Tenten topic

16-05-2018 15:59 53 berichten
Afbeelding

Ik ben gek op kamperen. Met een tent dan wel. Als kind kampeerde ik al en sinds een paar jaar met manlief en koter. Omdat er altijd dingen leuker/mooier/handiger kunnen met kamperen dacht ik: ik open een tenten topic voor alle tenten liefhebbers! :thumbsup:

Dit topic is voor alle trekkers, stekkers & glampers. En of je het nou doet uit gevoel, financiële noodzaak, op Bakkum of op het puntje van een berg: wees welkom!

Dus stel hier je vragen, stel je voor (met tentplaatje of link) als je wil en deel je tips!

Voorstellen:

Tent:
Jaren kampeerervaring:
Aantal tentgenoten:
Handigste kampeeritem:
Fijnste kampeer plek:
Alle reacties Link kopieren
Geweldig topic!
Ik stel me hier ook voor en klets graag mee.


Tent: meerdere.
De Waard Smaragdeend voor de langere vakanties, onze eerste kleine tent (zonder vast kuipzeil, foutje want niet handig met mijn koude voeten) voor een weekendje kamperen, een een klein, licht en goedkoop festivaltentje voor jawel, festivals

Jaren kampeerervaring: zo lang ik me kan herinneren, zo'n 30 jaar

Aantal tentgenoten: 1

Handigste kampeeritem: het 'raketje' om op te koken. Compact, overal neer te zetten, en zelfs handig op festivals

Fijnste kampeer plek: een rustig veld in Slovenië, omringd door veel groen en bergen
Alle reacties Link kopieren
Meteen een vraag: wat hebben jullie in de tent op de grond liggen?
Wij hebben op ons zeil nog van dat groene tapijt met gaatjes, maar dat is zo enorm zwaar en gigantisch groot, niet goed op te vouwen.
Hebben jullie andere ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben anti-slip matjes van action.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk!

Wij hebben onlangs een tent gekocht en gaan deze zomer voor de eerste keer met het gezin met de tent op vakantie.

tent https://www.obelink.nl/obelink-amazonas ... gIaevD_BwE

aantal jaar kampeer ervaring
3 jaar met de caravan van ouders (uit de jaren 70). Een jaar met de vouwwagen en een keer met een klein koepeltentje rond getrokken. Dat laatste was heel leuk maar qua tent geen succes met alle avonden regen.
Verder hebben we ook buiten Europa gereisd, in de US met een camper en een kampeer rondreis door Kenia & Tanzania. Als kind zaten we altijd in een stacaravan op een camping met bijna alleen kampeerplaatsen, wat heb ik toen genoten van de vakanties.

tentgenoten man, kleuter en peuter.

handigste camper item een stoel waar je ook lekker op kunt zitten. I :heart: de onderschuif bankjes van oma zodat ik van m’n stoel een half ligbed kan maken.

fijnste kampeerplek Met de kinderen Zeeland, een camping direct aan het strand. In de US waren de campsites in Bryce en Sequoia NP geweldig. De campsite in Afrika waar de nijlpaarden tussen de tenten doorliepen was ook heel bijzonder.

Als beginnend tent-kampeerder lees ik dis graag mee en hoop van dit topic iets op te steken.
Alle reacties Link kopieren
smaragdgroen schreef:
17-05-2018 23:05
Meteen een vraag: wat hebben jullie in de tent op de grond liggen?
Wij hebben op ons zeil nog van dat groene tapijt met gaatjes, maar dat is zo enorm zwaar en gigantisch groot, niet goed op te vouwen.
Hebben jullie andere ideeën?
Mijn ouders hebben altijd zo'n grote rieten mat, wat mensen ook wel als standmatje gebruiken, maar dan groter, begrijp je wat ik bedoel?

Zand enzo valt zo door de gaatjes dus je vloer blijft schoon en voelt lekker aan je voeten en als je even wilt vegen rol je hem zo weg.
smaragdgroen schreef:
17-05-2018 23:05
Meteen een vraag: wat hebben jullie in de tent op de grond liggen?
Wij hebben op ons zeil nog van dat groene tapijt met gaatjes, maar dat is zo enorm zwaar en gigantisch groot, niet goed op te vouwen.
Hebben jullie andere ideeën?


Wij hebben een grote en een kleine vintage Kelim in de tent liggen. Die zijn van wol en voelen fijn aan op de koude grond. Ook zijn ze makkelijk uit te kloppen/wassen. En ze zijn niet zo lelijk en gaan eeuwig mee. Zoiets:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Tent:
Wij hebben een Kelty Mach 4. Via de web site van REI besteld, en destijds bij een filiaal in de VS laten leveren (omdat we daar onze vakantie doorbrachten).

ihttps://www.rei.com/product/849589/kelty-mach-4-tent

Deze tent is écht in een mum van tijd opgezet. Weegt een kleine 10 kg. Nadeel vinden wij, dat het wel een "mooi weer" tent is : niet veel ruimte en ook geen vast grondzeil (kuip) in de voortent . Bij langdurig harde regen loopt het water naar binnen (maar niet in de slaapcabine). We zijn er al eens mee weggeregend...

Jaren kampeerervaring: > 100 :biggrin:

Aantal tentgenoten: in principe 3 incl. mijzelf

Handigste kampeeritem: zonder twijfel, de cadac safari chef : https://www.cadacservice.com/fr/pieces- ... 7f-06.html

Fijnste kampeer plek: oei da's moeilijk, een greep:
USA : http://www.lolomai.com/
Italië : http://vantonepineta.it/
Frankrijk : https://www.aquadis-loisirs.com/camping-du-lac/
Nederland : http://www.campingdeduinkant.nl/
Zwitserland : https://www.camping-glaciers.ch
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een tententopic ;-)

Hier mijn bijdrage:

Tent: Decathlon Arpenaz 5.2, lekker licht, binnen een half uur opgezet en neemt opgevouwen niet zoveel plaats in. Erg tevreden over (maar we zijn wel "mooi weer" kampeerders, nog niet mee in de stromende regen gestaan haha)

Jaren kampeerervaring: zo'n 15 jaar met mijn ouders, zo'n 3-4 keer met man en nu voor de 2e keer met het gezin. (dit jaar gaan we naar Italië/Toscane)

Aantal tentgenoten: we zijn met z'n vieren, kinderen zijn 8 en 5

Handigste kampeeritem: een electrische lamp

Fijnste kampeer plek: 2 jaar geleden waren we in Corsica, was echt zo mooi !! :heart:

En nog een kampeerblunder voor de fun : toen we nog geen kinderen hadden, gingen mijn man en ik naar een 3-daags muziekfestival. Toendertijd hadden we zo'n koepeltentje. Kwamen we daar op het kampeerterrein van het festival aan, bleek dat we de tentstokken vergeten waren :facepalm: oeps. Gelukkig waren we met vrienden die in de buurt van het festival woonden, en mochten we daar logeren. Maar stom was het wel :rofl:
Tent: een vrijbuiter adelaar 4 en sinds kort ook een Bardani Salerno, beide van katoen. De Bardani kwam erbij omdat de vrijbuitertent weliswaar enorm comfortabel is, maar ook veel tijd kost om op te zetten. Voor weekendjes en een potentiële rondtrekvakantie wilden we een makkelijkere tent. Voelde wel heel decadent, ondanks dat het beide tweede-/derdehandsjes zijn. Leuk om te lezen dat we niet de enigen zijn met meerdere tenten!

Jaren kampeerervaring: Als kind een jaar of 7, daarna gingen we met het vliegtuig. Sinds een jaar of 4 kampeer ik af en toe met mijn vriend. Vorig jaar voor het eerst een hele vakantie en dit willen we de komende jaren graag blijven doen.

Aantal tentgenoten: 1

Handigste kampeeritem: lamp met kleinere lampjes eraan die je los kunt halen

Fijnste kampeerplek: een terrassencamping met mooi uitzicht
Wij hebben overigens niks op het grondzeil liggen, maar wel een gaatjestapijt voor onder de luifel.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties op mijn vraag. Ik ga zoeken waar ik het kan vinden, want mijn campingwinkel heeft alleen het gaatjestapijt. Zelfs bij Vrijbuiter laatste weinig anders gezien.

Ik heb nog een week of 3 de tijd... ;)
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!

Wij hebben deze tent: https://www.outdoorxl.nl/bardani-dream- ... vario.html

Ik kampeer al vanaf dat ik 3 maanden oud was. We hadden een seizoensplek en gingen met kleinere tenten door Europa.

Nu hebben wij de tent al 5 jaar voor een seizoen op een camping staan. Heerlijk de weekenden lekker buiten leven. Buiten de camping gaan wij zonder tent op vakantie.

Mijn favoriete item van mijn camping uitzet is zeker de paella pan voor op de skottel. We kunnen er alles op bereiden. Van heerlijke maaltijden tot bitterballen en donerole croissantjes in de ochtend.


Wij hebben van het Kruidvat plastic rieten matjes in de tent liggen. En een groot warm kleed maar dat is als trekker iets lastiger hahaha
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben tenttapijt passend bij de tent. Heerlijk warm en zacht.
Het is nu trouwens best fris, ik ben blij meet mijn kruik.
Alle reacties Link kopieren
Leuk, een tententopic!
Wij hebben meerdere tentjes, eigenlijk weet ik niet eens precies hoeveel. Ze zijn wel allemaal laag en klein, in sommige kunnen we zitten, nergens in staan. We hebben een tent voor extreme weersomstandigheden, die heeft windkracht negen aan de Atlantische kust overleefd. Een tent voor in de sneeuw. Een tent voor ultra light. Een tent voor als ik in mijn uppie ben. Een tent voor regenvakantie waar we met vier in kunnen zitten om samen te eten of spelletje te doen. En dan nog hangmatten en tarpjes. Een deel is zelfgemaakt.
Kampeerervaring: mijn hele leven.
Tentgenoten : 1 of geen, kinderen gaan al vanaf begin in eigen tent.
Favo kampeeritem: oef, zoveel... Toch ga ik dan voor mijn mes. Handig voor eten koken, creatief bezig zijn (beestjes snijden uit hout) enz. En als ik in mijn uppie ben voel ik me net een stukje veiliger en stoerder met een mes aan mijn riem.
Favo kampeerplek: wildkamperen midden in de natuur. Dat uitzicht in de ochtend!
BahcoBarbie schreef:
17-05-2018 21:21
Met zo'n tent heb je wel een grote plek nodig ;) Waarom slaapt de middelste in een eigen tent? Surkt ie? :mrgreen:
Haha nee. Hij vind zichzelf groot genoeg om alleen te slapen (hij is 9). Maar bij regen en onweer is hij toch niet zo groot en slaapt papa bij hem ;)
Onze oudste dochter van 11 durft het niet aan dus die slaapt bij ons. Net als de jongste van 6.

En ja. Een grote plek hebben wij zeker nodig. :D
Heeft hier iemand een oprolbare campingtafel? Ik zit er naar te kijken ivm pakmaat en het lijk mij wel wat :)
Alle reacties Link kopieren
Ja, van de ANWB, was een mooie aanbieding twee jaar geleden en lekker groot, wat handig is met 5 personen. Bevalt goed.
Die van de ANWB had ik idd ook gezien. Hoe bevalt het met die spleetjes er tussen? Ik heb het idee dat daar eten tussen gaat zitten.
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
25-06-2018 11:28
Die van de ANWB had ik idd ook gezien. Hoe bevalt het met die spleetjes er tussen? Ik heb het idee dat daar eten tussen gaat zitten.
Ik heb ze nooit anders gezien en ja daar gaat wel eens wat tussen zitten en dan maken we dat schoon.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw75 schreef:
16-05-2018 16:15
Ik heb verschillende tenten. 2/3 persoonskoepeltentjes en 1 zo’n alleen maar ligtent.

Jaren kampeerervaring: 40-42
Aantal tentgenoten: tussen de 0 en 3.
Favoriete item: klein koksmesje
Fijnste kampeerplek: Sellingen in Oost-Groningen
Als we het over de fijnste kampeerplek hebben heb je het dan over de Barkhoorn of de papaver?
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
25-06-2018 10:39
Heeft hier iemand een oprolbare campingtafel? Ik zit er naar te kijken ivm pakmaat en het lijk mij wel wat :)

Ik heb idd een roltafel en dat was mijn beste aankoop ooit.
Ik heb maar een heel klein autootje en als ik ga kamperen kan er dus geen gewone tafel mee,mijn roltafeltje neemt niet meer plek in dan een paraplu.Ik heb hem trouwens gekocht bij de lidl.
Alle reacties Link kopieren
Tent: Michigan4 van de Vrijbuiter (tunneltent

Kampeerervaring: 15 jaar,we zijn begonnen met een vouwwagen daarna een caravan en nu dus een tent.

Aantal tentgenoten: 2 ,alleen man en ik.(zoon is 18 en gaat dus niet meer met paps en mams mee :-)

Handigste kampeeritem: Campingaz 400 SGR Gas Grill Kooktoestel (kooktoestel en bbq ineen.

Fijnste kampeerplek: Camping de la Semois in Florenville (Belgie)
Getver, ik vind de plasemmer het meest ranzige ding ever
Alle reacties Link kopieren
citronella schreef:
26-06-2018 11:13
Getver, ik vind de plasemmer het meest ranzige ding ever
+1
Zucht. Krijgen we die plasemmerdiscussie nu ook in dit kampeertopic? Dat zou jammer zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven