Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Eens met Mayou. Poldervrouw, word moe als ik naar je schema kijk! Maak keuzes, probeer niet alles in die korte tijd te zien. Geniet! Super dat je gaat fietsen in bkk, jammer dat je niet in ieder geval ook naar grand palace, wat pho en wat arun gaat! Echt heel indrukwekkend om te zien.

Vergis je niet in de afstanden, het gaat allemaal wat langzamer dan bij ons! Krabi -Koh Lanta is bijvoorbeeld 100 km, maar daar doe je toch al snel 2 uur over, moet je wachten bij de ferry naar Lanta dan kun je er met een beetje pech een uur bij optellen. Krabi zelf vond ik niet zoveel aan, ga dan lekker direct door naar Lanta.

Zou het zonde vinden als je daar bent en je eigenlijk niets ziet/doet omdat je de eerste 2 weken alleen maar onderweg bent.
quote:yasmijn schreef op 28 april 2016 @ 14:56:

http://www.telegraaf.nl/b ... vallen_in_Thailand__.htmlWat een stel idioten, die britten hebben een trauma en misschien wel blijvend letsel eraan overgehouden.
@poldervrouw, ik ben een snelle reiziger, maar zelfs ik vind het nogal een gehaast de eerste twee weken

Doe een extra dag Bangkok aan het begin en nog een aan het eind misschien, extra dag Kanchanaburi, extra dag Changmai.
Ik reageer later even op schema maar moet nu weg ;). Kan ik dochter ook vragen waarom deze keuzes. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet exact weet wat we waar doen
quote:poldervrouw schreef op 29 april 2016 @ 07:27:

Ik reageer later even op schema maar moet nu weg ;). Kan ik dochter ook vragen waarom deze keuzes. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet exact weet wat we waar doenHet is echt wel heel erg vol. Geen tijd voor ontspanning.
Poldervrouw: het leuke aan Thailand is juist dat je niks hoeft te plannen en gewoon elke ochtend kunt beslissen of je blijft of verder reist. Go with the flow! Constant onderweg zijn (in je huidige schema) kan bij tropische temperaturen erg vermoeiend zijn.

In je huidige schema zou ik dingen schrappen. Als je bijvoorbeeld Pai eruit haalt, blijft er ruimte over voor een extra dag in/rond Chiang Mai en Sukhothai. Ook zou ik zeker een dag extra in Bangkok doen, er is zoveel te zien! Eventueel aan het einde, zodat er nog wat gewinkeld kan worden zonder dat je er wekenlang mee hoeft te slepen
3 dagen Trang is dan weer best lang. En waarom Trang? Zoveel is daar niet te beleven. Er komen hoofdzakeljk lokale toeristen (wat ik dan wel weer leuk vind). Er zijn erg mooie - hoofdzakelijk verlaten - stranden. Althans toen ik er was ooit in januari. Ik zou lekker 4 dagen Lanta doen en dan een dag in Bangkok voordat je naar huis gaat, rondlopen, massage, beetje shoppen...
Wijzijn vanmiddag aangekomen op Koh Tao. Zitten in Sensi vlakbij mea head pier. Iemand nog een tip voor een goede duikschool hier vlakbij? Willen een paar duiken doen.

En zou ik hier ergens flippers voor snorkelen kunnen kopen? Het hotelheeft zeniet te huur helaas.

Groetjes
In Mae Haad (en op weg er naar toe, op het smalle weggetje waar Coconut Monkey zit waar je lekker kunt lunchen) stikt het van de winkeltjes waar je finnen kunt kopen. Vraag de eigenaar van Sensi naar een goeie duikschool. Er zitten er genoeg in de buurt. Veel plezier, het is supermooi onder water nu!

Als je goeie finnen zoekt, onder aan de 'down road' zit Dive Supply en er schuin tegenover zit de Mares winkel.
zo.. ben ik weer..

even naar dochter naar schema gekeken.. Ze heeft er al zoveel gemaakt.. ik raak beetje de tel kwijt.. Ze is nog niet thuis geweest (althans niet toen ik er was) dus ik weet niet helemaal exact waarom dit nu zo fantastisch schema was..

Bangkok . We komen aan op dinsdag, gaan woensdag fietsen (dat is de ochtend) en gaan dan de volgende dag door. We hebben aan begin bewust niet veel BKK gepland omdat we eigenlijk liever door willen.

Kanchanaburi: dat is river kwai en erawan watervallen en die tijd is meer dan genoeg we hebben daar 2 dagen is voor ons genoeg, we gaan voornamelijk voor de erawan watervallen, dat zou eventueel dag langer kunnen. Ik ben er nog niet zo over uit over dat river kwai gebeuren nou zo fantastisch is.. ik lees er wisselende dingen over iig..

Sukhothai is 1 dag genoeg aldus mensen die ze heeft gesproken, we gaan daar fietsen. Lampang was als tussenstation , want ik kan in haar dingen geen activiteit vinden (ze is niet thuis, gister ook niet gesproken)

Pai is er pas bij, het leek haar wel leuk,mij leek de reis erheen best lang maar volgens haar schema past het..

Krabi is wederom tussenstation om door te reizen, daar overnachten we alleen

Trang is niet trang maar de trang eilanden.. we waren (zijn) er nog niet uit hoe we dat doen. Ik heb nu zelf zoiets.. we gaan op koh lanta wat moois zoeken qua hotel en vanuit daar dagtrips maken naar de trang eilanden..er is meer dan genoeg aan tours zie ik op internet, dat boeken we d-aar wel. We hadden dus de trang eilanden in combi met koh lanta of ao nang & railay.. beiden leken mij leuk, maar zij vond die trang eilanden wel cool.. En het is haar reis.. ik mag alleen maar mee

Chiang mai hebben we 3 dagen + 2 in elephant nature park. is dat nog te weinig?

Wat mij betreft mag Pai eruit, is mij wat te hippie maar ik snap dat het haar trekt.

Ik wil sowieso de dag voordat we terugvliegen in BKK zijn, dat zou er 1 of 2 meer kunnen zijn. Ik heb , eerlijk gezegd, nauwelijks gekeken naar de bezienswaardigheden daar en shoppen.. tja.. zoals eerder gezegd.. we zijn niet van die shoppers.. en qua souvenirs idem.. wij zullen iig een starbucks mok kopen in BKK en chiang mai (we verzamelen die dingen) en dochter zal wel wat kleding kopen.. maar ik ? Maar ik geef toe dat ik BKK eigenlijk niet zo goed bekeken heb qua wat te doen.. beetje dom

Beter zou zijn denk ik dan

BKK bij aankomst en vertrek 2 dagen , sukhothai, 2 dagen, chiang mai dag of 4 + 2 dagen elephant nature, , khao sok dag of 3/4 kanchanaburi dag of 3 dan eindigen op eilanden en dan retour BKK weer 2 dagen (of 3) .We willen wel kleine week op eilanden (of is dat veel ?), zo zitten we volgens mij beetje ruimer in de tijd.. Khao Sok doen we een tour (http://khaosoklake.com/tr ... rivate-bamboo-bliss-tour/ en dan de variant 3 dagen 2 nachten) , deze volgorde is ook wel wat vaker te vinden. Ik heb veel aan tipsthailand.nl daar vind ik veel leuke dingen en die geven die ook beetje als schema aan qua aantal dagen.

Ik heb denk al eerder verteld dat het voor haar sowieso de eerste ongeoorganiseerde reis is.. En ze wil alles maar dan ook alles zien..

We zijn al op een meer compacter schema nu hoor.. ze had er ook dingen als bepaalde grotten die qua reizen echt zo onhandig waren (wel super om te zien maar ik heb zoiets daar komen we vast nog wel eens)

Ik heb al eerder eea op de bonnefooi gedaan maar ook voor mij is dit voor het eerst in deze regio. Verder heb ik een super gestructureerd gezin ivm autisme aan alle kanten en is het enorm lastig om die structuur maar los te laten.. zowel voor mij als voor haar.. We weten niet beter of alles maar dan ook alles is super in de structuur..dan is dit wel een hele grote stap. Ik snap dat het voor jullie misschien niet te snappen is..

Voordat ik kinderen had ging ik met mijn man ook zo maar 4 weken weg .. op de gok. maar dat was nooit in hoogseizoen en niet in azie en dat is echt anders.. Canada is heel wat anders iig.. (en 25 jaar geleden )..

Ik heb met haar afgesproken dat we de grote lijnen vastleggen (dus 1e 2 nachten BKK, de nachttrein naar chiang mai , elephant nature (moet je van te voren boeken) de binnenlandse vlucht (wel zo handig denk ik gezien seizoen) én koh lanta (of andere combi) (we zitten er met kerst en ik wil dan eigenlijk wel beetje lekker hotel om bij te komen van het reizen) en dat we de rest er tussen wel zullen zien. Dat kan ze handelen.. De nieuwste LP komt in juli uit, hopelijk nog voordat we vertrekken naar onze zomer bestemming.. hebben wel leesvoer
Poldervrouw, wat ze vergeet is de reistijd mee te tellen. Zoals in Sukothai, een dag is genoeg, maar jullie komen die eerste dag vanaf Kanchanaburi en reizen de volgende dag ook nog door naar Lampang.

Reizen in Thailand kost tijd en het is vaak onvoorspelbaar hoe laat je ergens aankomt. Van Kanchanaburi naar Sukothai is bijna 400 km en voor zover ik kan zien is er geen directe bus of trein. Ik schat in dat je je hele dag kwijt bent met reizen en meerdere keren moet overstappen, wat ook weer extra tijd kost omdat je vanwege mogelijke bijna gegarandeerde vertraging niet strak kunt plannen en bovendien mogelijk ook van het ene (bus)station naar het andere moet zien te komen.

De dag erop wil je dan Sukothai zien en verder reizen naar Lampang (ook weer ruim 200 km). Hoe denkt ze dat te doen? Heeft ze bijvoorbeeld al uitgezocht hoe het zit met treinen en bussen? Een goede tip daarvoor: http://www.seat61.com/Thailand.htm
quote:yasmijn schreef op 29 april 2016 @ 08:19:

[...]

Het is echt wel heel erg vol. Geen tijd voor ontspanning.

dat zal ook wel, ik weet niet waarom schema versie 80 er nu zou uitziet.. Ik snap haar wel, ze wil alles zien .. en ze kan niet overzien (en ik ook niet helemaal) hoelang alles duurt qua reizen. We verkorten al eea door binnenlandse vlucht en nachttrein te pakken.

dit gidsje heeft leuke routes, deze leek mij het meest slim qua reistijd en ze geven ook aan hoeveel dagen handig is.. Niet alle bestemmingen die genoemd worden gaan we doen, maar wel leuke lei draad.

quote:Erizon schreef op 01 mei 2016 @ 11:31:

Poldervrouw, wat ze vergeet is de reistijd mee te tellen. Zoals in Sukothai, een dag is genoeg, maar jullie komen die eerste dag vanaf Kanchanaburi en reizen de volgende dag ook nog door naar Lampang.

Reizen in Thailand kost tijd en het is vaak onvoorspelbaar hoe laat je ergens aankomt. Van Kanchanaburi naar Sukothai is bijna 400 km en voor zover ik kan zien is er geen directe bus of trein. Ik schat in dat je je hele dag kwijt bent met reizen en meerdere keren moet overstappen, wat ook weer extra tijd kost omdat je vanwege mogelijke vertraging niet strak kunt plannen en bovendien mogelijk ook van het ene (bus)station naar het andere moet zien te komen.

De dag erop wil je dan Sukothai zien en verder reizen naar Lampang (ook weer ruim 200 km). Hoe denkt ze dat te doen? Heeft ze bijvoorbeeld al uitgezocht hoe het zit met treinen en bussen? Een goede tip daarvoor: http://www.seat61.com/Thailand.htm

dank voor de tip qua reistijd uitzoeken..

Ik weet wel bijna zeker dat ze geen idee heeft van de tijden en ik ben nog niet zo in detail gegaan om dat uit te zoeken eenvoudig omdat het nog ff duurt voordat we gaan .. Ik wil sowieso de LP er bijpakken om wat meer inzicht te krijgen, en die site is ook handig. We pakken ook ergens nachttrein en binnenlandse vlucht.. Lampang kan ik me niet zo 1,2,3 voor de geest halen wat daar is.. Ze heeft het er vast met een reden tussen gezet..

Maar ja.. dit is schema 80 ofzo
oja..die bergtempels zitten in lampang.. dat zal het zijn..
Poldervrouw,

Het is absoluut onmogelijk om alle highlights in dat land in één vakantie te doen.

En dat is ook jammer. Jij hebt een plan/route met alleen maar reizen reizen reizen. Ik zeg je dat je kapot weer terugkomt.

Je kunt nergens van genieten of relaxen want je bent alleen maar onderweg. En de afstanden zijn groot, hoor, daar helpt geen binnenlandse vlucht of trein aan.

Ik word alleen al doodmoe als ik jouw lijstje lees.

Zelfs jonge backpackers trekken niet wat er op jouw schema staat, echt niet.
Poldervrouw, nog iets dat mij opvalt: je wilt wel genoeg tijd hebben aan het strand, maar hebt ook 3x meerdaagse natuurtrips op het programma: Kanchanaburi, Khao Sok en Elephant. Daar zou je ook een keuze uit kunnen (moeten) maken.
Een binnenlandse vlucht kost je gewoon een hele dag.

Je moet naar het vliegveld met een taxi of gedeelde minivan, 2 uur vantevoren er zijn, vliegen, aankomst, en dan weer met een auto naar bestemming.

Kost je echt een dag.

Wij vlogen afgelopen keer van BKK naar Krabi, dat heeft echt een dag gekost. Daar een nacht gebleven en toen pas door naar Lanta.

Rit van BKK centrum (heel groot!) kost ook minimaal anderhalf uur, het is daar altijd spits.
quote:Erizon schreef op 01 mei 2016 @ 11:43:

Poldervrouw, nog iets dat mij opvalt: je wilt wel genoeg tijd hebben aan het strand, maar hebt ook 3x meerdaagse natuurtrips op het programma: Kanchanaburi, Khao Sok en Elephant. Daar zou je ook een keuze uit kunnen (moeten) maken.

Dat.

Echt teveel.

Ik zou trouwens die hele Erawan overslaan, enorme klim en alleen maar Chinezen en Russen onderweg die in die poelen liggen, vreselijk.

River Kwai is dan wel weer interessant (vind ik dan)
Maar poldervrouw:

Jullie hebben dus niet die twee dagen Kancha en een dag Sukothai, omdat de reistijd er bij in zit..

Kancha ismeer dan River Kwai en Erawan. Het is dr vooral erg mooi in de omgeving. Laat je wat rondrijden, huur zelf wat.

Juist als jullie zijn van de structuur, verwacht ik ook dat er behoefte is aan rustmomdnten.

Dit is gejaag.

En wat nu als iets wat anders loopt? Een dagje vertraging? Is niet onwaarschijnlijk, maar er is dus weinig speling in jullie schema als je nachttrein etcetera nu al (!) vastlegt. Je bent nog niet eens in het land! Reis eerst eens een paar dagen, ervaar hoe het reizen daar is.

Misschien kun je dan wel niet op de geplande dag de nachttrein nemen, maar pas een of twee dagen later.

Fijn! Meer tijd om allerlei leuke plaatsjes in de buurt te bezoeken die eens niet bekend staan als hoogtepunt. Meer tijd om gewoon eens rond te struinen en zelf wat te ontdekken.
En neem een lodge op de rivier, zalig relaxt.

Weet je Poldervrouw, zelfs toen ik voor de 1e keer in dat land kwam, heel lang geleden in de vorige eeuw, en best ook veel wilde zien, had ik niet zo'n schema. Dat is echt onhaalbaar.

Toen had ik zelfs al zoiets van: we vliegen naar BKK en dan zien we het wel. Want het is echt niet te doen wat jij wilt, onderweg, onderweg, onderweg.

Zo jammer.

Geniet beter en langer van enkele plekken.

Want het land loopt niet weg, je kunt altijd nog terug.
Polder vrouw, dit zouden mijn twee opties zijn als mogelijke route voor jullie:

*fout, ik heb Khao Sok en Khao Yai verward*

Dag 2 aankomt BKK, overnachting

Dag 3 BKK - acclimatiseren, Grand Palace, avondmarkt als je nog puf hebt

Dag 4 fietsen BKK

Dag 5 BKK -> Khao Sok

Dag 6-8 Khao Sok tripje (hoe laat ben je terug? Is het realistisch diezelfde dag verder te reizen naar Ayutthaya?)

Dag 9 Ayutthaya

Dag 10 Ayutthaya en terug naar BKK, evt nachttrein naar het zuiden

Dag 11 vliegen naar eilanden / oversteken met de ferry

Dag 12 - 15 eilanden, je kunt een combi van Koh Tao met Koh Phangan of Koh Samui doen

Dag 16 naar Krabi

Dag 17 - 19 Koh Lanta en dagtocht naar PP

Dag 20 terug naar BKK

Dag 21 BKK -> Kanchanaburi

Dag 22 Kanchanaburi

Dag 23 terug naar Bangkok

Dag 24 - 25 nog even bijkomen in Bangkok en Wat Pho / Wat Arun of Vimanmek

Dag 26 vliegen

Of je doet het noorden, maar niet èn-èn.
quote:Erizon schreef op 01 mei 2016 @ 11:43:

Poldervrouw, nog iets dat mij opvalt: je wilt wel genoeg tijd hebben aan het strand, maar hebt ook 3x meerdaagse natuurtrips op het programma: Kanchanaburi, Khao Sok en Elephant. Daar zou je ook een keuze uit kunnen (moeten) maken.Khao sok en Elephant zijn vaste ingrediënten.. dat zijn voor ons echt must do's.. Kanchanaburi heb ik het minst mee.. maar staat overal genoemd als high light..
Beter schema maar zelfs dat vind ik al veel
Dag 12 - 15 eilanden, je kunt een combi van Koh Tao met Koh Phangan of Koh Samui doen

Reistijd is ook teveel voor amper 3 dagen.
quote:yasmijn schreef op 01 mei 2016 @ 11:45:

Een binnenlandse vlucht kost je gewoon een hele dag.

Je moet naar het vliegveld met een taxi of gedeelde minivan, 2 uur vantevoren er zijn, vliegen, aankomst, en dan weer met een auto naar bestemming.

Kost je echt een dag.

Wij vlogen afgelopen keer van BKK naar Krabi, dat heeft echt een dag gekost. Daar een nacht gebleven en toen pas door naar Lanta.

Rit van BKK centrum (heel groot!) kost ook minimaal anderhalf uur, het is daar altijd spits.

Je hebt gelijk.. ik denk te europees.. Dat kost allemaal veel minder tijd.. ik moet eerst nog vanuit hotel (waar dan ook) naar vliegveld zien te komen en die budget maatscappijen vliegen natuurlijk niet van grote vliegveld..

We hebben geen idee van al die afstanden.. Ik dacht dat ik al aardig wat bij elkaar gesprokkeld had en al dingen had geskipped die teveel tijd kosten maar er zit dus nog te veel op elkaar.. Haar schema is echt te vol dus..

Mijn eigen voorkeur lijstje ook nog dus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven