Singlereis boeken
zaterdag 30 maart 2013 om 19:29
Ik ben 2 jaar geleden met one2gether op vakantie geweest. Een relaxvakantie.
Zelf wil ik dit jaar ook graag op vakantie, maar ik heb geen single vriendinnen. In mijn eentje vind ik niet gezellig. Maar ik vind het ook wel zonde om 1000/1500 euro te betalen voor zo'n vakantie, terwijl, als ik met een vriendin zou gaan, ik 400/500 euro betaal.
Ik ben ook tevreden over Djoser. In 2005 en 2006 met Djoser naar Amerika geweest. Alleen jammer dat ik tot 2 keer toe een reisleider had die nog nooit in Amerika geweest was.
Zelf wil ik dit jaar ook graag op vakantie, maar ik heb geen single vriendinnen. In mijn eentje vind ik niet gezellig. Maar ik vind het ook wel zonde om 1000/1500 euro te betalen voor zo'n vakantie, terwijl, als ik met een vriendin zou gaan, ik 400/500 euro betaal.
Ik ben ook tevreden over Djoser. In 2005 en 2006 met Djoser naar Amerika geweest. Alleen jammer dat ik tot 2 keer toe een reisleider had die nog nooit in Amerika geweest was.
zaterdag 30 maart 2013 om 19:58
Veel van die reisbegeleiders komen pas voor het eerst in het land waar ze 'n rondreis moeten begeleiden is mijn ervaring ook met Djoser, maar dan in Afrika, China en dat soort landen. Maar vind Amerika nu juist bij uitstek 'n land om alleen te doen ipv in groepsverband. Het is er veilig, modern en je kent de taal.
zondag 31 maart 2013 om 11:44
Ik raad Brazilie aan als groepsreis. Ben zelf 3,5 week met een singlesreis mee geweest.
In Oktober was dat en het weer was toen vrij koud en regenachtig. Zou dus niet in Oktober nog eens gaan. Je kan beter in Augustus gaan.
Ik betaalde 4000 euro voor alles in totaal, de reis en alles wat ik daar uitgegeven heb in 3,5 week.
Een rondreis daar is erg leuk maar wel zwaar. Je bent overal maar 3 dagen ongeveer en dan ga je weer. Je moet geen problemen hebben met dagschema's en constant bij je groepsgenoten in de buurt zijn.
Als je dat wel heb zou ik een singles kamer boeken.
Dan ben je in elk geval in je kamer alleen.
Ik wou dat ik dat had gedaan.
Ben met Shoestring gegaan en vond dat een prima organisatie. We hadden een Nederlands talige gids.
In Oktober was dat en het weer was toen vrij koud en regenachtig. Zou dus niet in Oktober nog eens gaan. Je kan beter in Augustus gaan.
Ik betaalde 4000 euro voor alles in totaal, de reis en alles wat ik daar uitgegeven heb in 3,5 week.
Een rondreis daar is erg leuk maar wel zwaar. Je bent overal maar 3 dagen ongeveer en dan ga je weer. Je moet geen problemen hebben met dagschema's en constant bij je groepsgenoten in de buurt zijn.
Als je dat wel heb zou ik een singles kamer boeken.
Dan ben je in elk geval in je kamer alleen.
Ik wou dat ik dat had gedaan.
Ben met Shoestring gegaan en vond dat een prima organisatie. We hadden een Nederlands talige gids.
zondag 31 maart 2013 om 11:48
Bij een "Singles-reis" zou ik bang zijn dat mensen deze voornamelijk boeken om de reden dat ze hopen om niet meer single terug te komen. Ook op gewone groepsreizen zijn vaak mensen die alleen reizen. Ik ben helaas ook een keer de enige single in een groepsreis geweest, dat vond ik toch helaas een stuk minder... Maar mijn voorkeur zou een gewone groepsreis zijn, zowel met stellen als met singles.
zondag 31 maart 2013 om 15:28
In mijn groep was dat niet zo NYC, al kwam ik zelf als stelletje terug van mijn singles reis. Dat was niet mijn intentie en dat had ik ook absoluut niet verwacht. Maar wij waren het enige gevormde stelletje op de reis. We hadden ook mensen ontmoet die met de gewone groepsreis mee waren gegaan en er zat een meisje alleen tussen, die zei tegen mij dat ze baalde dat ze niet met ons mee gegaan was. Nu zat ze tussen de stellen en kwam ze er bij niemand tussen.
Bij ons hoorde iedereen erbij. We gingen allemaal met elkaar om, niemand viel buiten de boot. De oudjes gingen met de jonkies stappen en persoonlijk zou ik als single nooit met een gewone groepsreis mee gaan.
Bij de singles hoor je er sneller bij.
Wij hadden 2 zussen mee, 2 vrienden, een groepje van 3 vrienden maar verder kende niemand elkaar.
Toch ging iedereen met elkaar om.
Bij ons hoorde iedereen erbij. We gingen allemaal met elkaar om, niemand viel buiten de boot. De oudjes gingen met de jonkies stappen en persoonlijk zou ik als single nooit met een gewone groepsreis mee gaan.
Bij de singles hoor je er sneller bij.
Wij hadden 2 zussen mee, 2 vrienden, een groepje van 3 vrienden maar verder kende niemand elkaar.
Toch ging iedereen met elkaar om.
zondag 31 maart 2013 om 16:28
Vind dat eigenlijk wel 'n beetje 't jammere van die singlereizen die nu massaal aangeboden worden door de bekende reisorganisaties, dat je dus niet meer als single 'n gewone groepsreis kunt boeken zonder 't risico te lopen alleen maar tussen de stellen te komen. Je wordt dus beperkter in je datumkeuze.
De enige singlereis die ik heb gedaan was overigens ook beslist niet uit op koppelen, maar die groep viel me wat tegen. Heb juist met de gewone gemengde groepsreizen altijd heel toffe groepen/groepssamenstellingen getroffen met idd broers, zussen, vrienden, vader met zoon, moeder met dochter, singles en hetro en homokoppels.
Ik denk dat bepaalde organisaties die singlevakanties naar 'n strandbestemming regelen, wellicht meer mensen trekken die willen scoren. Iemand die op verre rondreis gaat gaat toch vooral het land.
De enige singlereis die ik heb gedaan was overigens ook beslist niet uit op koppelen, maar die groep viel me wat tegen. Heb juist met de gewone gemengde groepsreizen altijd heel toffe groepen/groepssamenstellingen getroffen met idd broers, zussen, vrienden, vader met zoon, moeder met dochter, singles en hetro en homokoppels.
Ik denk dat bepaalde organisaties die singlevakanties naar 'n strandbestemming regelen, wellicht meer mensen trekken die willen scoren. Iemand die op verre rondreis gaat gaat toch vooral het land.