerdere vliegervaringen (Bij bv. Transavia of KLM) was MRS altijd als je getrouwd bent en MISS als je dat niet bent.. Dus vandaar mijn verwarring.. Niet dat ik daar zometeen sta en ze zeggen 'sorry dit klopt niet u mag niet verder'

Ik heb helaas niet zo lang in singapore, op de heenweg maar 1 uur en 40minuten ong en op de terugweg iets langer maar dat is in de nacht.. Maar je weet het nooit dingen kunnen altijd veranderen..
🌻🌻 Finding My Own Way 🌻🌻"Ever tried. Ever failed,No matter,Try again.Fail again,Fail Better.”
No worries, mijn dochter van toen 15 was zelfs MRS bij Singapore AL
nee hoor, niet aan de hand. De spelling van je naam is wel heel belangrijk.

Singapore airmiles is een van de beste maatschappijen. Je wordt er vriendelijk geholpen en ook de beenruimte is net iets meer dan bij bv. KLM.

Normaal gesproken heb je keuze uit 3 verschillende maaltijden. Je krijgt hiervoor aan het begin van de vlucht een menukaart. De menukaart is zowel in het Engels als in het Nederlands.

Er staan ook vele drankjes in de kaart, waaronder de bekende Singapore sling cocktail.

Heb je zin om iets te snoepen of te eten tussen de maaltijden door, geen probleem. Ze hebben heerlijke broodjes, appels, chips, nootjes, chocolade, en soms ijs. Meestal komen ze met de snacks rond, soms moet je het gewoon even halen of vragen. Hetzelfde geldt voor de drankjes. Meestal lopen ze vele malen rond met een dienblad met water en sapjes.
Gelukkig is het 'normaal'! Mijn naam klopt gelukkig wel, ik neem aan dat dat het belangerijkste is? En ik ben natuurlijk een vrouw dus waarschijnlijk maakt Mrs,Miss of Ms niet heel veel uit..

Moet je met Euro's of Australische Dollar betalen aan boord? Of kan beide? -- Tot nu toe ben ik alleen in de EU geweest dus dit is mijn eerste keer buiten Europa,en met een 'buitenlandse' vliegmaatschappij.. Dus alles voelt 'nieuw,anders en spannender' aan. Vooral omdat ik dus alleen ga, en het best wel een 'reis' is..
Wat wou je kopen aan boord? Alle eten en drinken (ook alcoholisch) is gewoon inbegrepen.

Voor tax free aankopen kun je je creditcard gebruiken.
Waar ga je allemaal naartoe in Australie? Is daar heerlijk!!
quote:redbuIIetje schreef op 24 november 2015 @ 15:25:

Wat wou je kopen aan boord? Alle eten en drinken (ook alcoholisch) is gewoon inbegrepen.

Voor tax free aankopen kun je je creditcard gebruiken.Ook bij 'economy class'? Dat wist ik niet!
Melbourne en omgeving.. De Australian Open wordt in Januari gehouden daar, en een vriend van mij (een australier) die zei dat ik ècht de australian open zou moeten meemaken als ik kwam naar australie.. Het voelt nog steeds 'unreal' aan dat ik naar australie ga! Nog maar een paar weken voor ik ga..
Ja, ook bij economy

Je kunt 't op 'n zuipen zetten! Bloody mary's zijn mijn favoriet in de lucht (tomatensap doet 't altijd wel lekker) Maar gin tonics zijn ook niet te versmaden! Cheers
quote:JillandKateRFedererfan schreef op 24 november 2015 @ 15:31:

Melbourne en omgeving.. De Australian Open wordt in Januari gehouden daar, en een vriend van mij (een australier) die zei dat ik ècht de australian open zou moeten meemaken als ik kwam naar australie.. Het voelt nog steeds 'unreal' aan dat ik naar australie ga! Nog maar een paar weken voor ik ga.. Zou wel wat meer gaan zien dan alleen maar Melbourne hoor! Zijn prachtige gebieden, vooral rond Cairns het Great Barrier Reef bijv. Binnenlandse vluchten heb je al rond de 70 euro, dus laat je niet weerhouden wat rond te hoppen tussen de highlights. Sydney is ook helemaal top, tot nu toe mijn meest favoriete stad ever.
Ik heb al wat info gevonden over bv de Great ocean road, en phillip island. Denk er ook over om met de trein naar Sydney to gaan, of een trip van Cairns terug naar melbourne. Ik probeer niet te veel te plannen, ook omdat het vaak lokaal makkelijker te regelen is geloof ik
quote:redbuIIetje schreef op 24 november 2015 @ 15:32:

Ja, ook bij economy

Je kunt 't op 'n zuipen zetten! Bloody mary's zijn mijn favoriet in de lucht (tomatensap doet 't altijd wel lekker) Maar gin tonics zijn ook niet te versmaden! Cheers Haha meestal smaakt alles totaal anders in de lucht.. Dus ben benieuwd! Zo stom dat ik niet wist dat het er bij in zit.. Ik wist het van de maaltijden, en dat je gratis water krijgt.. Gelukkig zit ik van Amsterdam naar Singapore aan het gangpad
Beetje mosterd maar geslachts- en burgerlijke staat aanduidingen (MR/MRS/MISS) op tickets zijn niet relevant zolang je naam maar matcht. Ik ben talloos vaak als MR gevlogen, nooit een issue. Bij sommige airlines kun je het niet eens aangeven.
quote:JillandKateRFedererfan schreef op 24 november 2015 @ 15:39:

[...]

Haha meestal smaakt alles totaal anders in de lucht.. Dus ben benieuwd! Zo stom dat ik niet wist dat het er bij in zit.. Ik wist het van de maaltijden, en dat je gratis water krijgt.. Gelukkig zit ik van Amsterdam naar Singapore aan het gangpad Intercontinentaal vliegen is zooo veel beter dan binnen de EU en met een goede maatschappij is het gewoon eigenlijk best leuk. Geniet ervan!
quote:JillandKateRFedererfan schreef op 24 november 2015 @ 15:29:

[...]

Ook bij 'economic class'? Dat wist ik niet!Ja, ook bij economy. Je hoeft maar met je vingers te knippen en het wordt gebracht, helemaal gratis en voor niets.
Oh ja, ook de headset is gratis en je kunt je telefoon of tablet aansluiten op stroom.

Je kunt zelfs je eigen film op het schermpje van het vliegtuig bekijken.
Singapore Airlines is heerlijk om mee te vliegen.

En mrs is standaard. Op je ticket staat net als op je paspoort altijd je meisjesnaam, dus ongeacht of je getrouwd bent of niet.

Een goede reis en veel plezier in Australië!
Zo stom dat ik dat allemaal niet wist.. (Gratis eten,drinken,headset) dat klinkt allemaal beter dan de binnen EU vluchten haha.. Ik kan ook bijna geen info vinden op de webiste van SA..

Maar gelukkig weet ik het nu! Ik heb het nog even gevraagd aan singapore airlines,en zij zeggen dat het geen probleem is maar dat ik contact met het reisbureau kan opnemen en dat het veranderd kan worden maar het is niet noodzakelijk.
Geloof het of niet, maar je kunt op Changi AirPort zelfs gratis winkelen. Ja je leest het goed, GRATIS
Op de site kun je vanaf december zelfs al zien welke films je onderweg allemaal kan kijken:

http://www.singaporeair.c ... /movieslanding/thismonth/

En series:

http://www.singaporeair.c ... elevisionlanding/dramatv/
Klinkt goed

-bedankt dan kan ik al 'huiswerk' doen welke films/series ik wil zien ;) ik geloof dat ik wel bij een goede maatschappij zit..
Oh ik was enorm mosterd. (volgende keer eerst op F5 duwen...).

Wat ook fijn is bij SA is dat je 30 kg mag meenemen ipv de 23kg van klm. En als je toch in Melbourne bent, is Kangaroo Island erg leuk!

@ Janneke, gratis shoppen??!! Vertel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven