Stedentrip waarheen?
zondag 24 augustus 2025 om 12:35
Mijn moeder en ik willen een stedentrip gaan maken in het najaar. Een combinatie van wat bekijken en relaxen voor een paar dagen.
Mijn moeder heeft beperkte mogelijkheden maar kan wel een poosje wandelen.
Niet; Rome, Wenen, Oslo, Parijs, Antwerpen
Ik heb geen budget vastgesteld. Vanwege de ziekte van mijn moeder is vliegen mogelijk maar niet op grote hoogte daarmee valt bijvoorbeeld New York ook af.
Auto zou ook prima zijn trouwens.
Er zijn zoveel mogelijkheden dat we een beetje verdwalen. Misschien heeft iemand recente ervaringen of tips en hoor ik deze graag. Dank!
Mijn moeder heeft beperkte mogelijkheden maar kan wel een poosje wandelen.
Niet; Rome, Wenen, Oslo, Parijs, Antwerpen
Ik heb geen budget vastgesteld. Vanwege de ziekte van mijn moeder is vliegen mogelijk maar niet op grote hoogte daarmee valt bijvoorbeeld New York ook af.
Auto zou ook prima zijn trouwens.
Er zijn zoveel mogelijkheden dat we een beetje verdwalen. Misschien heeft iemand recente ervaringen of tips en hoor ik deze graag. Dank!
zondag 24 augustus 2025 om 12:54
Lissabon vond ik een mooie combinatie van (llekker aan het water) relaxen en wat bekijken. Wij zaten daar op een woonboot(je). Dat was heel ontspannen.
Iets dichterbij vind ik Berlijn ook easy going. Ik weet niet wat je onder najaar rekent, maar vooral in de adventstijd is Berlijn leuk met de kerstmarkten.
Iets dichterbij vind ik Berlijn ook easy going. Ik weet niet wat je onder najaar rekent, maar vooral in de adventstijd is Berlijn leuk met de kerstmarkten.
zondag 24 augustus 2025 om 12:55
Wat versta je onder wat bekijken? Musea of natuur of nog wat anders? Kortgeleden in Bilbao geweest en vond ik een leuke stad. Guggenheim museum en nog wat andere musea, rivier dwars door de stad met parkjes, het kabeltreintje naar boven met daar uitzicht over de hele stad, pincho's eten op een terras. Weet niet hoe het weer er is in de periode dat jullie willen gaan maar echt een aanrader en volgens mij ook echt een stad in opkomst voor stedentrips.
zondag 24 augustus 2025 om 15:09
Dit dus. Vliegen valt dan helemaal af lijkt mij.margreetder schreef: ↑24-08-2025 13:57Vliegen naar bestemmingen valt dan in 99% van de gevallen af. Een vlucht naar bijvoorbeeld Barcelona vliegt even hoog als een vlucht naar New York.
Ik zou met de Eurostar naar Londen gaan.
zondag 24 augustus 2025 om 15:27
zondag 24 augustus 2025 om 16:10
Over 2 weken ga ik erheen
zondag 24 augustus 2025 om 16:39
Heel tof!! Het zwembad in de haven is leuk, of de wekelijkse markt in de haven of de Kauppahalli! Een cider drinken in Kapelli, of een kaneelbroodje bij café Rigatta. Of naar het Faser café. En alle mooie winkels met Marimekko en Moomin.
Ohh, ik ben jaloers!!!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in