Singlereis boeken

02-01-2013 20:56 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor aanstaande zomer wil ik graag een singlereis boeken. Dit heb ik nog niet eerder gedaan en lees me nu een beetje in.

Hebben jullie tips/ ervaringen?
Ik heb inmiddels 3 singlesreizen gemaakt en vond ze allemaal top. De eerste reis heb ik met FOX gemaakt en die was top met erg leuke mensen (heb er nog steeds contact mee). De andere twee reizen heb ik met Shoestring gemaakt, omdat fox mij persoonlijk té georganiseerd is, alles ligt vrij vast. Maar misschien voor een eerste keer best fijn. Bij shoestring heb je wat meer eigen invulling en vrije tijd. Em de groepssamenstelling is over het algemeen jonger dan bij FOX.

En ook in singlesreizen zijn er luiere reizen, maar als je echt alleen maar aan het strand wil liggen zou ik geen verre reis maken maar inderdaad Cirkel reizen eens goed bekijken!

Maar het is hartstikke leuk, niet eng en omdat iedereen alleen is leg je heel makkelijk contact. Bij een van mijn reizen zat een getrouwd stel (de groepsreis was te weinig animo voor) en die wilden liever alleen nog maar met singlesreizen mee omdat ze de stelletjes juist erg irritant vonden.

Maar veel succes en ik hoop dat je een top vakantie gaat hebben!
Leuk dat je een reis wilt boeken!

Ik ben twee keer op groepsreis geweest, één keer met een gewone reis en één keer met een singlesreis.

Bij de groepsreis waren er maar twee mensen alleen (waaronder ik), en ik vond het echt een nadeel dat de rest allemaal stelletjes was. Daarom heb ik dit jaar voor een singlesreis gekozen. Er was minder samenhang in de groep, maar dat komt ook omdat de groep uit 24 mensen bestond en die andere uit 12.
Ik vind groepsgrootte wel heel belangrijk. Bij Djoser enzo is het maximaal iets van 21 en dat vind ik meer dan genoeg.

Als je 'n verre rondreis boekt kun je makkelijk wachten tot ze hun minimale deelname hebben gehaald, anders kun je ook nog de pech hebben dat 'n reis niet doorgaat vanwege te weinig deelname.
Verschillende organisaties hebben ook 'gegarandeerd vertrek' reizen, dat staat dan bij de vertrekdata.

Ik heb ook verschillende groepsreizen gedaan, alleen of met een vriend/vriendin. En heb weinig gemerkt van 'setjes blijven setjes', je trekt eigenlijk met een aantal mensen uit de groep op die je goed liggen. En als single had ik ook nooit het gevoel dat ik buitengesloten werd, het was geen probleem om ergens aan te schuiven of mensen schoven bij mij aan.

Je gaat allemaal met hetzelfde idee zo'n reis maken, het is anders dan wanneer je naar een all-inclusive resort in Turkije gaat als single, daar zul je veel minder snel aansluiting vinden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:elninjoo schreef op 02 januari 2013 @ 21:23:

[...]

Ik vind juist die saaie stelletjes die van die standaard vakanties naar Turkijke of Frankrijk boeken 'n beetje zielig. Voor 'n single die ondernemend de wereld over trekt heeft men juist altijd wel bewondering heb ik ervaren. Nog meer als je in je eentje reist, maar een groepsreis naar China is vaak nog veel avontuurlijker dan wat al die stelletjes bij elkaar doen.

Als je alleen maar naar één locatie wil, waarom dan 'n (single)groepsreis? Dan kun je toch gewoon 'n vlucht en hotel boeken?

De singlereis die ik had waren gewoon wat minder gezellige mensen dan die ik eigenlijk op al m'n groepsreizen trof. Er werd niet geflirt. Daarvoor moet je bij jongere reizen zijn denk ik. Een verre rondreis boekt men doorgaans toch om wat van 't land te zien ipv te flirten of te versieren.

Sja ik wi lwel wat aanspraak hebben en vind het heel leuk om samen op het terras te zitten, uit eten te gaan e.d. Als ik in mn eentje een hotel boek, kan dat niet. Dus vandaar dat ik erover denk om met een groep mee te gaan.

En dat het niet enkel geflirt wordt de hele vakantie vind ik juist prima, anders moet ik me de hele vakantie druk maken om hoe ik overkom, niet echt relaxed;)

Vrouwke, ik ga me eens verdiepen in die organisatie die jij noemde. TO, sorry dat ik er zo tussenkom kom met al mijn vragen enzo, ik zal niet je tpic overnemen hoor!;)
Ik spreek toch geen Chinees?!
Weer eens met Nien, 20-21 is echt maximum.

En daar kwam ik echt achter toen ik op en rondreis Italie in een groep van een man of 40 zat. Je wilt niet weten hoe lang het duurt voor iedereen zijn cappucino heeft, als het apparaat maar 2 koppen tegelijk aankan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:elninjoo schreef op 02 januari 2013 @ 21:45:

Ik vind groepsgrootte wel heel belangrijk. Bij Djoser enzo is het maximaal iets van 21 en dat vind ik meer dan genoeg.

Ik ook. Bij Fox hebben ze volgens mij iets van een max van 30 of zelfs meer, daar zou ik gillend gek van worden. Het duurt uren bij de lunch totdat iedereen heeft afgerekend, geplast en weer verzameld heeft bij de bus.
quote:-tinkerbell- schreef op 02 januari 2013 @ 21:52:

[...]

Sja ik wi lwel wat aanspraak hebben en vind het heel leuk om samen op het terras te zitten, uit eten te gaan e.d. Als ik in mn eentje een hotel boek, kan dat niet. Dus vandaar dat ik erover denk om met een groep mee te gaan.

En dat het niet enkel geflirt wordt de hele vakantie vind ik juist prima, anders moet ik me de hele vakantie druk maken om hoe ik overkom, niet echt relaxed;)

Vrouwke, ik ga me eens verdiepen in die organisatie die jij noemde. TO, sorry dat ik er zo tussenkom kom met al mijn vragen enzo, ik zal niet je tpic overnemen hoor!;)

Ja ik denk dat je in een groep boekt voor een strandvakantie je makkelijker contact legt dan wannneer je in je uppie bij dat hotel aankomt. Bij rondreizen ga je allemaal met dezelfde interesse, dus dat geft al makkelijker contact. En dan is het ook weer grappig om te zien dat ieereen toch weer zijn eigen sub-interese heeft.

Liep zo eens met een groepje in een ekrk, de ex-timmerman bekeek alle deuren nauwkeurig, de volgende de beelden, en een ander de glas in lood ramen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:himalaya schreef op 02 januari 2013 @ 21:51:

Je gaat allemaal met hetzelfde idee zo'n reis maken, het is anders dan wanneer je naar een all-inclusive resort in Turkije gaat als single, daar zul je veel minder snel aansluiting vinden.In mijn reis hadden we juist heel veel aansluiting met elkaar maar dat was misschien wel uitzonderlijk. Een vriendin van mij heeft eens een groepsreis gemaakt in een groepje van 8 personen wat niet zo goed klikte met elkaar en dan MOET je dus met elkaar optrekken of je wilt of niet omdat je steeds naar een andere plek gaat. Maar goed...het ligt natuurlijk grotendeels aan de groep en hoe je er zelf in staat.
2 x via one 2 gether travel mee geweest, naar kreta en naar bulgarije (sunny beach). Vooral Kreta is me toen goed bevallen. Ze hebben een motto in de geest van; niets moet alles mag. Dus als je mee wilt op excursies doe je dat, maar als je dat niet wilt doe je dat niet, met uitgaan uiteraard hetzelfde.

Het is wel altijd mazzel hebben met de groep (reisgenoten). Ene groep is juist gericht op excursies en andere groep juist meer op uitgaan.. Ene groep is wat kleiner, andere groepen juist heel groot.
Ik bedoelde met mij AI-resort opmerking dat dat het geval zou zijn als je alleen boekt, dus als single daar heen gaat. Het is ongetwijfeld anders als je als groep boekt in zo'n resort, dan trek je ook veel meer met elkaar op.
Mijn god ik schrik me net dood van de prijzen bij one2gether. 1200euro voor één week??
Ik spreek toch geen Chinees?!
Sorry Himalaya dan had ik je verkeerd begrepen...

Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het hotel waar we zaten flink onder de maat vond dat was een beetje jammer. De kamers waren supermooi maar voor de rest was het niet echt denderend. Weinig keuze qua eten en ook niet echt lekker, lag niet aan het strand en had maar een klein zwembad. Voordeel was wel dat als we met een groep naar het strand gingen de eigenaar van een strandtent voor ons elke dag een aantal bedden reserveerde ( die zag ons graag komen) en dat was gratis mits je er een drankje bestelde...we stonden in heel Gumbet bekend als de "single-group"
De prijs hangt heel erg af van de bestemming, of je alleen op een kamer wilt of eentje met 2 personen (op indeling) en natuurlijk in welke periode je gaat. Ik was afgelopen jaar 900 euro kwijt voor een eigen kamer, 11 dagen, eind augustus. Dat vond ik nog wel meevallen....
Ik heb zelf goede ervaringen met Estivant (europa).

Je kan ook kijken bij one2gether (europa) , Cirkel (europa en de rest van de wereld) en singlemaarnietalleen.nl van Foxreizen (eurpa en de rest van de wereld.

Niet specifiek single en vaak wat duurder en avontuurlijker: Djoser, Koning Aap, Baobap.

Wat wil je: europa, verder de wereld in, strand of combi van cultuur en strand, rondreizen, hotel of kampeervakantie, 1 week of langer, vliegen of met de bus, welke periode van het jaar, 1 persoonskamer of niet?

Wees niet bang voor trieste of zielige types, die vind je niet bij singlereizen en je word niet gekoppeld door de reisleider hoor, dan denken alleen getrouwde oudere mensen dat dat gebeurd.

De meeste single reizen staan medio eind januari/februari op de websites. Lang van te voren boeken is niet nodig, wil je bijvoorbeeld in september op vakantie dan kun je rustig nog boeken in juli en zelfs nog in augustus. Singles boeken over het algemeen niet zo vroeg, je weet immers maar nooit of je toch nog de prins op het witte paard voor die tijd tegenkomt, vandaar.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik lees ook even mee, vorig jaar er over gedacht om ene singlereis naar Toscane te boeken, maar op het moment dat ik besloten had om ook daadwerkelijk te boeken, was deze natuurlijk vol.

Zelf vind ik het ook wel moeilijk om alleen te gaan, maar heb onderhand ook alleen maar stelletjes/gezinnen om me heen die dus niet mee willen of dan ben je zon derde wiel aan de wagen.

Maar vind het leuk zoveel positieve reacties te lezen hier!
quote:Singles boeken over het algemeen niet zo vroeg, je weet immers maar nooit of je toch nog de prins op het witte paard voor die tijd tegenkomt, vandaar.

Wat 'n pertinente onzin!

Je laat je reisplannen toch niet afhangen van 't vinden van 'n mogelijke scharrel? En als je al 'n prins op 't witte paard tegen zou komen, dan wacht ie wel op je tot je weer terug bent van je reis. Bovendien zijn singlereizen niet zozeer voor wanhopige singles die de liehiefde zoeken, maar voor alleenreizenden die graag gezelschap van 'n groep willen. En alleenreizenden hebben soms thuis al 'n partner, die gewoon niet van dat type reis/bestemming houdt.
quote:Mutsje78 schreef op 04 januari 2013 @ 22:15:

De meeste single reizen staan medio eind januari/februari op de websites. Lang van te voren boeken is niet nodig, wil je bijvoorbeeld in september op vakantie dan kun je rustig nog boeken in juli en zelfs nog in augustus.

Dat ligt maar helemaal aan de bestemming en de periode dat je wilt. Als er bijvoorbeeld in september een bepaald festival is in een land, heb je grote kans dat de reis al snel vol zit. Of de reis gaat maar een paar keer per jaar, vanwege het weer/de locatie.

quote:Singles boeken over het algemeen niet zo vroeg, je weet immers maar nooit of je toch nog de prins op het witte paard voor die tijd tegenkomt, vandaar.Zie de reactie van Elninjoo. En quess what, ik ga zelfs zonder partner op vakantie. Omdat ik bijvoorbeeld van een ander soort reizen hou als hij. En als ik thuis kom is mijn prins op het witte paard en nog gewoon, en hebben we elkaar weer heel veel te vertellen.
quote:elninjoo schreef op 04 januari 2013 @ 22:40:

[...]

Wat 'n pertinente onzin!

Je laat je reisplannen toch niet afhangen van 't vinden van 'n mogelijke scharrel? En als je al 'n prins op 't witte paard tegen zou komen, dan wacht ie wel op je tot je weer terug bent van je reis. Bovendien zijn singlereizen niet zozeer voor wanhopige singles die de liehiefde zoeken, maar voor alleenreizenden die graag gezelschap van 'n groep willen. En alleenreizenden hebben soms thuis al 'n partner, die gewoon niet van dat type reis/bestemming houdt.precies, denk ook niet dat mensen op die manier op zo'n reis moeten gaan. Zoveel keuze is er niet lijkt mij dan dus de kans dat je de ware tegenkomt.. De reis op zich zou bij mij voorop staan en het voordeel dat je niet met allemaal stelletjes op reis bent en meer met gelijkgestemden in de zin van alleen maar toch die ene reis willen doen. En als je iemand voor die reis al kent dan wacht diegene wel tot je weer terug bent.
quote:elninjoo schreef op 04 januari 2013 @ 22:40:

[...]

Wat 'n pertinente onzin!

Je laat je reisplannen toch niet afhangen van 't vinden van 'n mogelijke scharrel? En als je al 'n prins op 't witte paard tegen zou komen, dan wacht ie wel op je tot je weer terug bent van je reis. Bovendien zijn singlereizen niet zozeer voor wanhopige singles die de liehiefde zoeken, maar voor alleenreizenden die graag gezelschap van 'n groep willen. En alleenreizenden hebben soms thuis al 'n partner, die gewoon niet van dat type reis/bestemming houdt.Ik heb het niet over wanhopige singles die op singlereis gaan om een partner te vinden, dat doen de meesten niet en ik ook niet, maar ik zou als single niet in januari al een single reis die pas in september gaat gaan boeken, dan wacht ik toch liever nog even. Bij Estivant merkte ik dat veel groepen pas een maand voor de reisdatum pas vol kwamen dus ik ben niet de enige die niet vroeg in het jaar al boekt. Niet alleen om die reden trouwens.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Cirkel of Mambo! Zelf vorig jaar met Cirkel naar Kroatie geweest was helemaal top!

Hier is het ook niet superduur!
Ik zie sawadee nog niet staan. Goede organisatie met ook single-reizen die meestal net niet standaard zijn!
Hoi, al sinds enkele jaren boek ik groeps- of singelreizen omdat

bijna iedereen om me heen een relatie heeft of kinderen. Ik vond dat eerst ook eng, omdat ik eigenlijk niet eens zo'n groepsmens ben, maar het is altijd goed bevallen.

Mocht je liever alleen met mensen van ongeveer jouw leeftijd willen, dan kun je bijv. kijken naar Cirkel of Estivant.

Maar zoals hier al vaker is geschreven kan het met oudere of jongere mensen ook heel gezellig zijn....
Ik ben nu net na een relatie van 13 jaar weer single, maar heb uiteraard wel zin in een leuke zomervakantie. Alleen weggaan is geen optie, ben wel een gezelligheidsdier en inderdaad ook mijn vriendenkring bestaat voornamelijk uit stelletjes en daar wil je niet als vijfde wiel aan de wagen een week of twee mee op vakantie. Ben nu dus ook aan het rondstruinen om in augustus toch ff lekker weg te kunnen. Misschien kunnen we hier al wel een groepje vormen om zo gezellig tot een mooie bestemming te komen....groetjes Margret
Klimaattechnisch goeie bestemmingen voor augustus zijn in elk geval Indonesie, Kenia en Brazilie. En natuurlijk Canada en het (noord) westen van de USA.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven