Thailand, veel vragen

18-02-2013 15:55 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil aankomende winter naar Thailand gaan met een vriendin, ik heb al heel erg veel op internet gelezen, maar eigenlijk vind ik nergens wat ik precies zoek, ik wil namelijk niet backpacken. Wel wil ik een aantal keer verplaatsen, maar ik zie het niet zo zitten om met 1 rugzak op vakantie te gaan. Ik zou willen beginnen in Bangkok en daar even verblijven, wat moet ik daar zien? Tips? Vervolgens wil ik een aantal eilanden bezoeken (koh phi phi, koh tao, phuket e.d.) daar willen we graag duiken en verder hebben we eigenlijk nog geen idee. Heeft iemand tips voor ons? Is dit te doen met een koffer ipv een backpack? Hoe lang zouden jullie ons adviseren om te gaan en hoeveel zal de reis ongeveer kosten? Ik wil dus niet in hostels verblijven, maar ik hoef ook geen 5-sterren hotels, het moet wel enigszins comfortabel zijn, dus een fatsoenlijke douche en toilet zeg maar.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen!
Ja het zou vast wel kunnen maar mensen nemen niet voor niets een rugzak als ze gaan rondtrekken dus of het echt comfortabel is betwijfel ik. Hoelang ga je?
quote:CM_89 schreef op 18 februari 2013 @ 15:59:

Ja het zou vast wel kunnen maar mensen nemen niet voor niets een rugzak als ze gaan rondtrekken dus of het echt comfortabel is betwijfel ik. Hoelang ga je?

Dat weet ik dus nog niet , dat is ook een van mijn vragen, maar ik zit te denken aan 3,5 week ongeveer.

Ik heb erg snel last van mijn rug en dat is 1 van de redenen waarom ik dat niet zie zitten.
Juist door een koffer achter je aan te moeten trekken loop je scheef en krijg je snel last van je rug.

Als je een goede rugzak hebt die goed is afgesteld (in de winkel door een kundig verkoper) heb je heel weinig druk op je rug juist. Veel minder dan scheef lopen om een koffer te trekken. En op- en af boten naar de eilanden en in taxi's is een backback makkelijker te hanteren vind ik.
blub
Eerste keer dat je het doet? 2,5 tot 3 weken is volgens mij prima zeker als je niet van plan bent om echt te gaan backpacken.
Thailand heb ik georganiseerd gedaan, maar wegens opbergproblemen in de bus, liever geen koffer. Heb dus 3 weken met een weekendtas op wieltjes gedaan + een dagrugzakje. Ging prima
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Als je naar die eilanden gaat is een rugzak toch wel handig. Een koffer sjouwen over wankele houten piertjes is best lastig. Ik raad toch echt een rugzak (met wieltjes, zijn er ook). aan.
Ik vertrek volgende week vrijdag naar TH. Voor de 1e keer van mijn leven met een rugzak

Ben er eerder geweest met koffers. Was niet handig.
Als je van Bangkok, naar beneden via Koh Tao afzakt naar Puhket zou ik voor het duiken via Kao Lak gaan (Similan dagtrips). Vind ik mooier duiken dan bij Phi Phi. Vanuit Chalong kan je ook 3 daagse trips doen naar Similan maar dan blijf je op de boot. Verder is een rugzak met wieltjes wellicht wat handiger.
quote:angelfish schreef op 18 februari 2013 @ 16:03:

Juist door een koffer achter je aan te moeten trekken loop je scheef en krijg je snel last van je rug.

Als je een goede rugzak hebt die goed is afgesteld (in de winkel door een kundig verkoper) heb je heel weinig druk op je rug juist. Veel minder dan scheef lopen om een koffer te trekken. En op- en af boten naar de eilanden en in taxi's is een backback makkelijker te hanteren vind ik.Daar heb je wel een pint, maar wat ik ook bedoel is dat ik een stuk minder wil verplaatsen dan de gemiddelde backpacker. Of misschien heb ik het beeld dat ze bijna elke dag ergens anders slapen en klopt dat niet?
quote:CM_89 schreef op 18 februari 2013 @ 16:06:

Eerste keer dat je het doet? 2,5 tot 3 weken is volgens mij prima zeker als je niet van plan bent om echt te gaan backpacken.Eerste keer inderdaad.
Je kunt het met het reisbureau zo regelen dat er elke keer een taxi komt die je naar de volgende bestemming brengt; dan kunnen koffers prima.

Privé rondreizen, zijn dat.

http://www.nrv.nl/reizen/ ... OqO8puUwLUCFW_KtAod0ywAuw
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:amanie schreef op 18 februari 2013 @ 16:14:

Als je van Bangkok, naar beneden via Koh Tao afzakt naar Puhket zou ik voor het duiken via Kao Lak gaan (Similan dagtrips). Vind ik mooier duiken dan bij Phi Phi. Vanuit Chalong kan je ook 3 daagse trips doen naar Similan maar dan blijf je op de boot. Verder is een rugzak met wieltjes wellicht wat handiger.Dankje voor je tips. Hoe lang blijf je gemiddeld op 1 plaats dan?
Je kunt zo'n rondreis zelf samenstellen of zgn bouwstenen kopen.
Overweeg anders een rondreis via fox door zuid thailand. Relaxed manier van reizen en verblijf aan strand ook mogelijk. Bangkok is hooguit leuk voor 3 dagen. Goede goedkope hotels kun je oa vinden via www.agoda.nl Als je zelfstandig gaat reizen neem ik aan dat je ook zelf prijzen kunt vergelijken en toeristiek kunt lezen. Zoeken goedkope vluchten kan via div sites.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
http://rondreizen.nrv.nl/reizen/thailand

Voorbeelden van rondreizen.

Maar je kunt paketten uitbreiden als je wilt, of helemaal zelf samenstellen.
Ik heb al velen malen door Thailand gereisd en werkelijk nog nooit met een rugzak.

Ik snap ook niet wat je nou precies wil weten .

Drie eilanden bezoeken , kan.

Zonder rugzak reizen , kan .

Duiken , kan.

Niet in hostels slapen , kan.

Hoe lang ? Minimaal 3 weken lijkt me.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 februari 2013 @ 16:22:

Je kunt zo'n rondreis zelf samenstellen of zgn bouwstenen kopen.Dat kwam ik inderdaad ook tegen en sprak me wel aan, alleen vond ik het erg duur worden, maar ik zal er verder naar kijken, er wordt dan wel veel geregeld en dat kan wel handig zijn,
quote:Neele01 schreef op 18 februari 2013 @ 16:24:

Ik heb al velen malen door Thailand gereisd en werkelijk nog nooit met een rugzak.

Ik snap ook niet wat je nou precies wil weten .

Drie eilanden bezoeken , kan.

Zonder rugzak reizen , kan .

Duiken , kan.

Niet in hostels slapen , kan.

Hoe lang ? Minimaal 3 weken lijkt me.

Het lijkt alsof iedereen met rugzak reist, dus begon ik te denken dat het met koffer wel extreem onhandig moest zijn. Kan je mij vertellen hoe je dat hebt gedaan? Dus hoe heb je gereisd van de ene naar de andere plek?

Ik snap wel dat alles kan, maar ik zoek ook enig comfort en velen beweren dat het zeer oncomfortabel is om met koffer te reizen.
quote:viva-amber schreef op 18 februari 2013 @ 16:22:

Overweeg anders een rondreis via fox door zuid thailand. Relaxed manier van reizen en verblijf aan strand ook mogelijk. Bangkok is hooguit leuk voor 3 dagen. Goede goedkope hotels kun je oa vinden via www.agoda.nl Als je zelfstandig gaat reizen neem ik aan dat je ook zelf prijzen kunt vergelijken en toeristiek kunt lezen. Zoeken goedkope vluchten kan via div sites.Ik heb inderdaad bij fox gekeken, vond het erg duur, maar misschien wil ik te veel voor weinig.
quote:roosje98 schreef op 18 februari 2013 @ 16:24:

[...]

Dat kwam ik inderdaad ook tegen en sprak me wel aan, alleen vond ik het erg duur worden, maar ik zal er verder naar kijken, er wordt dan wel veel geregeld en dat kan wel handig zijn,

Het is inderdaad een stuk duurder. In Thailand kun je op elke straathoek kaartjes kopen voor bussen,treinen, vliegtickets, etc. , maar dat moet je wel willen/ durven.

Op deze manier verlies je ook weinig tijd met reizen.
Haal even de nieuwste Lonely planet bij de bieb en daar staan allerlei hostels en hotels in elke prijs met een korte beschrijving in elke stad in Thailand inclusief elke highlight die je moet zien. Maar ook wel treinen en bussen rijden en vliegtuigmaatschappijen en boten. Must have voor elke reiziger.
Wij zijn ook met koffers en zonder rugzak op verschillende plekken in Thailand geweest.Geen probleem gehad.

Zijn eerst een paar dagen in BKK geweest,toen op een 3 daags tripje naar River Kwai(hebben toen de koffers in hotel kunnen laten en 1 kleine rugzak en 1 schoudertas mee) daarna met de nachttrein naar Kao Sok.Eerste nacht in boomhut en voor de 2e nacht naar de rafthouses weer alleen de tassen meegenomen.

Daarna met de bus door naar Krabi.

Vanuit daar met de boot naar Phuket waar we het vliegtuig terug naar huis hebben genomen.

Zagen onderweg echt massa's mensen met koffers.

Heb alleen vanuit hier de eerste nacht hotel in Bangkok geboekt bij Greenwood travel en toen daar bij hun de tripjes naar River Kwai en Kao Sok(en ook de trein).

Er zijn daar genoeg van die kantoortjes waar je trips kunt boeken.
quote:waterplant schreef op 18 februari 2013 @ 16:31:

Haal even de nieuwste Lonely planet bij de bieb en daar staan allerlei hostels en hotels in elke prijs met een korte beschrijving in elke stad in Thailand inclusief elke highlight die je moet zien. Maar ook wel treinen en bussen rijden en vliegtuigmaatschappijen en boten. Must have voor elke reiziger.

Ik zou niet met dat zware ding gaan slepen maar de dingen die je interessant vindt kopieren..

Vind het trouwens helemaal geen must have.
Oh en nog een tip voor Bangkok :doe een fietstocht! Echt serieus een van de leukste dingen die ik ooit gedaan heb.

Je fietst door de stad en met de fietsen op een boot naar de overkant van de rivier en dan waan je je in de jungle ipv zo ontzettend dichtbij een miljoenenstad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven