suggesties gevraagd verre reis met kinderen

21-09-2017 12:17 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allen,

Wij een gezin met 2 kinderen dan 9&7 jaar willen volgend jaar graag een verre reis gaan maken.
heb al een beetje hier op het forum zitten lezen en zag dat er veel mensen zijn die verre reizen met kinderen maken en dacht misschien zijn er mensen die ons een beetje op weg weten te helpen en komen misschien wel met ideeën waar wij nooit aan zouden denken..
wij zelf en de kinderen is het verste waar we geweest zijn geweest Egypte (en andere landen binnen Europa) erg mooi willen nu totaal wat anders

onze eisen en budget

maximaal 6000 euro voor de reis en het hotel

Hygiëne (dit miste we heel erg in Egypte bij het eten (kip 1,5 uur in de zon bbrr)

liefst all in (voor het drinken met de kinderen gemakzucht eigenlijk)

niet afgelegen dus winkeltjes eettentjes in de buurt

aan het strand/op het strand

max 1 tussen landing

niet islamitisch (sorry maar even geen zin in eet beperkingen vind varkensvlees erg lekker)

cultuur omgeving kunnen verkennen mag ook met een gids of iets dergelijks zijn

wifi of een sim kaart die je daar kunt kopen met internet (werk van man gaat altijd door ook in vakanties)

geen Amerika, Australië of Canada (dit omdat ik geen Esta krijg jammer genoeg dus ook geen tussen landing in deze landen)

hoop dat er mensen zijn met leuke en vooral verrassende reistips
Maar als je all in gaat zitten zie je toch nog niet veel? Als je de cultuur wil snuiven ben je hele dagen weg op uitstap en dan heb je niets aan het inclusieve eten en drinken en als je écht wat wil zien zou je moeten rondreizen.
Ik snap het wel hoor TO!
Wij gingen voor onze eerste verre reis met kinderen ook gewoon naar één locatie. Vonden het allemaal al spannend genoeg. Eerste keer vliegen en dan zover. En we wilden gewoon ook veel rust. We kozen dus voor een goed resort in Mexico, genaamd Sandos Caracol. All inclusive, met verschillende restaurants, helemaal prima. Je kunt ook een aantal keer á la carte gaan eten, maar dat moet je dan wel even reserveren.
Het was echt meer een resort i.p.v. zo'n typisch hoogbouw-hotel. Meerdere zwembaden en direct aan het strand legen. Destijds was er alleen een mini-aquaparkje in het zwembad, maar inmiddels is er een heel groot toffe glijbanen-deel bijgeplaatst. Jaloers ! Zouden mijn kids fantastisch vinden, maar ja... het was er toen nog niet.
Dit is de link: https://www.tui.nl/vakantie/mexico/yuca ... co-resort/

Wij hebben enorm genoten, echt een topvakantie gehad. We gingen 12 dagen en hebben een aantal georganiseerde excursies gedaan en een paar keer zelf met een taxi ergens heen. Was zeer goed te doen. Onze kinderen hebben het er nog over hoe leuk het was.
Denk alleen niet dat je het met je budget zult redden, maar ligt er ook aan hoe lang je wilt gaan?

Ik zal in de post hieronder mijn verslag van die vakantie plaatsen, als ik em kan vinden.
*GEKNIPT EN GEPLAKT UIT EEN ANDER TOPIC* :

Verslag over vakantie Mexico - Hotel Sandos Caracol Ecoresort

Het hotel was mooi, groot en ruim opgezet en een beetje junglesfeer. Veel leguanen gezien, pauwen en neusbeertjes, geen aapjes.
Het strand is mooi, veel bedjes (geen bedjesmaffia meegemaakt), maar er liggen inderdaad wel wat stenen in de zee. Je kunt er zeg maar niet zo inrennen.
Er is veel keus qua eten, 3 buffetrestaurants en meerdere á la carte restaurants. Eten is prima, maar verwacht geen culinaire hoogstandjes. .
De kamers zijn keurig netjes, schoon en voldoen prima. Je bent er weinig. In het gehele park zie je continue personeel dat er alles aan doet om het schoon te houden, ze vegen wat af daar :) Ook zijn de Mexicanen enorm vriendelijk, en doen alles om het je naar de zin te maken.

We zijn zelf met de bus vanaf het hotel een ochtendje naar centrum Playa del Carmen gegaan. Ging prima. Bij het hotel staat een bord waarop aangegeven is wat de taxiprijzen zijn. Dus geen gedoe met onderhandelingen enzo, ligt allemaal vast. En de taxi's zijn er ook heel snel, echt prima geregeld daar. PdC vond ik leuk, is vooral leuk om wat souveriers te shoppen. Ook nog een stuk langs het strand gewandeld.
Ook vanuit het hotel zelf met de taxi naar Akumal geweest. Práchtig strand daar, vond ik mooier dan bij het hotel. En gesnorkeld met schildpadden. Heerlijk gegeten daar bij een restaurantje aan het strand. Superleuk om een dagje naar toe te gaan.

En we hebben twee georganiseerde excursies gedaan (via de reisleider): naar Tulum/Xel-Ha en Sian Ka'an. Beiden waren geweldig. Ik had nog nooit gesnorkeld, maar dat dus kunnen oefenen in Xel-Ha. Erg leuk. Ook het ziplinen vond ik gaaf. Verder is het gewoon een heel mooi park en heerlijk om te vertoeven.
Sian Ka'an was ook echt een topdag, wij zijn met de bus gegaan en niet met de jeeps. Prachtig weer en heerlijk met de bootjes gevaren. Die gingen trouwens superhard, dat had ik niet verwacht. Maar heeeeerlijk om in het zonnetje de wind door je haren te voelen en intussen te zoeken naar de dieren in het water. Schildpadden, zeekoeien en een zeester gezien. Helaas geen dolfijnen en dat vond ik erg jammer. Maar dat is pech hebben. Wel nog gesnorkeld, geluncht aan het strand en in het natuurlijke water gezwommen.Wat is het water blauw daar ! Echt een paradijsje.

En de overige dagen hebben we lekker geluierd, afwisselend aan het strand/zwembad gezeten en genoten van het mooie Mexico !
Je kinderen zijn niet echt meer heel jong om mee te nemen op een verre reis. Kinderen van negen en zeven jaar kunnen best wel al begrijpen dat een verre reis gelijk staat met lang reizen, dus dit zit alvast goed. Zesduizend euro vind ik niet echt een hoog budget om een verre reis te maken met z’n vieren: vliegtickets, all-in hotel, wat uitgeven of excursies doen ter plaatse, enz... Bovendien zijn je eisen toch wel aan de hoge kant: geen islamitisch land, geen Amerika of Canada of Australie, enz... Een Afrikaans land is ook al geen optie, denk ik als je Egypte al vies vindt... Waarom denk je vooral aan een verre bestemming? Wat dichter bij huis in het zuiden van Europa kan je best wel leuke vakanties in een All In hotel doorbrengen en bovendien leuke uitstappen maken. Ik zou dan ook aanraden om eerder die kanten op te gaan.
Dominicaanse Republiek
Jamaica
Ligt eraan wat er op je strafblad staat, moet geen moord zijn natuurlijk. Maar met een klein strafblad kan je gewoon Australië in hoor.
Het is natuurlijk volslagen idioot om met z'n vieren de halve wereld over te vliegen en daarmee het milieu, waar die kinderen in verder moeten leven als TO al lang en breed overleden is, naar de klote te helpen.

Wanneer dringt het nou eens tot mensen door dat de halve wereld overvliegen voor twee weekjes op het strand liggen gewoonweg niet kan.
willem1959 schreef:
22-09-2017 08:28

Wanneer dringt het nou eens tot mensen door dat de halve wereld overvliegen voor twee weekjes op het strand liggen gewoonweg niet kan.
kan prima hoor
lilalinda schreef:
22-09-2017 08:36
kan prima hoor
Ja, als het welzijn van de aarde je geen ene hol kan schelen wel.
willem1959 schreef:
22-09-2017 08:37
Ja, als het welzijn van de aarde je geen ene hol kan schelen wel.
Is zo'n kortere vlucht naar Italië, Griekenland of Frankrijk zoveel beter voor het milieu dan?
-Helena- schreef:
22-09-2017 09:01
Is zo'n kortere vlucht naar Italië, Griekenland of Frankrijk zoveel beter voor het milieu dan?
Niet beter maar misschien minder slecht.
Feit blijft dat vliegen een van de meest vervuilende middelen van transport is. Er komt een tijd waarin mensen terugkijken en ons als gek geweest zullen bestempelen gezien het feit dat wij in onze tijd heen en weer vlogen voor een weekje zon.

Lowbudget maatschappijen zijn de pest voor ons leven op aard. Dat zal hun niet veel schelen, het is een verdienmodel. Maar eens komt de tijd dat het gestopt wordt.
willem1959 schreef:
22-09-2017 09:21
Niet beter maar misschien minder slecht.
Feit blijft dat vliegen een van de meest vervuilende middelen van transport is. Er komt een tijd waarin mensen terugkijken en ons als gek geweest zullen bestempelen gezien het feit dat wij in onze tijd heen en weer vlogen voor een weekje zon.

Lowbudget maatschappijen zijn de pest voor ons leven op aard. Dat zal hun niet veel schelen, het is een verdienmodel. Maar eens komt de tijd dat het gestopt wordt.
mag jij allemaal vinden (en ben het misschien nog wel met je eens ook), maar daar gaat dit topic niet over
willem1959 schreef:
22-09-2017 08:28
Het is natuurlijk volslagen idioot om met z'n vieren de halve wereld over te vliegen en daarmee het milieu, waar die kinderen in verder moeten leven als TO al lang en breed overleden is, naar de klote te helpen.

Als kindvrije heb ik daar geen enkel probleem mee. Ik heb geen generatie nieuwe vervuilers op de wereld gezet die op hun beurt ook weer zouden kunnen voortplanten, dus mijn bijdrage aan het milieu heb ik al ruimschoots geleverd.
Mexico, en dan specifiek Riviera Maya. Prachtige resorts waar ook nog eens van alles te doen is, lekker eten, mooie stranden. Je kan leuke excursies doen. Echt top bestemming. Je hoeft niet via de VS te vliegen, meestal is heen direct en terug met een stop in Cuba als je met een charter vliegt.
texel
oh nee je wilt een verre reis
met hygiene, strand, all in, veel varkensvlees

Knokke
maar ik weet niet of je Belgie in komt met een strafblad
oh wacht het moet een land zijn met wifi? dat wordt lastig
rianneplaya schreef:
22-09-2017 10:45
Mexico, en dan specifiek Riviera Maya. Prachtige resorts waar ook nog eens van alles te doen is, lekker eten, mooie stranden. Je kan leuke excursies doen. Echt top bestemming. Je hoeft niet via de VS te vliegen, meestal is heen direct en terug met een stop in Cuba als je met een charter vliegt.
Voor TO als ze perse “ver” wilt lijkt me dit prima.
Wij hebben ons er , net als mamaonbekend, prima vermaakt ( al hebben wij geen kinderen).
Wij vlogen inderdaad via Cuba toen.
mexico is prima mits je kinderen een beetje aardbevingsbestendig zijn en als je wegblijft van de drugsmoordenregio's
S-Meds schreef:
22-09-2017 16:58
oh wacht het moet een land zijn met wifi? dat wordt lastig
:rofl:

TO, met je lijst bij zou ik gewoon naar Griekenland ofzo gaan. Maak nog een paar bootreisjes ofzo en je hebt iets heel exotisch
Heb jij wel eens in griekenland een bootreis gemaakt met wifi en hygienisch varkensvlees Juliaanaaaaa? Nee? dat dacht ik al. De ontlasting komt uit alle hoeken en gaten na zo'n tripje met lunch.
en grieken zijn dan misschien wel geen moslim, ze praten wel raar en maken ook rare dansjes
S-Meds schreef:
22-09-2017 17:41
en grieken zijn dan misschien wel geen moslim, ze praten wel raar en maken ook rare dansjes
En dan gooien ze nog met servies ook.
Ja. Niet zo'n goed voorbeeld voor jonge kinderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven