Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Het is zo verschrikkelijk heet nog steeds. Gevoelstemp van rond de 45 gr! Echt niet lekker meer.
Wil je ruilen? Zit hier op de bank met een dekentje en dikke pantoffels naar de serie die Yasmijn aanraadde op Netflix over Thailand te kijken.
Hier idem... Maar dan met een cup a soup..
quote:runningmonster schreef op 24 april 2016 @ 15:24:

Wil je ruilen? Zit hier op de bank met een dekentje en dikke pantoffels naar de serie die Yasmijn aanraadde op Netflix over Thailand te kijken.

Fijne serie he?

Ik lees steeds dat het in TH veel heter is dan normaal. Zelf ook meegemaakt afgelopen maart. In BKK hapte ik al naar adem en na landing op Krabi helemaal. Op Lanta was het smorgens op 10 uur al 40 graden. Lag veel in de zee. Van het zwembad koelde je ook niet af

Heb het nog nooit zo heet gehad daar als dit keer. Ik heb de pest aan airco maar echt wel aangezet!
Van een TH FB:

e komende dagen je de koperen ploert aan de hemel maar beter mijden. Met een UV-index van 11 is sprake van extreme zonkracht in Thailand.

Dat het erg heet in Thailand is, hebben we al een paar keer gemeld. Gevoelstemperatuur ligt ruim boven de 40 graden. Voor veel mensen is dat niet te doen. De kunst is om zo min mogelijk te bewegen, koele plekken op te zoeken wanneer je maar kan, en veel (heel veel) water drinken.
quote:Kris33 schreef op 23 april 2016 @ 20:07:

Kijk voor leuke hotels op Lanta paar pagina's terug, daar worden door mij en anderen suggesties gegeven. Wil je ook wel op weg helpen als je aangeeft wat je zoekt qua hotel, levendigheid, kosten. Die andere eilanden heb ik noot geslapen, lijkt me wel leuk voor 1-2 nachten.Eisen hotel. Eigen badkamer / sanitair Geen hostel. Schoon. Beetje leuk gelegen. En aangezien we dit als afsluiting doen mag het nét wat leuker zijn.
quote:poldervrouw schreef op 25 april 2016 @ 07:51:

[...]

Eisen hotel. Eigen badkamer / sanitair Geen hostel. Schoon. Beetje leuk gelegen. En aangezien we dit als afsluiting doen mag het nét wat leuker zijn.

Booking.com

Agoda.com
quote:yasmijn schreef op 24 april 2016 @ 16:47:

[...]

Fijne serie he?

Zeker voor een sneeuwerige zondagmiddag!
quote:runningmonster schreef op 24 april 2016 @ 15:24:

Wil je ruilen? Zit hier op de bank met een dekentje en dikke pantoffels naar de serie die Yasmijn aanraadde op Netflix over Thailand te kijken.Ik zou het niet erg vinden om te ruilen. Het klinkt vast heerlijk, die warmte maar dat is het niet echt. Gevoelstemp van 43 gr vandaag, zodra je buiten komt gutst't van je lijf af en dat blijft 't doen tot je weer binnen bent, lekker in de airco (ben dol op airco sinds een maand! En het is onwijs vermoeiend die hitte, vreet energie!
Haha, klinkt herkenbaar! Al schijnt het nu echt extreem te zijn...

Poldervrouw, kijk eens naar Thai Houde Beach House resort, zit op leuk stukje (voor zowel jou als je dochter) van Lanta. Ze hebben meerdere type huisjes die erg leuk zijn. Mook Lanta is ook een leuk resort, huizen op palen. Net iets verder lopen van het strand dan Thai House, beide erg leuke eigenaren die veel voor je doen.

Relax Bay heeft Yasmijn al vaker genoemd, is ook super locatie. Khlong Khong beach heb ik zelf minder positieve ervaringen mee, bij Khlong Nin beach en Kantiang Bay zijn ook leuke stranden/plaatsjes om te zitten. Heb je hier iets aan?
Lief wat je allemaal aandraagt, Kris, sawadee.

Ik blijf het zeggen:

Booking en Agoda.

Daar kun je zelf je prijs en eisen invullen zo ongeveer en alles.

Het lijkt wel alsof je geen enkel antwoord op je vele, vele vragen leest, Poldervrouw en het topic amper leest. Alles wordt tot indentreure herhaald voor jou maar het komt kennelijk niet over.
quote:yasmijn schreef op 25 april 2016 @ 19:40:

Lief wat je allemaal aandraagt, Kris, sawadee.

Ik blijf het zeggen:

Booking en Agoda.

Daar kun je zelf je prijs en eisen invullen zo ongeveer en alles.

Het lijkt wel alsof je geen enkel antwoord op je vele, vele vragen leest, Poldervrouw en het topic amper leest. Alles wordt tot indentreure herhaald voor jou maar het komt kennelijk niet over.

Dat kan je vinden. Ik kijk ook op booking en zie tig hotels met tig beoordelingen op plekken waar ik niet weet hoe of wat. En ik lees graag ervaringen van mensen. Zo vraag ik ook aan vrienden over bepaalde bestemmingen etc. Wat is daar nu raar aan ? Topic heb ik doorgespit maar wat heb ik aan hotel tips van 2012 of 2014 ? We zijn 2 jaar verder.

Ik heb heel veel aan tips en trucs van anderen. Een paar post boven mij schrijft iemand letterlijk " ik heb geen zin om alles door te lezen " en dat is wel prima ?

Wat denk je dat ik doe met alle tips ? Ik noteer het. Zoek het uit etc. Bedank netjes iedereen. Ik heb alleen enorme moeite met filteren op die booking sites. Sorry. Maar blijkbaar is het not done om dit soort sites lastig te vinden.

Ik snap echt niet waarom je zo onaardig doet
Het is niet onaardig bedoeld alhoewel ik er een beetje ongeduldig van word.

Dat land is zoals door iemand gezegd: 1 groot reisbureau. Alles, alles is mogelijk, alles kan en dat gaat allemaal heel soepel. En weet je, wat ik of iemand anders aanbeveel, kun jij wel niks vinden. En dat is het mooie: je kunt dan zo weer weg als je ergens terechtkomt wat je niks vindt.

Is mij afgelopen keer overkomen. Iemand hier vond de accomomdatie cool, wij vonden het vreselijk. Kan gebeuren. Snel deurtje verder. Binnen 20 mins waren we weer weg. Dat kan en gaat zo snel daar.

Accomodatie is persoonlijk. Ik kan niet tegen backpackersaccomodatie wat bv Kris heel goed kan hebben.

Daarom moet je op de sites kijken. Kun je uitzoeken wat jou aanstaat. Easy.

Ik ben zwaar fan van luxe in BKK. Voorbeeld; Anantara. Of Oriental, Bayoke enzovoorts Vaak verbleven.

Op de eilanden heb ik dat niet zo nodig. Op Lanta wil ik eigenlijk alleen Relax. Maar er is zoveel meer.

Persoonlijk is dat.

Qua routes kun je hier goede tips opdoen. Accomodatie is veel te persoonlijk. Prijs, facilities, kwaliteit. Wat voor mens ben je, wat zoek je, wat wil je.
Ik snap echt niet dat mensen nog naar dingen als tigertempels gaan. Wat is er leuk aan, aan tijgers aan een ketting ? En suf omdat ze moe zijn van het ochtend programma, yeah right. Google eens zou ik zeggen. Pure dierenmishandeling en ongelooflijk dat je daar aan mee doet.
quote:rascalles schreef op 25 april 2016 @ 20:49:

Ik snap echt niet dat mensen nog naar dingen als tigertempels gaan. Wat is er leuk aan, aan tijgers aan een ketting ? En suf omdat ze moe zijn van het ochtend programma, yeah right. Google eens zou ik zeggen. Pure dierenmishandeling en ongelooflijk dat je daar aan mee doet.

Daar waren we verder al jaren uit, dat doet niemand hier (hoop ik toch)

Olifanten idem.

Getuige de olifant die vandaag doodging in Cambo

Verbieden!
quote:rascalles schreef op 25 april 2016 @ 20:49:

Ik snap echt niet dat mensen nog naar dingen als tigertempels gaan. Wat is er leuk aan, aan tijgers aan een ketting ? En suf omdat ze moe zijn van het ochtend programma, yeah right. Google eens zou ik zeggen. Pure dierenmishandeling en ongelooflijk dat je daar aan mee doet.In Cambodja is gisteren een olifant van 40 in een temperatuur van 40 graden bezweken aan een hartaanval omdat er zo nodig toeristen op moesten rijden . Mijn man en kinderen hebben mij er een paar jaar geleden in Ayutthaya van moeten weerhouden dat ik toeristen in een bak op de rug van een olifant zou uitschelden. Kan daar echt om janken.
Zie mijn post boven jou.

Het is te erg voor woorden!

Ik ben lid van diverse organisaties die olifanten en ander wild (vooral ook leeuwen) beschermen, in Afrika en het verre Oosten.

Het kán echt niet meer!
quote:yasmijn schreef op 25 april 2016 @ 20:28:

Accomodatie is persoonlijk. Ik kan niet tegen backpackersaccomodatie wat bv Kris heel goed kan hebben.Ik zit zelf inderdaad vaker in backpacker accomodatie voor ca 10 euro per nacht, hecht minder waarde aan luxe, Thai beach house & mook lanta zijn dat echter met 2000-2500 bht per nacht in het hoogseizoen niet hoor! Daar heb ik ook genoten... Maar wel eens met Yasmijn, accomodatie is zo persoonlijk! Kijk eens op booking en agoda, lees reviews op tripadvisor en travelfish.org, lees dit topic nog eens door dmv de zoekfunctie, gebruik google, volgens mij kom je dan een heel eind. En veel plezier met voorbereiden!
Kijk liever op Agoda dan op Booking, booking is om de één of andere reden, voor hetzelfde hotel, vaak stukken duurder dan Agoda.

Ik zit ook liever in guesthouses van rond de 10-20 euro p/n, hecht geen enkele waarde aan een duur hotel. Een goed bed is een goed bed en een douche is een douche, koud of niet. Als het maar schoon is!
quote:yasmijn schreef op 25 april 2016 @ 20:28:

Het is niet onaardig bedoeld alhoewel ik er een beetje ongeduldig van word.

Dat land is zoals door iemand gezegd: 1 groot reisbureau. Alles, alles is mogelijk, alles kan en dat gaat allemaal heel soepel. En weet je, wat ik of iemand anders aanbeveel, kun jij wel niks vinden. En dat is het mooie: je kunt dan zo weer weg als je ergens terechtkomt wat je niks vindt.

Is mij afgelopen keer overkomen. Iemand hier vond de accomomdatie cool, wij vonden het vreselijk. Kan gebeuren. Snel deurtje verder. Binnen 20 mins waren we weer weg. Dat kan en gaat zo snel daar.

Accomodatie is persoonlijk. Ik kan niet tegen backpackersaccomodatie wat bv Kris heel goed kan hebben.

Daarom moet je op de sites kijken. Kun je uitzoeken wat jou aanstaat. Easy.

Ik ben zwaar fan van luxe in BKK. Voorbeeld; Anantara. Of Oriental, Bayoke enzovoorts Vaak verbleven.

Op de eilanden heb ik dat niet zo nodig. Op Lanta wil ik eigenlijk alleen Relax. Maar er is zoveel meer.

Persoonlijk is dat.

Qua routes kun je hier goede tips opdoen. Accomodatie is veel te persoonlijk. Prijs, facilities, kwaliteit. Wat voor mens ben je, wat zoek je, wat wil je.

Het kwam voor mij echt onaardig over. Ik reis best veel (maar deze rondreis is voor het eerst zo niet ongeregeld ) en vind vaak via via dus accomodaties die ik anders niet had gevonden.

Dat Thailand makkelijk is te bereizen zal ook wel.

Maar die sites. Echt. Ik kan daar dus knettergek van worden. Die recensies zeggen mij niets en kloppen vaak niet. Ik ga met mijn 18 jarige dochter misschien dat daarom zo "moeilijk " doe. Ik slaap overal maar zij dus niet en ze vind het zo vreselijk spannend dat we niets boeken. Dus door thuis al veel te bekijken en op lijstje zetten bij wijze van spreken is zij meer gerust. En wil ik dus niet te shabby zitten

En wat ik zoek qua verblijf ? Schoon bed en fatsoenlijk sanitair. Vooral niets gedeeld en geen slaapzaal. Relaxed op de eiland. Daar kom ik om bij te komen van 3 weken vol schema en dat deel mag dan luxer zijn. Maar 5* maak je mij niet happy mee. In Ghana sliep ik Guesthouse van 7€ per nacht. Was super.

Zal even opzoeken wat ik toe

Nu gevonden had. Dan heb je idee war IK prima zou vinden.

Lamphu house in Bangkok starten we bijv.
Lamphu House is leuk, simpel en ik slaap er prima! Lekker rustig terwijl je toch midden in de drukte zit. Neem een massage en een facial in de massage parlor aan het begin van de steeg, zo lekker (ik had geloof ik de yoghurt facial, heerlijk fris!).
op khao sok denken we aan https://www.booking.com/h ... .nl.html?aid=304142;label=gen173nr-1FCAEoggJCAlhYSDNiBW5vcmVmaKkBiAEBmAEcuAEMyAEM2AEB6AEB-AELqAID;sid=dd6935cf12b5587f767c18fd8ae205d0;dcid=2

kanchanburi https://www.booking.com/h ... .nl.html?aid=304142;label=gen173nr-1FCAEoggJCAlhYSDNiBW5vcmVmaKkBiAEBmAEcuAEMyAEM2AEB6AEB-AELqAID;sid=dd6935cf12b5587f767c18fd8ae205d0;dcid=2

dus lekker simpel maar zover ik kan beoordelen niet verkeerd..

Verder hebben we nog niets uitgezocht.

Dochter heeft volgende schema nu bedacht.. volgens mij aardig

Dag bestemming etc.

1 vlucht ams-bkk

2 aankomst bkk, overnachting

3 fietstocht colours of bangkok, overnachting

4 bangkok - kanchanaburi

5 kanchanaburi

6 kanchanaburi - sukhothai

7 sukhothai - lampang

8 lampang - chiang mai

9 elephant nature

10 elephant nature

11 chiang mai

12 chiang mai - pai

13 pai

14 pai - chiang mai - phuket (vliegen) 1 nacht phuket

15 phuket - khao sok

16 khao sok bamboo

17 khao sok bamboo

18 khao sok bamboo -krabi

19 Krabi

20 koh lanta

21 koh lanta

22 trang

23 trang

24 trang

25 trang-bkk

26 vlucht bkk-ams

http://www.telegraaf.nl/b ... vallen_in_Thailand__.html
quote:poldervrouw schreef op 27 april 2016 @ 19:20:

Dochter heeft volgende schema nu bedacht.. volgens mij aardig

Dag bestemming etc.

1 vlucht ams-bkk

2 aankomst bkk, overnachting

3 fietstocht colours of bangkok, overnachting

4 bangkok - kanchanaburi

5 kanchanaburi

6 kanchanaburi - sukhothai

7 sukhothai - lampang

8 lampang - chiang mai

Wat wil je den in Bangkok? Grand Palace,Wat Arun, Wat Pho, Vimanmek / Dusit, Jim Thompson, Wat Phrae Kaew, de bloemen- en groentemarkt en dan heb je nog niet eens een van de megamalls gezien. Ik zou er een extra dag of twee voor uittrekken, liefst aan het einde want dan hoef je niet te slepen met je souvenirs.

En je rent door Sukothai en Lampang heen. Waarom wil je erheen? Om er alleen te slapen?? Kies er eentje en zorg dat je tenminste een volle dag ter plaatse hebt.
Dat vind ik eigenlijk van meer dingen in je schema. Weinig tijd ter plekke. 1 volle dag in Kancha, CM, Pai, Krabi. Skip er 2 of zo dan wordt het een stuk relaxter. Krabi zou ik sowieso skippen, daar is niet zo vsel aan. Pai zou ik dan ook niet doen, te weinig tijd voor. Dan kun je een dag aan Kancha, CM of BKK plakken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven