Terschelling inspiratie

15-04-2020 10:21 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin en ik zijn vorig jaar samen op Terschelling geweest. Erg genoten en we willen terug zodra dat kan (zal volgend jaar worden). We hebben gegeten bij pura vida en veel andere leuke tentjes. Heeeeeel veel gefietst. En hadden een hotel met sauna en zwembad. Verder hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan (oh ja, het wrakkenmuseum) dus zijn er ervaren terschelling gangers hier die wat inspiratie hebben? Ik ben benieuwd wat het eiland nog meer te bieden heeft..
Op vrijdag middag naar Hessel

Heel veel bitterballen eten en biertjes drinken bij de blauwe walvis
De cranberryschuur
Of misschien dit keer een ander eiland, Vlieland of Ameland bijvoorbeeld
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Hessel en de Blauwe Walvis hebben we ook gehad. De cranberryschuur, is dat leuk?
hamerhaai schreef:
15-04-2020 10:31
Of misschien dit keer een ander eiland, Vlieland of Ameland bijvoorbeeld
Vlieland vinden we mooi maar vrij saai. Terschelling heeft iets magisch.
thijsbrands schreef:
15-04-2020 10:32
Vlieland vinden we mooi maar vrij saai. Terschelling heeft iets magisch.

Gelukkig heeft iedereen een eigen mening. Geef mij maar Vlieland, een veel leuker, mooier, interessanter eiland dan Terschelling. Ik kom regelmatig op beide eilanden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Eten bij hotel het Strandhotel. Prachtig uitzicht maar vooral: een feestje om te eten. Wat een keuken! Heel veel Eilanders gaan daar ook naar toe, en als je alcohol drinkt en je overnacht daar niet, brengen je ze veilig thuis met hun auto. Ik heb er een midweek geslapen vorig jaar, gezamenlijke douches en kleine kamers voor 100 euro p/n, maar de locatie is geweldig aan het strand.

Tijdens Oerol was het gaan en komen van acteurs met het avondeten dus ik vermoed dat de keuken al goed bekend stond. Ik kwam in aanraking met het hotel door het blad Salt. Normaal eet ik nooit vijf dagen op dezelfde locatie maar dit was geweldig. Nu houd ik op met reclame maken:-)
Ik volg de blogger Cynthia al heel lang en zij is een echte Terschelling- fan! Ze heeft best veel blogs gewijd aan haar favoriete eiland en veel leuke tips gedeeld. Gewoon haar naam typen en dan .nl en dan even de zoekfunctie gebruiken.
hamerhaai schreef:
15-04-2020 10:35
Gelukkig heeft iedereen een eigen mening. Geef mij maar Vlieland, een veel leuker, mooier, interessanter eiland dan Terschelling. Ik kom regelmatig op beide eilanden.
Daar zouden we in april naar toe gaan, hotel met welness aan het strand, hebben we nu verzet naar september. Veel wandelen en daarna lekker welnessen. Ik ken het eiland nog niet, ben dus benieuwd.
anoniem_654ca67d70481 wijzigde dit bericht op 15-04-2020 11:15
3.83% gewijzigd
Wadlopen.
Ik ben alleen nog een aantal keer naar Texel geweest dus ik lees mee voor inspiratie. Ik hou van eilanden, in binnen en buitenland.
Oh ik weet al waarom we daar nog niet geweest zijn , dat was volgens mij omdat de veerboot een heel stuk duurder is dan naar Texel. Uiteindelijk hebben we toen voor een korte vakantie toch weer voor Texel gekozen.
Koop de volgende keer bij de VVV een Sjouw. Dat is een informatiekrantje met per seizoen alle activiteiten, tentoonstellingen, tochten, excursies, etc etc etc. Alles wat je maar kunt doen op dat moment.
thijsbrands schreef:
15-04-2020 10:31
Hessel en de Blauwe Walvis hebben we ook gehad. De cranberryschuur, is dat leuk?
Alleen als je wat cranberry meuk wil kopen.

Wij komen al 30 jaar elk jaar op Terschelling. Hier wat tips:

Zeehondentocht
strandwandelen
met een huifkar in de avond op het strand, inclusief drank en kampvuur
museum het behouden huis
de marktjes in Op West en Midsland
eten in een strandtent
fietsen op de Boschplaat
krabbenvangen
in de haven de lekkerste kibbeling eten
met de snelboot naar Vlieland voor een dagje
s'avonds op de dijk naar de lichtjes kijken
naar de mannen van Hee
eten bij Zonneweelde
het hele eiland rondfietsen
picknicken in de duinen
naar de boekenboerderij
koffie drinken en naar de boten kijken bij het Wakend Oog
naar het zwembad gaan
naar de Natuurschuur van Natuurmonumenten in Lies

Goh, ik kan wel door blijven gaan... Ik Hoop dat we eind jullie week kunnen...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
stippensokken schreef:
15-04-2020 11:27
Koop de volgende keer bij de VVV een Sjouw. Dat is een informatiekrantje met per seizoen alle activiteiten, tentoonstellingen, tochten, excursies, etc etc etc. Alles wat je maar kunt doen op dat moment.
En dit...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
De koffiebranderij in Midland is erg leuk.
Maar het allermooiste is wel het uitzicht vanaf het duin in West Terschelling.
Het eiland heeft heel veel te bieden en je voelt je ondanks dat je in je eigen land bent toch heel ergens anders.
Wij komen er vaak in de herfst en gaan dan altijd wat drinken bij Heartbreak Hotel, een strandtent in jaren 60 amerikastijl bij oosterend.
Qua verblijf boeken we graag bij tjermelan een appartement met sauna en ontbijt.
Wandelen in het bos bij Hoorn is ook erg mooi.
Aan de noordwestkust van West is een mooi uitkijkpunt, je moet er een flinke trap op maar kunt echt ver uitkijken daarna.
..
Bedankt voor alle tips, leuk!
hamerhaai schreef:
15-04-2020 10:35
Dat vind jij. Ik vind Vlieland ook oersaai en vreselijk overrated. Overspoeld met wannebe hipsters en onaardig personeel in restaurants en kroegen. Terschelling en Ameland vind ik veel aantrekkelijker.
Het is een prachtige plek om te leren kitesurfen!
https://darkskyterschelling.nl/ vond ik leuk, maar koud laat in de avond.

De Branding in Midsland aan zee vond ik leuk, de Walvis in West ook.

Bunkermuseum interessant.
https://bunkersterschelling.nl/

Eten bij Flaman, Storm of het Raadhuis, ook leuk.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
22-04-2020 16:22
https://darkskyterschelling.nl/ vond ik leuk, maar koud laat in de avond.

De Branding in Midsland aan zee vond ik leuk, de Walvis in West ook.

Bunkermuseum interessant.
https://bunkersterschelling.nl/

Eten bij Flaman, Storm of het Raadhuis, ook leuk.
Ben benieuwd!
Ik heb een keer in de winter een week op Terschelling gezeten. Leuk huisje en de eerste dagen waren fantastisch, maar na een dag of vijf vond ik een boodschapje doen bij de Spar al een uitje. Het was achteraf net coronaquarantaine. ;-)
En toen ging de boot ook nog niet, zodat we nog langer moesten blijven.

Op een eiland heb je het na een paar dagen echt wel gezien als je iets wilt doen. Als je zomers alleen met een boekje op het strand wilt liggen lukt het wel.
Dus ga dit jaar gewoon ergens anders heen.
merano wijzigde dit bericht op 23-04-2020 16:38
0.29% gewijzigd
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Paviljoen De Walvis vonden wij erg leuk. Vorig jaar herfst zijn wij een weekje op Terschelling geweest.
Voor iedereen een groene tuin
thijsbrands schreef:
22-04-2020 18:14
Ben benieuwd!
Weet niet of je vlees eet, maar bij slagerij Schaafsma maken ze lekker grillworst met cranberry's. Erg lekker en ze kunnen het vacumeren voor je. Moeite waard om mee te nemen.

En hier hebben ze veel lekkere dingen van Terschelling. Met lekkere dingen bedoel ik kaas :proud:
http://www.1648pursang.nl/
“Don’t look back – you’re not going that way.”

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven