Terschelling inspiratie

15-04-2020 10:21 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin en ik zijn vorig jaar samen op Terschelling geweest. Erg genoten en we willen terug zodra dat kan (zal volgend jaar worden). We hebben gegeten bij pura vida en veel andere leuke tentjes. Heeeeeel veel gefietst. En hadden een hotel met sauna en zwembad. Verder hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan (oh ja, het wrakkenmuseum) dus zijn er ervaren terschelling gangers hier die wat inspiratie hebben? Ik ben benieuwd wat het eiland nog meer te bieden heeft..
je hebt alle hoogtepunten wel gehad
Terschelling is mijn favoriete waddeneiland. We hebben daar alles al gezien en gedaan denk ik, maar het eiland blijft me verrassen. De wandelingen en fietstochten blijven het leukst. En dan het liefst op een doordeweekse rustige dag. Een borrel drinken bij het Heartbreak Hotel, altijd leuk, de sfeer uit de jaren 50/60. In de avond wandelen op het Groene Strand bij West, daarna een cocktail bij de strandtent daar. En dan naar het uitkijkpunt op de duinen bij West..krijg er nu al zin in.
Wat ik onverwacht bijzonder vond: een mountain e-bike huren met van die dikke banden, vanuit oosterend, en dan helemaal naar het oostelijke stukje boschplaat (waar je op ameland uitkijkt) en dan over het strand terug naar Heartbreak Hotel.

Een andere verrassing: Koffiebranderij De Ouwe Smidte in Midsland. Lekkere koffie, lekkere chocola en gewoon een bijzonder koffie/thee winkeltje.

Niet onverwacht maar wel erg leuk: zeehonden kijken. We kozen voor een kleinere speedboot en waren (met zijn 4-en) de enige gasten. Ietsje duurder, maar je komt dichtbij de zeehonden en er zat nog een achtbaan-effect: lekker hard over de golven van de veerboot.

Verder leent terschelling zich vooral voor actief buiten zijn. Dus kies iets wat je leuk vind of samen zou willen leren (paardrijden, kitesurfen, kanoën, vissen, wadlopen...) en kies dan een organisatie met iets hogere kwaliteit en iets minder massa, en het wordt zowieso leuk.
De Oostelijke helft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven