Thassos-ervaringen

24-08-2011 16:11 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september gaan wij een week naar Thassos! Als er iemand tips en/of ervaringen heeft dan horen we het graag. Bedankt alvast!
Wij zijn er nu precies 11 jaar geleden geweest, op huwelijksreis. Was mijn eerste ervaring met vliegvakanties, en ook nog honeymoon, dus mogelijk wat gekleurd, maar ik vond het er heerlijk. Het is wel een flinke reis om er te komen, vliegen, bus, boot, taxi/bus, maar absoluut de moeite waard. Wij zaten in Skala Potamia oid, klein plaatsje, heel klein boulevardje, maar wel erg gezellig. Ik vond het toen zo leuk dat je standaard brood vooraf kreeg, een karaf water op tafel, en fruit na in alle restaurantjes. Het dorpje heeft ook een mooi strand, en vlakbij ligt Golden Beach, een van de mooiste stranden van het eiland, geloof ik.

Wij hebben destijds 3 dagen een auto gehuurd, dat was genoeg om het eiland goed te verkennen, want zo groot is het niet. We zijn ook nog een dagje met een boot weggeweest, lekker varen, zwemmen midden op zee en barbecuen op een afgelegen strandje. Ook zijn we nog een dagje met een catamaran naar Kavala gevaren, uit nood, omdat mijn lenzen kapot waren gegaan en daar de dichtsbijzijnde opticien met lenzen in mijn sterkte zat. Kavala is ook wel leuk om eens te bezoeken, trouwens. Waarschijnlijk allemaal erg toeristisch, maar wel leuk om te doen.

Van echte bezienswaardigheden herinner ik me niet veel meer, ik moet ook wel bekennen dat wij daar toen niet zo erg mee bezig waren. Ik vindt het tot nu toe in elk geval nog steeds het mooiste Griekse eiland dat ik heb bezocht, het is zeker niet supertoeristisch, maar wel net genoeg om je een echt vakantiegevoel te geven.Veel plezier!
..
Ben in 2002 en 2003 een maand door Griekenland gereisd en ook op Thassos geweest. Het is een flinke reis om er te komen, maar zo de moeite waard! Vond t echt een klein paradijsje namen van bezienswaardigheden moet je me niet vragen, daarvoor is t te lang geleden en ben ik op te veel verschillende plekken geweest ;) maar Thassos was een van de plekken die ik het mooist vond. Veel plezier, geniet ervan! Ik hoop volgend jaar weer eebs richting Griekenland te gaan...
Bedankt voor jullie reacties. We vliegen al om 06:10, dus tijd genoeg die dag om op de plaats van bestemming te komen Het appartement waar wij heen gaan, ligt op 50 m lopen van Golden Beach, dus na jullie reacties moet dat helemaal goed komen! En ik snap dat je op je honeymoon met hele andere zaken :-) bezig bent dan met toeristische bezienswaardigheden. Fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad, dat geeft naast alle super positieve reacties op Zoover toch wel een goed gevoel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven