Stedentrip Duitsland

16-10-2012 20:53 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort willen we een weekendje weg naar Duitsland. Wie heeft er ervaring met een leuke stad daar? Het liefst in een paar uur te rijden. We zoeken een sfeervolle stad waar je goed kan shoppen en eventueel nog wat cultureels kan zien. Iemand tips? Alvast bedankt!
Berlijn is super leuk!

Mooie opera, heel veel musea te bezoeken. En je kunt er heerlijk shoppen, december erg leuk met de kerstmarkten.

Ik ga zelf begin december weer.
Keulen. Genoeg musea te vinden klik! en je kunt er leuk shoppen.
Keulen is leuk! Dortmund ook, allebei nog wel te rijden als je een overnachting boekt.
Ik weet dat je op bepaalde snelwegen in duitsland zo hard mag als je kan, maar Berlijn lijkt me niet in een paar (=2) uur te rijden

Düsseldorf is heel erg leuk! Je kan er goed shoppen en het is een hele mooie stad vind ik.
quote:Ivetje schreef op 16 oktober 2012 @ 21:11:

Ik weet dat je op bepaalde snelwegen in duitsland zo hard mag als je kan, maar Berlijn lijkt me niet in een paar (=2) uur te rijden

Düsseldorf is heel erg leuk! Je kan er goed shoppen en het is een hele mooie stad vind ik.Ik zou toch even doorrijden naar Keulen, veel mooier, gezelliger en leuker!
quote:miladila schreef op 16 oktober 2012 @ 21:12:

[...]

Ik zou toch even doorrijden naar Keulen, veel mooier, gezelliger en leuker!tja, dat is nogal persoonlijk. Ik vind düsseldorf leuker dan Keulen
Dresden! maarja, das ook wel wat langer dan een

"paar" uur rijden...
Keulen, zou ik ook zeggen.

- chocolademuseum

- de Dom

- slenteren langs de Rijn

- Kölsch bier drinken op een terras

- winkelen

- dierentuin

- het huis van 4711

Qua hotel kan ik je het Radisson Blu Hotel aanraden. Erg mooi betaalbaar designhotel. Vlakbij de stad. Met inpandige sauna.

Als je iets verder wilt: Hamburg. Ook zeer de moeite waard, jaren vlakbij gewoond. Mooie mix tussen industrie, architectuur, cultuur, shoppen.

En als je echt verder zou willen: Berlijn. Dat is echt de meest fantastische stad die ik ken en zeer de moeite waard.
Ik vind Keulen leuker dan Düsseldorf hoor. Haha, maakt het voor TO lekker duidelijk met al die verschillende meningen.
giuliettacapuletti weet waar ze het over heeft, Keulen is inderdaad heel erg leuk! Echt een aanrader om mee te beginnen.

Niet ver weg en alle dingen die jij in gedachten hebt kun je daar doen en beleven. Veel plezier!
Hamburg is ook leuk. Of Bremen.

TO, weet je dat winterbanden nu verplicht zijn in Duitsland en dat er voor de meeste steden een sticker nodig is waaruit blijkt dat je geen vervuilende auto hebt? Aanvragen kost een tijdje en kan bij oa de ANWB.
Düsseldorf is idd super. Vind ik qua shoppen veel leuker dan Keulen. Al zijn de dingen die Giulietta noemt in Keulen erg leuk om te doen. Vooral het chocolademuseum :-)

Andere leuke stad is Heidelberg. Mooi kasteel, leuke winkels en leuk om te gaan wijn proeven bij wijngoeden in de omgeving.
Keulen is heel mooi! Zeker een aanrader!
quote:Ikbenanoniem schreef op 16 oktober 2012 @ 21:59:

Hamburg is ook leuk. Of Bremen.

TO, weet je dat winterbanden nu verplicht zijn in Duitsland en dat er voor de meeste steden een sticker nodig is waaruit blijkt dat je geen vervuilende auto hebt? Aanvragen kost een tijdje en kan bij oa de ANWB.

Aanvragen kost helemaal geen tijdje... Bij een autoonderdelenzaak (bijvoorbeeld Autoteile Unger) in Duitsland kun je er zo eentje halen.

Tenminste... dat was zo toen ik mijn auto van een sticker wilde voorzien. Ik ging naar de autoonderdelenzaak en ik kon, tegen een betaling van ¤ 6,95, de sticker na 5 minuten in mijn auto plakken...

Leuke steden voor een trip, maar wel iets verder rijden dan een paar uur: München, Stuttgart.

Verder zijn genoemde steden als Keulen, Dusseldorf en Dortmund wel leuk.

Wat ik ook een mooie stad vond was Hamburg. Bremen is ook leuk, overal heb je daar van die beeldjes van de Bremer Stadmuzikanten.
Ikbenanoniem : winterbanden zijn verplicht bij winterse omstandigheden. Die zijn er nu nog niet.
Oh, en een stad waar je goed kunt shoppen: Essen en Oberhausen.

Oberhausen heeft Centro en Essen het Limbeckerplatz. Mijn zus en een vriendin van haar gaan daar zo nu en dan shoppen en die komen het hele Limbeckerplatz niet uit, zo groot is het...
Hamburg! Erg leuke stad.

Bremen is dus ook een aanrader?
Ik vind Bremen wel leuk ja... maar goed... ik vind echt de meeste Duitse steden wel iets leuks hebben...

Meer info over Bremen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Bremen_(stad)

http://www.bremen.de/aktuelles
De millieusticker kun je bij elke garage in Duitsland kopen.
Hannover,

Leuk shoppen, mooi meer, cultuurpunten scoren kun je ook
Keulen of Hamburg!

En als je toch iets verder wil gaan: AB-SO-LUUT Berlijn!
München! Geweldige stad.. Weet niet vanaf waar je moet gaan, maar vanaf bijv munster kun je erg goedkoop vliegen en ben je er zo
Berlijn, Keulen en Hamburg zijn inderdaad leuk. Wat dichter bij is het Ruhrgebied ook een aanrader. Ik ben er afgelopen juni een lang weekend geweest om vooral industriekultur te bekijken. We hebben overnacht in Essen in een hotel waar we een openbaar vervoer kaart voor de hele regio bij kregen en die was geldig voor de trein (regionale treinen), tram en bussen tot bv Dusseldorf, Dortmund, Oberhausen etc. Dus je kunt in een weekend heel veel verschillende dingen bekijken. Zeche Zolverein is zo wie zo een aanrader maar ook genoeg leuke winkels en binnenkort kerstmarkten. Verder ook veel museums op allerlei gebied.

Münster is trouwens ook een erg leuke en sfeervolle stad met leuke winkels, weet niet of er genoeg te doen is voor een weekend maar er zijn ook best wel wat museums.
Essen is inderdaad ook heel leuk. Gaan wij altijd met Kerst heen. En München, daar slapen wij altijd op doorreis naar Italië. Voor het Deutsches Museum kan je wel een dag uit trekken.

Een Umweltplakette aanvragen duurt bij de Tüv trouwens 1-2 dagen, gaat heel snel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven