Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Je hebt gelijk, dat zegt die link!

Bijzonder zeg dat jouw reisdokter zegt dat je in heel Thailand in geen enkel geval malariatabletten hoeft te slikken. Doorgaans wordt er gekeken naar welke gebieden je gaat en hoe lang je daar bent.
Hij had wel een kaartje bij zich maar zo lang ik binnen Thailand bleef was het niet nodig.

Er waren net als in jouw link ook gele gebieden waar dan muggenwerend beleid was.

Zodra ik de grens over zou gaan moest ik wel pillen slikken maar dat ga ik niet dus was het niet nodig.

Ik ga maar 3 weken en ben maar eventjes in het noorden (malaria gebied) dus zou kunnen dat het daar ook nog mee te maken heeft?
Dat bedoel ik Adeline: jij hoeft dus niks te slikken omdat je er kort bent en nog veel korter in malariagebied. Dat hoeft dus niet voor iedere reiziger in Thailand zo te zijn.
Bij de grens met Cambodia moet je ze wel slikken, evenals Laos.
Ik ben echt heel Thailand meerdere malen doorkruist dn nooit 1 malaria tablet geslikt. Dengue komt er vele malen meer voor hoor! En daar is niks tegen te doen.
Neele ik ook, maar dat wil niet zeggen dat het iedereen te adviseren is.
Wij hebben ook nooit tabletten geslikt, maar bleven dan ook niet bij de grens naar Cambodia.
Motto
Hallo allemaal,

Ik heb besloten dat ik eind nov / begin december weer richting Thailand ga. Ik ben nu dus hard op zoek naar een ticket. Hebben jullie nog tips waar ik een goedkoop ticket kan scoren? Ik heb de vorige keren via 333travel geboekt omdst die een mooie aanbieding hadden, maar nu valt dat eenbeetje tegen. All
Skyscanner al geprobeerd?
op tix.nl? 658.48 direct met China airlines
Jullie zijn goed!! Ik heb zojuist via Skyscanner bij tix het ticket voor 658,48 gekocht :-) Super bedankt!! Nu kan het verheugen op de reis echt gaan beginnen :-)
Up: iemand nog accommodatie tips voor Chiang Mai? Wil onder de ¤40 per nacht blijven (alleen reizend) maar wel zo centraal en comfortabel mogelijk (airco, tv, warme douche zonder gedeelde badkamer, gratis wifi). Had zelf top garden (maar misschien iets te basic), chang tai house en Hotel M op mijn lijstje staan maar heb de "gouden vondst" nog niet echt
Elle,

Ik zat in Chang Mai in een heel relaxt guest house. Dichtbij het centrum, warm water, airco, tvtje, zwembad, eigen badkamer en het was spot goedkoop! Ik ga even kijken of ik nog kan achterhalen waar dat was....
Ik moest even zoeken, maar ik heb het terug gevonden; ik zat in S.K. House 2 in Chiang Mai.
Up!
@frizzy Super! Dank je!
Hallo!

Een vraag: ik ben momenteel (met vriend) in Chiang Rai. We verblijven hier nog 2 nachten maar daarna staat het open..

We hebben in de planning staan om 2 nachten naar Chiang Mai te gaan.

Denken jullie dat dit te kort is? We hoeven geen jungle tour ofzo te maken van 3 dagen.

Hebben jullie eventueel suggesties? Pai of Golden Triangle? Met deze planning hebben we nog zo'n 2 à 3 nachten over.

We zitten zelf zo in dubio dus dan maar wat ervaringen opvragen :-)

Gaan nu ff naar de stad om te eten.. Zie straks de (eventuele) reacties wel! Thanks anyway :-)
Reactie op ander topic.
Met Oud&Nieuw ben ik in Bangkok.

Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft en hoe dat daar is.

Het hoeft van mij niet super spectaculair maar iets gezelligs doen zou toch wel leuk zijn.

Nog tips?
@Zandzak: Heb je ook tips voor Bangkok en Kanchanaburi voor een goedkoper guesthouse en voor 1 nachtje Phuket bij de haven?

Die in Chiang Mai ziet er heel goed uit dus die gaat op mijn lijstje!
Hoi allemaal!

Eind november ga ik voor een maand naar Thailand! Al veel informatie gelezen maar over het budget nog steeds veel vaagheid :P Hoeveel gaven/geven jullie per dag uit? Wat doe je daar dan allemaal mee?

Oh en met mensen die in de periode van eind november tot midden december in thailand zou ik het héél leuk vinden om in thailand te meeten!

Groetjes!
Het budget is natuurlijk ook vaag,bij ons waren er dagen bij dat we 15 euro uitgaven(zonder hotel) maar ook dagen van 50 euro of meer.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik op vakantie nooit echt een budget heb,ik maak een schatting hoeveel.Meestal klopt het wel maar als het meer zou zijn is het ook niet erg.
Hoi Allemaal,

Soofja; als het goed is zit je nu in Thailand. Ik zelf ook.. Ik lees je bericht nu pas, sorry.

Heeft er iemand nog tips m.b.t. Een goede duikschool en eilanden aan de andaman kant van Thailand? Ben nu vanuit Chiang Mai via Bangkok naar Phuket gevlogen (Krabi zat vol) en ik wil nu wat eilanden aan deze kant gaan bezoeken. Na 1 dagje Phuket is weer bevestigd dat ik hier echt niks te zoeken heb.

Ik ben al eerder op Phi Phi geweest dus daar hoef ik niet perse meer naar toe. (kan natuurlijk wel) Alle tips zijn welkom :-)
Koh Phayam en koh Chang zijn erg leuk en rustig. Kun je komen vanuit Ranong. Op Long Beach op Phayam zit een goeie duikschool. Die doen ook liveaboards naar Similan en Surin. Of anders kohLipe, tegen de grens met Maleisie. En als je toch in het zuiden zit: Kao Sok Natio al Park is ook de moeite waard.
Ik ben zelf meerdere malen op Koh Lanta geweest, en kan je Blue Planet Divers aanraden. Ze gaan oa naar Hin Daeng & Hin Muang waar op dit moment veel Manta Rays zijn gesignaleerd! vanuit Phuket kun je de boot nemen naar Lanta, een heel ander eiland dan Phi Phi!

Of ga naar Khao Lak, iets boven Phuket en boek daar een 3-daagse (of meer dagen) Liveaboard naar Surin en/of Similan Islands. Erg mooi! Ik heb daar goede ervaringen met Seadragon.

Beide duikscholen vind ik erg professioneel, en er hangt een erg leuke sfeer. Goede spullen en prima prijzen.

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven