Thailand Topic 3

07-02-2017 23:37 1399 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sawadee Ka



Deel 2



Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi, ik overweeg om deze zomer nog naar Thailand te gaan. Nou lees ik overal dat op dit moment mondkapjes nog overal (binnen én buiten) verplicht zijn. Maar ik las ook ergens dat die mogelijk binnenkort afgeschaft gaan worden, klopt dat?

Daarnaast wordt op de website van Thailand toerisme gesproken over gele en blauwe zones, waar dan blijkbaar een verschil is tussen de geldende corona maatregelen. Weet iemand wat de maatregelen in de blauwe zone zijn?

Mondkapjes zouden voor mij denk ik toch wel een beetje de feestvreugde van de vakantie bederven...
het is wat het is
Alle reacties Link kopieren Quote
Mondkapjes zijn nog verplicht in het ov en als je loopt (binnen en buiten). Ik lees dat de Thai zich daar over het algemeen netjes aan houden en het dringende advies dat als toerist ook te doen.

Op je andere vragen heb ik geen antwoord. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn plannen aan het maken om volgende zomer naar Thailand te gaan (man, ik, dochter van dan 17 en zoon van dan 13). We zouden op Koh Samui willen eindigen en dan in een resort met 3 slaapkamers willen verblijven. Op het resort een zwembad en restaurant zou fijn zijn en een beetje in de buurt van andere restaurantjes en winkeltjes. Budget is tot zo'n 2500 voor een week. Het wordt zeer waarschijnlijk de laatste vakantie met zijn vieren, jaar daarna wil dochter met vriendinnen op vakantie en niet meer met ons.

Heeft iemand daar toevallig een tip voor?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/thailand
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Ik ga in september voor de eerste keer naar Thailand (noorden). Ik ga met een georganiseerde reis die wel ook veel vrije tijd heeft. Tips zijn dus welkom! 😁

Verder, weet iemand van jullie dit? Ik hoor dat per 1 juli de Thailand pas is vervallen. Maar op de app van Buza is nog niets bijgewerkt. Klopt dit? En heb ik dan ook geen brief meer nodig van mijn verzekering? Ik wil graag goed voorbereid zijn op alles haha!
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren Quote
misspatrice schreef:
06-07-2022 09:32
Hallo,

Ik ga in september voor de eerste keer naar Thailand (noorden). Ik ga met een georganiseerde reis die wel ook veel vrije tijd heeft. Tips zijn dus welkom! 😁

Verder, weet iemand van jullie dit? Ik hoor dat per 1 juli de Thailand pas is vervallen. Maar op de app van Buza is nog niets bijgewerkt. Klopt dit? En heb ik dan ook geen brief meer nodig van mijn verzekering? Ik wil graag goed voorbereid zijn op alles haha!
Je gaat met een georganiseerde reis, dus zal je instructies krijgen van de reisorganisatie.
De reisorganisatie is verantwoordelijk voor het geven van de juiste informatie. Doen ze dat niet, dan zijn de gevolgen (financieel) voor hen.
misspatrice schreef:
06-07-2022 09:32
Hallo,

Ik ga in september voor de eerste keer naar Thailand (noorden). Ik ga met een georganiseerde reis die wel ook veel vrije tijd heeft. Tips zijn dus welkom! 😁

Verder, weet iemand van jullie dit? Ik hoor dat per 1 juli de Thailand pas is vervallen. Maar op de app van Buza is nog niets bijgewerkt. Klopt dit? En heb ik dan ook geen brief meer nodig van mijn verzekering? Ik wil graag goed voorbereid zijn op alles haha!

Leuk! Is de vlucht inbegrepen in de reis, of moet je die zelf boeken? (Als je lokaal een trip boekt, of via bijvoorbeeld Intrepid dan is dat exclusief vlucht).

App van BuZa is Nederlands, hun informatie is secundair. Of simpelweg: BuZa gaat hier niet over, de Thaise overheid bepaalt dit. Kijk daarom op de Thaise site: https://tp.consular.go.th/en/plan

Fijne reis!
Alle reacties Link kopieren Quote
Merel7 schreef:
06-07-2022 17:30
Je gaat met een georganiseerde reis, dus zal je instructies krijgen van de reisorganisatie.
De reisorganisatie is verantwoordelijk voor het geven van de juiste informatie. Doen ze dat niet, dan zijn de gevolgen (financieel) voor hen.
Van de reisorganisatie heb ik nog geen info gehad. Ga in september. Maar wil niet last minuten moeten stressen met zoiets belangrijks te regelen. Reisbureau wist het ook niet. Heb gemaild naar de Thaise ambassade in Den Haag maar dan krijg ik dus een link. In het Thais. Ben een vrouw met vele talenten, maar Thais lezen is er niet 1 van 😂
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren Quote
misspatrice schreef:
06-07-2022 09:32
Hallo,

Ik ga in september voor de eerste keer naar Thailand (noorden). Ik ga met een georganiseerde reis die wel ook veel vrije tijd heeft. Tips zijn dus welkom! 😁

Verder, weet iemand van jullie dit? Ik hoor dat per 1 juli de Thailand pas is vervallen. Maar op de app van Buza is nog niets bijgewerkt. Klopt dit? En heb ik dan ook geen brief meer nodig van mijn verzekering? Ik wil graag goed voorbereid zijn op alles haha!
https://www.tatnews.org/ Hier staat alles wat je moet weten
Alle reacties Link kopieren Quote
misspatrice schreef:
06-07-2022 21:35
Van de reisorganisatie heb ik nog geen info gehad. Ga in september. Maar wil niet last minuten moeten stressen met zoiets belangrijks te regelen. Reisbureau wist het ook niet. Heb gemaild naar de Thaise ambassade in Den Haag maar dan krijg ik dus een link. In het Thais. Ben een vrouw met vele talenten, maar Thais lezen is er niet 1 van 😂
Misschien heb je voor nu hier iets aan.

https://hague.thaiembassy.org/th/conten ... 22e8027442
Alle reacties Link kopieren Quote
Top! Dank jullie wel! Hoe ik het nu begrijp is dat ik geen pas hoef aan te vragen omdat ik volledig gevaccineerd ben.

Reisbureau probeert dit ook nog bevestigd te krijgen. Net zoals of ik nog een brief mee moet krijgen ivm kosten mocht ik covid daar krijgen.

Ben benieuwd.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren Quote
Op deze site is ook veel te vinden. https://www.thailandblog.nl/

Hoofdzakelijk ervaringen van mannen die in Thailand wonen, of regelmatig naar Thailand reizen om hun Thaise vrouw/vriendin te bezoeken.
Juist zij zijn vaak goed geïnformeerd.

Wat ik heb begrepen is op dit moment alleen een volledige vaccinatie verplicht om zonder beperkingen Thailand binnen te mogen.
Up voor een vraag (niet van mij)
Alle reacties Link kopieren Quote
We hebben plannen volgende zomer met ons gezin naar Thailand te gaan; ik kon me herinneren dat dit topic er was, dus even gezocht en gevonden.
We willen niet al te veel verplaatsen en denk nu aan deze route:
AMS-Bangkok (2 nachten)
Kanchanaburi (3 nachten)
Met minibusje (?) van Kanchanaburi via Ayutthaya naa Khao Yai (3 nachten, 2 daagse jungletour)
Van Khao Yai naar Bangkok, vlucht naar Surat Thani of Samui; week Samui of Phangan.
Daarna nog paar dagen Khao Sok en dan via Surat Thani en Bangkok terug naar NL

Is dit een logische route? We willen graag een mix van natuur,cultuur en bounty strand (ook snorkelen). Ik weet dat Koh Tao het snorkel eiland is maar voor een week lijkt me daar te weinig te beleven en we willen liever niet een keer extra verplaatsen. Op Samui (of Phangan) zijn vast ook minder drukke plekjes te vinden.

Accomodatie heb ik al aardig in beeld ;alleen op Samui (of Phangan) vind ik het lastig; zoveel aanbod! Wat zoeken we? Pal aan het strand (liefst echt kamer op het strand, zoals we op de Perhentians in Maleisie hadden), met zwembad en liefts ook snorkelmogelijkheid vanaf het strand.

Benieuwd naar jullie tips qua route en accomodatie!
Iemand trouwens een idee van het huidige prijsniveau in de restaurants? En een dag een prive chauffeur, wat kost dat ongeveer? Was 5 jaar geleden in Maleisie beiden heel goedkoop maar het kan natuurlijk nu heel anders zijn.
grasspriet1980 wijzigde dit bericht op 23-09-2022 22:00
0.04% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil met een vriendin in het voorjaar naar Thailand. Gezien het regenseizoen kijken we nu naar een periode in januari/februari. We zijn beiden 24 en een groepsreis lijkt ons een goede manier om veel te kunnen zien en nieuwe mensen te leren kennen. Wat zijn goede organisaties die reizen aanbieden waarmee bv. mensen tot max. 35 jaar mee gaan? We zaten nu te kijken naar Sawadee. Alle tips zijn welkom :)
Onmymind, ik ben mijn eerste verre reis alleen ook deels met een groep gegaan van Intrepid. Dat is internationaal, je regelt zelf je reis en transfer en sluit je daar pas aan bij de groep. Voor mij was dit een prima oplossing omdat ik geen moeite heb met Engels spreken en juist liever niet alleen Nederlanders tegenkwam. In januari / februari is het in Australië/ Nieuw Zeeland zomervakantie dus de kans op jongere reizigers daarvandaan is vrij groot. Mijn groep kwam voor 3/4 daarvandaan.

Daarna nooit meer met een groep gegaan. Het is iets meer moeite om zelf dingen te regelen, maar de vrijheid om zelf plannen te maken en ergens langer / korter te blijven is me dat absoluut waard. Je zou ook als je het toch spannend vindt kunnen beginnen met een week groep (naar een plek die meer moeite kost om zelf te regelen) en daarna individueel verder reizen.

Veel plezier met de voorbereiding van je reis!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor je tip puntillita, ik was Intrepid ook al tegengekomen! Ik zal even met die vriendin moeten afstemmen of we Engelstalig ook prima vinden. Het leek ons ook wel leuk om juist met mensen uit Nederland te zijn zodat je ook makkelijker contact houdt na afloop. En alleen reizen zou kunnen, maar dit is de eerste keer dat we samen op vakantie gaan. Mocht het 1-op-1 toch niet zo lekker lopen als verwacht, is het natuurlijk fijn om nog een groep mensen om je heen te hebben :)
Alle reacties Link kopieren Quote
onmymind schreef:
24-09-2022 15:11
Ik wil met een vriendin in het voorjaar naar Thailand. Gezien het regenseizoen kijken we nu naar een periode in januari/februari. We zijn beiden 24 en een groepsreis lijkt ons een goede manier om veel te kunnen zien en nieuwe mensen te leren kennen. Wat zijn goede organisaties die reizen aanbieden waarmee bv. mensen tot max. 35 jaar mee gaan? We zaten nu te kijken naar Sawadee. Alle tips zijn welkom :)
Ik ben net terug met NRV. Heel goed bevallen. Ben in het regenseizoen geweest. Viel me nog mee met de regen. ANWB is ook goed.
Carpe Diem!
Wij willen met 5 personen (2 volwassenen en 3 tieners) een rondreis maken. Nu hadden we het over wat we dan meenemen qua bagage. Koffers lijkt ons niet handig, grote rugtassen? We zijn wel goed in licht reizen qua bepakking zeg maar.
Wat raden jullie aan? We willen 3 weken gaan, en geen binnenlandse vluchten. Route moet nog gemaakt worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het minimale meenemen. In een 30-40l rugzak past alles wat je nodig hebt voor daar en indien nodig kun je daar alles bijkopen en/of een grotere rugzak kopen (ze maken er nog steeds hele goeie neppers)
Denk je dat je binnen handbagagemaat kunt blijven? Dan vind ik een travelpack (voorheen tranzpack) van Eastpak handig. Indeling in vakken werkt voor mij prima, opent als een koffer, laptopvak middenin. Voor kleine stukjes lopen voldoen de schouderbanden nog wel, al moet je er geen kilometers mee willen trekken. Is 51 cm x 33 cm x 23 cm, inhoud 42 liter.
Thanks dames! Rugzak betwijfel ik of ik handig vind. Mijzelf (en de rest van het gezin 🙄) kennende ligt wat ik nodig heb altijd onderop. We gaan ws allemaal met 1 stuk handbagage reizen.
Packing cubes.. het geheim van alles goed terug kunnen vinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo, ik overweeg dit jaar alleen naar Thailand te gaan.

Startpakket tui 14 dagen vlucht inclusief 2 nachten bangkok. 995 euro. Daarna weekje strand ergens. Koh Samet of Ko chang

Daarna trein naar River Kwai, heb een mooi resort gezien, 4 nachten. Vanuit daar door naar Ayatuya, 2 nachten.

Ik heb verder al veel gezien, ben er twee keer geweest.

Oa Phuket, PhiPhi, Koa tao, Ko samui, Chang Mai, Pai, Mae Hong Son, Krabi, Surrathani, Chumpon

Heeft iemand nog tips betreffende de omgeving van River Kwai en een strandverblijf?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven