SS Rotterdam
zondag 21 februari 2021 om 19:15
Ik heb er wel eens overnacht op de paasmaandagavond. Een binnenhut geboekt maar blijkbaar was het zo rustig dat we een upgrade kregen naar een hut mét raampje en uitzicht op de Euromast. Leuk terug naar de jaren 1950-'60 gevoel door de meubels en decoraties, Frank Sinatra muziek in de hal enzo. Het verbaasde me hoe comfortabel het kleine badkamertje nog was. Prima bed ook voor zover ik me herinner. Ik vond het leuk om een keer mee te maken.
Ik kan me geen ontbijt herinneren, volgens mij had ik zonder ontbijt geboekt omdat er zat leuke tentjes in Rotterdam zijn om te ontbijten (maar nu natuurlijk niet).
Met parkeren daar heb ik gene ervaring, ik was met de trein + OV-fiets.
Ik kan me geen ontbijt herinneren, volgens mij had ik zonder ontbijt geboekt omdat er zat leuke tentjes in Rotterdam zijn om te ontbijten (maar nu natuurlijk niet).
Met parkeren daar heb ik gene ervaring, ik was met de trein + OV-fiets.
patsy--stone wijzigde dit bericht op 21-02-2021 19:16
3.24% gewijzigd
You can never have too many hats, gloves and shoes
zondag 21 februari 2021 om 19:16
Yep, heel vaak overnacht. Doen, zeker in de zomer als het terras op het dek op staat; je zit er heerlijk en ze hebben een goede kaart. Ontbijt (buffet) is heel uitgebreid. Kamers in retrostijl.
Zeker een aanrader voor straks als er versoepeld wordt.
Zeker een aanrader voor straks als er versoepeld wordt.
turtlerain wijzigde dit bericht op 21-02-2021 19:19
2.00% gewijzigd
zondag 21 februari 2021 om 19:37
Moet wel eerst de horeca open zijnjuliadenders schreef: ↑21-02-2021 19:21Ligt in een hele leuke hippe wijk, katendrecht. Ik zou lekker buiten de deur ontbijten.
You can never have too many hats, gloves and shoes
zondag 21 februari 2021 om 19:43
zondag 21 februari 2021 om 19:48
Oh ja, mocht je op Tripadvisor de recensies lezen: let dan op dat veel mensen De Rotterdam (het gebouw van Rem Koolhaas met daarin o.a. Nhow hotel) en de SS Rotterdam door elkaar halen. Misschien is dat bij andere recensies ook wel zo (bv. Google recensies). Dus als je gekke of slechte dingen leest, check even of mensen het wel echt over het schip hebben.
You can never have too many hats, gloves and shoes
zondag 21 februari 2021 om 20:01
De toeristeninfowebsite biedt alle logische tips zoals de Markthal, Kubuswoningen (eentje is open als museum), andere bijzondere architectuur. Zelf vind ik het Fotomuseum een van de beste van het land, en de Kunsthal heeft ook altijd meerdere interessante tentoonstellingen.
Ik zou OV-fietsen huren en lekker rondfietsen. Over de Erasmusbrug fietsen is even een pittige klim zonder versnellingen, maar geeft wel geweldig uitzicht, vooral tijdens de zonsondergang. Over Noordereiland fietsen is ook leuk. Een Spido boottocht door de havens klinkt suf maar is best interessant.
Je kan ook tours met gidsen doen, bijvoorbeeld eentje over straatkunst en eentje over de vele bijnamen die Rotterdammers geven aan bruggen, straten etc, zoals Koopgoot, Kabouter Buttplug, de Hoerenloper.
In de late middag wat drinken op het fantastische terras aan de maas van cafe-restaurant Prachtig. Vanaf 18 uur is het terras meestal alleen voor dinergasten dus ga op tijd.
Inderdaad is Hotel Bazar ook erg fijn en betaalbaar en het ontbijt daar is geweldig. Ook hebben ze een lekkere late check-out: 12 uur. En dan mag je zelfs je ontbijt daarna nog gaan doen! Heerlijk voor een uitslaper zoals ik.
Een paar leuke cafeetjes, bars en restaurants, zomaar verspreid over de stad, en ik weet niet of ze de pandemie overleven:
Noc Noc (koffie)
Opa (restaurant, Franse kaart, vooral als het terras buiten staat erg leuk)
Dizzy (jazzcafé met goed eten en verborgen tuin)
Reijngoud (biercafé)
Posse (ik ken alleen de oude, was geweldig in een oude loods)
Pebbles Kitty Cat Cafe (voor de kattenliefhebber. Alleen op reservering (ook voor corona al). Let op: de meeste katten in kattencafés zijn enorm stoïcijns omdat ze al zoveel aandacht krijgen en dan liever rust willen. Maar ik was er als allereerste klant en toen kwamen er nog 4 katten uit zichzelf op mij af. Later toen het drukker werd, zochten de meeste hoge slaapplekken op.)
Als je van winkelen houdt en dan niet de mainstream ketens, ga dan naar de Nieuwe Binnenweg en de Pannekoekstraat voor uniekere boetiekjes.
En nog een miljoen leuke dingen... I
You can never have too many hats, gloves and shoes
zondag 21 februari 2021 om 20:08
Ik krijg zo’n zin om weer te gaan...patsy--stone schreef: ↑21-02-2021 20:01De toeristeninfowebsite biedt alle logische tips zoals de Markthal, Kubuswoningen (eentje is open als museum), andere bijzondere architectuur. Zelf vind ik het Fotomuseum een van de beste van het land, en de Kunsthal heeft ook altijd meerdere interessante tentoonstellingen.
Ik zou OV-fietsen huren en lekker rondfietsen. Over de Erasmusbrug fietsen is even een pittige klim zonder versnellingen, maar geeft wel geweldig uitzicht, vooral tijdens de zonsondergang. Over Noordereiland fietsen is ook leuk. Een Spido boottocht door de havens klinkt suf maar is best interessant.
Je kan ook tours met gidsen doen, bijvoorbeeld eentje over straatkunst en eentje over de vele bijnamen die Rotterdammers geven aan bruggen, straten etc, zoals Koopgoot, Kabouter Buttplug, de Hoerenloper.
In de late middag wat drinken op het fantastische terras aan de maas van cafe-restaurant Prachtig. Vanaf 18 uur is het terras meestal alleen voor dinergasten dus ga op tijd.
Inderdaad is Hotel Bazar ook erg fijn en betaalbaar en het ontbijt daar is geweldig. Ook hebben ze een lekkere late check-out: 12 uur. En dan mag je zelfs je ontbijt daarna nog gaan doen! Heerlijk voor een uitslaper zoals ik.
Een paar leuke cafeetjes, bars en restaurants, zomaar verspreid over de stad, en ik weet niet of ze de pandemie overleven:
Noc Noc (koffie)
Opa (restaurant, Franse kaart, vooral als het terras buiten staat erg leuk)
Dizzy (jazzcafé met goed eten en verborgen tuin)
Reijngoud (biercafé)
Posse (ik ken alleen de oude, was geweldig in een oude loods)
Pebbles Kitty Cat Cafe (voor de kattenliefhebber. Alleen op reservering (ook voor corona al). Let op: de meeste katten in kattencafés zijn enorm stoïcijns omdat ze al zoveel aandacht krijgen en dan liever rust willen. Maar ik was er als allereerste klant en toen kwamen er nog 4 katten uit zichzelf op mij af. Later toen het drukker werd, zochten de meeste hoge slaapplekken op.)
Als je van winkelen houdt en dan niet de mainstream ketens, ga dan naar de Nieuwe Binnenweg en de Pannekoekstraat voor uniekere boetiekjes.
En nog een miljoen leuke dingen... IRotterdam
Heb volgens mij per ongeluk je post gestaft, maar ik wilde quoten en dat was dus niet de bedoeling
zondag 21 februari 2021 om 20:19
Ik ❤ Rotterdam ook. En he vergeet wat mij betreft het leukste restaurant: Look!patsy--stone schreef: ↑21-02-2021 20:01De toeristeninfowebsite biedt alle logische tips zoals de Markthal, Kubuswoningen (eentje is open als museum), andere bijzondere architectuur. Zelf vind ik het Fotomuseum een van de beste van het land, en de Kunsthal heeft ook altijd meerdere interessante tentoonstellingen.
Ik zou OV-fietsen huren en lekker rondfietsen. Over de Erasmusbrug fietsen is even een pittige klim zonder versnellingen, maar geeft wel geweldig uitzicht, vooral tijdens de zonsondergang. Over Noordereiland fietsen is ook leuk. Een Spido boottocht door de havens klinkt suf maar is best interessant.
Je kan ook tours met gidsen doen, bijvoorbeeld eentje over straatkunst en eentje over de vele bijnamen die Rotterdammers geven aan bruggen, straten etc, zoals Koopgoot, Kabouter Buttplug, de Hoerenloper.
In de late middag wat drinken op het fantastische terras aan de maas van cafe-restaurant Prachtig. Vanaf 18 uur is het terras meestal alleen voor dinergasten dus ga op tijd.
Inderdaad is Hotel Bazar ook erg fijn en betaalbaar en het ontbijt daar is geweldig. Ook hebben ze een lekkere late check-out: 12 uur. En dan mag je zelfs je ontbijt daarna nog gaan doen! Heerlijk voor een uitslaper zoals ik.
Een paar leuke cafeetjes, bars en restaurants, zomaar verspreid over de stad, en ik weet niet of ze de pandemie overleven:
Noc Noc (koffie)
Opa (restaurant, Franse kaart, vooral als het terras buiten staat erg leuk)
Dizzy (jazzcafé met goed eten en verborgen tuin)
Reijngoud (biercafé)
Posse (ik ken alleen de oude, was geweldig in een oude loods)
Pebbles Kitty Cat Cafe (voor de kattenliefhebber. Alleen op reservering (ook voor corona al). Let op: de meeste katten in kattencafés zijn enorm stoïcijns omdat ze al zoveel aandacht krijgen en dan liever rust willen. Maar ik was er als allereerste klant en toen kwamen er nog 4 katten uit zichzelf op mij af. Later toen het drukker werd, zochten de meeste hoge slaapplekken op.)
Als je van winkelen houdt en dan niet de mainstream ketens, ga dan naar de Nieuwe Binnenweg en de Pannekoekstraat voor uniekere boetiekjes.
En nog een miljoen leuke dingen... IRotterdam
zondag 21 februari 2021 om 21:42
Absoluut niet! Je gaat een heel groot deel van het schip door.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 22 februari 2021 om 00:09
Ken ik nog niet! Helaas voorlopig ook geen kans om die te gaan proberen, maar ik zet 'm op mijn verlanglijst.vivapimpelmees schreef: ↑21-02-2021 20:19Ik ❤ Rotterdam ook. En he vergeet wat mij betreft het leukste restaurant: Look!
You can never have too many hats, gloves and shoes
maandag 22 februari 2021 om 00:11
De naam verklapt het.... je moet wél van knoflook houden.patsy--stone schreef: ↑22-02-2021 00:09Ken ik nog niet! Helaas voorlopig ook geen kans om die te gaan proberen, maar ik zet 'm op mijn verlanglijst.
maandag 22 februari 2021 om 00:12
Zeker nog nooit gemerkt dat heel veel schepen in de wereld SS heten, ook in het Engels? https://en.wikipedia.org/wiki/SteamshipBlijenvrij schreef: ↑21-02-2021 22:51Ik zal de enige zijn maar met SS heb ik heel andere associates. Ik had dan ook een heel ander topic verwacht.![]()
You can never have too many hats, gloves and shoes