Skiën eng?
maandag 18 oktober 2021 om 16:34
woensdag 20 oktober 2021 om 08:57
Ik vind het het leukste wat er is. Lekkere frisse berglucht, mooi uitzicht, lekker buiten zijn en gevoel van vrijheid.
1 tip..zorg wel dat je je goed kleedt. Bij decathlon kun je voor niet al te veel geld prima kleding kopen. De k aan thermoskleding, laagje eroverheen en dan je skikleding. Als beginner sta je namelijk veel stil, dus dan is het extra belangrijk dat je het niet koud krijgt (dan is de lol er gauw af). Lidl heeft ook regelmatig skikleding
1 tip..zorg wel dat je je goed kleedt. Bij decathlon kun je voor niet al te veel geld prima kleding kopen. De k aan thermoskleding, laagje eroverheen en dan je skikleding. Als beginner sta je namelijk veel stil, dus dan is het extra belangrijk dat je het niet koud krijgt (dan is de lol er gauw af). Lidl heeft ook regelmatig skikleding
woensdag 20 oktober 2021 om 09:31
O super! Wel echt tof dat jullie dit doen met het werk. Zo doe je een nieuwe ervaring op, waar je anders misschien niet zo snel aan was begonnen. Mijn 1e wintersport was met de middelbare school en daarna was ik dus direct verkocht
woensdag 20 oktober 2021 om 09:35
Leuk, heel veel plezier! Ik ga ook deze winter en ik heb nu al voorpret
woensdag 20 oktober 2021 om 09:37
Kijk, je pakt het meteen grondig aan
Wat ik zelf erg fijn vind is 2 paar handschoenen meenemen. Ik heb snel zweethanden in welke handschoenen dan ook, en dan heb ik na de lunch in elk geval een vers en droog paar.
woensdag 20 oktober 2021 om 09:56
Leuk! Ik ben zelf een enorme kouhater dus ik zou uit mijzelf nooit zelf een skitrip boeken maar ben toen ook met het werk gegaan. Hier in Nederland les gevolgd bij skiworld in Zoetermeer, dat ging prima.
Maar in Oostenrijk was ik echt bang. Ik was voornamelijk bang dat ik in het ravijn zou vallen, wat je dus niet hebt bij skiworld. Dus na 1 groene piste ben ik weer naar de babypiste gegaan. het was een leuke ervaring maar de volgende keer ga ik alleen voor de apres ski.
Maar in Oostenrijk was ik echt bang. Ik was voornamelijk bang dat ik in het ravijn zou vallen, wat je dus niet hebt bij skiworld. Dus na 1 groene piste ben ik weer naar de babypiste gegaan. het was een leuke ervaring maar de volgende keer ga ik alleen voor de apres ski.
zaterdag 23 oktober 2021 om 13:36
Je had nog een paar dagen groepsles moeten nemen in Oostenrijk. Om de vergelijking met autorijden te maken: in Zoetermeer heb je leren sturen en remmen en schakelen, en vervolgens ben je direct van de ene naar de andere kant van Rotterdam gereden.Naomir schreef: ↑20-10-2021 09:56Leuk! Ik ben zelf een enorme kouhater dus ik zou uit mijzelf nooit zelf een skitrip boeken maar ben toen ook met het werk gegaan. Hier in Nederland les gevolgd bij skiworld in Zoetermeer, dat ging prima.
maandag 25 oktober 2021 om 17:17
Ja achteraf was dat een betere keuze geweest.ninanoname schreef: ↑23-10-2021 13:36Je had nog een paar dagen groepsles moeten nemen in Oostenrijk. Om de vergelijking met autorijden te maken: in Zoetermeer heb je leren sturen en remmen en schakelen, en vervolgens ben je direct van de ene naar de andere kant van Rotterdam gereden.
maandag 25 oktober 2021 om 17:19
Ik ben voor het eerst gaan skiën toen ik een jaar of 24/25 was. Met mijn ex en 2 vrienden die allemaal goed konden skiën/snowboarden.
Echt vreselijk.
Ik had van te voren geoefend op zo'n borstelbaan maar in het echt vond ik het veel enger; glad, hoog en toch bang om te vallen en iets te breken. Ik denk dat je dat minder hebt wanneer je ermee opgroeit en al vanaf je 4e op de latten staat.
Echt vreselijk.
Ik had van te voren geoefend op zo'n borstelbaan maar in het echt vond ik het veel enger; glad, hoog en toch bang om te vallen en iets te breken. Ik denk dat je dat minder hebt wanneer je ermee opgroeit en al vanaf je 4e op de latten staat.
maandag 25 oktober 2021 om 17:27
Ik vond het wel eng toen ik het voor het eerst deed toen ik ergens in de 20 was. Ik heb wel doorgezet en uiteindelijk ging ik met plezier van de blauwe pistes af. Een jaar later ben ik weer een weekje gaan skiën en toen vond ik het niet meer eng. Maar ik durfde rode pistes toen nog niet aan. Nou ben ik wel echt een schijtlijster hoor.
zaterdag 30 oktober 2021 om 10:27
Maar dat hoeft dus niet zo te zijn. Ik begon op dezelfde leeftijd en tegenwoordig is wintersporten mijn grootste hobby.minnimouse schreef: ↑25-10-2021 17:19Ik ben voor het eerst gaan skiën toen ik een jaar of 24/25 was. Met mijn ex en 2 vrienden die allemaal goed konden skiën/snowboarden.
Echt vreselijk.
TO, superveel plezier! Man, ik ben jaloers. Ben dit jaar 25 weken zwanger met de wintersport, dus de skis laat ik helaas thuis…
zaterdag 30 oktober 2021 om 11:20
Ik breng het dan ook niet als feit.Honingbij_ schreef: ↑30-10-2021 10:27Maar dat hoeft dus niet zo te zijn. Ik begon op dezelfde leeftijd en tegenwoordig is wintersporten mijn grootste hobby.
TO, superveel plezier! Man, ik ben jaloers. Ben dit jaar 25 weken zwanger met de wintersport, dus de skis laat ik helaas thuis…
woensdag 1 december 2021 om 10:06
woensdag 1 december 2021 om 10:16
woensdag 1 december 2021 om 14:55
Gewoon in een klasje gaan. Dat is in wintersportgebieden prima geregeld. Bega niet de vergissing hier in NL een paar lessen te nemen en dan daar mee te gaan met ervaren skiërs, die je wel even zullen helpen. Dan is de lol er voorgoed af. Gewoon lekker in een klasje op je eigen niveau, dan heb je het meeste plezier. Zelf ben ik ook op mijn 25e ofzo begonnen. Eerste jaren les genomen en daarna af en toe nog een prive-lesje omdat we inmiddels kinderen hadden en een klasje lastig te combineren was. Inmiddels ben ik 53 en ski nog steeds met veel plezier, mijn techniek is niet perfect, dan had ik langer door moeten gaan met lessen denk ik, maar ik kom nog wel elke piste af.