Stedentrip Praag , tips heel welkom!
donderdag 11 juli 2013 om 13:28
Ik ben vorig jaar in Praag geweest. Erg leuke stad en veel te zien en te doen. De eerste dag zijn wij heel toeristisch met zon busje door de stad gegaan. Dan heb je al veel gezien en weet je een beetje waar alles is en wat je dus kunt combineren.
Persoonlijk vond ik het gedeelte bij Loreta erg mooi.
Wat wil je graag zien, waar hou je van? Dat is gemakkelijker tips geven.
Persoonlijk vond ik het gedeelte bij Loreta erg mooi.
Wat wil je graag zien, waar hou je van? Dat is gemakkelijker tips geven.
donderdag 11 juli 2013 om 14:58
ik ben 2 jaar terug naar praag geweest.. naar dit hotel:
http://www.hotelcarol.com/
ligt niet in het centrum, wel vlakbij een metro station.. we waren echt binnen no-time in het centrum.. hotel was heeel mooi, netjes afgewerkt en had een binnen zwembad. Dat laatste vond ik vaak wel lekker na een lange dag door het centrum lopen, even lekker dobberen.
Daarnaast was het ook nog eens goed geprijsd. officieel is het trouwens een 3 sterrenhotel.. maar het voelde als meer (zeker vergeleken met sommige 4sterrenhotels waar ik ben geweest)
Verder hangt het er heel erg vanaf of jullie ook een keer uit willen gaan, of meer van andere dingen houden.
Wij zijn naar een discotheek geweest wat vroeger een of ander badhuis was, was een superleuke tent
daarnaast heb je een terras aan het water (is vlakbij de karelsbrug) waar je superlekker kunt eten.
Eigenlijk kun je overal wel lekker eten.. van heel simpel tot heel luxe. mijn tip is vooral om gewoon goed rond te kijken.
Oja, wij zijn ook naar '' club duplex' geweest.. dat is ook wel heel leuk om te zien! zit aan de : Václavské námestí 21
We zijn ook naar de burcht geweest, vond ik ook prachtig. en naar die heuvel aan dezelfde kant van het water, daar staat ook een eiffeltoren. vanaf zeeniveau is deze even hoog als in parijs (alleen doordat hij op een heuvel staat is hij een stuk kleiner). daaromheen is een heel mooi park, je kan omhoog wandelen (zou ik aanraden, want onderweg kun je ook nog dingen bezoeken) of met een treintje.
de joodse wijk vond ik ook prachtig.. zeker met de begraafplaats. je kunt daar een kaartje kopen waarmee je in alle bezienswaardigheden in die wijk kunt.
Verder de tip om gewoon een 5 daagse ovkaart te kopen.. kun je onbepertk met de metro/tram/bus. als je gericht ergens heen wilt, is de metro super handig.. de tram is ook wel leuk, omdat je dan gewoon meer ziet (dat hebben wij gedaan toen we een beetje tijd overhadden.. en zijn onderweg gewoon uitgestapt op plekken die ons leuk leken)
Ik zou echt zo nog een keer naar praag gaan!
http://www.hotelcarol.com/
ligt niet in het centrum, wel vlakbij een metro station.. we waren echt binnen no-time in het centrum.. hotel was heeel mooi, netjes afgewerkt en had een binnen zwembad. Dat laatste vond ik vaak wel lekker na een lange dag door het centrum lopen, even lekker dobberen.
Daarnaast was het ook nog eens goed geprijsd. officieel is het trouwens een 3 sterrenhotel.. maar het voelde als meer (zeker vergeleken met sommige 4sterrenhotels waar ik ben geweest)
Verder hangt het er heel erg vanaf of jullie ook een keer uit willen gaan, of meer van andere dingen houden.
Wij zijn naar een discotheek geweest wat vroeger een of ander badhuis was, was een superleuke tent
Eigenlijk kun je overal wel lekker eten.. van heel simpel tot heel luxe. mijn tip is vooral om gewoon goed rond te kijken.
Oja, wij zijn ook naar '' club duplex' geweest.. dat is ook wel heel leuk om te zien! zit aan de : Václavské námestí 21
We zijn ook naar de burcht geweest, vond ik ook prachtig. en naar die heuvel aan dezelfde kant van het water, daar staat ook een eiffeltoren. vanaf zeeniveau is deze even hoog als in parijs (alleen doordat hij op een heuvel staat is hij een stuk kleiner). daaromheen is een heel mooi park, je kan omhoog wandelen (zou ik aanraden, want onderweg kun je ook nog dingen bezoeken) of met een treintje.
de joodse wijk vond ik ook prachtig.. zeker met de begraafplaats. je kunt daar een kaartje kopen waarmee je in alle bezienswaardigheden in die wijk kunt.
Verder de tip om gewoon een 5 daagse ovkaart te kopen.. kun je onbepertk met de metro/tram/bus. als je gericht ergens heen wilt, is de metro super handig.. de tram is ook wel leuk, omdat je dan gewoon meer ziet (dat hebben wij gedaan toen we een beetje tijd overhadden.. en zijn onderweg gewoon uitgestapt op plekken die ons leuk leken)
Ik zou echt zo nog een keer naar praag gaan!
donderdag 11 juli 2013 om 15:27
donderdag 11 juli 2013 om 17:47
Leuk al die tips! Waar ik van hou..... Ben niet zo'n museumtype maar houd wel van mooie gebouwen, bruggen en lekker slenteren door de stad, een terrasje pikken (indien het weer het toelaat) en gezellig uit eten ,wijntje erbij . Onze kinderen (twintigers) gaan ook mee dus na het eten ergens een glas drinken in een leuke bar lijkt me ook gezellig. Hoeft geen discotheek te zijn maar gewoon ergens een leuke tent waar je nog verstaanbaar bent lijkt me het leukst. Meestal pakken we zo'n hop on hop off bus om eerst de stad een keer te bekijken en daarna pikken we de dingen eruit die we onderweg leuk vonden inderdaad. Een metrokaart lijkt me inderdaad handig. Kunnen we daarmee ook vanaf het vliegveld naar het centrum reizen? Betaal je trouwens met euro's in Praag?
donderdag 11 juli 2013 om 17:53
Ik ben jaren geleden in dit hotel in Praag geweest en heb er wel goede ervaringen mee. Wel groot, maar goed. De kinderen vonden het ook leuk. Tramhalte voor de deur:
http://www.orea.cz/cz/orea-hotel-pyramida
En dit restaurant had destijds een prachtig terras. Ligt aan de rivier de Moldau:
http://www.zofin.cz/cs/palac-zofin/
Veel plezier!
http://www.orea.cz/cz/orea-hotel-pyramida
En dit restaurant had destijds een prachtig terras. Ligt aan de rivier de Moldau:
http://www.zofin.cz/cs/palac-zofin/
Veel plezier!
donderdag 11 juli 2013 om 18:32
donderdag 11 juli 2013 om 18:44
Wij hadden een pendelbusje vanaf het vliegveld, beviel erg goed en retourrit zat erbij.
Als je achter de burcht een stuk doorloopt kom je bij een hele leuke wijngaard. Je ziet de druiven daar groeien en kunt daar ook heerlijk zitten en wijn uit die wijngaard drinken. Dat vonden wij erg leuk.
Verder heeft het stad verschillende pleinen waar `s avonds veel te doen is. Vanaf de terrasjes kun je daar heerlijk meegenieten.
Als je achter de burcht een stuk doorloopt kom je bij een hele leuke wijngaard. Je ziet de druiven daar groeien en kunt daar ook heerlijk zitten en wijn uit die wijngaard drinken. Dat vonden wij erg leuk.
Verder heeft het stad verschillende pleinen waar `s avonds veel te doen is. Vanaf de terrasjes kun je daar heerlijk meegenieten.
donderdag 11 juli 2013 om 20:34
http://www.spottedbylocals.com/prague/ > scroll naar beneden en lees de tips van Pragenaren voor restaurantjes, cafeetjes, musea etc etc. Ze hebben ook een app maar dan betaal je wel geld. De website is gratis.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
dinsdag 13 augustus 2013 om 00:46
Ik ben afgelopen zomer met een grote groep geweest, en wij hebben op de eerste dag een stadstour gedaan op de fiets. Erg leuk! Vier uur gefietst met stops op een heel aantal leuke plaatsen in Praag, door de Joodse wijk, langs de burcht, onder de 'eiffeltoren' door etc. Fiets met gids bij Okolo bikes, prima Engels sprekende gids.
Ons werd door locals aangeraden steeds OV-kaartjes van de korste tijdduur (30 min geloof ik) te kopen, dat zou goedkoper zijn dan een 3- of 5-dagen kaart, en daar hadden ze gelijk in.
Daarnaast ook naar de burcht geweest, je kunt daar overal kaartjes voor kopen, maar na 17.00u kun je een groot deel van de burcht gratis bezoeken.
Ons werd door locals aangeraden steeds OV-kaartjes van de korste tijdduur (30 min geloof ik) te kopen, dat zou goedkoper zijn dan een 3- of 5-dagen kaart, en daar hadden ze gelijk in.
Daarnaast ook naar de burcht geweest, je kunt daar overal kaartjes voor kopen, maar na 17.00u kun je een groot deel van de burcht gratis bezoeken.
dinsdag 13 augustus 2013 om 11:19
Praag is een geweldige stad met overal mooie architectuur. Een avond naar de staatsopera is een aanrader en erg mooi, en een kop koffie in café Savoy is ook een must. Wij deden daar elke dag even koffie of een wijn want het is er prachtig en soms wordt er live rustige jazz gespeeld. Heerlijk. Communistisch museum hoort ook bij een bezoek aan Praag uiteraard. Verder lekker slenteren door de mooie straten. Heel veel plezier!
dinsdag 13 augustus 2013 om 15:22
Praag is een leuke stad! Er alleen rondlopen is al een mooie ervaring vond ik.
De burcht is mooi, zeker 's avonds. En dan de Gouden Laan (of straat) daar in de buurt. Karelsbrug. De Joodse Begraafplaats vonden wij ook bijzonder (al is dat natuurlijk geen 'leuke' bezienswaardigheid). De Astronomische Klok vonden we dan weer niet zo heel bijzonder, het was vooral druk op het plein en we konden toch niet veel ervan zien. Het Stadsplein is dan wel weer gewoon leuk! Het Strahovklooster vonden wij ook erg mooi!
De burcht is mooi, zeker 's avonds. En dan de Gouden Laan (of straat) daar in de buurt. Karelsbrug. De Joodse Begraafplaats vonden wij ook bijzonder (al is dat natuurlijk geen 'leuke' bezienswaardigheid). De Astronomische Klok vonden we dan weer niet zo heel bijzonder, het was vooral druk op het plein en we konden toch niet veel ervan zien. Het Stadsplein is dan wel weer gewoon leuk! Het Strahovklooster vonden wij ook erg mooi!