Still flying

dinsdag 7 januari 2020 om 09:29
Welkom in mijn 2de vervolgtopic!
Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667

woensdag 18 maart 2020 om 10:55
Nee klopt. Maar ze roosteren die vluchten gewoon in om het gemakkelijk te houden denk ik. Als de travel restrictions nog steeds van kracht zijn halen ze die vlucht er weer af. Dat is gemakkelijker dan vluchten toevoegen.
Haha

---
Groot nieuws voor TDA crew. We mogen vanaf vandaag eindelijk maskers dragen naar alle bestemmingen. Niet enkel naar China, Thailand, HongKong, Vietnam,.. ik vergeet er nog een paar. Veel vluchten zitten nog vol btw.

woensdag 18 maart 2020 om 18:27

woensdag 18 maart 2020 om 20:21
Aangezien ik niet de enige crew ben die wat meer vrije tijd heeft dan gewoonlijk door de geannuleerde vluchten moeten we ons op andere manieren vermaken. Om het moraal wat op te krikken zijn crew begonnen met het posten van filmpjes op de crew fb pagina waarin ze muziek spelen of zingen. Heel mooi om te zien/horen!

donderdag 19 maart 2020 om 11:58
Doe haar mijn groeten!TrolleyDolly schreef: ↑18-03-2020 18:27Omdat ik morgen dan toch geen vlucht heb en mijn roommates ook thuis zijn hebben we maar een fles wijn open getrokken. Morgen ga ik met Jade naar het strand. Dat is een leukere manier om de tijd te doden dan thuis zitten wachten op nieuws over een eventuele vlucht voor overmorgen.
Geen bijzonderheden

zaterdag 21 maart 2020 om 09:31
Waar ga je heen dan? En is het echt noodzakelijk?Hanne_Solo schreef: ↑21-03-2020 07:18Net ingecheckt voor 2 vluchten met TDA. Er is letterlijk geen enkele stoel in economy leeg op beide vluchten. Zou mij benieuwen of er overboekt is.
Edit: ik lees het nu in het andere topic. Als ik jou was geweest, was ik al láng terug gekomen. Maargoed...
Wie weet wordt het business class

zaterdag 21 maart 2020 om 09:34
Over een paar dagen zit ik hier zo goed als werkloos vast. Zowat al mijn vluchten zijn van mijn rooster gehaald en de vluchten die er nog op staan gaan uiteindelijk ook verdwijnen. Andere collega's vliegen nog. Ik krijg wel nog mijn basisloon en ik woon gratis.
Maar ik ben bang. Niet voor het virus. Maar voor de isolatie. Ik zit hier alleen. Ver weg van mijn thuisland. Ik heb nu veel meer contact met mijn roommates. Omdat zij ook continue thuis zijn maar ook omdat ik anders helemaal mijn verstand verlies zo alleen op mijn kamer met als enige gezelschap de constante stroom van nieuwsberichten van over de hele wereld.
Het idee dat de weg naar België voor onbepaalde tijd gaat sluiten is beklemmend.
Vandaag zit ik al een week thuis. Ik moet nu wederom afwachten of ze mij een vlucht gaan geven voor morgen of niet. Alle crewleden worden getest wanneer ze terugkomen van een vlucht.
Hanne_solo, ik wil je graag aanraden om gedurende je hele reis mondmaskers te dragen en neem desinfecterende gel mee. Wees voorzichtig.
Maar ik ben bang. Niet voor het virus. Maar voor de isolatie. Ik zit hier alleen. Ver weg van mijn thuisland. Ik heb nu veel meer contact met mijn roommates. Omdat zij ook continue thuis zijn maar ook omdat ik anders helemaal mijn verstand verlies zo alleen op mijn kamer met als enige gezelschap de constante stroom van nieuwsberichten van over de hele wereld.
Het idee dat de weg naar België voor onbepaalde tijd gaat sluiten is beklemmend.
Vandaag zit ik al een week thuis. Ik moet nu wederom afwachten of ze mij een vlucht gaan geven voor morgen of niet. Alle crewleden worden getest wanneer ze terugkomen van een vlucht.
Hanne_solo, ik wil je graag aanraden om gedurende je hele reis mondmaskers te dragen en neem desinfecterende gel mee. Wees voorzichtig.

zaterdag 21 maart 2020 om 09:57
Ach Dolly, wat een zorgen. Je zit niet alleen, je hébt mensen om je heen. Probeer dingen te bedenken die je wel kunt doen, lezen, puzzelen, TV kijken, handwerken. Gelukkig kunnen we veilig communiceren via het internet. En op dit forum zijn ook altijd mensen wakker!!
Ik wens je sterkte, maar besef dat je niet de enige bent die zich zo voelt.
Ik wens je sterkte, maar besef dat je niet de enige bent die zich zo voelt.

zaterdag 21 maart 2020 om 11:43

zaterdag 21 maart 2020 om 12:38
Toen er weer de 1 na de andere vluchtannulatie binnen kwam vond ik het welletjes. Het is duidelijk dat er spoedig amper werk zal zijn. Dat laat ik dan liever over aan collega's met leningen en familie hier in TDAland. Ik heb in een tijdspanne van 30 minuten onbetaald verlof aangevraagd vanaf ASAP tot eind Mei (langer kan voorlopig nog niet) en heb een mail naar mijn manager gestuurd met de vraag tot spoed. Ik heb er ook bij gevraagd of ik inderdaad mijn job riskeer als ik aan het eind van mijn OV niet kan terugkeren. Ik heb hem gezegd dat ik TDA niet verder help door hier betaald te blijven zitten.Merel7 schreef: ↑21-03-2020 11:43Dolly, is snap heel goed dat je je alleen voelt. Ver weg van huis en geen enkel idee hoe dat gaat aflopen.
Je had het wat dat betreft al moeilijk en nu wordt het er niet makkelijker op.
Is er nu een mogelijkheid om met onbetaald verlof naar huis te gaan?
Schroom niet om hier je hart te luchten.
![]()
Jay appte me net. Haar aanvraag is goedgekeurd. Ze gaat naar huis. Ik blijf hier misschien alleen achter.

Ik ben in alle staten.

zaterdag 21 maart 2020 om 13:27
Volgende week is te laat. Ik heb nog maar enkele dagen de tijd om naar huis te vliegen voor de vluchten richting België en omgeving worden afgelast.
De beslissing is gemaakt. Van zodra mijn verlofaanvraag is goedgekeurd ga ik naar huis ongeacht de gevolgen. Ik boek alvast een ticket om zeker te zijn van een plaatsje op de laatste vluchten. Duimen dat ze mij ASAP iets laten weten!

zaterdag 21 maart 2020 om 15:20
Vandaag gaat die goedkeuring niet meer komen. Hopelijk morgen.
En indien niet is er plan B. Voor zover ik kan zien gaan de vluchten naar Amsterdam nog door. Ik kan nog tickets boeken voor de 26ste en de 28ste. Gaan er geruchten dat er weldra niet meer naar Amsterdam gevlogen mag worden? Ik kan hier door de bomen het bos niet meer zien.. Help!
En indien niet is er plan B. Voor zover ik kan zien gaan de vluchten naar Amsterdam nog door. Ik kan nog tickets boeken voor de 26ste en de 28ste. Gaan er geruchten dat er weldra niet meer naar Amsterdam gevlogen mag worden? Ik kan hier door de bomen het bos niet meer zien.. Help!
zaterdag 21 maart 2020 om 15:33
zaterdag 21 maart 2020 om 15:44
https://www.schiphol.nl/nl/berichten/coronavirus-update
Bedenk dat alles nu per uur kan veranderen.
Vorige week werd rond 17.00 aangekondigd dat de horeca dicht moest, dat ging een uur later al is.
Ik zou gewoon vertrekken, die goedkeuring komt heus wel en wat is het ergste wat je kan overkomen.....ontslag?? Dan maar....
Bedenk dat alles nu per uur kan veranderen.
Vorige week werd rond 17.00 aangekondigd dat de horeca dicht moest, dat ging een uur later al is.
Ik zou gewoon vertrekken, die goedkeuring komt heus wel en wat is het ergste wat je kan overkomen.....ontslag?? Dan maar....
zaterdag 21 maart 2020 om 15:48
Dolly de grens tussen Nederland en België is ook dicht hé. Je mag er alleen over als het noodzakelijk is. Geen idee hoe de regels zijn. Op Brussel vliegen is het makkelijkst denk ik. Ik zou als ik jou was voor de zekerheid alvast alles meenemen wat je mee wil nemen. Voor je weet maar nooit. En ik zou nu gewoon de eerste vlucht pakken ongeacht goedkeuring. Ik bedoel je wil die baan eigenlijk toch niet meer? Tenzij je enorme boetes moet gaan betalen ivm contractbreuk.

zaterdag 21 maart 2020 om 16:45
Dus, even een snelle update. Omdat ik volgens mijn hartslag op een hartaanval afstevende nodige Jay me uit bij haar thuis. We hebben samen een nieuw plan samengesteld als back-up. Ik heb een verlofaanvraag gedaan voor overmorgen (ik heb geen vlucht gekregen voor morgen) om mijn betaald verlof op te gebruiken. Dat verlof zal 95% zeker worden goedgekeurd. Als ze morgen mijn onbetaald verlof goedkeuren: des te beter. Doen ze dat niet dan dien ik morgenavond een nieuwe aanvraag in voor na mijn betaald verlof. Intussen vlieg ik samen met Jay terug naar België (we zitten gezellig samen). Ticket is geboekt. En we zullen wel zien wat er dan zal gebeuren. Ik neem de belangrijkste spullen in ieder geval mee.