Thailand Topic!
zondag 12 december 2010 om 09:35
De tip dat het zo'n mooi eiland is heb ik van een dame met wie ik op het vliegveld zat te kletsen een paar jaar geleden. Zij was naar Phayam gegaan met de bedoeling een paar dagen te blijven en is uiteindelijk een maand gebleven (haar hele vakantie). Kijk dus maar uit, voor je het weet is het Hotel California!
Zat er met m'n man over te kletsen. We hebben eigenlijk best zin om daar een tussenstop te houden. Dus dat van die 2 fietsers met die helmen geldt nog steeds!
Zat er met m'n man over te kletsen. We hebben eigenlijk best zin om daar een tussenstop te houden. Dus dat van die 2 fietsers met die helmen geldt nog steeds!
zondag 12 december 2010 om 15:18
Mayou roep je schildpadden?
Waar ga je heen Neele?
Het eiland is inderdaad mooi en relaxt, vandaag hebben we scooters gehuurd en de omgeving verkend. Het was erg leuk om te wandelen en Thais te praten, mensen zijn relaxt en vinden je dan meteen heel gezellig. Een nadeel hier is wel dat alles vrij duur is voor Thaise begrippen, en ik mis gewoon het echte lekkere Thaise eten, helemaal omdat ik verzot ben op eten uit Isan. Maar je betaalt hier zo 70 baht voor pad thai, en vandaag hadden we ergens gewoon om een lekkere vis gevraagd, kostte die 350 baht! Een diner met 3 mensen (de 2 anderen dronken Chang) kostte ons 1000 baht!
Ik weet nog niet hoe lang ik blijf, maar zeker geen maand hoor. Ookal zijn er niet veel toeristen, er zijn ook weinig Thai en dat mis ik een beetje. Het is hier echt helemaal gericht op toerisme. Er is niet eens een markt!
Waar ga je heen Neele?
Het eiland is inderdaad mooi en relaxt, vandaag hebben we scooters gehuurd en de omgeving verkend. Het was erg leuk om te wandelen en Thais te praten, mensen zijn relaxt en vinden je dan meteen heel gezellig. Een nadeel hier is wel dat alles vrij duur is voor Thaise begrippen, en ik mis gewoon het echte lekkere Thaise eten, helemaal omdat ik verzot ben op eten uit Isan. Maar je betaalt hier zo 70 baht voor pad thai, en vandaag hadden we ergens gewoon om een lekkere vis gevraagd, kostte die 350 baht! Een diner met 3 mensen (de 2 anderen dronken Chang) kostte ons 1000 baht!
Ik weet nog niet hoe lang ik blijf, maar zeker geen maand hoor. Ookal zijn er niet veel toeristen, er zijn ook weinig Thai en dat mis ik een beetje. Het is hier echt helemaal gericht op toerisme. Er is niet eens een markt!
zondag 12 december 2010 om 20:18
We hebben eerst gekeken naar Krabi en Phi Phi omdat we daar nog nooit geweest zijn,
Zijn afhankelijk van Air Asia vanaf KL en willen niet dagen reizen.
Air Asia vliegt niet naar Samui dus Phagnan of Tao zit er niet in.
Nu aan het denken toch een weekje Chiang Mai te doen.
Ik voel me daar zo lekker!
Weet niet of het leuk is voor kinderen een week maar dat gaan we eens bedenken.
Het Shangri heeft een geweldig groot zwembad dus dat is goed.
Zijn afhankelijk van Air Asia vanaf KL en willen niet dagen reizen.
Air Asia vliegt niet naar Samui dus Phagnan of Tao zit er niet in.
Nu aan het denken toch een weekje Chiang Mai te doen.
Ik voel me daar zo lekker!
Weet niet of het leuk is voor kinderen een week maar dat gaan we eens bedenken.
Het Shangri heeft een geweldig groot zwembad dus dat is goed.
zondag 12 december 2010 om 20:40
Hoi allemaal,
Het gaat er nu misschien eindelijk echt van komen; onze reis naar thailand met dochter van 6. We willen van de zomer 3 weken naar Thailand (laatste week juli-eerste 2 augustus). Ben nu aan het kijken voor tickets. Maar eerst een (dure) verbouwing dus of het helemaal reeel is... Terwijl man met allerlei plannen/tekeningen zit droom ik lekker weg bij het idee van thailand en ben ik al aan het speuren naar tickets (en ondertussen smul ik van jullie enthousiaste verhalen!)
Het gaat er nu misschien eindelijk echt van komen; onze reis naar thailand met dochter van 6. We willen van de zomer 3 weken naar Thailand (laatste week juli-eerste 2 augustus). Ben nu aan het kijken voor tickets. Maar eerst een (dure) verbouwing dus of het helemaal reeel is... Terwijl man met allerlei plannen/tekeningen zit droom ik lekker weg bij het idee van thailand en ben ik al aan het speuren naar tickets (en ondertussen smul ik van jullie enthousiaste verhalen!)
zondag 12 december 2010 om 20:42
@Neele; man en ik heb zeer goede herinneringen aan Chiang mai en hadden 2 jr geleden bij awana house geboekt toen ik ernstig ziek werd en we hebben annuleren. We hebben daarna nog een aantal mails van de eigenaar gekregen hoe het ging, zo attent.
Wij gaan zeker naar het noorden en Chiang Mai, Pai en Mae hong son bezoeken. (en Chiang Rai, is dat een aanrader?)
Wij gaan zeker naar het noorden en Chiang Mai, Pai en Mae hong son bezoeken. (en Chiang Rai, is dat een aanrader?)
maandag 13 december 2010 om 03:44
Ik vond Chiang Rai leuk ja. Rustiger dan Chiang Mai, dorpser. Een leuke manier om er te komen is per vlot vanaf Taton (heb ik al een paar x verteld, maar vond het zo leuk!) en er dan een paar dagen over te doen. Je kan dan kiezen of je op het vlot wilt slapen of in een dorpje langs het water.
Ik kan me herinneren dat jullie zouden gaan en dat het toen niet doorging. Hopelijk gaat het deze keer lukken (na de verbouwing)
Neele of naar Railey? Strand loopt daar heel geleidelijk ad, ideaal voor kinderen. En je hebt daar een supermooi resort zitten.
Frizzy, da's duur zeg! Wat zonde dat er geen markt is en weinig Thais. Maar ik ben toch nog steeds nieuwsgierig (ja mensen, met een G!!) dus ik kom toch.
Ik kan me herinneren dat jullie zouden gaan en dat het toen niet doorging. Hopelijk gaat het deze keer lukken (na de verbouwing)
Neele of naar Railey? Strand loopt daar heel geleidelijk ad, ideaal voor kinderen. En je hebt daar een supermooi resort zitten.
Frizzy, da's duur zeg! Wat zonde dat er geen markt is en weinig Thais. Maar ik ben toch nog steeds nieuwsgierig (ja mensen, met een G!!) dus ik kom toch.
maandag 13 december 2010 om 09:56
maandag 13 december 2010 om 10:48
Nee, ik ben donkerharig en ik had een staartje. Ik kwam vlak achter vier meisjes van een jaar of 18. De dame van Kinnarree zei gelijk al dat ze fully booked waren. Ja die indier inderdaad. Het personeel was echt overdreven vriendelijk en zogenaamd grappig. Maar beter zo dan dat je afgebekt word. Het eten was in ieder geval heerlijk. Leek best veel op Om Ganesh op Koh Phangan (Haad Rin) en mijn vriend had de hele dag al flashbacks naar Thailand. Vandaar dat we eigenlijk thais wilden eten. Helaas zit het er aankomend jaar niet in om die kant op te gaan, maar februari 2012 gaan wij wel weer die kant op, mits onze spruit tegen die tijd eraan toe is.
maandag 13 december 2010 om 11:06
Dan heb ik idd dat meisje gezien denk ik.
Dat personeel. Ik kon er nog wel tegen maar was met drie vrienden die bijna wilden gaan slaan
Railey Mayou? Wel resort dan? Is wel een optie hoor. Vliegen naar Krabi is het makkelijkst.
Ik had een geweldig iets op Phi Phi op het oog maar dat is echt boven budget....
Dat personeel. Ik kon er nog wel tegen maar was met drie vrienden die bijna wilden gaan slaan
Railey Mayou? Wel resort dan? Is wel een optie hoor. Vliegen naar Krabi is het makkelijkst.
Ik had een geweldig iets op Phi Phi op het oog maar dat is echt boven budget....
maandag 13 december 2010 om 13:26
dinsdag 14 december 2010 om 04:23
Frizzy is dat duiken ter plekke of ga je dan Surin/Richelieu Rock? Als dat zo is vind ik het niet al te duur namelijk.
Waar zit je op Phayam, voor het geval wij nog gaan en wij houden niet zo van dure resorts, meer van hangmatplekjes en heb het idee dat jij dat ook doet...
Neele ik weet niet meer hoe het heet, het zit rechts, dichtbij de tempelgrot. Ga het voor je uitzoeken, maar heb geen internetminuten meer nu.
Zo naar MBK, Mango sticky rice eten (die is daar zo lekker!). Lekker weer hoor, weer hier zijn.
Waar zit je op Phayam, voor het geval wij nog gaan en wij houden niet zo van dure resorts, meer van hangmatplekjes en heb het idee dat jij dat ook doet...
Neele ik weet niet meer hoe het heet, het zit rechts, dichtbij de tempelgrot. Ga het voor je uitzoeken, maar heb geen internetminuten meer nu.
Zo naar MBK, Mango sticky rice eten (die is daar zo lekker!). Lekker weer hoor, weer hier zijn.
dinsdag 14 december 2010 om 04:46
Buikje waarom richt je je niet op de zomer van 2012? Dat moet wel haalbaar zijn toch?
Mayou dan ga je naar Surin inderdaad. Maar dan moet ik wel wachten tot de 16e, en ik wil eigenlijk morgen weg hier.
Hier zijn trouwens alleen maar hangmatplekjes, en je moet eerst even bedenken naar welke van de 2 stranden je wil. Ik heb wel een leuke bungalow, maar het eten is hier 3x niks.
Mayou dan ga je naar Surin inderdaad. Maar dan moet ik wel wachten tot de 16e, en ik wil eigenlijk morgen weg hier.
Hier zijn trouwens alleen maar hangmatplekjes, en je moet eerst even bedenken naar welke van de 2 stranden je wil. Ik heb wel een leuke bungalow, maar het eten is hier 3x niks.
woensdag 15 december 2010 om 13:17
Op Phi Phi kun je mooi duiken, maar daar kom je ook geen Thais meer tegen. Zat net met een duikinstructeur te kletsen die op Phi Phi werkt. Volgens hem is het heel rustig nu daar en ook op de Similans. Ik vind het hier in Bangkok ook niet echt superdruk trouwens.
Welke van de 2 stranden is het leukst/mooist, Frizzy?
Morgen klimmen we weer op de fiets. Best spannend!
Welke van de 2 stranden is het leukst/mooist, Frizzy?
Morgen klimmen we weer op de fiets. Best spannend!
woensdag 15 december 2010 om 15:12
Ik ben net op Koh Lanta aangekomen. Ik reageer ff kort want ik ben doodop.
Mayou ik was gisteravond eten in het restaurant van Phayam Resort, JJ Restaurant. Ik weet niet hoe hun bungalows zijn, maar het was helemaal geweldig (Ao Yai). Wat een ontzettend leuke mensen en goeie sfeer.
Neele er mogen wel toeristen zijn hoor, maar zoals op Koh Phayam, daar is enkel toerisme. Ik miste de Thais gewoon!
Mayou ik was gisteravond eten in het restaurant van Phayam Resort, JJ Restaurant. Ik weet niet hoe hun bungalows zijn, maar het was helemaal geweldig (Ao Yai). Wat een ontzettend leuke mensen en goeie sfeer.
Neele er mogen wel toeristen zijn hoor, maar zoals op Koh Phayam, daar is enkel toerisme. Ik miste de Thais gewoon!
vrijdag 17 december 2010 om 09:52