singlereizen europa

19-01-2009 02:58 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag in het voorjaar of de zomer eens een singlereis proberen. Niet dat ik daar meteen een man denk te ontmoeten maar lijkt mij leuk met gelijkgezinden op zo'n vakantie te gaan.

Ik zoek goedkope maar toch verzorgde vakanties binnen europa.

Met de trein, vliegtuig of bus maakt mij niet uit. Wie heeft er tips?
Djoser heeft reizen binnen Europa.

Hier hun bestemmingen in Europa:

http://www.djoser.nl/reizen/_bestemming ... /?group=23

Of zoek je zo'n organisatie waar versieren en versierd worden op de eerste plaats staat? Die zijn er ook, maar gelukkig geen ervaring mee.
www.cirkel.nl

www.one2gether.nl
Over dat one2gether heb ik wel 'ns zeer negatieve verhalen gelezen. Daar komen allemaal alleenstaande ouders op af die 'n nieuwe relatie zoeken. Not my cup of tea.

Cirkel heeft wel actieve vakanties. Maar naar wat ik hoorde van 'n reisbegeleider, ook daar draait 't veel om versieren.

De singelreizen die aangeboden worden door Djoser, Baobab e.d. trekken toch 'n wat minder oppervlakkig publiek. Het hoofddoel is voor iedereen wat zien van 't land.
Ik ben al een aantal keer met Cirkel weggeweest en t draait zeker niet om versieren, maar juist om met zn allen leuke activiteiten te doen. Zelf was ik ook wat huiverig om met zo'n singlereis te doen (bang voor t vele versieren etc en ben zoiezo niet iemand die erg houdt van alles doen met een groep, maar in je eentje ga je nou eenmaal niet canyoningen ) maar t is mij echt 100% meegevallen!

Verder zou je ook bij Mambo kunnen kijken, die bieden ook singlereizen aan.
Ik vind die reizen van Djoser niet bepaald in de categorie 'goedkoop' vallen eigenlijk. 1600 euro voor twee weken Spanje, Portugal of Italië, of drie weken door het voormalig Oostblok voor 1900 euro

Baobab is wat dat betreft al een stuk goedkoper.

Ik zou zelf Cirkel, NoSun of ActiveSun aanraden.
quote:elninjoo schreef op 19 januari 2009 @ 08:32:

Over dat one2gether heb ik wel 'ns zeer negatieve verhalen gelezen. Daar komen allemaal alleenstaande ouders op af die 'n nieuwe relatie zoeken. Not my cup of tea.

Cirkel heeft wel actieve vakanties. Maar naar wat ik hoorde van 'n reisbegeleider, ook daar draait 't veel om versieren.

Ik heb geen ervaring met one2gether, weet alleen dat ze ook single reizen aanbieden. Met Cirkel heb ik 1x een reis gemaakt. Was wel leuk (en het draaide zeker niet om versieren), maar mij spreken de reizen van Djoser, Baobab e.d. ook meer aan. Maar het is maar waar je interesse naar uitgaat.

Ook Kras heeft reizen voor alleenreizenden, maar ik vermoed dat daar toch een wat ouder publiek met mee gaat. Maar ik kan het mis hebben. Iemand daar ervaring mee?
Kras ben ik wel 'ns mee geweest, maar vond 't veel te grote groepen en ze proppen 'n veel te druk programma in 2 weken, terwijl Djoser/Baobab zulke routes in 3 a 3,5 week doen en met maximaal 20 deelnemers.
quote:elninjoo schreef op 19 januari 2009 @ 19:18:

Kras ben ik wel 'ns mee geweest, maar vond 't veel te grote groepen en ze proppen 'n veel te druk programma in 2 weken, terwijl Djoser/Baobab zulke routes in 3 a 3,5 week doen en met maximaal 20 deelnemers.Inderdaad staat Kras bekend om de grote groepen en een erg vol programma. Dat vind ik ook minder. Aan het eind van de vakantie weet je de helft nog niet bij naam. Bovendien word je veel meer aan het handje meegenomen door de reisleider. Blijkbaar is dat bij hun singlereizen net zo?
Ik ga nooit met singlereizen mee (of het moet toevallig zo uitkomen dat de datum die ik kies 'n singlereis is) Mij bevallen de gemengde groepen eigenlijk 't best. Vind 't wel leuk dat er zowel koppels als singles in de groep zitten.
Ik ben met Mambo naar Costa Rica geweest, maar Mambo biedt ook reizen binnen Europa aan. Zij bieden zowel singlereizen als gewone reizen (maar daar gaan ook ook veel singles mee). De actieve reizen van Mambo zijn niet heel erg duur. Het leuke is, vind ik, dat Mambo reizen organiseert met leeftijdsgenoten. Door de leeftijdsgroepen kom je in een groep terecht met gelijkgestemde reizigers van ongeveer dezelfde leeftijd.
ik denk ook dat de geheel verzorgde reizen, vooral in Europa, veel ouderen trekken.(die er vaak niet alleen op uit durven, of iets "vreemds"willen eten.

Laatste geheel verzorgde vakantie deed ik in Italie, echt niet leuk iedere avond met een grote groep in een te kleine zaal gepropt worden en iets te eten te krijgen waarvan ze er op rekenene dat minstens 95 % van de groep het lust of iig durft te eten.

Was geen singlereis trouwens, die heb ik als single nog nooit gedaan.

En hoe gelijkgezind moeten ze zijn? anders kun je ook een zeil of wandelvakantie proberen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben nu een paar keer met een singlereis op vakantie geweest, was niet binnen euopa overigens. Was met Fox. Het is mij heel goed bevallen, helemaal géén versiervakantie maar gelijkgezinden die iets van een land willen zien en meemaken.

Alle leeftijdscategoriën zitten bij elkaar en dat vind ik juist heel erg leuk. Je krijgt hele gemixte groepen en ik moet eerlijk zeggen dat de ouderen soms actiever waren dan de jongeren. Maar dat ligt heel erg aan de reis die je boekt. Ik denk dat als je een busreis boekt naar het Zwarte Woud, je moet rekenen op rollators ed. Maar ga je een rondreis maken op een zeilboot langs de eilanden van Griekenland, dan zul je meer jongere/actievere mensen treffen.

Singlevakanties zijn over het algemeen níet goedkoop.

Shoestring heeft trouwens inmiddels ook singlereizen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven