ticket kopen met overstappen

17-01-2013 15:16 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje. Ik wil over een tijdje waarschijnlijk ergens naartoe waar je niet zo erg makkelijk komt met het vliegtuig, althans het was altijd heel erg duur. Normaliter boek ik een ticket naar een stad in een omringend land en ga verder met trein/binnenlandse vlucht, bussen enz.

Op een website voor vliegtickets heb ik voor de grap toch eens de stad ingevoerd waar ik heen wil, en blijkbaar kan het tegenwoordig relatief goedkoop. Echter wel met twee keer overstappen én hele lange overstaptijd (bijvoorbeeld bijna een hele dag).

Nu vroeg ik me af, kun je zo'n ticket ook boeken voor dezelfde prijs maar dan in zo'n overstap-stad 2-3 dagen blijven? En hoe boek je dat dan?
Lief hoor Pompedom! Maar ik kijk vanavond even verder.

Maar de strekking is dus om gewoon contact op te nemen met een maatschappij betreft ergens langer verblijven waar je overstapt, toch?
Saint Martin?
Gewoon op de site van de luchtvaartmaatschappij zelf kijken.

Daar vul je dan onder multiple destinations de vluchten in die je wilt maken en de data waarop je de vluchten wilt maken. Je zet dan bijv de datum van je tweede overstap op drie dagen later.

Bij de meeste maatschappijen is zo'n stop over gratis, sommigen rekenen een paar tientjes extra.

Boeken via de luchtvaartmaatschappij zelf is trouwens in de meeste gevallen het goedkoopste, want veel van die vergelijkingssites rekenen administratiekosten.
Mali?
Als je ergens langer wilt blijven is dat een een stop-over. Normaal gesproken is de prijs gelijk + de vertrekbelasting van dat betreffende land. Vaak is dat rond de 10 of 20 euro.

Maar je maakt het wel spannend door zo geheimzinnig te doen over je bestemming
quote:Frizzy schreef op 17 januari 2013 @ 15:44:

Ik wil het land niet noemen EN, vind ik een beetje te herkenbaar. Het is zeg maar een land waar niemand naartoe vliegt.

Bang als je het noemt, dat we er dan ineens allemaal heenwillen

Of bang, dat je dan door iemand herkent wordt?
Kijk anders eens wat voor landen die je leuk lijken enigszins op de vliegroute liggen en kijk eens wat 2 losse tickets kosten.
quote:waterplant schreef op 17 januari 2013 @ 16:19:

Saint Martin?Ik weet niet eens waar dat ligt!
quote:angelique schreef op 17 januari 2013 @ 16:26:

[...]

Bang als je het noemt, dat we er dan ineens allemaal heenwillen

Of bang, dat je dan door iemand herkent wordt?Nee joh, dat ik herkend word natuurlijk.
quote:Orzoo schreef op 17 januari 2013 @ 16:27:

Kijk anders eens wat voor landen die je leuk lijken enigszins op de vliegroute liggen en kijk eens wat 2 losse tickets kosten.Ja dat ga ik ook nog even doen.
Ik heb in ieder geval ontdekt dat de maatschappij waarmee ik van hier naar daar kan een knopje multiple destinations heeft.
.
Ik ben nu ook benieuwd :D

Verder zou ik ook gewoon bellen !
Het allerergste is dat ik nog helemaal niet aan mijn werkgever heb gevraagd hoe lang ik weg kan en wanneer, en dat ik nu aan niks anders meer kan denken ineens.
Ik lees trouwens mee, vind het wel een mooie / goedkope manier om meerdere citytrips in één te doen
Er is in dat hele land ook maar één autoverhuurbedrijf. Dat is helaas nog niet veranderd dus...
ik vroeg het me ook af. lijkt me wel leuk om een reis naar Zuid-Amerika met een citytrip naar New York of Miami ofzo te beginnen, als je er toch moet overstappen (3h) waarom dan niet langer (3dg). Ik gebruik die multi-destination optie vrij vaak bij het zoeken naar tickets, maar had me nooit bedacht dat ik die zou moeten toevoegen voor een langere stop-over.
Het stomme is dat ik alleen via een stad kan waar ik nou niet echt wild van word. Het lijkt erop dat de rest echt veel te duur is.
Jammer dat je niet kan vertellen waar je heen wil, konden we allemaal helpen zoeken. ( vind ik leuk om te doen)

Succes met zoeken!
Ik wil het er wel even opzetten hoor. Maar dan niet reageren met de bestemming erin, of weghalen!

Bestemming is ***
wanneer ongeveer wil je weg en hoe lang?

Moest zelf ff zoeken waar het lag.
Vliegt airasia er niet op? Dan zou ik een ticket naar ## boeken en daar paar dagen blijven
Ik wil 4 weken (mag ook een pietsie korter) en voor alsnog is het idee 'ergens in april'.
Teuntje er vliegen geen prijsvechters op. Het vliegveld heeft een eigen stad en daar zie je dat er maar enkele maatschappijen op vliegen.
Ik zou denk ik toch 2 losse retourtjes kopen, 1x naar een groter stad in de buurt (of iets verder weg) en een keer retourtje van de stad naar je eind bestemming.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven