Stedentrip

16-10-2018 14:40 47 berichten
Mijn vader wordt binnenkort 70. Nu willen mijn broer, zus en ik volgend jaar mei met hem op een stedentrip binnen Europa. We zitten te denken aan Valencia, Porto. We willen in ieder geval, lekker weer, lekker eten en drinken en ook het één en ander zien. Het zal gaan om 3 dagen. Wie heeft er evt nog een ander verassend idee. Waar wij allicht nog niet aan gedacht hebben.
Cinderella76 schreef:
16-10-2018 19:19
Hebben we ook al over gehad, maar de Duitse steden zijn ons wel redelijk bekend. Willen graag iets nieuws, iets verassenders.
Catania, van daaruit kun je een bus nemen naar de vulkaan Etna.
Alle reacties Link kopieren
Bobby-Pin schreef:
16-10-2018 19:32
Catania, van daaruit kun je een bus nemen naar de vulkaan Etna.
Ja ook mooi in die tijd omdat er dan wsl nog sneeuw ligt op de Etna. Je kunt een tour boeken, dan halen ze je op met een jeep en krijg je veel info over de vulkaan. Die onlangs nog lava uitgespuwd heeft...
Catania zelf vond ik minder. Niet echt gezellig en veel vluchtelingen.
.
impala schreef:
16-10-2018 19:31
Kijk ook naar Grindelwald als evt verblijfplaats. Of Interlaken (wat goedkoper). Dat zijn perfecte uitvalsbasis voor bergtreintjes. Eind mei beginnen de bloemen te bloeien op de Alpenweiden en ligt er nog sneeuw op de toppen van de bergen, daarom is dat zo'n mooie tijd. Het zal niet goeckoop zijn, maar gezien de gelegenheid is dat misschien niet zo erg?

Salzburg, vond ik ook een aanrader.
Mijn broer heeft een opzetje gemaakt van Valencia. Ziet er goed uit. Nu wil ik hetzelfde doen met Boedapest, ticket, hotel, eten/drinken, overige kosten ect. Is er iemand die hier recent nog geweest is? Wat is een redelijk goedkoop hotel, vliegen ik denk vanaf Dusseldorf, of Eindhoven(als dat kan). Het liefst vliegtijden, vrijdagochtend heen, maandagmiddag terug. Ideeen voor bezienswaardigheden. Alle tips, ideeeen zijn welkom😀
Cinderella76 schreef:
19-10-2018 09:55
Mijn broer heeft een opzetje gemaakt van Valencia. Ziet er goed uit. Nu wil ik hetzelfde doen met Boedapest, ticket, hotel, eten/drinken, overige kosten ect. Is er iemand die hier recent nog geweest is? Wat is een redelijk goedkoop hotel, vliegen ik denk vanaf Dusseldorf, of Eindhoven(als dat kan). Het liefst vliegtijden, vrijdagochtend heen, maandagmiddag terug. Ideeen voor bezienswaardigheden. Alle tips, ideeeen zijn welkom😀
Het gaat om het weekend 3-4-5-6 mei 2019.
Cinderella76 schreef:
19-10-2018 09:56
Het gaat om het weekend 3-4-5-6 mei 2019.
Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer, en weet ook niet zo goed waar te zoeken als het gast om goedkope vluchten en hotelkamers😀
Ik zou snel gaan boeken. Het is namelijk meivakantie en de tickets zijn over het algemeen snel uitverkocht of al heel duur.
Salzburg vind ik een hele toffe stad! Mooi slot op een berg, sfeervolle altstad, schonbrun etc etc. Ook heerlijke conditoreien!
redbulletje schreef:
19-10-2018 10:15
Salzburg vind ik een hele toffe stad! Mooi slot op een berg, sfeervolle altstad, schonbrun etc etc. Ook heerlijke conditoreien!
Salzburg ook een prachtige stad, maar kennen we al😀
Zeilboot76 schreef:
19-10-2018 10:11
Ik zou snel gaan boeken. Het is namelijk meivakantie en de tickets zijn over het algemeen snel uitverkocht of al heel duur.
Weet ik, volgende week gaan we om tafel en boeken.
Niemand die tips heeft voor een stedentrip naar Boedapest😊?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik! Afgelopen mei geweest. Hotels zijn er niet heel duur, dus ik zou gewoon even op booking.com kijken. Ik vloog met klm vanaf amsterdam. Dagelijkse kosten zijn goed te doen en entree ook, gezien alles er erg goedkoop is
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Ik sliep in city hotel cosmo.. loopafstand centrum
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Must see/do
Kasteel
Badhuis
Natuur historisch museum
Streetart tour
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Alle reacties Link kopieren
Boedapest is erg mooi!
Ik was afgelopen zomer ongeveer €250 kwijt voor 5 dagen (inclusief vlucht, hotel, eten, uitstapjes), dus ook nog erg goedkoop. Qua hotel is het handig om rondom Deák Ferenc te zitten, dan zit je mooi centraal.
Wij zijn naar het museum Terror Haza geweest, dat vonden we erg mooi en indrukwekkend. Verder natuurlijk naar een badhuis! Wij zijn naar Kiraly geweest, dat beviel goed, maar volgens mij zit je bij elk badhuis wel goed.
Oh en als je een rondleiding door het parlement wil, tijdig boeken! Een maand van tevoren waren er geen Engelstalige rondleidingen meer beschikbaar.
Promethium schreef:
20-10-2018 11:23
Boedapest is erg mooi!
Ik was afgelopen zomer ongeveer €250 kwijt voor 5 dagen (inclusief vlucht, hotel, eten, uitstapjes), dus ook nog erg goedkoop. Qua hotel is het handig om rondom Deák Ferenc te zitten, dan zit je mooi centraal.
Wij zijn naar het museum Terror Haza geweest, dat vonden we erg mooi en indrukwekkend. Verder natuurlijk naar een badhuis! Wij zijn naar Kiraly geweest, dat beviel goed, maar volgens mij zit je bij elk badhuis wel goed.
Oh en als je een rondleiding door het parlement wil, tijdig boeken! Een maand van tevoren waren er geen Engelstalige rondleidingen meer beschikbaar.
Dank je voor de tips. Heb je toevallig een naam van het hotel? En van welk vliegveld ben je gevlogen? Of trein, eigen vervoer genomen?
followthesun schreef:
20-10-2018 11:14
Ik sliep in city hotel cosmo.. loopafstand centrum
Thanks voor de tip. Ga eens kijken.
followthesun schreef:
20-10-2018 11:15
Must see/do
Kasteel
Badhuis
Natuur historisch museum
Streetart tour
Thanks voor de tips.
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
20-10-2018 11:37
Dank je voor de tips. Heb je toevallig een naam van het hotel? En van welk vliegveld ben je gevlogen? Of trein, eigen vervoer genomen?
Wij zaten hier: https://www.booking.com/hotel/hu/renova ... ue.nl.html
Met z'n vieren in 1 zo'n appartement zou ik niet doen, dan zou ik ze beide doen.
We vlogen vanaf Schiphol naar Budapest. In de stad hebben we alles lopend gedaan of met de metro. Je hebt daar kaartjes per rit die je maakt, wij hebben geloof ik een 10-rittenkaart gekocht en dan nog 2 losse kaartjes, dat was het goedkoopste.
Alle reacties Link kopieren
Málaga vond ik leuker dan Valencia. Bij Málaga ligt het strand en de gezellige boulevard met jachthaventje gewoon op loopafstand van het historisch centrum; bij Valencia niet. Málaga heeft een mooie kathedraal, leuke kleine eeuwenoude straatjes, een paleis op een heuvel, diverse dakterrassen die mooi uitzicht bieden, een paar goeie musea (bijvoorbeeld Centre Pompidou is goed), een mooi park aan zee, lekkere tapastentjes, markten. En de meeste buitenlandse toeristen gaan er niet heen maar naar andere plaatjes in de buurt (bv. Torremolinos), dus Málaga heeft nog echt een Spaanse sfeer.

Porto vond ik heerlijk. Ik heb me er 8 dagen geen moment verveeld (ook wel wat dorpen in de buurt gezien, en in een kwartier fiets je naar het strand, of je kan met de tram).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Valencia wordt het. Wat is leuk om te doen daar?
Alle reacties Link kopieren
Cinderella76 schreef:
25-10-2018 19:31
Valencia wordt het. Wat is leuk om te doen daar?
Een fiets huren en de stad verkennen. Kan ook met een gids

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven