Stedentripje november - acceptabel klimaat
maandag 10 oktober 2011 om 11:23
Ik wil in november mijn moeder verrassen met een uitje samen met mij. Mijn voorkeur gaat uit naar een stedentripje. Echter, alles wat ik kan bedenken (en dat nog een beetje betaalbaar blijft) is wat mij betreft te koud (Budapest, Praag,.....) Ik zou het toch wel fijn vinden als de minimum temperatuur zo'n 15 graden is. Iemand tips?
maandag 10 oktober 2011 om 12:39
Kerstmarkt leuk, maar echt te koud, daarom valt London ook af. Valencia is qua klimaat prima, Istanbul ook. Portugal valt af (ben ik net geweest).
Barcelona lijkt mij ook heel leuk en cultureel verantwoord, maar is dat niet al wat fris? Ik zou graag een stad bezoeken waar qua cultuur e.e.a. te zien is (oude stenen) en evt. een aantal mooie musea.
Granada ken ik eigenlijk helemaal niet, maar zeg net wel dat de tickets vrij prijzig zijn. (tja, het moet ook nog een beetje budgetvriendelijk zijn).
Dank voor de tips tot nu toe, keep up the good work!
Barcelona lijkt mij ook heel leuk en cultureel verantwoord, maar is dat niet al wat fris? Ik zou graag een stad bezoeken waar qua cultuur e.e.a. te zien is (oude stenen) en evt. een aantal mooie musea.
Granada ken ik eigenlijk helemaal niet, maar zeg net wel dat de tickets vrij prijzig zijn. (tja, het moet ook nog een beetje budgetvriendelijk zijn).
Dank voor de tips tot nu toe, keep up the good work!
dinsdag 11 oktober 2011 om 00:13
Istanbul en Athene veel cultuur en oudheden te zien.
Athene is het in november nog 18 graden en in Istanbul rond de 16 graden. Als ik jou was zou ik voor 1 van deze 2 gaan!
Istanbul en Athene zijn nog zeer betaalbaar (zeg maar gewoon voor Nederlandse begrippen goedkoop) Dat kan je van Rome waar ik vorig jaar als stedentrip ben geweest niet zeggen ook niet van Barcelona. Daar liggen de prijzen bijna gelijk aan NL.
Rome en Barcelona hebben in november een temperatuur van tussen de 16/17 graden.
Wat tegenwoordig ook heel hip is als stedentrip is Marrakech (Marokko) Corendon en Transavia verzorgen daar stedentrips heen en vliegen er rechtstreeks naar toe. Gemiddelde temperatuur daar is zo'n 22 graden.
-Milaan
- Napels
- Nice
- Alicante
- Sevilla
- Venetie
Hopelijk heb je nu voldoende ideeën! Succes ermee!
Athene is het in november nog 18 graden en in Istanbul rond de 16 graden. Als ik jou was zou ik voor 1 van deze 2 gaan!
Istanbul en Athene zijn nog zeer betaalbaar (zeg maar gewoon voor Nederlandse begrippen goedkoop) Dat kan je van Rome waar ik vorig jaar als stedentrip ben geweest niet zeggen ook niet van Barcelona. Daar liggen de prijzen bijna gelijk aan NL.
Rome en Barcelona hebben in november een temperatuur van tussen de 16/17 graden.
Wat tegenwoordig ook heel hip is als stedentrip is Marrakech (Marokko) Corendon en Transavia verzorgen daar stedentrips heen en vliegen er rechtstreeks naar toe. Gemiddelde temperatuur daar is zo'n 22 graden.
-Milaan
- Napels
- Nice
- Alicante
- Sevilla
- Venetie
Hopelijk heb je nu voldoende ideeën! Succes ermee!
woensdag 12 oktober 2011 om 21:24
Twee jaar geleden zat ik in november in Valencia. Heerlijke temperatuur, 22 graden. Shoppen, met bus naar het strand en lekker rondbanjeren. Op dit moment zit ik een midweek in Palma, de hoofdstad van Mallorca. Ik bof ontzettend met het weer, vandaag zelfs 30 graden... Normaal gesproken minder heet medio oktober, ca. 24 graden.
In Palma kun je eindeloos winkelen en er zijn veel gezellige pleintjes. Met bus 3 kun je naar Illetas, een mooi strandje vlak onder Palma. Ryanair vliegt op Palma vanaf Eindhoven. Hotel kun je boeken via Booking.com. Goede busverbindingen en taxi's zijn betaalbaar.
Alghero (Sardinie) werd hier volgens mij ook genoemd. Is ook leuk, maar wel kleiner. Zou dan een auto huren.
In Palma kun je eindeloos winkelen en er zijn veel gezellige pleintjes. Met bus 3 kun je naar Illetas, een mooi strandje vlak onder Palma. Ryanair vliegt op Palma vanaf Eindhoven. Hotel kun je boeken via Booking.com. Goede busverbindingen en taxi's zijn betaalbaar.
Alghero (Sardinie) werd hier volgens mij ook genoemd. Is ook leuk, maar wel kleiner. Zou dan een auto huren.