stedentrip historsche stad

maandag 2 mei 2022 om 11:59
dochter en ik willen deze zomer op een stedentrip. een nacht of 4 misschien 5. Dochter wil graag naar een historische stad. Maar dan niet oudheid zoals in Rome of Athene maar meer recent historisch. Ze was jaloers op mijn recente bezoek aan het Louvre en Versailles spreekt haar ook aan. Parijs is dus een optie. Zat zelf ook aan Londen te denken met de Tower en de paleizen. Heeft iemand nog een idee voor een stad?
Madrid was ik aan het denken maar het wordt midden juli en ik ben eigenlijk bang dat het qua temperatuur dan echt niet te doen is daar.
Vliegen en trein zijn beide mogelijk
Madrid was ik aan het denken maar het wordt midden juli en ik ben eigenlijk bang dat het qua temperatuur dan echt niet te doen is daar.
Vliegen en trein zijn beide mogelijk
maandag 2 mei 2022 om 12:08
maandag 2 mei 2022 om 12:11
Als je niet van hoge temperaturen houd dan zou ik Madrid (en sowieso Zuid Europa) zeker overslaan in de zomer.
Londen en Parijs zijn natuurlijk allebei geweldig en daar kan je meer dan genoeg historische bezienswaardigheden vinden. Qua temperaturen zal Londen koeler zijn.
Eigenlijk elke grote Europese stad zal voldoende historische bezienswaardigheden hebben:
Berlijn (maar zou ik ook niet doen in de zomer)
Dublin (zeker een aanrader)
Edinburgh (kleiner maar wel veel historie)
Noord Italiaanse steden zoals Bologna, Verona en Genua (kan je ook meerdere steden combineren)
Londen en Parijs zijn natuurlijk allebei geweldig en daar kan je meer dan genoeg historische bezienswaardigheden vinden. Qua temperaturen zal Londen koeler zijn.
Eigenlijk elke grote Europese stad zal voldoende historische bezienswaardigheden hebben:
Berlijn (maar zou ik ook niet doen in de zomer)
Dublin (zeker een aanrader)
Edinburgh (kleiner maar wel veel historie)
Noord Italiaanse steden zoals Bologna, Verona en Genua (kan je ook meerdere steden combineren)

maandag 2 mei 2022 om 12:19
Toch nog eens Rome bij haar neerleggen. een weekje heerlijke pasta's en pizza's zeg ik geen nee tegenWoll*Stone schreef: ↑02-05-2022 12:12Berlijn is ook heel leuk, heeft ook een fijne vibe voor jonge mensen.
Overigens is Rome bepaald niet alleen maar oudheid. Ook veel Renaissance en Barok.
maandag 2 mei 2022 om 12:19
Ik vond Kopenhagen ook erg leuk. Historische gebouwen/paleis/musea, met de trein naar Roskilde en daar de dom bekijken (met praalgraven van het koningshuis) en het vikingmuseum.
We hadden een Kopenhagencard en daardoor kon je makkelijk allerlei gebouwen gratis in, een rondvaart, met de trein naar Roskilde, een concert in het Tivoli-park midden in het centrum, OV etc. Ik vond het ideaal.
We hadden een Kopenhagencard en daardoor kon je makkelijk allerlei gebouwen gratis in, een rondvaart, met de trein naar Roskilde, een concert in het Tivoli-park midden in het centrum, OV etc. Ik vond het ideaal.
himalaya wijzigde dit bericht op 02-05-2022 12:21
8.01% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

maandag 2 mei 2022 om 12:21
maandag 2 mei 2022 om 12:23
Woll*Stone schreef: ↑02-05-2022 12:21Praag schijnt ook heel mooi te zijn, wat ik er wel eens van hoor.
Is ook zo. Weet alleen niet hoe warm/heet het daar in juli is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
maandag 2 mei 2022 om 12:27
maandag 2 mei 2022 om 12:42
Barcelona!
Wij zijn vorige week met jongste zoon van 12 gegaan (cadeau voor zijn verjaardag)
Wat een prachtige, groene, kleurrijke stad! In 1 woord geweldig! We willen eigenlijk weer terug en in de zomer kun je ook nog naar het strand.
Ook zo relaxed. Nergens gedram, getrek, geduw, gewoon heel fijn
Wij zijn vorige week met jongste zoon van 12 gegaan (cadeau voor zijn verjaardag)
Wat een prachtige, groene, kleurrijke stad! In 1 woord geweldig! We willen eigenlijk weer terug en in de zomer kun je ook nog naar het strand.
Ook zo relaxed. Nergens gedram, getrek, geduw, gewoon heel fijn
miesteph wijzigde dit bericht op 02-05-2022 12:45
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
93.59% gewijzigd
maandag 2 mei 2022 om 13:32
Ik denk dat zelfs Parijs in de zomer al behoorlijk warm kan zijn. In een stad is het getals- en gevoelsmatig al gauw warmer dan daar buiten. Londen is een optie, maar de Scandinavische steden lijken mij ook tof en net wat verrassender.
Trier/Luxemburg zijn trouwens ook leuke steden en met de auto ben je er zo en is goed met elkaar te combineren. En sinds ik een filmpje van Straatsburg heb gezien, lijkt mij dat ook een bezoek waard. Zou dus ook daar nog bij kunnen. Roadtrip met verschillende steden is misschien ook wel leuk. Keuzes
Trier/Luxemburg zijn trouwens ook leuke steden en met de auto ben je er zo en is goed met elkaar te combineren. En sinds ik een filmpje van Straatsburg heb gezien, lijkt mij dat ook een bezoek waard. Zou dus ook daar nog bij kunnen. Roadtrip met verschillende steden is misschien ook wel leuk. Keuzes