Stedentrip Duitsland

16-10-2012 20:53 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort willen we een weekendje weg naar Duitsland. Wie heeft er ervaring met een leuke stad daar? Het liefst in een paar uur te rijden. We zoeken een sfeervolle stad waar je goed kan shoppen en eventueel nog wat cultureels kan zien. Iemand tips? Alvast bedankt!
quote:[message=13141186,noline]

Münster is trouwens ook een erg leuke en sfeervolle stad met leuke winkels, weet niet of er genoeg te doen is voor een weekend maar er zijn ook best wel wat museums.Ja, Münster is heel gezellig www.muenster.de en Heidelberg natuurlijk
Trier vind ik ook een erg sfeervolle mooie stad, met veel geschiedenis, en shoppen kun je er ook.

Keulen vind ik ook een gezellige leuke stad, wel veel groter natuurlijk.

winterse omstandigheden kunnen er snel zijn trouwens hoor, dus weerbericht goed in de gaten houden.

Hier in Oostenrijk was het afgelopen een giga chaos op de Brennerautobahn (een snelweg, geen bergpas!!!) ivm. heftige sneeuwval. Zoals elk jaar had er niemand mee gerekend.
Bedankt voor alle ideeën en informatie!
Het is wel heel leuk en goed te bereizen om naar Keulen, Dortmund en Dusseldorf te rijden. Aangezien de steden minder dan een uur van elkaar verwijderd zijn kan je ze dan alledrie bezoeken

Verder is, iets verder weg, Berlijn geweldig en goedkoop. Ik leef er al bijna een jaar dus kan je wel wat tips geven

Dresden is ook gaaf en is vanaf Berlijn ook weer te berijden (ongeveer 2 uur).

Keuzes genoeg ;)
Ik vind shoppen in Duitsland qua kleding wat moeilijk, want de meeste winkels hebben toch een beetje ouderwetse kleding is mijn ervarin. Degelijk allemaal. Al heb je in Münster wel hele leuke winkels.

Zelf vind ik Aachen een hele leuke stad. Ik ben er in korte tijd twee keer geweest en wil er snel weer heen. In ieder geval met kerst.

Keulen schijnt ook leuk te zijn.
Waar zit de any-key?
O, en ik ga ook even spammen Als je goedkoop je drogisterijspullen wil aanvullen, geef dan je geld uit bij de DM. Ik ben verliefd op die winkel. En het is er allemaal veel goedkoper dan in Nederland.
Waar zit de any-key?
Leipzig is ook heel erg leuk maar wel een beetje ver. Heerlijke stad!
quote:houston77007 schreef op 19 oktober 2012 @ 16:47:

Ik vind shoppen in Duitsland qua kleding wat moeilijk, want de meeste winkels hebben toch een beetje ouderwetse kleding is mijn ervarin. Degelijk allemaal. Al heb je in Münster wel hele leuke winkels.

Zelf vind ik Aachen een hele leuke stad. Ik ben er in korte tijd twee keer geweest en wil er snel weer heen. In ieder geval met kerst.

Keulen schijnt ook leuk te zijn.Ben ik niet met je eens.. Ze hebben andere kleding én ze hebben inderdaad ook winkels met van die omakleding. Maar ze hebben ook de goede winkels: H&M, Zara, Vero Moda, C&A, etc. etc....
TK MAXX ooh wat een fijne winkel is dat...wat een gemis in Nederland...
Iets verder weg maar wel héél leuk en prachtige omgeving, Neurenberg! Verder idd Berlijn, Köln en het chique Düsseldorf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven