suggesties gevraagd verre reis met kinderen
donderdag 21 september 2017 om 12:17
Goedemiddag allen,
Wij een gezin met 2 kinderen dan 9&7 jaar willen volgend jaar graag een verre reis gaan maken.
heb al een beetje hier op het forum zitten lezen en zag dat er veel mensen zijn die verre reizen met kinderen maken en dacht misschien zijn er mensen die ons een beetje op weg weten te helpen en komen misschien wel met ideeën waar wij nooit aan zouden denken..
wij zelf en de kinderen is het verste waar we geweest zijn geweest Egypte (en andere landen binnen Europa) erg mooi willen nu totaal wat anders
onze eisen en budget
maximaal 6000 euro voor de reis en het hotel
Hygiëne (dit miste we heel erg in Egypte bij het eten (kip 1,5 uur in de zon bbrr)
liefst all in (voor het drinken met de kinderen gemakzucht eigenlijk)
niet afgelegen dus winkeltjes eettentjes in de buurt
aan het strand/op het strand
max 1 tussen landing
niet islamitisch (sorry maar even geen zin in eet beperkingen vind varkensvlees erg lekker)
cultuur omgeving kunnen verkennen mag ook met een gids of iets dergelijks zijn
wifi of een sim kaart die je daar kunt kopen met internet (werk van man gaat altijd door ook in vakanties)
geen Amerika, Australië of Canada (dit omdat ik geen Esta krijg jammer genoeg dus ook geen tussen landing in deze landen)
hoop dat er mensen zijn met leuke en vooral verrassende reistips
Wij een gezin met 2 kinderen dan 9&7 jaar willen volgend jaar graag een verre reis gaan maken.
heb al een beetje hier op het forum zitten lezen en zag dat er veel mensen zijn die verre reizen met kinderen maken en dacht misschien zijn er mensen die ons een beetje op weg weten te helpen en komen misschien wel met ideeën waar wij nooit aan zouden denken..
wij zelf en de kinderen is het verste waar we geweest zijn geweest Egypte (en andere landen binnen Europa) erg mooi willen nu totaal wat anders
onze eisen en budget
maximaal 6000 euro voor de reis en het hotel
Hygiëne (dit miste we heel erg in Egypte bij het eten (kip 1,5 uur in de zon bbrr)
liefst all in (voor het drinken met de kinderen gemakzucht eigenlijk)
niet afgelegen dus winkeltjes eettentjes in de buurt
aan het strand/op het strand
max 1 tussen landing
niet islamitisch (sorry maar even geen zin in eet beperkingen vind varkensvlees erg lekker)
cultuur omgeving kunnen verkennen mag ook met een gids of iets dergelijks zijn
wifi of een sim kaart die je daar kunt kopen met internet (werk van man gaat altijd door ook in vakanties)
geen Amerika, Australië of Canada (dit omdat ik geen Esta krijg jammer genoeg dus ook geen tussen landing in deze landen)
hoop dat er mensen zijn met leuke en vooral verrassende reistips
zondag 1 oktober 2017 om 10:34
Ja dat weet ik maar toch is bijvoorbeeld Mexico of Aruba heel anders dan een van de Canarische eilanden of zo.Pientjexxxx schreef: ↑01-10-2017 09:49TO zit aan de schoolvakanties vast en in juli en augustus is het weer dichterbij ook prima. En ook op bestemmingen dichterbij heb je mooie stranden met wit zand. Google maar eens.
Beide leuk maar toch anders.
zondag 1 oktober 2017 om 18:46
Die resorts zijn helemaal niet zo anders. Zelfs de architectuur van de kolossale hotel-gebouwen komt overeen. En overal palmen en bloeiende planten in de tuin, en ligbedjes bij het zwembad, en dezelfde soort buffetten en dezelfde soort bar, met dezelfde soort inbegrepen dranken. Dus als je niet van dat resort afkomt, is het enige verschil dat je hooguit eventueel merkt, het feit dat er in Mexico Mexicaanse krachten achter de bar staan en op de Canarische eilanden andere krachten. Meer verschil is er niet. Dus als je dan écht van plan bent om alleen maar op een resort te blijven hangen, snap ik serieus niet waarom je daarvoor 10 uur zou gaan vliegen, meer zou gaan uitgeven, terwijl je au fond dan niks extra's hebt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 1 oktober 2017 om 18:55
Moet ieder voor zich weten toch?
Ik kom wel van het resort af.
En ik vind het net ff wat lekkerder en mooier snorkelen in de Carribean dan in de zee bij de Canarische eilanden.
zondag 1 oktober 2017 om 18:57
Maar het ging nou net om mensen die eigenlijk niét van het resort af komen...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
maandag 2 oktober 2017 om 19:25
maandag 2 oktober 2017 om 19:33
In het geval van Mexico, Playa del Carmen kan dat wel. Binnen 1,5 uur ben je in Coba met een Maya-tempel en ruïnes en nog dichterbij ligt Tulum.
Wij zijn er toen geloof ik 8 dagen geweest en hebben die twee plaatsen bezocht en een lagune waar we heerlijk gesnorkeld hebben. En verder was het strand prachtig en de zee heerlijk warm.
Maar goed wij gingen in november, midden in de zomervakantie zou ik naar de Canarische eilanden vliegen want scheelt de helft vliegen en geen jetlag.
zondag 29 oktober 2017 om 23:49
Er wonen in Gambia ook christenen en je kan er ook gewoon varkensvlees eten in restaurants en hotels.Lady*Voldemort schreef: ↑21-09-2017 13:02Gambia? Ik weet alleen niet of je er varken kunt eten, maar als dat al het belangrijkst is.