ticket kopen met overstappen
donderdag 17 januari 2013 om 15:16
Ik heb een vraagje. Ik wil over een tijdje waarschijnlijk ergens naartoe waar je niet zo erg makkelijk komt met het vliegtuig, althans het was altijd heel erg duur. Normaliter boek ik een ticket naar een stad in een omringend land en ga verder met trein/binnenlandse vlucht, bussen enz.
Op een website voor vliegtickets heb ik voor de grap toch eens de stad ingevoerd waar ik heen wil, en blijkbaar kan het tegenwoordig relatief goedkoop. Echter wel met twee keer overstappen én hele lange overstaptijd (bijvoorbeeld bijna een hele dag).
Nu vroeg ik me af, kun je zo'n ticket ook boeken voor dezelfde prijs maar dan in zo'n overstap-stad 2-3 dagen blijven? En hoe boek je dat dan?
Op een website voor vliegtickets heb ik voor de grap toch eens de stad ingevoerd waar ik heen wil, en blijkbaar kan het tegenwoordig relatief goedkoop. Echter wel met twee keer overstappen én hele lange overstaptijd (bijvoorbeeld bijna een hele dag).
Nu vroeg ik me af, kun je zo'n ticket ook boeken voor dezelfde prijs maar dan in zo'n overstap-stad 2-3 dagen blijven? En hoe boek je dat dan?
donderdag 17 januari 2013 om 16:19
Gewoon op de site van de luchtvaartmaatschappij zelf kijken.
Daar vul je dan onder multiple destinations de vluchten in die je wilt maken en de data waarop je de vluchten wilt maken. Je zet dan bijv de datum van je tweede overstap op drie dagen later.
Bij de meeste maatschappijen is zo'n stop over gratis, sommigen rekenen een paar tientjes extra.
Boeken via de luchtvaartmaatschappij zelf is trouwens in de meeste gevallen het goedkoopste, want veel van die vergelijkingssites rekenen administratiekosten.
Daar vul je dan onder multiple destinations de vluchten in die je wilt maken en de data waarop je de vluchten wilt maken. Je zet dan bijv de datum van je tweede overstap op drie dagen later.
Bij de meeste maatschappijen is zo'n stop over gratis, sommigen rekenen een paar tientjes extra.
Boeken via de luchtvaartmaatschappij zelf is trouwens in de meeste gevallen het goedkoopste, want veel van die vergelijkingssites rekenen administratiekosten.
donderdag 17 januari 2013 om 16:25
donderdag 17 januari 2013 om 16:26
donderdag 17 januari 2013 om 19:21
ik vroeg het me ook af. lijkt me wel leuk om een reis naar Zuid-Amerika met een citytrip naar New York of Miami ofzo te beginnen, als je er toch moet overstappen (3h) waarom dan niet langer (3dg). Ik gebruik die multi-destination optie vrij vaak bij het zoeken naar tickets, maar had me nooit bedacht dat ik die zou moeten toevoegen voor een langere stop-over.