SS Rotterdam

21-02-2021 19:06 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier wel eens een nachtje overnacht? Hoe is het ontbijt? De kamers? Parkeren?
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
22-02-2021 00:11
De naam verklapt het.... je moet wél van knoflook houden.
Ja lekker hoor! Maar moet bekennen dat ik in eigen stad (A'dam) ook nog nooit naar Garlic Queen ben geweest. Mensen willen nooit mee...
You can never have too many hats, gloves and shoes
ik vond het heel leuk! Vooral de bar. De kamer was lekker retro.
Alle reacties Link kopieren
De film K3 Love Cruise is er voor een deel opgenomen, erg grappig om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Heel erg leuk! Ik kwam er regelmatig in pre-corona tijd. De vrijwilligers -vooral de oudere die rondleidingen doen- hebben allemaal een geschiedenis met het schip en kunnen ongelooflijk veel vertellen over hun reizen en belevenissen.

De restaurants zijn leuk, eten is prima en het personeel supervriendelijk. In de zomer kun je met kleine kinderen lekker aan het zwembad zitten op het dek.
Het is even een compleet andere wereld en het ademt een luxe, vervlogen tijd uit waarin alles glanst, er jazzmuziek gespeeld wordt en er altijd een avontuur te beleven is.

Kamers zijn trouwens wel een beetje gehorig, maar dat mag het avontuur niet drukken.

Ik heb geen idee hoe het nu is, ik denk dat het wel wat van de charme inlevert als er door maatregelen weinig reuring en mensen zijn en geen mogelijkheden tot een diner enzo.
Zeker doen!

Ik heb er afgelopen juni 3 dagen overnacht samen met mijn broer en het is echt super. Zou wel de zomer uitkiezen, dan kan je heerlijk buiten op het dek zitten.

Weet niet hoe het nu geregeld is maar wij kregen in juni voor het ontbijt aan tafel een lijst met 4 ontbijt opties waaruit je kon kiezen en die waren ruim voldoende. Prima geregeld.

Diner porties zijn groot. Het is niet heel goedkoop maar wel echt goede kwaliteit en veel.

Hutten werden netjes elke dag schoongemaakt, terwijl er ook hotels zijn waar ze dat met de corona pas doen bij n wissel van gasten.

Maar goed, ik praat over eind juni vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
Doen! 2 jaar geleden een familiekamer gehuurd. 's Avonds diner en 's morgens ontbijt. Was allemaal goed. Parkeren kan inderdaad voor de deur. Bij ons was er 's avonds live-muziek. Mooie, authentieke sfeer. Vanaf het schip kun je de watertaxi nemen. Wij willen nog graag een keer gaan. Jongste, groot Rotterdam-fan, had hoofdpijn 's avonds en vroeg naar bed gegaan. Wil het graag nog een keer meemaken.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips en vooral Patsy--Stone 😀
Als alles weer normaal is gaan we in de zomer naar R,dam,met de trein heen,watertaxi nemen en uiteraard op het schip een rondleiding.
De dag erna de stad in ik heb er nu al zin in,zucht hopelijk is t vd zomer weer normaal.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Nog andere tips in aanvulling op patsy

Aloha bar (en restaurant) in voormalig wildwaterbaan/buitenbad van tropicana
Gare du Nord is een restaurant in een oud DDR treinstel
Als je in de zomer gaat is misschien de popup bar de Palmboompjes weer open (op de Boompjes)
Ook leuk met mooi weer is de containerbar Noord op het noordplein (tevens leuk winkelgebiedje bij de zaagmolenkade en de zwaanshals)
Op het dak, een stadstuin en restaurant op het dak van het schieblock
Een andere leuke plek is Weelde, is een endje uit het centrum


Leuke plekjes om te bekijken/wandelen:
luchtpark op de hofbogen
brienenoordeiland
openluchtmuseum bij het maritiem museum
De sfeer in de bar was leuk. Overnachting zelf vond ik enorm tegenvallen qua kamerfaciliteiten. We hadden een prijzige kamer en kregen (vanwege drukte) een invalide kamer. Op zo’n kamer ruikt het toch altijd een beetje typisch.
Het ontbijt was uitgebreid, beetje vergelijkbaar met van der Valk of NH hotels. Parkeren voor de deur ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Leuk Pinda-Kaas, ik noteer jouw tips voor mijn volgende bezoek(en)!
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
P.S. Gare du Nord is inderdaad leuk. Misschien wel handig voor TO om te weten dat het een veganistisch restaurant is.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Eens met de positieve reacties! Het enige was dat in onze kamer aan de buitenkant van het schip het raampje zo hoog zat dat je er nauwelijks doorheen kon kijken (behalve als je op je bed zo hoog mogelijk sprong, maar dat was ook weer niet de bedoeling van het SS Rotterdam) en wij toen dachten dat we net wat beter een goedkopere binnenhut hadden kunnen nemen.
Maar als dat het enige was, is hopelijk ook duidelijk hoe fijn we het daar vonden. Zeker ook bijzonder als je met de vrijwilligers sprak over hun herinneringen aan het SS Rotterdam.
Op het schip heb je trouwens verschillende tours (zie de website van het SS Rotterdam) die allemaal een andere nadruk / gedeeltelijk een ander deel van het schip bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
Totaal of topic, maar telkens als ik de titel zie langs komen moet ik aan de ss van ww2-duitsland denken.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
26-02-2021 13:05
Totaal of topic, maar telkens als ik de titel zie langs komen moet ik aan de ss van ww2-duitsland denken.

Ik niet. De StoomSchepen hebben al langer de afkorting SS dan de 2e Wereldoorlog.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
27-02-2021 08:18
Ik niet. De StoomSchepen hebben al langer de afkorting SS dan de 2e Wereldoorlog.
Inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Heb daar met mijn vriend een date gehad op het dek terras super leuk, daarna met de watertaxi naar het centrum. Dit overigens vanaf het schip, reserveren kan via de receptie.

Rotterdam is echt een leuke stad zeg ik als Amsterdammer ;-)

Maar zou wel rekening houden met de maatregelen. Maar anders een absolute aanrader echt heel tof.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaas ook bedankt.
Zo te lezen zijn 2 dagen R,dam te kort😁
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
27-02-2021 08:18
Ik niet. De StoomSchepen hebben al langer de afkorting SS dan de 2e Wereldoorlog.

Ja, logisch hoor.
Het is allern dat je de afkorting SS, in samenhang met ww2 veel vaker hoort.
Tenminste ik dan. Ik kijk veel discovery, waar veel docu's op zijn hierover.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren
jamadi52 schreef:
27-02-2021 21:02
Pindakaas ook bedankt.
Zo te lezen zijn 2 dagen R,dam te kort😁
Ja, en als de musea weer open zijn helemaal.

En nog wat leuks:
de maeslantkering bij hoek van holland is ook leuk om te gaan bekijken. Zit ook een museum bij over de deltawerken en je kunt rondleidingen doen. Je kunt er alleen niet goed met OV komen.

https://www.rondvaarteuropoort.nl/ organiseert rondvaarten naar oa. de maasvlakte en dan kan je zeehonden spotten
Alle reacties Link kopieren
Ja, de Maeslantkering is interessant!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
thanx schreef:
26-02-2021 13:05
Totaal of topic, maar telkens als ik de titel zie langs komen moet ik aan de ss van ww2-duitsland denken.
Zeker nog nooit gemerkt dat heel veel schepen in de wereld SS heten, ook in het Engels? https://en.wikipedia.org/wiki/Steamship
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Ben er een keer blijven overnachten en vond het heel erg leuk.
Borrelen op het terras/dek.
Een super uitgebreide enthousiaste uitleg bij de rondleiding, lekker eten, en ‘s avond speelde er iemand piano en stond er een zangeres naast.


Ik kreeg heimwee naar een tijd die ik niet ken :D

(Op Netflix is een serie Alta Mar, die zich op zo’n soort schip afspeelt)
Alle reacties Link kopieren
Nou, we gaan met Pasen! Ben benieuwd!
remedialteacher schreef:
19-03-2021 22:26
Nou, we gaan met Pasen! Ben benieuwd!
Wat leuk !!! Veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
remedialteacher schreef:
19-03-2021 22:26
Nou, we gaan met Pasen! Ben benieuwd!
Leuk!
Geniet ervan :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven