Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
wat handig dit topic!!!

ik wil eind juli naar thailand gaan, 3 weken in mn eentje... ik heb dit nog niet zo lang geleden besloten maar nu zijn alle vliegtickets echt zo duur! heeft iemand een tip waar ik zou kunnen zoeken voor goedkope tickets? ik zit helemaal niet vast aan bepaalde data ofzo, ben maar in mn eentje en de vliegmaatschappij maakt me ook niks uit... lijkt me dus niet zo moeilijk, maar weet niet echt waar ik moet zoeken.

de sites die al zijn genoemd in dit topic, heb ik al bekeken...

thnx!
quote:

wat handig dit topic!!!

ik wil eind juli naar thailand gaan, 3 weken in mn eentje... ik heb dit nog niet zo lang geleden besloten maar nu zijn alle vliegtickets echt zo duur! heeft iemand een tip waar ik zou kunnen zoeken voor goedkope tickets? ik zit helemaal niet vast aan bepaalde data ofzo, ben maar in mn eentje en de vliegmaatschappij maakt me ook niks uit... lijkt me dus niet zo moeilijk, maar weet niet echt waar ik moet zoeken.

de sites die al zijn genoemd in dit topic, heb ik al bekeken...

thnx! Dit misschien iets?

Klik hier
ah dankjewel:)!!!

de goedkoopste die ik tot nu toe heb gevonden is 765euro, op www.333travel.com... maar durf niet op boeken te drukken, vind het doodeng haha! en klinkt zo duur als ik al die tarieven van 500euro enzo hoor, maar ik ga natuurlijk wel in t hoogseizoen...

weet iemand de site van die hans in thailand? die site die op dit forum staat doet het namelijk niet (bij mij iig... of ik doe iets fout:S)

dankjewel!
quote:

Wij gaan in juli naar Thailand met een Djoser junior reis. De route van deze (extra ingeplande) reis wijkt af van de normale route. We zouden naar Koh Samed gaan, maar nu wordt het Rayong. Weet iemand hoe het daar is??

En Rayong...bij niemand bekend???

Bij mij heel bekend: ik heb er vijf jaar geleden een aantal maanden gewoond. Ik vrees dat het kan tegevallen, want het is geen strand-paradijs in vergelijking met Koh Samed. Rayong is een industriestad (vlakbij ligt een van de grootste industriegebieden van Thailand...zeewater is dus ook niet erg schoon). En omdat het tussen Pattaya en Koh Samed in ligt is het weinig toeristisch. Dat heeft op zich z´n charme, zo´n `echt typische, niet-toeristische Thaise´ stad, maar het heeft dus niet echt de faciliteiten 

voor een paar dagen in een hangmat aan het strand en leuke strandtentjes....althans, 5 jaar geleden niet. Ik weet dat er toen aan de rand van de stad wel een paar luxe resorts waren, met name bezocht door Thaise toeristen die voor de seafood specialiteiten kwamen. Wellicht gaat jullie reis naar een ander deel van Rayong provincie, maar ik kan zo niet bedenken welke plek dat kan zijn ter vervanging van Koh Samed (misschien even navragen of het om Rayong stad gaat, of een andere plaats in Rayong provincie?). 

Helaas voor jou ben ik er dus niet zo positief over als het om een strandvakantie gaat. Maar als jullie er maar enkele dagen zijn, dan kan je je er ongetwijfeld heus wel goed vermaken! (Maar als je ook persé een echt strandgedeelte in je vakantie wilt, dan kun je misschien beter een andere reis boeken). Hoe dan ook, veel plezier! 
765 euro vind ik wel meevallen! is dat allin? en met nog overnachtingen in BKK? ik ben vorig jaar mei geweest (laagseizoen) en heb iets van 640 euro betaald met 3 overnachtingen erbij in BKK (ook via 333travel geboekt). Ik heb me een rotje gezocht maar 500 euro ben ik niet tegen gekomen dus laat je niet gek maken door dat soort bedragen! Gewoon lekker boeken! Thailand is heeeeeerlijk... :-)
oke:D hihi, heb er nu een optie op, kan ik nog heel eventjes zoeken naar wat goedkoper, maar wel fijn om te weten dat het helemaal niet zo duur is!

ik kan echt niet wachten om te gaan! als ik al die verhalen hier op dit forum hoor.... jammer alleen dat ik die site van die man niet kan vinden!

even een stomme vraag, klopt het dat 100Baht 2 euro is? op hoeveel moet je rekenen voor een gemiddelde slaapplek daar? hoef allemaal geen luxe enzo, als t maar slaapt... ben even aan het rekenen nl hoeveel geld ik ongeveer nog bij elkaar moet sparen.
100 Baht is 2 euro 32 om precies te zijn. Een overnachting in een gemiddeld resort, waar je je eigen toilet en douche hebt, kost ongeveer 8-10 euro per nacht, afhankelijk van waar je zit. Zonder douche en toilet ben je al voor 2-4 euro klaar. Veel plezier.
ik neem aan dat je bedoelt dat er dan een gezamenlijke wc en douche is?

waarsch heel dom, haha, maar hebben ze daar, naast van die afschuwelijke hangwc's zonder papier, ook gewone toiletten? hahahaha
quote:

ik neem aan dat je bedoelt dat er dan een gezamenlijke wc en douche is?

waarsch heel dom, haha, maar hebben ze daar, naast van die afschuwelijke hangwc's zonder papier, ook gewone toiletten? hahahaha Over het algemeen alleen normale toiletten hoor Janneke, maar of dat nu per definitie hygienischer is... ;)

Voor dat geld wat mijn vorige poster schreef heb je altijd gewoon nette kamers en hoef je je niet druk te maken om de hygiene!
hallootjes,

Ik ga deze zomer opnieuw naar Thailand. Dit keer ook naar Koh Tao. Weet iemand daar een leuk hotel/bungalowdingetje waar ik naast een relax verblijf ook kan gaan duiken?

Groetjes,

Tjeemp
Zonder toilet en douche bedoel ik inderdaad gemeenschappelijke badruimtes, maar meestal zitten die bij je kamer (hutje) in. Het hangt er ook vanaf waar je heen gaat, in de buurt van Phuket vond ik allles veel duurder dan op bijv Samui.

Op Koh Tao zijn we nu 2x naar Big Bubble geweest. Dat is een duikschool die in de baai zit met de Big Budda ervoor (.... Ban Chalok). Er werken daar superaardige mensen en de prijs is goed. Ze bieden je ook accomodatie aan en die combinatie werkt prima. Veel plezier!
quote:

quote: Helmy reageerde

Wij gaan in juli naar Thailand met een Djoser junior reis. De route van deze (extra ingeplande) reis wijkt af van de normale route. We zouden naar Koh Samed gaan, maar nu wordt het Rayong. Weet iemand hoe het daar is??

En Rayong...bij niemand bekend???

Bij mij heel bekend: ik heb er vijf jaar geleden een aantal maanden gewoond. Ik vrees dat het kan tegevallen, want het is geen strand-paradijs in vergelijking met Koh Samed. Rayong is een industriestad (vlakbij ligt een van de grootste industriegebieden van Thailand...zeewater is dus ook niet erg schoon). En omdat het tussen Pattaya en Koh Samed in ligt is het weinig toeristisch. Dat heeft op zich z´n charme, zo´n `echt typische, niet-toeristische Thaise´ stad, maar het heeft dus niet echt de faciliteiten 

voor een paar dagen in een hangmat aan het strand en leuke strandtentjes....althans, 5 jaar geleden niet. Ik weet dat er toen aan de rand van de stad wel een paar luxe resorts waren, met name bezocht door Thaise toeristen die voor de seafood specialiteiten kwamen. Wellicht gaat jullie reis naar een ander deel van Rayong provincie, maar ik kan zo niet bedenken welke plek dat kan zijn ter vervanging van Koh Samed (misschien even navragen of het om Rayong stad gaat, of een andere plaats in Rayong provincie?). 

Helaas voor jou ben ik er dus niet zo positief over als het om een strandvakantie gaat. Maar als jullie er maar enkele dagen zijn, dan kan je je er ongetwijfeld heus wel goed vermaken! (Maar als je ook persé een echt strandgedeelte in je vakantie wilt, dan kun je misschien beter een andere reis boeken). Hoe dan ook, veel plezier! Oké, dat klinkt niet goed...ik ga maar eens bij mijn reisorganisatie navraag doen!
Volgens de reisorganisatie is het een mooie accomodatie in de provincie Rayong, vergelijkbaar met de accomodatie op Koh Samed...en vlakbij het strand. We zijn daar dus de laatste 4 dagen als afsluiting van een drieweekse rondreis. Mmm, nu maar vertrouwen dat het inderdaad een mooie afsluiting is...
Weet iemand een goed hotel in Bangkok dat een beetje centraal ligt. Ik ga dus in mei naar Thailand voor 3 weken, ik ben maar van plan om 1 of 2 dagen in bangkok te blijven, en daarna meteen met de nachttrein richting Koh Toa Koh Sumai etc.
up!

Ik ben ook wel benieuwd naar tips over hotels in bangkok!

Of naar een buurt waar het handig is om te zitten (t.o.v. metro, centrum, bezienswaardigheden, etc...), dan zoek ik er zelf een hotel bij! Als je via internet naar hotels zoekt zie je soms door de bomen het bos niet meer.

Het hoeft van mij niet heel low budget te zijn, tot max 30 euro ofzo.

groetjes,

Chip
Nog een ander vraagje....

Is het te doen om naar Kanchanaburi, de spoorlijn en musea vanuit Bangkok te gaan op 1 dag (evt. gecombineerd met Erawan NP), of is de reistijd te lang?

En kan je vanuit Kanchanaburi ook met de nachttrein naar Chiang Mai, of moet je dan eerst weer terug naar Bangkok?

Als iemand nog tips heeft om van Chiang Mai naar Kho Pha Ngan te komen, hoor ik het graag. Ik denk aan een binnenlandse vlucht naar Kho Samui (duur!) of Surat thani (kan ik bijna niet vinden) en dan met de boot. Een paar dagen later willen we van Kho Pha Ngan weer naar BKK, dus ook dan weer op zoek naar handigste reis.

Bedankt voor alle tips en adviezen!

groetjes,

Chip
hey!

ik heb via www.333travel.nl mijn vlucht geboekt, en daar staan ook heel veel hotels op de site! ik heb een hotel in bangkok voor niet al te veel geld, midden in china town ofzoiets, scheen echt midden in de stad heel ideaal gelegen te zijn, maar weet niet meer hoe het heet! haha, maar kijk maar eens op die site!

zijn er meer meiden die in de periode eind juli tot half augustus gaan?
In BKK zat ik in Eastin BKK Hotel, maar volgende keer zou ik in een hotel dichter bij Kho San Road gaan zitten, dat vond ik wel een gezellig buurtje. Ik ben met de nachttrein van BKK naar Suratthani (12 uur) gegaan en vandaar met de boot naar Koh Phangan. Koh Phangan is echt helemaal geweldig. Echt paradijs! Wij zaten in baai Nai Pan Noi, echt een aanrader!
Terug naar BKK ben ik vanaf Koh Samui gevlogen, khad geen zin meer in die lange treinreis... :P

Is het te doen om naar Kanchanaburi, de spoorlijn en musea vanuit Bangkok te gaan op 1 dag (evt. gecombineerd met Erawan NP), of is de reistijd te lang?

En kan je vanuit Kanchanaburi ook met de nachttrein naar Chiang Mai, of moet je dan eerst weer terug naar Bangkok?

Als iemand nog tips heeft om van Chiang Mai naar Kho Pha Ngan te komen, hoor ik het graag. Ik denk aan een binnenlandse vlucht naar Kho Samui (duur!) of Surat thani (kan ik bijna niet vinden) en dan met de boot. Een paar dagen later willen we van Kho Pha Ngan weer naar BKK, dus ook dan weer op zoek naar handigste reis.

groetjes,

Chip

Hoi Chip,

Ik weet dat er een speciale toeristentrein is die in 1 dag op en neer gaat naar Kanchanaburi. Denk niet dat je dan nog tijd hebt voor de Erawan Falls. Misschien kun je hier wat over vinden op www.railway.co.th.

Ik dacht dat ik dat over die toeristentrein in de lonely planet had gelezen.....

Vanuit Chiang May naar Ko Pha Ngan kan alleen per trein via Bkk naar Surat Thani, of per vliegtuig via Bkk naar Ko Samui.

Als je naar Ko Pha Ngan gaat vond ik Thong Nai Pan beach een echte aanrader als je op zoek bent naar iets rustigs.

Gr. Annemarie
quote:

groetjes,

Chip

In 1 dag is het wel wat krap en dan kan je zeker de Erawan waterval niet zien, omdat die nog weer anderhalf uur met de bus van Kanchanburi ligt. De 3de klas boemeltrein vanuit BKK doet er 3 uur over en dan zit je op houten bankjes. Veel beter is het om de bus te nemen vanaf het Southern Busstation.

Vwb je vraag over transport naar het zuiden. Realiseer je dat Chang Mai en Phangan iets van 2400 km uit elkaar liggen. Dus om tijd te besparen zal je dan in ieder geval 1 traject met het vliegtuig moeten afleggen. Je kunt wel helemaal met de trein naar het zuiden, maar dan moet je wel overnachten in BKK, omdat je anders 24 uur in een trein zit. De luchthaven op Samui is van Bangkok Airways dus zij hebben het alleenrecht om daar te mogen landen. Vandaar dat het zo duur is. Maar je zou kunnen vliegen van CM naar BKK en dan met de nachttrein naar het zuiden en dan met de boot. Houdt rekening met minstens een hele dag reizen. Ik zou het splitsen als ik jou was.
iemand nog goeie, leuke, mooie tips voor een meisje van 21 in r uppie in juli/augustus???
Lees eerst het topic eens door zou ik zeggen.
Heb ik al van begin tot eind gedaan, maar vroeg me af of iemand misschien nog andere tips had (leuke hostels, winkeltjes, marktjes, plaatsen die je echt gezien moet hebben ed)... jij misschien?
Koop een Lonely Planet!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven