Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Alle reacties Link kopieren Quote
bam_1984 schreef:
31-05-2017 15:17
Af en toe blader ik wat in het Thailand topic (niet te vaak want IK WIL OOOOOKKKKK weer) en toevallig zie ik jouw bericht staan. Ik weet dat je ook single mom bent, mijn ventje wordt begin juli 2, en wil even zeggen dat ik het ontzettend stoer van je vind dat je dit overweegt! Voor mij zit het er voorlopig niet in want hoogzwanger van de 2e en dan wordt het toch wat lastiger haha. Ben wel 2x met de 1e op vakantie geweest maar wat dichterbij huis dan Thailand. Respect voor jou en ik ga dit topic een beetje in de gaten houden :)
Haha ik vind zwanger van de tweede pas stoer! Gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz schreef:
31-05-2017 16:47
Haha ik vind zwanger van de tweede pas stoer! Gefeliciteerd!

Dank je wel :-D
~ It takes a rad mama to be a father too ~
Alle reacties Link kopieren Quote
Frizz gewoon gaan. Heb veel kleine kinderen in Khao Sok gezien die lekker in de rivier zaten. Ik weet niet wanneer je gaat maar Koh Phayam heeft een onwijs kleuter vriendelijk strand (Long Beach), is open in onze wintermaanden. Koh Tao heeft trouwens ook goeie stranden voor kids.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja het zal dan in de winter worden dus tijd zat om dingen uit te zoeken. Bungalow aan het strand is wel ideaal ja, zoals op Phayam. Wil vooral een beetje leuke combi van dingen.
Ik ga over 2,5 week naar Thailand en ik kan bijna niet meer wachten, zo'n zin heb ik erin!!!

Nou ben ik van plan voornamelijk naar het noorden te gaan. Ik wil dan vanuit Bangkok naar Ayuttaya en dan door naar Sukothai, Chiang Mai, Pai en Mae hon Song. Ik vlieg terug vanuit Phuket dus ik wil dan vanaf Chiang Mai naar Krabi vliegen en vanuit daar de boot pakken naar Phuket.

Maar als ik bovenstaande bekijk is terugreizen van Mae hon Song naar Chiang Mai niet zo handig.

Maar ik heb eigenlijk een andere vraag:
Ik las op internet dat je een scootertocht kan maken van Pai nar Mae Hon Song, schijnt zeer de moeite waard te zijn. Maar is dat niet gevaarlijk als vrouw alleen? De tocht is 100 km en ik ben best bang dat er onderweg wat gebeurt...

Tips zijn welkom!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mae Hong Son heeft een vliegveld, dus naar het zuiden vliegen kan. Hebben wij toen ook gedaan. Was niet duur.
In Chang Mai/Pai kun je rondvragen of er meer mensen zijn die de Mae Hong Son loop doen en daarmee op rijden. Er zijn er ook die de hele loop doen vanuit CM. Eerlijk gezegd denk ik dat het ook ok is om het in je eentje te doen, maar kan me voorstellen dat je dat niet prettig vindt
https://www.travelfish.org/trip_planner ... g-son-loop
Ok dank je! Op skyscanner was de vlucht van mae hon song naar phuket erg duur, vandaar dat het misschien handiger is om direct vanaf chiang mai te vliegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ooit een eind motor gereden in Laos, met twee anderen. Tot m'n grote spijt heb ik toen wel besloten dat je zoiets gewoon niet alleen moet doen.
Ons overkwam bijvoorbeeld dat door een aardverschuiving de weg weg was. Gewoon weg. En een verschrikkelijk grote modderstroom. We zijn thuis gekomen maar had het echt niet graag alleen gedaan (en ik ben een behoorlijke hardcore single -vind motorrijden wel spannend-).
Alle reacties Link kopieren Quote
greenbean schreef:
18-07-2017 22:01
Ok dank je! Op skyscanner was de vlucht van mae hon song naar phuket erg duur, vandaar dat het misschien handiger is om direct vanaf chiang mai te vliegen.
Kijk je dan voor rechtstreeks naar Phuket? Dat is altijd duur. Krabi is goedkoper. Of misschien nog een ander vliegveld in de buurt? Surat thanks? (Geen idee hoor)
Hoi iedereen,

Even een vraag over een visum voor Thailand. Ik vertrek begin oktober naar Thailand! Vanuit Thailand reis ik door naar omliggende landen en zal waarschijnlijk Thailand 1x over land weer binnen reizen. Begin december vertrek ik weer vanuit Thailand naar Nederland. Ik heb dus een visum nodig!

Ik heb gebeld met de ambassade in Den Haag maar daar werd verteld dat ik dan naar Den Haag moet komen om dit te regelen. En ik kon die man niet goed verstaan. Ik hoop dus eigenlijk dat jullie mij iets meer hierover kunnen vertellen! Ik zag dat je ook een visum kunt regelen bij een ANWB- winkel. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoop dat ik nog op tijd ben!
Alle reacties Link kopieren Quote
Visum voor Thailand? Met vliegtuig krijg je 30 dagen, over land 15 uit Mn hoofd
Ik ben volgende week weer paar dagen in Bangkok als afsluiting van Mn vakantie in Maleisië. Heerlijk, massages, vooral veeeel shoppen, Thais eten. Iemand tip voor redelijk luxe hotel rond Siam?
Budget ong 50-60 per nacht, moet wel lukken toch om iets redelijk luxe daarvoor te vinden?
Lisanne, zolang je per keer niet langer dan 30 dagen in Thailand blijft heb je geen visum nodig. Een goede reden om ook een buurland te bezoeken. Het wordt niet bij elkaar opgeteld en ik kreeg dit jaar bij terugkomst over land ook gewoon 30 dagen, dat is schijnbaar aangepast.

Zolang je binnen 30 dagen de grens over gaat kun je weer een gratis waiver krijgen en heb je geen visum nodig. (Ze zijn minder happig op expats die middels 'border runs' oneindig blijven, maar dat geldt voor jou niet)
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 03-09-2017 13:40
14.65% gewijzigd
@ Robinson ik had eerder dit jaar na veel recensies doorpluizen iSanook Residence geboekt, voor iets van 34 eur per nacht. Heeft een smal zwembadje, groot genoeg om in af te koelen zeg maar en ligt relatief rustig. Maar uiteindelijk heb ik die boeking geannuleerd en toch voor een hotel bij de rivierboothalte gekozen.

Geniet van Bangkok!
Lisanne, houd je trouwens wel rekening met de uitvaart van de koning? Die staat gepland voor eind oktober en Bangkok zal dan waarschijnlijk slecht bereikbaar zijn. Persoonlijk zou ik dat een mooie week vinden om in een buurland door te brengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lisanne je krijgt een entry stamp voor 30 dagen wanneer je Thailand binnenkomt, zowel per vliegtuig als over land. Hiervoor hoef je dus niet naar de ambassade in Den Haag of het consulaat in Amsterdam. Dat is alleen voor visa langer dan een maand. Je kunt je 30 dagen entry stamp laten verlengen bij een immigratiekantoor in Thailand voor iets van 2000 baht, indien nodig.
Bedankt voor jullie antwoorden! Moet je dus dan ook geen bewijs(bijv. hotel overnachting in een ander land) hebben bij aankomst? Zodat je kan laten zien dat je binnen 30 dagen de grens over gaat? Het antwoord hierop is dan waarschijnlijk nee...toch?

Eind oktober ben ik waarschijnlijk in Laos Erizon ;-)
Robinson geniet van je laatste dagen in Bangkok!
Je krijgt een visum voor 30 dagen zodra je Thailand binnenkomt, deze hoef je niet van tevoren aan te vragen! En nee, je hoeft niet te bewijzen dat je na 30 dagen het land weer uitgaat. Je krijgt gewoon een boete als je te laat het land uit bent.

Ben zelf net terug uit Thailand, was heerlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
'gewoon een boete' is niet helemaal waar, je krijgt ook een aantekening zodat ze weten dat je al een keer een boete hebt gehad, for future reference zeg maar
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is Nouvo city hotel geworden! Vlakbij khao san road. Locatie is perfect, ong 10 minuutjes lopen naar khao san road en hotel is verder echt prima!!!
Heb inclusief ontbijt genomen, ben benieuwd morgen.
Morgen lekker shoppen! Ik ga daar altijd met de bus heen, nummer 8 en 15 uit mn hoofd. vertrekt achter khao san road en kost 6 bath dacht ik :)
Zometeen massage nemen en pad thai. Ik ben nu al aantal keer in Bangkok geweest, in begin vond ik het echt vreselijk (vorig jaar aantal maanden gereisd door Azie, en vaak was Bangkok dan beste optie qua goedkope vluchten) maar begin steeds meer te waarderen.
Je kan VAT terugvragen toch? Weet iemand tot hoe laat dat kantoortje open is?
Robinson schreef:
09-09-2017 15:14
Morgen lekker shoppen! Ik ga daar altijd met de bus heen, nummer 8 en 15 uit mn hoofd. vertrekt achter khao san road en kost 6 bath dacht ik :)
.
Naar Siam? Ik nam de klongboot. Die gaat vanaf Denocracy Monument naar vlak achter Central World.
Alle reacties Link kopieren Quote
@robinson: grappig dit hotel kom ik nu voor de derde keer tegen. ff onthouden dus..
Alle reacties Link kopieren Quote
Jaa, met de boot naar MBK, lekker tochtje. Nouvo city hotel zit in de Samsen buurt. Dat is mijn favoriete wijk in BKK! Hangt zo'n lekker sfeertje in de Samsen Soi, ook een aarader om door de Soi te wandelen, zowel de even als de oneven straten. Lamphu Tree House is ook leuk, zit een stukje verderop.
Je kunt vanaf Nouvo langs het water naar de klonghalte lopen die naar Siam MBK gaat, is een leuke wandeling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goede start dus. Is het ook een beetje kindvriendelijk??
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha dat heb ik echt nog nooit gedaan met de boot! Verklaart misschien wel waarom ik altijd als enige toerist in die bus zit :proud:
Samsen soi en dan straat nr 4 zit een tentje waar je echt heerlijk kunt eten trouwens(volgens mij alleen ontbijt en lunch). Je herkent het aan de lach van de man steeds. Als hij begint te lachen gaat de rest ook automatisch lachen haha.
Bowa: Ja hotel is kindvriendelijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
@robinson: dan ga ik volledig vertrouwen op jouw oordeel en dit hotel als start en eindpunt nemen.
Hebben ze een airportshuttle?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven