Sri Lanka (juli 2014)
dinsdag 24 september 2013 om 21:34
Volgend jaar in juli wil ik met mijn vriend op reis naar Sri Lanka.
Er is een hoop info over te vinden, maar ik zou graag wat persoonlijke verhalen willen horen.
Wat zijn de do's en don'ts?
Heb je in juli veel last van de moesson?
Is het (relatief) veilig?
En is het makkelijk reizen daar? Betaalbaar?
Wat moeten we zeker doen / zien?
Ik ben erg benieuwd!
Er is een hoop info over te vinden, maar ik zou graag wat persoonlijke verhalen willen horen.
Wat zijn de do's en don'ts?
Heb je in juli veel last van de moesson?
Is het (relatief) veilig?
En is het makkelijk reizen daar? Betaalbaar?
Wat moeten we zeker doen / zien?
Ik ben erg benieuwd!
maandag 30 september 2013 om 21:15
Ik ben ook deze zomer geweest, laatste week juli en eerste 2 van augustus en sluit mij aan bij de beschrijving van Miss.Speeseend. Wij hadden de mazzel om luipaarden te zien in Yala National Park!
Bij Pigeon Island (vlak bij Trincomalee/Nilaveli/Upaveli) kan je erg leuk snorkelen en zie je veel vissen, zeeschildpadden en zelfs baby haaien.
Reizen hebben wij ook gewoon met de bus, tuktuk en trein (Ella-Kandy) gedaan.
De eerste nacht hebben we in Negombo bij Serendib Guesthouse geboekt (aanrader!) en verder op de bonnefooi. O ja, ook Kandy geboekt ivm het festival, Hathana Holiday Rooms. De rit er naartoe dachten we echt dat we in een gribus verweggistan achtig iets terecht kwamen, maar het was super! Kamer in huis bij welgestelde familie die je goed op weg helpen, heel vriendelijk zijn, je kan meeeten, helpen met afdingen, informeren je over de omgeving, mooie gesprekken over hoe het land werkt, de politiek etc. Boeken is wel aanrader, want ondanks dat ze pas 3-4 maanden open zijn, zitten ze vol! Waren onze beste overnachtingen in Sri Lanka.
Bij Pigeon Island (vlak bij Trincomalee/Nilaveli/Upaveli) kan je erg leuk snorkelen en zie je veel vissen, zeeschildpadden en zelfs baby haaien.
Reizen hebben wij ook gewoon met de bus, tuktuk en trein (Ella-Kandy) gedaan.
De eerste nacht hebben we in Negombo bij Serendib Guesthouse geboekt (aanrader!) en verder op de bonnefooi. O ja, ook Kandy geboekt ivm het festival, Hathana Holiday Rooms. De rit er naartoe dachten we echt dat we in een gribus verweggistan achtig iets terecht kwamen, maar het was super! Kamer in huis bij welgestelde familie die je goed op weg helpen, heel vriendelijk zijn, je kan meeeten, helpen met afdingen, informeren je over de omgeving, mooie gesprekken over hoe het land werkt, de politiek etc. Boeken is wel aanrader, want ondanks dat ze pas 3-4 maanden open zijn, zitten ze vol! Waren onze beste overnachtingen in Sri Lanka.
zaterdag 5 oktober 2013 om 20:56
Bedankt voor de reacties.
Erg fijn om te lezen dat het met die regen dus wel mee lijkt te vallen, dat stelt me gerust.
Via Dusseldorf vliegen is een goede tip, want dat is voor ons net zo ver reizen als naar Amsterdam!
Heel leuk ook om te horen wat de do's en dont's zijn.
Geeft me goede aanknopingspunten waar we wel en niet naar toe moeten gaan!
Erg fijn om te lezen dat het met die regen dus wel mee lijkt te vallen, dat stelt me gerust.
Via Dusseldorf vliegen is een goede tip, want dat is voor ons net zo ver reizen als naar Amsterdam!
Heel leuk ook om te horen wat de do's en dont's zijn.
Geeft me goede aanknopingspunten waar we wel en niet naar toe moeten gaan!