Singapore, Sumatra en Borneo

03-10-2010 09:54 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als alles meezit, wil ik volgende zomer 5 weken rondtrekken door Azië, ik wil een vlucht boeken naar Singapore, daar een weekje blijven, en dan van daaruit naar Sumatra en Indonesisch Borneo.

Wie is hier ook geweest en heeft goeie tips wat betreft bezienswaardigheden, hostels, hotels, tripjes, e.d?

Ben benieuwd!
Singapore is erg leuk! Hier wat aanraders om te gaan doen:

- Zoo (nog nooit eerder zo'n mooie dierentuin gezien)

- Jurong birdpark

- Chinese gardens

- Botanische tuin

- Sentosa Island

- Hightea in Raffles en vergeet er ook geen Singapore Sling te drinken

- Chinatown

- Little India

- Arabische wijk

- uit eten op de Quay's

- shoppen

Als je met Singapore Airlines vliegt en dus stopovert op Singapore, krijg je 'n heleboel kortingscoupons voor bovenstaande activiteiten.

Kies dus je hotel uit 't stopoverprogramma van SA. Zit je in elk geval lekker centraal en comfortabel en met 'n rooftop zwembad.
quote:elninjoo schreef op 03 oktober 2010 @ 10:20:

Singapore is erg leuk! Hier wat aanraders om te gaan doen:

- Zoo (nog nooit eerder zo'n mooie dierentuin gezien)

- Jurong birdpark

- Chinese gardens

- Botanische tuin

- Sentosa Island

- Hightea in Raffles en vergeet er ook geen Singapore Sling te drinken

- Chinatown

- Little India

- Arabische wijk

- uit eten op de Quay's

- shoppen

Als je met Singapore Airlines vliegt en dus stopovert op Singapore, krijg je 'n heleboel kortingscoupons voor bovenstaande activiteiten.

Kies dus je hotel uit 't stopoverprogramma van SA. Zit je in elk geval lekker centraal en comfortabel en met 'n rooftop zwembad.Kan weinig toevoegen, alleen dat het super leuk is in Singapore! En inderdaad wel een Sling drinken bij Raffles; anders is je bezoek niet compleet geweest. (mag ik mee, ah toe????)
dat hostel waar ze die food tour organiseren (staat in de lonely planet) in singapore is leuk! die food tour is een absolute aanrader.
Klinkt allemaal goed! Is een week genoeg?
Ja, een week Singapore is meer dan genoeg. Tenzij je het type 'shop till you drop' bent, dan kun je natuurlijk weken doorgaan

Sentosa Island vond ik erg tegenvallen, beetje vervallen allemaal.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Dit topic blij ik volgen, vanaf januari woon ik in Singapore :-)
Na maanden van basic reizen werd ik erg blij van de goede cappucino en leuke tijdschriften lezen in de Borders Bookshop...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Singapore, het is best een prima stad om als stay over te gebruiken, maar verder biedt het weinig interessante cultuur. Maar als je er persé heen wilt dan kan je het inderdaad het beste aan het begin van de reis plannen, want Indonesië is duizenden malen mooier en rijker aan natuur en cultuur dan Singapore. Het is een zeer moderne en strak geordende stad en het is daarom geschikt om te shoppen. De meeste bezienswaardigheden zijn al genoemd, als hotel kan je Goodwood Park hotel aanraden.

Veel plezier!
Ik zou Singapore eerder op 't eind van de reis plannen, juist omdat je dan alles wat je shopt niet nog heel Indonesie mee hoeft door te zeulen.

Sumatra vond ik zelf niet heel bijzonder. Maar wij zijn niet in 't Orangutan reservaat geweest. Dat zou best wel 'ns gaaf kunnen zijn. Java (het oosten) vond ik vele malen mooier qua natuur en cultuur. Ook Bali vond ik gaaf. Borneo ben ik niet geweest, dus heb ik geen oordeel over.
Java vond ik ook fantastisch, Bali voor mij geen tweede keer meer. 'k Wil nu gewoon wat anders! Natuur ipv drukte op Java.

Misschien inderdaad Singapore op het laatst doen! Nog niet zp'n slecht idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven