Stedentrip Berlijn, welke wijk?

23-01-2013 14:47 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn vriend verrassen met een (lang) weekend Berlijn voor zijn verjaardag. Ik heb hier en daar al wat info opgezocht en Mitte en Kreuzberg lijken mij leuk om daar een hotel te boeken en sowieso om te bezoeken.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips!
Berlijn is zo gaaf! Hotel Residenz is een aanrader, ligt bijna aan de Kurfustendam, de grote winkelstraat
mitte, kreuzberg en vooral friedriechshain zijn leuke buurten!
OV is super geregeld in Berlijn. Dus waar je zit maakt niet uit, je bent zo in het centrum Veel plezier!
Mitte is prima. Berlijn is zo leuk, goed OV.. je bent zo van A naar B.. Wij zaten de laatste keer vlak achter de Kurfusterdam (Artotel)
Hotel Titanic, dichtbij Kreuzberg. Je bent overal zo met de metro en als je met de laatste metro naar het hotel teruggaat kun je in het hotel zelf ook nog wat drinken...
Wij zaten in het Raddison Blue, met giga aquarium in de lobby

Uitzicht op de Dom. Aanrader is de city tour bus, 2-daags kaartje en je kan in/afstappen waar je wilt.
www.mowitania.de

Hier kun je per wijk een appartement zoeken. Zo veel leuker dan een hotel! Mijn favo wijk is Friedrichshain met Kreuzberg en Neukölln als goeie tweede en derde. Ach, heel Berlijn is gaaf :-)

Ik geloof dat ik in de meivakantie maar weer eens een weekje ga..
http://www.matzbach-berlin.de/ Midden in Kreuzberg. Friedrichshain is leuk Prenzlauer Berg ook. Mitte vind ik minder, maar als je alle grote toeristische dingen wil doen wel weer handig.
Maakt niks uit! OV is top dus je bent overal snel. Wij hebben laatste keer in een heerlijk appartement gezeten wat ook nog eens erg goedkoop is. Ik zou het voor jemoeten opzoeken, dat wil ik best doen als je interesse hebt. Laat maar weten.
ViolaHolt: ik ben in elk geval wel geïnteresseerd :-)
o en als je van musea houdt.. koop een meerdaagse kaart ! is voordeliger.. kinderen zijn sowieso gratis ..
http://www.nikol-bookonli ... epart=2013-02-02&people=2

Wij zaten in Charlottenburg 2009. Was echt helemaal top in orde. Wij hadden via een bookingssite geboekt, dat scheelde zo'n beetje de helft. Deze site kom je anders natuurlijk nooit op, dus doe er je voordeel mee. Dit ben ej in een hostel ook zo'n beetje kwijt, nu heb je er gewoon een keuken en eigen badkamer bij. Had ook een heerlijk bed trouwens.
quote:poldervrouw schreef op 23 januari 2013 @ 14:59:

Mitte is prima. Berlijn is zo leuk, goed OV.. je bent zo van A naar B.. Wij zaten de laatste keer vlak achter de Kurfusterdam (Artotel)was dat nog leuk? wij zaten daar 10 jaar geleden, was toen heel leuk!
Computer says nooooo
Ik was ook een x met man z'n werk mee, zaten we in the Ritz-Carlton, was ook een aanrader, hahaha ..
Computer says nooooo
Allemaal super bedankt voor de reacties en tips!
Wij verblijven altijd direct aan de Alexanderplatz. Ideaal uitgaanspunt in het midden van het ov-stelsel en ook erg veel te doen.
Wij hadeen ook een hotel vlak bij de kurfurstendamm maar dat vind ik niet de leukste buurt in Berlijn hoor, het is gewoon een grote koopgoot. Wel centraal gelegen en met de metro ben je overal zo, maar er zijn leukere wijken. Kreuzberg en Friedrichshain bijv.
Niet een hotel bij de Kurfurstendamm nemen!

Ik woon er zelf (in Berlijn, niet bij de Kurfurstendamm) en mijn favoriete wijken zijn Kreuzberg (bestaat eigenlijk uit twee delen, maar beide zijn leuk) en Neukölln, al moet je bij de laatste wel echt weten waar je moet zijn. Friedrichshain vind ik niet zo, maar vooral vanwege alle feestende toeristen. Als je zelf gaat feesten, is dat waarschijnlijk minder storend.

Prenzlauerberg is leuk om te winkelen en rond te lopen. Als je daar een hotel of appartement hebt zijn er ook genoeg restaurantjes en kroegjes in de buurt.
En ook niet direct aan Alexanderplatz!

(:-)) Ik mag wel even de zeur uithangen, toch?)
Nog een tip voor een gidsje trouwens, in 100% berlijn staan leuke wandelingen met veel shop/uitgaan/cultuurtips, zo zie je heel veel van de stad en kun je de wijken die je leuk lijken ontdekken, en niet alleen de geijkte must see's

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven