Skiën

14-02-2024 22:30 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dag allemaal,

Binnenkort gaan wij naar Oostenrijk. Ik heb wel af en toe gelanglaufd, maar nooit geskied. Ik heb wel een paar jaar geleden een paar lessen gedaan. Zal ik een les kunnen nemen en dan een blauwe piste doen? Of is dat dan te moeilijk?

Hoe vaak skiën jullie? En ga je dan het jaar daarna gewoon weer zo de piste op?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou je aanraden gewoon de hele week, of toch minstens een halve week, lessen te pakken. Al is het maar halve dagen.

Afhankelijk van hoe handig en angstig je bent, kom je na 1 dag les misschien wel een blauwe piste af. Er zijn ook mensen die geen les pakken en de blauwe piste afkomen.

Maar de techniek is dan vaak waardeloos. En dat is niet alleen gevaarlijk voor jezelf, maar ook voor andere mensen. Bovendien is skiën zoveel leuker als je techniek een beetje op orde is. Het kost wat die lessen (volwassengroepsles kan ook geloof ik en is denk ik ook nog eens heel gezellig!), maar het is een investering waar je echt heel veel aan hebt als je nog vaker gaat skiën.

Komt nog bovenop dat de condities op dit moment in Oostenrijk zwaar zijn. Vooral onder de 1500 mtr en smiddags zijn de pistes echt heel lastig. Als beginner wil je daar echt niet komen nu.
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zeker de hele week les nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt beginnerslessen op de babypiste, daarna groen, daarna blauw.

Maar leuk dat het wil proberen.

Denk ook om de ‘verkeersregels’ op de piste.

Waar ga je naartoe?

Op die site zie je ook wat een skipas en het lessen kost.
Alle reacties Link kopieren Quote
Neem alsjeblieft een week les... niet alleen voor jezelf maar ook voor de anderen op de piste.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeker een week lessen!
Ik kon ook al langlaufen maar skieen is anders. Ik ben gestart met een week les in Oostenrijk, winter daarna serie lessen op rollerbaan in Nederland en weer 3 dagen les op bestemming.

Leuke en fijne van lessen is dat je met je leraar het gebied in gaat zodra je dat aan kan. Hij/zij brengt je op pistes die je aan kan en zo kan je de techniek leren zonder angstig te moeten klungelen op te stijlen plekken.
Het maakt t plezier groter en het geheel veiliger.

Ik ga gedurende het jaar wel paar keer naar snowworld en pas m'n fitness programma aan maar daar ben ik een zeldzaamheid in geloof ik.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren Quote
noglangnietjarig schreef:
14-02-2024 22:52
Je hebt beginnerslessen op de babypiste, daarna groen, daarna blauw.

Maar leuk dat het wil proberen.

Denk ook om de ‘verkeersregels’ op de piste.

Waar ga je naartoe?

Op die site zie je ook wat een skipas en het lessen kost.
Wildermieming :-D
Daar ligt niks dus moet naar een ander gebied rijden.
Ik denk dat ik gewoon 1 of 2 uurtjes les neem en verder niet ga skiën. Ik ga met man en twee kleine kindjes dus hele week skiën zit er niet in nu. Sleeen hopelijk als er per ongeluk een beetje sneeuw is.
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
14-02-2024 22:57
Wildermieming :-D
Daar ligt niks dus moet naar een ander gebied rijden.
Ik denk dat ik gewoon 1 of 2 uurtjes les neem en verder niet ga skiën. Ik ga met man en twee kleine kindjes dus hele week skiën zit er niet in nu. Sleeen hopelijk als er per ongeluk een beetje sneeuw is.
Dan zou ik privé les nemen. En misschien alvast een privé les bij snow world oid.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie ook geen pistes in Wildermieming, verderop wel, maar wat anderen zeggen neem les, ook al is het 1 of 2 dagen.
Want je/jullie zijn ook druk met de kindjes begrijp ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Apatura2 schreef:
14-02-2024 22:56
Zeker een week lessen!
Ik kon ook al langlaufen maar skieen is anders. Ik ben gestart met een week les in Oostenrijk, winter daarna serie lessen op rollerbaan in Nederland en weer 3 dagen les op bestemming.

Leuke en fijne van lessen is dat je met je leraar het gebied in gaat zodra je dat aan kan. Hij/zij brengt je op pistes die je aan kan en zo kan je de techniek leren zonder angstig te moeten klungelen op te stijlen plekken.
Het maakt t plezier groter en het geheel veiliger.

Ik ga gedurende het jaar wel paar keer naar snowworld en pas m'n fitness programma aan maar daar ben ik een zeldzaamheid in geloof ik.
Haha nee hoor, ik bereid me ook altijd voor.
Want ik wil hard!!!

Moet wel inleveren de laatste tijd, maar ben in voorbereiding voor kerst.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga de laatste jaren ook van tevoren wat vaker sporten. Dat probeer ik het hele jaar vol te houden, maar lukt meestal niet zo goed haha.

Dit jaar was de voorbereiding erg slecht en ben ik pas 2 of 3 weken van tevoren wat begonnen. Merkte ook dat ik nu meer spierpijn had, terwijl ik dat vorig jaar, toen ik meer sportte, nauwelijks had.

Het helpt niet alleen de vermoeidheid tegen te gaan, maar ik hoop ook dat het helpt blessures tegen te gaan, mocht ik toch een keer hard vallen (sterkere spieren, beter evenwicht etc).

Edit; ok sorry, dit is off-topic...
student201 wijzigde dit bericht op 14-02-2024 23:16
4.06% gewijzigd
Zwetser
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kende het ook niet, maar is een langlaufgebied zie ik. En daar zal nu inderdaad niks liggen.

Hochoetz of de gebiedjes rondom Innsbruck lijken dan het meest in de buurt te liggen. Daar kun je ook sowieso wel rodelen naast skiën.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou je ook de zee in duiken terwijl je niet kan zwemmen?
Alle reacties Link kopieren Quote
TinyTiny schreef:
14-02-2024 23:14
Ik kende het ook niet, maar is een langlaufgebied zie ik. En daar zal nu inderdaad niks liggen.

Hochoetz of de gebiedjes rondom Innsbruck lijken dan het meest in de buurt te liggen. Daar kun je ook sowieso wel rodelen naast skiën.
We zijn daar nu deze week. De dooi zet hard in. Rodelbanen zagen we vandaag voor onze ogen wegsmelten. Net als de pistes.

Rodelbanen allemaal “geschlossen”
Alle reacties Link kopieren Quote
granny71 schreef:
14-02-2024 23:37
Zou je ook de zee in duiken terwijl je niet kan zwemmen?
Doe jij altijd zo lullig als mensen een normale vraag stellen?
Alle reacties Link kopieren Quote
TO heb je het gebied al op internet opgezocht?
Ik las dat de pistes gesloten zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een-nieuw-geluid schreef:
14-02-2024 23:49
We zijn daar nu deze week. De dooi zet hard in. Rodelbanen zagen we vandaag voor onze ogen wegsmelten. Net als de pistes.

Rodelbanen allemaal “geschlossen”
Dat is jammer. Is er ergens hoger nog sneeuw en wandelmogelijkheid? Met die kleintjes is het idee toch meer wandelen met de slee achter je. Al lijkt dat er ook niet in te zitten.

We gaan sowieso naar kristallwelten en Hall.
Alle reacties Link kopieren Quote
noglangnietjarig schreef:
15-02-2024 06:55
TO heb je het gebied al op internet opgezocht?
Ik las dat de pistes gesloten zijn.
Dat zijn ze. Ik schreef al dat ik dan naar een ander gebied moet rijden.
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
15-02-2024 06:59
Dat zijn ze. Ik schreef al dat ik dan naar een ander gebied moet rijden.
Je zit ook maar 19 km vanaf Seefeld, daar is vast wel iets te doen met kindjes en sleeën.
Komt vast goed.

Edit:
En een uurtje vanaf de Zugspitze (gletscher).

Al rijdend naar de Zugspitze kom je door Ehrwald en Lermoos enz, daar is ook nog genoeg te doen.
noglangnietjarig wijzigde dit bericht op 15-02-2024 07:05
Reden: Edit
22.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoop dat je wat aan de tips hebt.
Alle reacties Link kopieren Quote
SunShine35 schreef:
15-02-2024 06:58
Dat is jammer. Is er ergens hoger nog sneeuw en wandelmogelijkheid? Met die kleintjes is het idee toch meer wandelen met de slee achter je. Al lijkt dat er ook niet in te zitten.

We gaan sowieso naar kristallwelten en Hall.
We zijn hier met onze vier kinderen (basisschoolleeftijd). Dinsdag zette de dooi al in en toen waren de rodelbanen al overal “geschlossen”. Toen hebben ze toch nog wel kunnen sleeen. Woensdag was het echt dooi dooi. Rodelbanen waren kiezelbanen. Vandaag prachtige dag, maar nog warmer: 14 graden op 1136 m hoogte.
Wij hebben dus voor vandaag en morgen andere plannen gemaakt zonder sneeuw.
Dus ik denk verwachting een beetje bijstellen en dan hebben jullie toch sowieso wel een hele leuke vakantie, want het gebied, de natuur is hier echt prachtig.
Gewoon naar een plaatselijk toeristenkantoortje gaan en dan vinden jullie wel iets dat leuk is voor het hele gezin. Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren Quote
noglangnietjarig schreef:
15-02-2024 07:03
Je zit ook maar 19 km vanaf Seefeld, daar is vast wel iets te doen met kindjes en sleeën.
Komt vast goed.

Edit:
En een uurtje vanaf de Zugspitze (gletscher).

Al rijdend naar de Zugspitze kom je door Ehrwald en Lermoos enz, daar is ook nog genoeg te doen.
Jazeker! TO, check bijvoorbeeld de winterwandeling met alpaca’s bij de bio-alpaka boerderij in Seefelt. Wel op tijd reserveren.
Alle reacties Link kopieren Quote
En het Olympia zwembad Seefeld, waar wij dadelijk naartoe gaan, is ook leuk voor kinderen (denk ik, hoop ik 😉)
Alle reacties Link kopieren Quote
Sluit me aan bij de meeste reacties, altijd les nemen. Hoewel ik ook zie dat het misschien bij wandelen blijft. Ik ski al 30 jaar, maar zie steeds meer mensen op de piste die eigenlijk niet kunnen skien. Die hebben hier een lesje genomen en denken daar dat ze het zelf wel kunnen. Tel daarbij op de zware omstandigheden op dit moment door de warmte en de drukte in de voorjaarsvakantie, dan is het echt niet verantwoord om zelfstandig de piste af te gaan. Zelf ga ik trouwens sowieso voor geen goud in de voorjaarsvakantie van de piste af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Les nemen. Vóórdat je gaat wellicht op een indoorskibaan in Nederland en ter plekke één of twee dagdelen privéles en daarna in een klasje.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven