ticket kopen met overstappen

17-01-2013 15:16 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje. Ik wil over een tijdje waarschijnlijk ergens naartoe waar je niet zo erg makkelijk komt met het vliegtuig, althans het was altijd heel erg duur. Normaliter boek ik een ticket naar een stad in een omringend land en ga verder met trein/binnenlandse vlucht, bussen enz.

Op een website voor vliegtickets heb ik voor de grap toch eens de stad ingevoerd waar ik heen wil, en blijkbaar kan het tegenwoordig relatief goedkoop. Echter wel met twee keer overstappen én hele lange overstaptijd (bijvoorbeeld bijna een hele dag).

Nu vroeg ik me af, kun je zo'n ticket ook boeken voor dezelfde prijs maar dan in zo'n overstap-stad 2-3 dagen blijven? En hoe boek je dat dan?
Is het misschien een idee om via world ticket center een offerte te laten maken voor je bestemming plus tussenstops?

Neem aan dat je bangkok niet intresant vindt?
quote:-teuntje- schreef op 17 januari 2013 @ 20:02:

Ik zou denk ik toch 2 losse retourtjes kopen, 1x naar een groter stad in de buurt (of iets verder weg) en een keer retourtje van de stad naar je eind bestemming.Er ís geen grote stad in de buurt. En op zich heb ik op de route die ik normaal neem niet erg veel te zoeken. Je moet je voorstellen, zelfs als ik nog wel een gedeelte zou vliegen (wat wel met een prijsvechter kan) dan kost het me nog minimaal 12 uur met verschillende bussen die ik niet van te voren kan boeken.
Nee world ticket centre is op deze bestemmingen erg duur. Via de stad die jij noemt Teuntje ben ik zomaar 300 euro meer kwijt dan mijn eerste plan.

(Haal je de stad even weg?)
Overigens ben ik gek op de genoemde stad, maar ik zie wel erg op tegen de reis van die stad naar daar waar ik heen moet. Het kost gewoon erg veel tijd en de reis is oncomfortabel. Plus dus duurder dan met die ene maatschappij die erop vliegt met de twee tussenstops.
Volgens mij gaat er vanaf de stad die ik noemde geen vlucht erheen, maar ik wil hem best weghalen als je daar happy van wordt.

Maar of je een langere tussenstop mag maken hangt van de voorwaarden van de maatschappij en je ticket af.
Ik geloof dat ik het even niet meer begrijp wat nu precies je vraag is
Teuntje ik doelde niet op wat jij zei, maar ik heb inderdaad liever dat je dat ook weghaalt.
quote:-teuntje- schreef op 17 januari 2013 @ 20:12:

Ik geloof dat ik het even niet meer begrijp wat nu precies je vraag is

De vraag was: hoe regel je dat je overstap een tussenstop wordt waar je langer kan verblijven. Dat weet ik intussen.

Daarna was de vraag: waar ga je heen dan kunnen we meezoeken.
ah okay,

dan laat ik het meezoeken even aan de rest over,

veel plezier voor straks daar!
Dankjewel!
Ik denk trouwens dat ik alle mogelijkheden al onderzocht heb dus dat meezoeken ook weinig zin heeft...
Ik weet niet welke prijs je nu gevonden heb.

Het is idd geen makkelijke bestemming.
712 euro staat de teller op.
En ik zei toch dat het niet makkelijk is.
Denk dat dat een hele nette prijs is (ik zeg boeken )
quote:-teuntje- schreef op 17 januari 2013 @ 20:29:

Denk dat dat een hele nette prijs is (ik zeg boeken )

Ja maar dan moet ik dus even nadenken over óf ik in de stad waar ik dan op reis langer wil blijven dan slechts de overstaptijd.

En ik geloof dat ik eerst even moet overleggen met mijn werkgever en de mensen die ik in betreffende land ga lastigvallen.
Hallo! Ben er weer! Mijn reisplannen worden iets concreter en nu heb ik weer een vraag:

Als je zelf twee losse tickets koopt, moet je dan op je overstapvliegveld zelf je bagage enzo ophalen en weer opnieuw inchecken? Hoe werkt dat?
Ja, je moet bij aankomst door de immigratie en dan je koffer ophalen.

Dan ga je naar de vertrekhal en moet je weer inchecken.

Hou er rekening met dat als je air asia vliegt de bagage 15 kg is. Wel kan je voor een klein bedrag bijkopen tot 20 of zelfs 25 kilo.
Waarom zeg je niet gewoon waar je naartoe gaat?
quote:Ritz schreef op 21 februari 2013 @ 17:31:

Waarom zeg je niet gewoon waar je naartoe gaat?

Omdat dat me veel te herkenbaar maakt.

Nee hoor, geen Air Asia.
Vraag me echt af waarom je zo geheimzinnig doet, maar vind het tegelijkertijd wel grappig! Heb het idee dat ik naar dezelfde bestemming zoek voor deze zomer. Ook zo'n 'rotstad' om naar te vliegen. Kun je de eerste letter geven van de stad?
dubbel
Ik doe geheimzinnig omdat ik per direct herkend zou worden als ik de bestemming zeg, zo in combinatie met andere dingen die ik op het forum schrijf.

De stad begint met een ***.
Ik kan trouwens ook nog een ticket boeken met een overstaptijd van 6,5 uur.
*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven