Skiën eng?
maandag 18 oktober 2021 om 16:34
maandag 18 oktober 2021 om 17:43
Dit seizoen in ieder geval in Duitsland, Oostenrijk en Italië.aardbeienslof schreef: ↑18-10-2021 17:38Mwah, die schuif je toch onder je buff. Is alleen in de lift. Als het dan nog is.
Dat ding wordt vochtig en daarna koud. Ik heb verder geen buff trouwens en ook nog een wedstrijdhelm, dus loopt dat ding de gehele dag aan je oren te trekken.
Het maakt het er gewoon niet leuker op.
maandag 18 oktober 2021 om 17:55
Jij bent vast heel gezellig op feestjes.
Leven is ook slecht voor het milieu.
maandag 18 oktober 2021 om 18:07
Absoluut. Maar je hebt gradaties.nessemeisje schreef: ↑18-10-2021 17:55Jij bent vast heel gezellig op feestjes.
Leven is ook slecht voor het milieu.
Jij was vast enorm gezellig geweest op het feestje op de Titanic.
maandag 18 oktober 2021 om 18:12
Skiën is niet eng, niet zolang je bij de blauwe pistes (beginnersafdalingen) blijft in elk geval. Het is heel makkelijk om te leren hoe je stuurt en beneden komt in de pizza stand (tenen naar elkaar), dus je kan diezelfde dag nog leuk heuveltjes af. Maar je moet niet denken dat je de veteranen bij gaat kunnen houden dus dan is het leuk als je wat meer beginners om je heen hebt.
maandag 18 oktober 2021 om 18:39
Nee het bedrijf waar ik werk presenteert zich totaal niet als duurzaam. Ik werk er nu zo’n jaar en 8 maanden, maar voor Corona gingen ze elk jaar skiën (zulke bedrijfsuitjes heb ik ook niet eerder meegemaakt hoor, maar er geldt wel een eigene bijdrage van ruim 300 euro plus het eten dat je overdag eet)
maandag 18 oktober 2021 om 18:45
Goh. Ik dacht dat bedrijfsuitjes waren voor het groepsgevoel. Dan zou ik toch zorgen dat iedereen mee kan.Ninx123 schreef: ↑18-10-2021 18:39Nee het bedrijf waar ik werk presenteert zich totaal niet als duurzaam. Ik werk er nu zo’n jaar en 8 maanden, maar voor Corona gingen ze elk jaar skiën (zulke bedrijfsuitjes heb ik ook niet eerder meegemaakt hoor, maar er geldt wel een eigene bijdrage van ruim 300 euro plus het eten dat je overdag eet)
Maar goed, ik werk in een sector waarin 300 euro veel geld is, dus ik heb misschien een vertekend beeld.
dinsdag 19 oktober 2021 om 20:57
Ik heb zelf in totaal maar een paar dagen op skies gestaan maar ik vond het tegen mijn eigen verwachting in erg leuk. Ik ben een beetje een schijterd en totaal niet sportief maar ik had het zo onder de knie. En je kunt het zo gek maken als je zelf wil, als je lekker relaxed wil ga je alleen op de blauwe piste en stop je op tijd voor de apres ski.
Lessen is overigens wel een must, en laat je niet overhalen voor moeilijke pistes waar je niet aan toe bent, want eenmaal boven moet je toch echt naar beneden. Ik ben in het begin bijna huilend een rode piste afgeglibberd, dat was echt niet leuk. Maar zodra je bochten enzo goed onder de knie hebt kan het snel gaan. Ik deed eind dag drie al een vrij steile, ijzige helling, dan moest je echt heen en weer springen ipv netjes bochtjes maken, kreeg ik echt een kick van.
Lessen is overigens wel een must, en laat je niet overhalen voor moeilijke pistes waar je niet aan toe bent, want eenmaal boven moet je toch echt naar beneden. Ik ben in het begin bijna huilend een rode piste afgeglibberd, dat was echt niet leuk. Maar zodra je bochten enzo goed onder de knie hebt kan het snel gaan. Ik deed eind dag drie al een vrij steile, ijzige helling, dan moest je echt heen en weer springen ipv netjes bochtjes maken, kreeg ik echt een kick van.
dinsdag 19 oktober 2021 om 22:14
Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen, maar gelukkig gaan we naar Frankrijk.
dinsdag 19 oktober 2021 om 22:18
Frankrijk kan nog alle kanten op begrijp ik.aardbeienslof schreef: ↑19-10-2021 22:14Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen, maar gelukkig gaan we naar Frankrijk.
dinsdag 19 oktober 2021 om 23:09
Dan zou ik niet gaan. Veel te veel geld voor een weekend met collega’s. Dan ga ik liever een weekend met mijn man of met een vriendin.Ninx123 schreef: ↑18-10-2021 18:39Nee het bedrijf waar ik werk presenteert zich totaal niet als duurzaam. Ik werk er nu zo’n jaar en 8 maanden, maar voor Corona gingen ze elk jaar skiën (zulke bedrijfsuitjes heb ik ook niet eerder meegemaakt hoor, maar er geldt wel een eigene bijdrage van ruim 300 euro plus het eten dat je overdag eet)
dinsdag 19 oktober 2021 om 23:22
Maar Kamille, je hebt gewoon echt nog maar heel weinig skiles gehad!KamilleT schreef: ↑18-10-2021 16:52Is het bij Snow Planet of een dergelijke indoorhal? Dat is heel goed te doen. Op de echte piste sta ik altijd eerst 10 minuten huilend aan de piste, voordat ik de berg afrutsch. Ik doe het dus niet meer
Ik heb trouwens echt veel lessen gehad. Minstens 20 in Nederland en in Frankrijk zeker wel 10 uur privéles. Je zou dus verwachten dat ik het wel kan, maar in de praktijk durf ik alleen maar achter mijn instructeur aan te skiën met verstand op 0, of heel relaxte vlakke blauwe pistes.
Mijn dochter heeft al 10 jaar lang elke winter een week skiles in de Alpen en sinds 4 jaar iedere winter 10x een uur les in NL op een rolbaan. Ze skiet leuk.
Ik ben 45, heb jaarlijks een week skiles gehad van mijn 5e tot 17e, heb een keer of 5 skiles gehad in Zoetermeer en neem nog regelmatig privéles als ik in de Alpen ben.
Als ik zo weinig skiles zou hebben gehad als jij stond ik ook te janken bovenaan een piste.
Verder zou ik gaan! Direct. Driehonderd euro voor een weekend skiën, dus hotel, skipas en evt. skiles en de reis is echt spotgoedkoop. Mag je partner mee?
Als je dáár les neemt is het niet eng. Maar niet denken dat je het wel kan als je hier een paar lessen op een rolbaan hebt genomen. Dat is hetzelfde als gaan autorijden in een drukke stad, omdat je in je eerste rijlessen hebt geleerd hoe je moet sturen en remmen.
woensdag 20 oktober 2021 om 08:43
Have fun!
woensdag 20 oktober 2021 om 08:55
To, wij gaan ook om het jaar en ik heb buiten werk ook nooit geskied.
Wat ik de eerste keer heel jammer vond is dat ik na 2 dagen lessen eindelijk een beetje gevoel ervoor kreeg op de oefenpiste en daarna eigenlijk maar twee keer een echte piste af kon voor het weekend weer voorbij was.
Ik raad daarom echt aan om van tevoren een paar indoor-lessen te nemen op z'on rupsband zodat je ter plaatse al één niveautje hoger kan beginnen.
En verder is het gewoon heel gezellig met collega's!
Wat ik de eerste keer heel jammer vond is dat ik na 2 dagen lessen eindelijk een beetje gevoel ervoor kreeg op de oefenpiste en daarna eigenlijk maar twee keer een echte piste af kon voor het weekend weer voorbij was.
Ik raad daarom echt aan om van tevoren een paar indoor-lessen te nemen op z'on rupsband zodat je ter plaatse al één niveautje hoger kan beginnen.
En verder is het gewoon heel gezellig met collega's!