Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
hoi mayou en spectral!

nee meerdere nachten khao sok hoor.. ik dacht zelf 2 maar lees nu 3. Het lijkt me erg mooi. Fijn dat je het even hebt uitgelegd. ik heb eea in de rough guide gelezen maar kwam er al wel achter dat in het bezoekerscentrum diverse accomodaties zitten en dat er toertjes worden aangeboden. Ik hoor van mensen dat ik perse zou moeten overnachten in zo'n rafthouse, maar inderdaad zag al dat het van die rieten huisjes zijn en vroeg me ook al af waar we dan konden eten en douchen? (misschien wel een dagje niet haha). ik snap nog niet een tree of 30 omhoog, want ik zie die huisjes midden op het water liggen. Maar ik denk ook al wel... een tochtje op het meer is ook leuk genoeg. Wandelen en genieten van de omgeving vanaf de rivier in zo'n boomhuis of iets. Dank je wel mayou... fietsen in bangkok staat op het programma. Ik zou omgeving kanchanaburi ook in willen plannen, maar moet nog beslissen of we dat in het begin doen of aan het einde van de reis. Als we 11,5 uur gevlogen hebben kunnen we denk ik niet zelf naar Kanchanaburi rijden met auto. of direct een toer boeken is te vermoeiend. de floating market wordt als eerste aangedaan en dan river kwai omgeving. voor een dag of 2 lijkt me die omgeving wel leuk. Dus of we beginnen relaxed in Kanchanaburi (weet nog niet hoe ik er dan naar toe moet gaan en weer terug) of op het einde als we in Bangkok verblijven (mochten we het te druk vinden daar dan kunnen we altijd een excursie doen) las al wel dat je dan om half 6 richting floating market vertrekt ;) lekker op tijd! ik zie Bangkok ook niet als straf, maar ik wil er starten of eindigen en niet beiden gezien het aantal nachten dat we in Thailand zijn. Nog een idee voor ons voor een mooi eiland met lekker resort in de andamanzee? gemakkelijk bereikbaar na of voor dat we naar Khao sok gaan?
Er gaan minibusjes, touringcars en gewone bussen naar Kanchanaburi, allemaal vanaf BKK (en wellicht ook vanaf het vliegveld. )Je zou dus kunnen beginnen meet 1 nacht in BKK en dan met de minibus naar Kanchanaburi. River Kwai kun je doen vanuit Kanchanaburi, Floating market kan ook vanuit BKK aan het eind van je trip. Ik ben ooit om 4 uur richting Floating Market gegaan. Des te eerder je er bent, des te minder druk met toeristen het is.

Je maakt het jezelf echt veel te moeilijk hoor met al die planningen en schema's enzo. Pak 3-4 bestemmingen en bouw daar je reis omheen, en hak wat knopen door!
ja dat ben ik ook aan het doen...te moeilijk... 3-4 bestemmingen (ik had er teveel op de lijst) en dan handig aan elkaar aansluiten, waar ik nu nog even moeite mee heb....Dank je wel weer... en sorry voor als ik te lastig ben. Vind het heel lief dat je me helpt.
Kijk ook eens naar de junglerafts op de riverkwai.... vonden wij paar jaar terug een fijn begin van de reis.
Heb ff zitten googelen en je schijnt direct van het vliegveld naar Kanchanaburi te kunnen met een taxi. Kost iets van 2000 baht (50 euro) en duurt een uur. Dat is op zich een prima aansluiting en een goed begin lijkt me (als je de taxi niet te duur vindt).Of je kunt iets regelen met het hotel dat je gaat boeken in Kancha, die regelen waarschijnlijk ook wel transport van/naar het vliegveld Dan kun je vanaf Kancha met de trein naar Bangkok en dan vandaar uit door naar Chumpon of Surat Thani (of wellicht direct, via Ratchaburi, dat moet je zelf even uitzoeken).

Dan van Surat Thani door naar Khao Sok, blijf je daar een paar nachten, wel of niet in een rafthouse.

Vervolgens door naar Krabi, waar je op de boot stapt naar Railey Beach (waar je trouwens exact dezelfde excursies kunt doen als vanaf Ao Nang), lekker een paar dagen relaxen op het strand en wandelen in de omgeving van Railey.

Terug naar Krabi, vliegen naar BKK, voor nog 2-3 dagen.

Zo, prettige vakantie

(en nee je bent niet lastig, alleen maar voor jezelf!)
Ik heb 300 baht p.p betaald van Kancha naar vliegveld BKK, Met een gedeelde minivan. Geen geld! Vanuit BKK vlogen we naar Krabi.

Omgekeerd zijn we vanuit BKK met de airco bus voor 200 bath pp naar Kancha gegaan. Met een gratis flesje water, tv en een hostess
Hallo allemaal,

Ik denk er over om in november weer richting Thailand te vertrekken voor ongeveer een maand. Nu ben ik druk op zoek naar een goedkoop ticket. Hebben jullie toevallig nog ergens een goede aanbieding gezien? :-)
Ik heb m'n ticket al in april geboekt dus zit niet meer zo op dat soort sites, weet alleen dat het echt van dag tot dag verschilt. Ik heb een week constant zitten kijken en op een gegeven moment maar geboekt, had toen een ticket voor ¤725 (juli heen, augustus terug) van Air China. Heb ze later alleen maar duurder gezien, dus goede keuze geweest.

Wat een gekke gedachte dat ik over 2 weken m'n eerste nachtje in Bangkok lig je tukken Heb vandaag voor het eerst m'n backpack ingepakt om maar eens te kijken hoeveel hij weegt. Ik vreesde het ergste, maar hij weegt maar 7 kilo! Komt misschien nog een kilo bij aan de laatste kleine dingetjes en camera's etc. heb ik in m'n dagrugzak gestopt. Had als limiet 12 kilo, dus ben blij, dat betekent lekker veel gewicht over voor leuke kleding en souvenirs daar!X-D
Thailand moet je in een rustig tempo doen... Chang Mai is super, het Noorden sowieso.. Prachtige natuur, veel rustiger etc..

Ik ben twee keer in Thailand geweest. Ik was er ooit 8 weken! Koh Samui kan je overslaan, veel herrie. Phuket vond ik ook niet zo... enzo.. Koh Tao was mooi, Krabi en Koh phiphi ook.

Bangkok, groot en druk, zou ik ook de tijd voor nemen. Chinatown is super, de markten en het stadspark, heerlijk!

Ik wil over twee jaar weer gaan en dan eerst naar het Noorden en dan langzaam afzakken naar het zuiden.
Oja, de trein is ook geweldig!
ik heb de planningen wat aangepast zodat het relaxter is. De vluchten moet ik toch snel gaan vastleggen. Het kost reistijd dat is nu eenmaal zo, maar goed... wij kunnen geen 4 weken gaan dus dan maar zo.

ik leg graag de laatste twee opties voor aan jullie... kan ik de puntjes op de i zetten omdat de vluchten straks vast staan natuurlijk. Eigenlijk is alleen de start anders, maar daarmee wellicht ook het beeld van thailand. optie 2 is rustiger denk ik en misschien wat voordeliger.

ben benieuwd wat jullie zeggen. Welke optie het beste is voor een eerste keer Azie voor een goed beeld van thailand zonder uitgeput thuis te komen.

optie 1 Noord

15 dec vertrek nr bangkok

16 dec aankomst 6.45 uur 'sochtends, direct doorvliegen naar Chiang mai rond uur of 10.00. Aankomst rond 12/13 uur, uitrusten reis en acclimatiseren

17 dec chiang mai stad/omgeving verkennen, excursie tempel etc

18 dec chiang mai omgeving verkennen (nog def in te vullen met excursies)

19 dec uitstapjes in het noorden

20 dec uitstapjes in het noorden..nog in te vullen

21 dec vlucht ergens in de ochted van CM naar phuket.

21 dec overnachting resort phuket

22 dec tweede overnachting resort phuket. Even dagje relaxen na activiteit in het noorden en vlucht.

23 dec transfer naar Khao sok

24 dec Khao sok

25 dec Khao sok

26 dec na ochtendprogramma rit naar krabi, door naar railey (ao nang overslaan)

27 dec relax west railey

28 dec relaxdag Railey boottocht evt phi phi

29 dec relaxdag Railey

30 dec relax Railey kleine excursie misschien nog naar james bond baai bijv of ander eiland

31 dec op tijd terug naar Bangkok vlucht vanuit Krabi. 's avonds oud en nieuw vuurwerk hotel riverside...(we gaan niet 's nachts door met oud en nieuw)

1 jan klongtour, middag fietstocht Ko van Kessel

2 jan paleis bezoeken, chillen bij zwembad hotel, nog wat shoppen en 's avonds fris naar luchthaven voor terugvlucht AMS om 02.00 uur (op 3 jan feitelijk)

3 jan thuis 's ochtends aankomst 9.30 uur AMS landen

of optie 2 (noord laten vervallen)

15-dec vertrek

16-dec aankomst bangkok, direct taxi of minibus richting kanchanaburi (verblijf in 1 accomodatie voor een paar nachten)

17-dec Kanchanaburi, vanuit daar omgeving bekijken river kwai, spoorlijn, brug, olifantkamp

18-dec Kanchanaburi, of fietsen bezoek waterval

19-dec omg kanchanaburi, floating market bezoeken, dagje rondrijden

20 dec laatste dag....

dit waren ideeën voor deze omgeving maar nog niet def gepland per dag. Misschien 1 dag te lang??

21-dec van omg kanchanaburi terug naar bangkok (transfert tijd ongeveer 2 uur) doorvliegen naar phuket overnachting resort phuket

22 dec tweede overnachting resort phuket.

23 dec transfer naar Khao sok (elefant jungle trip (zij halen je op in phuket)

24 dec Khao sok

25 dec Khao sok ( 3 of twee nachten sok?) kan kiezen welke tour, 1 nacht slaap je op het meer.

26 dec na ochtendprogramma rit naar krabi, door naar railey (ao nang overslaan)

27 dec relax west railey

28 dec relaxdag Railey boottocht evt phi phi

29 dec relaxdag Railey

30 dec relax Railey kleine excursie misschien nog

31 dec op tijd terug naar Bangkok vlucht vanuit Krabi. 's avonds oud en nieuw vuurwerk hotel riverside...(we gaan niet 's nachts door met oud en nieuw)

1 jan klongtour, middag fietstocht Ko van Kessel

2 jan paleis bezoeken, chillen bij zwembad hotel, nog wat shoppen en 's avonds fris naar luchthaven voor terugvlucht AMS om 02.00 uur (op 3 jan feitelijk)

3 jan thuis 's ochtends aankomst 9.30 uur AMS landen

ben benieuwd wat jullie zeggen. Ondanks de extra vluchten noord ja/nee?
Lieve Lise, ik word al doodmoe als ik je planning lees.

Weet je, als je er eenmaal bent gaat daar alles vanzelf. Go with the flow! Je bent op vakantie!

Ik zou het niet trekken, jouw programma.
zelfs niet optie 2? mmm oke... als ik de oad, neckermann gidsen etc opensla dan schrik je helemaal wat die allemaal afracen.

ja...daar heb ik het wel een beetje uitgehaald en zelfs dingen geschrapt. ik had de tickets al gekocht en kwam er toen pas achter dat mensen gingen zeggen dat vluchten, treinen etc vol zitten en accomodatie omdat het hoogseizoen is. Ook in de boekjes (trotter en rough guide) lees ik het... vandaar dat ik denk dan moet ik 't maar gaan vast leggen. Als het een ander reisseizoen is dan kun je meer go with the flow doen. misschien komt het ook omdat we geen backpackers zijn.... er zitten toch best wat relaxdagen tussen en alles is optioneel... heb geen excursies vastgelegd hoor en die gaan we ook daar pas bekijken. Aanbod genoeg en als we geen zin hebben om wat te doen dan doen we het niet. Het is alleen de route/omgeving vastleggen. De invulling zijn ideeën. En als iets niet kan vanwege tijd of geen zin dan niet. Ik heb nu eenmaal beperkt tijd en kan geen 4 weken in azie verblijven.
Ik zou voor de tweede optie gaan denk ik.

Snap het ook wel dat je het in die periode vast moet/wilt leggen.

Wij waren in november had toen alleen de eerste 3 nachten vastgelegd in Bangkok en toen ook zo'n soort planning gemaakt alleen had verder niks geboekt.

Waarom vlieg je naar Phuket?

Je kan ook vanuit BKK met de nachttrein naar Surat thani en vanuit daar naar Kao sok.
Ik ben ook geen backpacker hoor

Maar als ik jouw programma zie word ik echt doodmoe.

Ik boek altijd alleen 2 nachten BKK en dan zien we het daar wel.

We kijken 'smorgens even op de telefoon, waar is het leuk, op agoda of booking.com, wat uitzoeken, klik en je hebt geboekt.
ja yasmijn dat had ik ook wel willen doen maar december is druk, vluchten vol, trein vol.... dus de accomodatie kunnen we dan wel zien, maar dan ....het is een planning om de vluchten was te zetten.

de trein... ik weet niet gevoel. 12 uur hobbelen, niet slapen, brak aankomen en dan meteen in de jungle moeten starten en gaan lopen. ik ben nogal gevoelig voor zeeziekte en wiebelen (bij lange afstanden). vlucht is evenduur en als ik de dag erna weer fris opsta dan zie ik daar wel een meerwaarde in. puur persoonlijk gevoel.

ook al is iedereen heel enthousiast over de trein en dat geloof ik direct.

yasmijn ik snap wat je bedoelt... we zien het daar wel, maar je reist neem ik aan ook door thailand, dan pak je toch ook een bus of trein of binnenlandse vlucht? alleen heb je je niet vastgelegd, maar qua vermoeidheid/transfertijd is het dan toch hetzelfde? om die reden heb ik op advies van Mayou 3 max 4 plaatsen gepland om vanuit daar iets te doen. met rust er tussen.... vind het leuk dat jullei nog steeds reageren.....agoda had ik gehoord van een collega....schijnt fijne site te zijn! dank je
Lise, ik vind jouw programma helemaal niet vol hoor. Wij doen tijdens een vakantie van 3-4 weken nog wel wat meer dan jouw planning.

Maar ik vind het reizen van de ene plaats naar de andere met bus of trein dan ook echt leuk (op een uitzondering na), in tegensteliing tot veel andere mensen.

Je ziet nl. veel van het land per openbaar vervoer, je kletst wat met handen en voeten met de lokale bevolking..ik hou ervan, van die bedrijvigheid die je onderweg tegenkomt en voor mij is dat dus ook ontspanning.
hoi perezosa.... 3-4 weken.... zoveel tijd zijn we er niet. 20 dgn incl vlucht, 17 nachten.

een stuk met OV vind ik ook niet erg, maar heel lang hobbelen in een bus (meer dan 6 uur) daar word ik niet blij van.
Ik vind het een stuk beter en overzichtelijker dan je vorige planningen. Als je (maar) 2 weken hebt is het prettig om alles geregeld te hebben. Ik denk dat het niets uitmaakt, optie 1 of 2. Dat moet je zelf bepalen (al denk ik om de één of andere reden dat jouw voorkeur uitgaat naar optie1!).
ik ben blij dat t gelukt is om nu meer rust in te plannen. Meerdere dagen ergens neerstrijken (ook al blijf je met transfer tijd zitten) doet al minder hectisch aan en gaat ook niet vervelen als je je een dagje niet zo lekker voelt of geen zin hebt om er op uit te gaan.

optie 1 start wat minder relaxed denk ik. chiang mai is natuurlijk ook een stad. Ik ben niet zo van drukke steden, vandaar dat ik ook nog neig naar omgeving kanchanaburi. iedereen is enthousiast over het noorden en je krijgt een goed beeld in dezelfde periode als je noord aan doet. Is centraal niet vergelijkbaar? mijn idee wat ik er bij heb is dat centraal even makkelijker zelf te bereizen is in een relax tempo en dat we vanuit chiang mai toch best weer wat excursies moeten gaan boeken. bergstammen hoeft van mij niet zo... de 1800 haarspeldbochten richting pai (mmm met het wiebelen en snel snel ziek bij lange ritten)... de natuur en omgeving lijkt me daar wel mooi, maar dat heeft Kancha met erawan en river kwai ook. Ben je bij beiden geweest? lijkt 't op elkaar? qua transfertijd bij aankomst maakt het niet zoveel uit. olifantenkamp bezoeken kan daar ook. ik had een mooi resort gezien. orietalkwairesort.. dat leek me wel relaxed om vanuit daar wat te zien. Noord lijkt me ook mooi. Je kunt snel buiten de stad, ook platteland zien...

zuid wordt sowieso khao sok. ik twijfel alleen nog of de terugvlucht haven (krabi of phuket).... ik wil daar ook wel rust, na khao sok. Een dagje snorkeltrip is prima naar phi phi (ik neem wel weer een reistabletje in haha) vanaf railey zei je al kun je verschillende toertjes boeken. Maar vanaf kata beach in phuket (neit zo'n druk gedeelte) kan 't misschien ook? ken jij die omgeving?

jouw voorkeur noord of kanchanaburi? wij moeten kiezen hoor, maar was even nieuwsgierig.
Noord. In Kancha ben je wel een keer uitgekeken.
thnx yasmijn....
Kancha is mooi, rustiger en niet te ver van Bangkok met de bus.

Omgeving Changmai is ook mooi. Overigens is

Changmai helemaal geen grote, drukke stad.

Wel veel toeristen, maar overzichtelijk, niet echt stads.
Eens met hierboven. Vind het allebei mooi. Ik heb een paar maanden in Chiang Mai gezeten omdat ik daar een cursus deed en vind het een heerlijke stad (dorp, want erg klein) en de omgeving is geweldig. Die 1800 haarspeldbochten naar Pai.... zo mooi!! en de rit daarna naar Mae Hong Son...zulke mooie natuur.

Kanchanaburi is anders, meer toeristisch, maar ook bij lokale toeristen. Toen ik er was stikte het van de karaoke boten op de rivier, tot 's avonds laat. Als je dan een hutje aan het water hebt en je hebt een jetlag, word je ook niet vrolijk van! Maar de omgeving van Kancha is ook erg mooi, Erawan is een erg mooie wandeling en de Hell Fire Pass vond ik erg indrukwekkend...

Keuzes!

Verder heb ik echt helemaal niets met olifantenkampen, dus daar kan ik je niets over zeggen.

En nou die knoop doorhakken!!!!
Oke! Tjak. !!! We doen definitief noord. Het ei is gelegd. Dank jullie wel voor t helpen.

Vijf nachten of zes? Tot Mae hong son is denk ik niet te doen in 1 dag? Ik hoef ook geen ritje op een olifant.

Aankomst 6.45 uur bngkok. Vlucht rond 9/10 uur haalbaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven