Teveel eisen...help!

17-09-2017 23:25 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben me aan het oriënteren voor een vakantie in maart 2018, maar ik kom er niet uit als ik rekening hou met eisen van manlief, dochter én mezelf...
De wasijst:
- tussen 1 maart en 15 maart (ivm werk)
- min. 7 max. 10 dagen (ivm school)
- zonzeker, dus Europa valt af (2x een week in de regen gezeten, nooit meer!)
- max. 10 uur vliegen (vakantie is te kort voor langere reistijd)
- budget reis: 2.500 euro excl. uitgaven ter plaatse (kan klein beetje stretchen, maar niet te veel)
- dochter (11) wil zwembadvakantie (haar mening is belangrijk)
- ik wil veel zien: cultuur en/of natuur
- man heeft weinig eisen behalve een heel comfortabel hotel

Ik wou zelf erg graag een rondreis in Jordanië doen, met af en toe een dagje zwembad voor onze dochter. Hier kon ze zich ook in vinden.
Toen kwam ik er achter dat het in Petra en Wadi Rum slechts max 19 graden is in maart :-(

Het enige wat als betaalbaar voorbij kwam dat min of meer aan bovenstaande eisen voldoet is Senegal... maar voor de een of andere reden wordt ik daar niet zo enthousiast van... iemand die me van het tegendeel kan overtuigen? Of net niet?

Wie helpt? Of is het echt hopeloos met deze waslijst aan eisen?
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
angelique schreef:
18-09-2017 14:48
Misschien naar het zuiden vliegen, dan heb je in ieder geval geen jetlag en is iets verder vliegen minder erg.
Denk alleen dat het te duur wordt .....

Maar bijv. Zanzibar in combinatie met safari of mini rondreis in Namibië of zuid-Afrika.
Dat gaat echt niet lukken binnen het budget
Alle reacties Link kopieren
In Gambia is genoeg te beleven om niet alleen aan het zwembad of strand te liggen.
Je kan een dag naar Senegal naar het wildlife park, een trip naar James Island (slavernij verleden), varen langs de Gambia rivier en nog veel meer.
Kijk eens op Gambiatours.gm, ze bieden diverse trips aan.
In kom al jaren in Gambia en beschouw het als mijn thuis.
Ik kan me niet voorstellen dat je je daar niet zal vermaken.
Je hebt zo'n 800 euro per persoon voor vlucht en accommodatie voor een reis buiten Europa. Je wilt ook in een comfortabel hotel én je wilt in een schoolvakantie gaan. Ik vind je budget nou niet echt gigantisch.
Is het idee om iets via huizenruil te zoeken, zodat je alleen tickets hoeft te kopen?
Ik zou eens kijken op www.vakantiepiraten.nl. Die hebben goeie deals. Wel veel last-minute, maar in maart moet je zeker wat kunnen vinden tegen die tijd.
Alle reacties Link kopieren
sinnombre schreef:
19-09-2017 19:37
Je hebt zo'n 800 euro per persoon voor vlucht en accommodatie voor een reis buiten Europa. Je wilt ook in een comfortabel hotel én je wilt in een schoolvakantie gaan. Ik vind je budget nou niet echt gigantisch.
Is het idee om iets via huizenruil te zoeken, zodat je alleen tickets hoeft te kopen?
Niet tijdens de schoolvakantie hoor ;-)
Huizenruil is geen optie...
Ik denk dat ik ons budget wat ga opschroeven, zal de keuze hopelijk iets makkelijker maken!
My way or the highway!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor je gezocht, als je bij Expedia selecteert op vlucht en hotel kom je een aantal opties tegen naar Curacao van 1 t/m 9 maart voor 700 per persoon(incl vlucht en hotel). Je vliegt dan met Tui.
Het kan dus wel :)
Via internet even zoeken op kortingscodes voor extra korting ook nog :) (vaak zijn er voor 10% in omloop voor het hotel)
Alle reacties Link kopieren
-Canarische eilanden?
- Tunesië?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven