speciale stekker nodig op camping?
maandag 22 juli 2013 om 22:51
Beetje last minute vraag want ik ga morgen weg.
Ik ga kamperen en heb de luxe van stroom bij m'n plaats, nooit gehad. Nu vroeg ik me af of je daar gewoon normale stekkers in kan doen? Via Google lees ik vooral over waterdichtheid, maar ik wil het alleen voor af en toe gebruiken om m'n telefoon op te laden vooral. Dus die haal ik er weer uit als het regent.
Kan ik die stekker er gewoon in doen?
Ik ga kamperen en heb de luxe van stroom bij m'n plaats, nooit gehad. Nu vroeg ik me af of je daar gewoon normale stekkers in kan doen? Via Google lees ik vooral over waterdichtheid, maar ik wil het alleen voor af en toe gebruiken om m'n telefoon op te laden vooral. Dus die haal ik er weer uit als het regent.
Kan ik die stekker er gewoon in doen?
maandag 22 juli 2013 om 23:01
Een verlengsnoer van 30 meter? Een verdeelkastje? Ik wil alleen m'n telefoon opladen bij een stroompunt op m'n kampeerplaats.
Ik las ook dat het water dicht moet zijn, maar mijn vraag is dus of die waterdichte een andere 'aansluiting' hebben. Ik hoef geen stroom ín mijn tent per se. Als ik m'n telefoon buiten op kan laden bij die paal ben ik al gelukkig.
Ik las ook dat het water dicht moet zijn, maar mijn vraag is dus of die waterdichte een andere 'aansluiting' hebben. Ik hoef geen stroom ín mijn tent per se. Als ik m'n telefoon buiten op kan laden bij die paal ben ik al gelukkig.
maandag 22 juli 2013 om 23:04
Je hebt dan zo'n blauwe ver-stekker nodig, die gaat in die paal en daar kan je lader dan in.
Deze http://www.lichtwebshop.nl/cee-verloopstekker-camping
Dat blauwe gaat in de paal en aan de andere kant kan je lader dan in.
Deze http://www.lichtwebshop.nl/cee-verloopstekker-camping
Dat blauwe gaat in de paal en aan de andere kant kan je lader dan in.
maandag 22 juli 2013 om 23:07
Okee, een blauwe CEE stekker heet het dus officieel.
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8424795
http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?t=8424795
maandag 22 juli 2013 om 23:13
quote:wittegeit schreef op maandag 22 juli 2013 23:02 Volgens mij denk je dat je een normale 220 volt-stekker zo in die paal kunt prikken en dat je dan stroom hebt? Mocht je dat denken: klopt niet.
Aha ja dat dacht of hoopte ik dus.
Bedankt voor de plaatjes ook! Die moet ik morgen dus nog halen. Moet dat bij een kampeerwinkel of verkopen ze zoiets ook bij ehm, een bouwmarkt misschien?
Aha ja dat dacht of hoopte ik dus.
Bedankt voor de plaatjes ook! Die moet ik morgen dus nog halen. Moet dat bij een kampeerwinkel of verkopen ze zoiets ook bij ehm, een bouwmarkt misschien?
maandag 22 juli 2013 om 23:18
quote:Fame schreef op maandag 22 juli 2013 23:15 Of je laad hem op in de dooucheruimte
Ja zo deed ik het tot nu toe steeds. Maar ik vond dit best lekker luxe.
Nou ja, morgen eerst naar een kampeerwinkel gaat me niet meer lukken. Dus we zien wel dan. Als ze die dingen verhuren zou het helemaal mooi zijn. En anders idd maar weer in de douche.
Ja zo deed ik het tot nu toe steeds. Maar ik vond dit best lekker luxe.
Nou ja, morgen eerst naar een kampeerwinkel gaat me niet meer lukken. Dus we zien wel dan. Als ze die dingen verhuren zou het helemaal mooi zijn. En anders idd maar weer in de douche.
maandag 22 juli 2013 om 23:31
Soms past er ook een 'gewone' stekker in zo'n paal, maar zou het er niet op gokken en even een cee-stekker halen. Komt het helemaal goed!
Houd er wel rekening mee dat zo'n paal niet altijd naast je tent staat. Je telefoon ligt dan dus redelijk onbewaakt. Ik zou ook een flinke verlengsnoer meenemen, maar dat wil je geloof ik niet.
Houd er wel rekening mee dat zo'n paal niet altijd naast je tent staat. Je telefoon ligt dan dus redelijk onbewaakt. Ik zou ook een flinke verlengsnoer meenemen, maar dat wil je geloof ik niet.
dinsdag 23 juli 2013 om 00:02
Maat je hebt inderdaad zo'n verloop stekker nodig. Wij gebruiken hierbij een gewone haspel. Onze verloopstekker is niet langer dan 2 meter. Een stuk van de stekker en stroomdraad liggen dus buiten. De haspel zelf staat natuurlijk binnen. We doen dit al jaren zo en dan kan best, ook met regen.
anoniem_8858 wijzigde dit bericht op 23-07-2013 00:04
Reden: Had nog een aanvulling.
Reden: Had nog een aanvulling.
% gewijzigd