Still flying

dinsdag 7 januari 2020 om 09:29
Welkom in mijn 2de vervolgtopic!
Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667

zaterdag 21 maart 2020 om 16:51
Fijn dat je nog op tijd terug naar huis kan!TrolleyDolly schreef: ↑21-03-2020 16:45Dus, even een snelle update. Omdat ik volgens mijn hartslag op een hartaanval afstevende nodige Jay me uit bij haar thuis. We hebben samen een nieuw plan samengesteld als back-up. Ik heb een verlofaanvraag gedaan voor overmorgen (ik heb geen vlucht gekregen voor morgen) om mijn betaald verlof op te gebruiken. Dat verlof zal 95% zeker worden goedgekeurd. Als ze morgen mijn onbetaald verlof goedkeuren: des te beter. Doen ze dat niet dan dien ik morgenavond een nieuwe aanvraag in voor na mijn betaald verlof. Intussen vlieg ik samen met Jay terug naar België (we zitten gezellig samen). Ticket is geboekt. En we zullen wel zien wat er dan zal gebeuren. Ik neem de belangrijkste spullen in ieder geval mee.

zaterdag 21 maart 2020 om 18:14
Ik zal pas opgelucht ademhalen als ik op het vliegtuig zit. Het bezoekje aan Jade heeft geholpen maar mijn hartslag is nog steeds een stuk hoger dan normaal.
Ik heb mijn ouders de instructies gegeven dat er slechts 1 iemand mij mag komen ophalen. Dat zal dan mijn vader zijn. Ik neem mondmaskers mee en hij moet er dan ook eentje opzetten. Ik ga ook op de achterbank zitten. Eenmaal thuis ontsmet ik mijn koffer en ga ik rechtstreeks onder de douche (ja het is respiratoir maar toch).
Momenteel heb ik geen symptomen maar ik ga overmorgen (hopelijk) wel in een vol toestel naar huis..

zondag 22 maart 2020 om 03:57
Goede reis Dolly.
Het zijn super vreemde tijden voor iedereen. Maar als je werkloos bent, ver van je familie en geen idee hebt wanneer je ze weer kan zien of wanneer je weer aan het werk bent, zal veel onrust opleveren.
Begrijpelijke keuze.
(nu ik bovenstaande teruglees bedenk ik me dat veel vluchtelingen zich ook zo zullen voelen....)
Het zijn super vreemde tijden voor iedereen. Maar als je werkloos bent, ver van je familie en geen idee hebt wanneer je ze weer kan zien of wanneer je weer aan het werk bent, zal veel onrust opleveren.
Begrijpelijke keuze.
(nu ik bovenstaande teruglees bedenk ik me dat veel vluchtelingen zich ook zo zullen voelen....)
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.

zondag 22 maart 2020 om 07:26
Mijn betaald verlof is goedgekeurd! (11 dagen) Dus ik vlieg morgen naar huis. Het ideaalscenario voor mijn gemoedrust zou zijn dat ze later op de dag ook nog mijn onbetaald verlof goedkeuren tot eind Mei.
Dus nu inpakken geblazen! Ik ga heel mijn kamer inpakken zodat mijn roommates gemakkelijk de achtergelaten spullen uit mijn kamer kunnen halen voor het doemscenario: ontslag.
Dus nu inpakken geblazen! Ik ga heel mijn kamer inpakken zodat mijn roommates gemakkelijk de achtergelaten spullen uit mijn kamer kunnen halen voor het doemscenario: ontslag.
zondag 22 maart 2020 om 08:32
Fijn dat je betaald verlof is goedgekeurd. Kan me niet voorstellen dat je onbetaald verlof niet goedgekeurd zou worden.
Wel verstandig met pakken rekening te houden met het slechtste scenario. Mocht je vandaag geen antwoord krijgen, geeft het toch rust om te weten dat je niet perse terug hoeft.
Success met pakken en een goede

(Hoe laat is je vlucht?)
Wel verstandig met pakken rekening te houden met het slechtste scenario. Mocht je vandaag geen antwoord krijgen, geeft het toch rust om te weten dat je niet perse terug hoeft.
Success met pakken en een goede
(Hoe laat is je vlucht?)

zondag 22 maart 2020 om 10:16
Morgenochtend om 8h30. Ik heb gisterenavond toch stilletjes wat zitten huilen toen ik foto's van collega's in betere tijden zag op Instagram. Dit is niet hoe ik wilde vertrekken hier. Ik vertrek met gemengde gevoelens. Ik ben heel blij dat Jay bij me is tijdens dit hele gebeuren want zij voelt het net zo.Merel7 schreef: ↑22-03-2020 08:32Fijn dat je betaald verlof is goedgekeurd. Kan me niet voorstellen dat je onbetaald verlof niet goedgekeurd zou worden.
Success met pakken en een goede![]()
(Hoe laat is je vlucht?)
Ik kan alleen maar hopen dat dit snel achter de rug is en dat we snel terug op elkaar gepakt in de galley zitten om te zeuren over vermoeidheid en "slechte" roosters.
zondag 22 maart 2020 om 10:53
Huilen mag, maar je hebt de enige juiste beslissing genomen.TrolleyDolly schreef: ↑22-03-2020 10:16Morgenochtend om 8h30. Ik heb gisterenavond toch stilletjes wat zitten huilen toen ik foto's van collega's in betere tijden zag op Instagram. Dit is niet hoe ik wilde vertrekken hier. Ik vertrek met gemengde gevoelens. Ik ben heel blij dat Jay bij me is tijdens dit hele gebeuren want zij voelt het net zo.
Ik kan alleen maar hopen dat dit snel achter de rug is en dat we snel terug op elkaar gepakt in de galley zitten om te zeuren over vermoeidheid en "slechte" roosters.
Bedenk eens hoe verdrietig je zou zijn wanneer je alleen in TDAland zit.
En met deze beslissing heb je ook een hoop zorgen bij je familie weggenomen.
Voor nu kun je alleen maar hopen dat deze nachtmerrie snel voorbij is.
Hou je taai!!
zondag 22 maart 2020 om 10:56
De wereld is nogal veranderd en dat is bizar snel gegaan... Begrijpelijk dat er zoveel door je heengaat. Ondanks dat het voor Jay ook een nare tijd is, kan het prettig zijn om elkaar te steunen. Fijn dat je niet alleen bent.
Alle goeds, goede vlucht morgen en ik hoop met je mee dat je snel weer ergens op een galley mag zijn!
Alle goeds, goede vlucht morgen en ik hoop met je mee dat je snel weer ergens op een galley mag zijn!

tja2 wijzigde dit bericht op 22-03-2020 10:56
Reden: typfoutje
Reden: typfoutje
0.15% gewijzigd

zondag 22 maart 2020 om 16:19
Dit is dan toch goed nieuws? Wel verlof, maar ook doorbetaald krijgen. Of zie ik iets over het hoofd?TrolleyDolly schreef: ↑22-03-2020 15:38Vanaf 26/3 stoppen we 3 maanden met passagiersvluchten. Onbetaald verlof valt weg. We krijgen gedurende die tijd nog 75% basisloon.
Ik had al een voorgevoel dat we niet lang konden verder doen zo. Ik heb net op tijd mijn ticket geboekt.