Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Joepie! Ik heb mijn ticket geboekt! 8 juli ga ik voor vijf maanden lekker weg! Begin in Bangkok en moet nog een mooie route verzinnen naar Beijing. (vanaf daar vlieg ik terug)

Weten jullie een mooi hostel in Bangkok? Eentje waar je het echt leuk hebt gehad wat erg goedkoop was maar wel redelijk comportabel?? Ben benieuwd!!
Voor een hostel zou ik iets op Kao San Road reserveren. Dat is de backpackers straat.
Haai!

Ik zit er over te denken om in binnenkort een vakantie naar Thailand te boeken. Ik denk dat het erop neer komt dat ik alleen ga. Maar ik wil eigenlijk niet alleen, dus denk ik erover om een groepsreis/singlereis of hoe je het ook noemt te boeken.

Het staat misschien wel eerder genoemd in deze topic maar gooi het er toch nog maar even in:

Heeft iemand tips voor organisaties die leuke reizen met groepen aanbied?

Ben zelf 25, wil t liefst met leeftijdsgenoten reizen. Reisduur max 3/4 weken. Verblijfplaatsen mag van luxe tot basic.

Thanks
Hallo allemaal,

Heb al een deel van dit topic doorgelezen, maar ben eigenlijk vooral op zoek naar dingen die ik in en rondom Bangkok kan doen. Ik ga volgende maand voor 1,5 week die kant op, en wil wel een aantal dingen doen. natuurlijk een paar dagen in Bangkok, en ik heb hier gelezen over die Erawan watervallen, dat lijkt me vanuit Bangkok ook nog wel te doen. Hebben jullie verder nog tips? En is het de moeite waard om bijv. met de trein een dag naar Myanmar of Cambodja te gaan?

alvast bedankt voor de tips!
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Hoi Kaar,

Ja is inderdaad voor m'n huwelijk. Zat er met mijn ouders over te praten, hoe en wat, en toen kwam dus ter sprake dat ze er meteen een vakantie tegenaan willen gooien - logisch natuurlijk! Railey vind ik ook een goeie optie, maar Ko Tao ok nog steeds....affijn, ik vertrek zelf over 4 dagen voorgoed richting Azie. Eerst nog even met mijn toekomstige man over de plannen spreken...
Mayou, ga je trouwen met een Thai?

En blijf je daar dan wonen of woon je in een ander land?

Vertel,vertel,vertel!!!!!

Hoe voelt het om voorgoed afscheid te gaan nemen van nederland?

Hoe oud ben je als ik vragen mag?

Ik weet niet of ik Koh Tao met oudere mensen zou doen.

Ik voelde me de laatste tijd daar zelf als 30er al oud....:)

Miss Thang, ik zou eerst eens een beetje gaan lezen over het land.

Een dagje Cambodja is niet echt realistisch toch?
Miss Thang de Erawan watervallen vond ik wel de moeite waard,was jammer dat we er maar 2 uurtjes ofzo waren en niet tot boven gelopen zijn.

De floating market zou ik over slaan en Ayuttaya zou ik op eigen gelegenheid doen en ook ergens aan de river kwai in een hotel gaan zitten relaxen.
Mayou, wat een heerlijk en spannend vooruitzicht. Wij zouden dat ook heel graag willen, maar allebei geen thai en ook geen mogelijkheid tot een verblijfsvergunning.

Misschien krijg ik ooit nog de kans om uitgezonden te worden door het bedrijf waar ik werk :-)

Waar ga je wonen, als ik vragen mag?

@Miss Thang: zoek wat in de omgeving van Bangkok. Kanchanaburi is prima te bereiken (1 1/2 uur per bus). Hiervandaan kun je naar de tijgertempel en naar de Erawan watervallen. Een strandbestemming zou Koh Samet kunnen zijn (Pattaya ook, maar dat raad ik je af).

Cambodja is niet te bereiken in 1 dag, no way. Er gaat niet eens een trein die kant op. In Myanmar (of Birma) zou je misschien alleen het 3 landenpunt kunnen bezoeken, maar dat gaat je ook niet lukken in 1 dag. Chang Mai is 1200 km van Bangkok vandaan en dan moet je nog een trip boeken en de nachttrein weer terugnemen. Haal je geen toeren op de hals.
Nee ik ga niet trouwen met een Thai. Mijn aanstaande is een Hollander die vorig jaar zijn baan opgezegd heeft om te gaan reizen en ik heb dit jaar besloten achter hem aan te gaan. We gaan dus voorlopig nergens vast wonen, maar willen al reizend Azie door trekken en kijken of we vrijwilligerswerk kunnen doen onderweg. En daarna door naar Australie, Nieuw Zeeland en.....) Als we uitgereisd zijn gaan we waarschijnlijk in Maleisie wonen, want daar hebben we een verblijfsvergunnng voor.

Maar voorlopig gaan we het komend half jaar in Thailand doorbrengen, om ook naar de plekken te kunnen gaan waar je nooit komt wanneer je 'maar' een paar weken hebt.

En hoe het voelt om afscheid te nemen van Nederland. Hmmm raar, gewoon, eng, normaal, spannend...er gaat van alles door me heen de hele tijd. Ik denk eigenlijk hoofdzakelijk spannend. Het gaat niet echt om Nederland want ik heb vroeger lang in Frankrijk gewoond, maar meer om het idee dat ik nu alles opgeef: mijn huis, werk, vrienden, bestaan etc voor een reizend leven en dat vind ik berespannend en best eng. Maar volgens mijn vriend wordt het helemaal geweldig om samen het avontuur aan te gaan en dat geloof ik ook zeker.

Ik ben 43 trouwens en mijn vriend 50.
Wow klinkt echt geweldig Mayou!

Hopelijk post je af en toe tijdens je avontuur hier om te laten weten hoe het daar bevalt zo al reizend!
Tuurlijk!
Ohhh Mayou, ik ben echt jaloers....

Als ik de staatsloterij had gewonnen op 31 december was mijn plan precies hetzelfde.

Lekker reizen tot ik er klaar mee was.

Maar ja....met ¤50 kom je niet zo ver!

Ik hoop ook echt dat je hier blijft schrijven.

Of ga je een blog beginnen?
Mijn vriend heeft al sinds vorig jaar een blog en hij schrijft erg leuk, zo leuk zelfs dat ik me niet geroepen voel er ook 1 te beginnen. Dan krijg je toch alles dubbel. lalala is de link, ik laat'm een paar uur staan, dan haal ik'm weer weg.
Wat een leuke man. Zelfde achternaam als mijn lief.
Die blog ga ik eens op mijn gemak helemaal doorlezen mayou. Echt heel gaaf!
Ik heb de link ook bij de favorieten gezet!
Hier ook je blog in favorieten gezet.

Nu een stukje gelezen, dit weekend de rest.

Leuke man heb je!

En wat een leven ga je tegemoet.

Onzeker maar zo spannend!

Hoe veel mensen (inclusief my poor self) hebben een zeer voorspelbaar bestaan opgebouwd tegen de tijd dat ze 40 zijn.

Alle spontaniteit wordt teniet gedaan "omdat je geen 20 meer bent en nu nadenkt bij wat je doet".

Jij zal zeker nagedacht hebben maar wat je gaat doen weet je nog niet en waar ook niet.

Geniet ten volle en houd ons op de hoogte!
Poeh... wat een flink topic!

Ik zou graag van iemand willen weten naar welk eiland ik zou kunnen gaan. Of in ieder geval een plek van waaruit makkelijk excursies gedaan kunnen worden. Tja.... eerste keer naar Thailand... maar dat is wel duidelijk denk ik

Alvast bedankt!

Wij willen overigens gaan van 25 april tot 9 mei. Met 2 kinderen van 13 en 10.
Off topic; mooie Filippijnen foto's Mayou!
Lieselotje, je gaat dus voor twee weken naar Thailand?

Wat voor excursie's wil je doen?

Vanaf de eilanden is het bezoeken van tempels etc. niet echt makkelijk.

Misschien is het een plan om eerst een dag of 5 in BKK te blijven en vandaar uit je excursies te doen en dan naar een eiland te vliegen?

Koh Tao (vliegen naar Samui en dan met de boot) is denk ik leuk voor pubers.

Ze kunnen s'avonds helemaal hun eigen gang gaan en toch ben je als ouder niet ongerust.

Sairee beach is groot genoeg om iets te doen maar kneuterig genoeg om elkaar iedere vijf minuten tegen te komen.

Overdag heerlijk aan het strand en een beetje snorken of duiken.
Leuk dat jullie het blog bij fvorieten hebben gezet. Laat af en toe eens een berichtje achter, vindt Vriend ook leuk.

Het is inderdaad erg onzeker allemaal wat er gaat gebeuren, maar we gaan het samen doen en dat voelt goed. Ik ben alleen niet van plan om tot in de eeuwigheid met een rugzak op m'n rug te lopen, dus heb wel tegen mijn vriend gezegd dat ik over een paar jaar wel weer graag een basis wil, maar goed dat zeg ik nu, kan altijd weer veranderen. En hij vindt het prima, als ie maar de hort op kan wanneer het weer gaat kriebelen.

We hebben er erg lang over nagedacht hoor, voordat we deze stap namen. En heel veel gepraat en gerekend. Mijn vriend heeft er ongeveer 3 jaar over gedaan voordat hij zijn baan op durfde te zeggen en bij mij duurde het nog 1.5 jaar langer, maar ik heb wel 5 maanden onbetaald verlof gehad tussendoor om te kijken of het zou gaan. Ja dus!

En nu vertrek ik overmorgen al, spannend hoor.

Ik ga jullie hier ook op de hoogte houden hoor, en blijf zeker meelezen.

@Milanootje: haha die zijn oa van Palawan, kun je vast voorgenieten!!!

@Kaar en Neele: het is zo'n schatje en over 3 dagen zie ik m weer (na 6 (!!) maanden), enne Neele dat ga je niet halen hoor in 1 weekend!
Overmorgen al!!!!

Goede reis dan vast en heel veel plezier!!
Hey neele,

ik laat de kinderen nog niet alleen op stap gaan hoor!!! Die blijven bij mij thuis hahahahaah

Ik heb net gehoord over PhiPhi, Krabi en Koh lanta?

Van PhiPhi heb ik wel eens gehoord, de rest nog niet...

En heel eerlijk. Ik wil best een tempel zien, maar eentje is genoeg. Wil wel de jungle in, op een olifant en op zo'n bootje en een tuktuk
Ik had gedacht bangkok over te slaan en gelijk door te vliegen.. Maar misschien dan toch 1 of 2 nachtjes daar blijven dus???

Ben echt een leek hoor!
ik zou wel 2 nachtjes BKK doen, ik vond het wel heel erg leuk! lekker chaotisch en warm! moeite waard: paleis van de koning, kho san road, ga fietsen met Co van Kessel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven