suggesties gevraagd verre reis met kinderen
donderdag 21 september 2017 om 12:17
Goedemiddag allen,
Wij een gezin met 2 kinderen dan 9&7 jaar willen volgend jaar graag een verre reis gaan maken.
heb al een beetje hier op het forum zitten lezen en zag dat er veel mensen zijn die verre reizen met kinderen maken en dacht misschien zijn er mensen die ons een beetje op weg weten te helpen en komen misschien wel met ideeën waar wij nooit aan zouden denken..
wij zelf en de kinderen is het verste waar we geweest zijn geweest Egypte (en andere landen binnen Europa) erg mooi willen nu totaal wat anders
onze eisen en budget
maximaal 6000 euro voor de reis en het hotel
Hygiëne (dit miste we heel erg in Egypte bij het eten (kip 1,5 uur in de zon bbrr)
liefst all in (voor het drinken met de kinderen gemakzucht eigenlijk)
niet afgelegen dus winkeltjes eettentjes in de buurt
aan het strand/op het strand
max 1 tussen landing
niet islamitisch (sorry maar even geen zin in eet beperkingen vind varkensvlees erg lekker)
cultuur omgeving kunnen verkennen mag ook met een gids of iets dergelijks zijn
wifi of een sim kaart die je daar kunt kopen met internet (werk van man gaat altijd door ook in vakanties)
geen Amerika, Australië of Canada (dit omdat ik geen Esta krijg jammer genoeg dus ook geen tussen landing in deze landen)
hoop dat er mensen zijn met leuke en vooral verrassende reistips
Wij een gezin met 2 kinderen dan 9&7 jaar willen volgend jaar graag een verre reis gaan maken.
heb al een beetje hier op het forum zitten lezen en zag dat er veel mensen zijn die verre reizen met kinderen maken en dacht misschien zijn er mensen die ons een beetje op weg weten te helpen en komen misschien wel met ideeën waar wij nooit aan zouden denken..
wij zelf en de kinderen is het verste waar we geweest zijn geweest Egypte (en andere landen binnen Europa) erg mooi willen nu totaal wat anders
onze eisen en budget
maximaal 6000 euro voor de reis en het hotel
Hygiëne (dit miste we heel erg in Egypte bij het eten (kip 1,5 uur in de zon bbrr)
liefst all in (voor het drinken met de kinderen gemakzucht eigenlijk)
niet afgelegen dus winkeltjes eettentjes in de buurt
aan het strand/op het strand
max 1 tussen landing
niet islamitisch (sorry maar even geen zin in eet beperkingen vind varkensvlees erg lekker)
cultuur omgeving kunnen verkennen mag ook met een gids of iets dergelijks zijn
wifi of een sim kaart die je daar kunt kopen met internet (werk van man gaat altijd door ook in vakanties)
geen Amerika, Australië of Canada (dit omdat ik geen Esta krijg jammer genoeg dus ook geen tussen landing in deze landen)
hoop dat er mensen zijn met leuke en vooral verrassende reistips
vrijdag 22 september 2017 om 18:29
Dit dus. Heb een collega die dit jaar met zijn gezin naar de andere kant van de wereld is gevlogen, naar een all-in resort, en de hele vakantie zijn ze niet van dat resort af geweest. Nou, dan kan je volgens mij net zo goed all in ergens in Europa gaan zitten in het Zuiden, doodzonde om naar een ver land te gaan en dan niks anders te zien dan het zwembad en de bar van het hotel. Ze zaten nog vlak bij de luchthaven ook, dus (en ik citeer mijn collega nou zowat letterlijk), het enige wat ze gezien hadden van het land was gedurende de half uur durende rit van luchthaven naar resort... Ik zou dan zeggen: ga dan lekker op de Canarische Eilanden in een resort zitten ofzo, in plaats van 10 uur te vliegen...redbulletje schreef: ↑21-09-2017 14:55Maar als je all in gaat zitten zie je toch nog niet veel? Als je de cultuur wil snuiven ben je hele dagen weg op uitstap en dan heb je niets aan het inclusieve eten en drinken en als je écht wat wil zien zou je moeten rondreizen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 22 september 2017 om 18:39
En dit dus. Heb zelf een esta aangevraagd vorig jaar en dit jaar opnieuw (vanwege nieuw paspoort), gaat gewoon via internet en binnen 24 uur had ik de esta in mijn email.MinkeDeWit schreef: ↑21-09-2017 12:21Even nieuwsgierig, waarom krijg je geen esta?
Ik zou overigens kiezen voor een Afrikaans land.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

vrijdag 22 september 2017 om 21:29
Ik snap ook niet waarom je zo ver wil reizen om ergens all-in te gaan zitten. Voor zand, zee, strand, beetje cultuur en uitstapjes kun je net zo goed naar Griekenland, Italië, Spanje, Portugal of andere Europese landen.
Maar goed, wil je dit allemaal per se op lange afstand zou ik naar Mexico gaan of Curacao of zo. Dat van die sim-kaart is niet nodig, want bijna overal is tegenwoordig WiFi.
Maar goed, wil je dit allemaal per se op lange afstand zou ik naar Mexico gaan of Curacao of zo. Dat van die sim-kaart is niet nodig, want bijna overal is tegenwoordig WiFi.
zondag 24 september 2017 om 23:19
Ik zou voor Thailand kiezen, weekje noord (met basis in Chiang Mai bijvoorbeeld) en weekje op een strand. Dan heb je én cultuur en krijgen je kinderen iets mee van het land én je hebt een strandvakantie. Moet zeker lukken voor 6000 euro, wij waren pp voor 15 dagen afgelopen jaar 1200 euro kwijt inclusief vlucht, hotels, eten, (veel) drinken en duiken. Dan zit je niet superluxe en ook niet all inclusive, maar als ze je kennen en er is een bar bij het resort komt het natuurlijk op hetzelfde neer dat je kinderen gewoon op kamernummer een drankje halen. Het is echt een heerlijk land en erg makkelijk om te bereizen.
dinsdag 26 september 2017 om 11:35

woensdag 27 september 2017 om 21:48
[quote=lotte1986 post_id=27595696 time=1506462041 user_id=185845]
ik irriteer me eraan dat veel mensen het "belachelijk" vind dat je ver weg gaat en all-in wilt zitten.
Ik erger me
Dat irriteert mij
Iedereen kraakt hier elkaars vakanties / reizen af, dat hoort zo.
ik irriteer me eraan dat veel mensen het "belachelijk" vind dat je ver weg gaat en all-in wilt zitten.
Ik erger me
Dat irriteert mij
Iedereen kraakt hier elkaars vakanties / reizen af, dat hoort zo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 29 september 2017 om 18:40
Mexico is nou juist zo leuk en makkelijk om in rond te reizen!lotte1986 schreef: ↑26-09-2017 23:40ik irriteer me eraan dat veel mensen het "belachelijk" vind dat je ver weg gaat en all-in wilt zitten.
Geloof me; ik heb in Turkije all-in gezeten en in Mexico en het is een wereld van verschil! Veeeeel mooiere stranden, beter eten, excursies naar de prachtigste natuur en historische plekken. Ja en BOEIEND dat je ook gewoon vakantie wilt en geniet van de luxe en all-in! Die combi is toch perfect! Net alsof je geen recht meer hebt om ver weg te gaan als je niet met je back-pack in een hostel zit!!
Maar goed, mocht ze nog meelezen, ik zou voor Mexico gaan omdat er veel mogelijkheden zijn qua all-in resorts, meer als in Azië. Tui vliegt er rechtstreeks op waar Azië vaak verder is met tussenstop. (Ik zat destijds ook op Sandos Caracol)
Verder ABC-eilanden natuurlijk ook altijd goed.

vrijdag 29 september 2017 om 21:25
Ik ben geen wereldreiziger, maar als ik de OP lees dan begrijp ik niet waarom het dan een verre reis moet zijn. Als je voor all-in kiest dan betekent dat dat je meestal aan één locatie gebonden bent. Met al jouw verdere wensen dan zou ik voor een all-in resort in een zonnig oord ergens niet te ver weg kiezen.

vrijdag 29 september 2017 om 21:26
Volgens mij is Mexico niet zo veilig meer om rond te reizen.lotte1986 schreef: ↑26-09-2017 23:40ik irriteer me eraan dat veel mensen het "belachelijk" vind dat je ver weg gaat en all-in wilt zitten.
Geloof me; ik heb in Turkije all-in gezeten en in Mexico en het is een wereld van verschil! Veeeeel mooiere stranden, beter eten, excursies naar de prachtigste natuur en historische plekken. Ja en BOEIEND dat je ook gewoon vakantie wilt en geniet van de luxe en all-in! Die combi is toch perfect! Net alsof je geen recht meer hebt om ver weg te gaan als je niet met je back-pack in een hostel zit!!
Maar goed, mocht ze nog meelezen, ik zou voor Mexico gaan omdat er veel mogelijkheden zijn qua all-in resorts, meer als in Azië. Tui vliegt er rechtstreeks op waar Azië vaak verder is met tussenstop. (Ik zat destijds ook op Sandos Caracol)
Verder ABC-eilanden natuurlijk ook altijd goed.
zaterdag 30 september 2017 om 09:18
zondag 1 oktober 2017 om 09:11
Omdat je dan net wat mooiere stranden hebt, of net wat meer garantie op mooi weer bijvoorbeeld.Pientjexxxx schreef: ↑29-09-2017 21:25Ik ben geen wereldreiziger, maar als ik de OP lees dan begrijp ik niet waarom het dan een verre reis moet zijn. Als je voor all-in kiest dan betekent dat dat je meestal aan één locatie gebonden bent. Met al jouw verdere wensen dan zou ik voor een all-in resort in een zonnig oord ergens niet te ver weg kiezen.
Ik hou zelf niet van echt rondreizen, ik vind 1-3 plekken wel genoeg in 3 weken. Voor mij is het geen vakantie als ik elke dag/ om de dag de auto in moet en en al mijn spullen weer moet meezeulen.

zondag 1 oktober 2017 om 09:49
TO zit aan de schoolvakanties vast en in juli en augustus is het weer dichterbij ook prima. En ook op bestemmingen dichterbij heb je mooie stranden met wit zand. Google maar eens.dolfje schreef: ↑01-10-2017 09:11Omdat je dan net wat mooiere stranden hebt, of net wat meer garantie op mooi weer bijvoorbeeld.
Ik hou zelf niet van echt rondreizen, ik vind 1-3 plekken wel genoeg in 3 weken. Voor mij is het geen vakantie als ik elke dag/ om de dag de auto in moet en en al mijn spullen weer moet meezeulen.
zondag 1 oktober 2017 om 10:10
Zeker veilig, dit jaar 3.5 week in rondgereisd, net als Zuid-Afrika (vorig jaar geweest) Kwestie van gezond verstand gebruiken. Maar goed dat was de vraag van to niet. Ik geloof ook niet dat ze nog komt hier?