speciale stekker nodig op camping?

22-07-2013 22:51 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje last minute vraag want ik ga morgen weg.

Ik ga kamperen en heb de luxe van stroom bij m'n plaats, nooit gehad. Nu vroeg ik me af of je daar gewoon normale stekkers in kan doen? Via Google lees ik vooral over waterdichtheid, maar ik wil het alleen voor af en toe gebruiken om m'n telefoon op te laden vooral. Dus die haal ik er weer uit als het regent.

Kan ik die stekker er gewoon in doen?
Nee, daar heb je meestal een verloopstekker voor nodig.
Huh? Je wil je telefoonlader in dat stroompaaltje steken? Je neemt toch gewoon een verlengsnoer (waterdicht) mee met een stekkerblok eraan. Die leg je dan in je tent en daar stop je de lader dan in.
Meestal heb je een waterdicht verlengsnoer nodig van ongeveer 10 meter. Daar doe je dan binnen in de tent een verdeelkastje aan. En dan kan je daar je dingen in opladen.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Mijn google zegt dat je een eurostekker nodig hebt.
En reken er op dat je een verlengsnoer van minstens 30 meter nodig hebt.
quote:Amand schreef op 22 juli 2013 @ 22:55:

Mijn google zegt dat je een eurostekker nodig hebt.Voor Nederland is dit inderdaad de meest gebruikte stekker. Voor andere landen heb je weer andere verloopstekkers.
Een verlengsnoer van 30 meter? Een verdeelkastje? Ik wil alleen m'n telefoon opladen bij een stroompunt op m'n kampeerplaats.

Ik las ook dat het water dicht moet zijn, maar mijn vraag is dus of die waterdichte een andere 'aansluiting' hebben. Ik hoef geen stroom ín mijn tent per se. Als ik m'n telefoon buiten op kan laden bij die paal ben ik al gelukkig.
Volgens mij denk je dat je een normale 220 volt-stekker zo in die paal kunt prikken en dat je dan stroom hebt? Mocht je dat denken: klopt niet.
Je hebt dan zo'n blauwe ver-stekker nodig, die gaat in die paal en daar kan je lader dan in.

Deze http://www.lichtwebshop.nl/cee-verloopstekker-camping

Dat blauwe gaat in de paal en aan de andere kant kan je lader dan in.
Ver-stekker is dus cee-stekker stomme autocorrect!
Okee, een blauwe CEE stekker heet het dus officieel.

http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8424795
Misschien is dit het moment dat je telefoonloos vakantie gaat houden, TO. Je denkt misschien dat dat dodelijk is, maar vele generaties vóór jou konden het ook
Dus jij denkt dat je jouw stekker van je mobiel zo buiten in die paal kan steken? En als het gaat regenen dan?
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:wittegeit schreef op maandag 22 juli 2013 23:02 Volgens mij denk je dat je een normale 220 volt-stekker zo in die paal kunt prikken en dat je dan stroom hebt? Mocht je dat denken: klopt niet.

Aha ja dat dacht of hoopte ik dus.

Bedankt voor de plaatjes ook! Die moet ik morgen dus nog halen. Moet dat bij een kampeerwinkel of verkopen ze zoiets ook bij ehm, een bouwmarkt misschien?
Kampeerwinkel! Bouwmarkt heeft ze denk ik niet. Zou het er iig niet op gokken
Bel even naar de camping, heel vaak kan je die stekker huren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Of je laad hem op in de dooucheruimte
Of bij de buren.
vaak kun je die verloopstekker wel lenen op de camping zelf. Zorg wel voor een haspel die je zelf meeneemt. bel desnoods even met de camping.

Naar er een kopen kan ook, hebben ze vaak bij een bouwmarkt maar dan moet je m soms nog monteren.
quote:Fame schreef op maandag 22 juli 2013 23:15 Of je laad hem op in de dooucheruimte

Ja zo deed ik het tot nu toe steeds. Maar ik vond dit best lekker luxe.

Nou ja, morgen eerst naar een kampeerwinkel gaat me niet meer lukken. Dus we zien wel dan. Als ze die dingen verhuren zou het helemaal mooi zijn. En anders idd maar weer in de douche.
Soms past er ook een 'gewone' stekker in zo'n paal, maar zou het er niet op gokken en even een cee-stekker halen. Komt het helemaal goed!

Houd er wel rekening mee dat zo'n paal niet altijd naast je tent staat. Je telefoon ligt dan dus redelijk onbewaakt. Ik zou ook een flinke verlengsnoer meenemen, maar dat wil je geloof ik niet.
Ga je toevallig naar een park van oostappen?
Mocht je in Frankrijk gaan kamperen doe dan geen moeite om je telefoon op te laden. Ik heb hier al sinds zaterdag geen netwerk meer....
Maat je hebt inderdaad zo'n verloop stekker nodig. Wij gebruiken hierbij een gewone haspel. Onze verloopstekker is niet langer dan 2 meter. Een stuk van de stekker en stroomdraad liggen dus buiten. De haspel zelf staat natuurlijk binnen. We doen dit al jaren zo en dan kan best, ook met regen.
anoniem_8858 wijzigde dit bericht op 23-07-2013 00:04
Reden: Had nog een aanvulling.
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven