Ticket naar verkeerde bestemming?

07-08-2013 08:45 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zou dit vaker voorkomen of zijn mijn vriendin en ik gewoon twee suffe mutsen?

Vorig jaar ging ik een weekje op vakantie met een vriendin. We hadden iets leuks gezien op Las Palmas (Canarische eilanden). Zij zou verder de accommodatie en de vlucht regelen.

Op de dag voor vertrek had ik alles uitgeprint. Ik kreeg een vaag gevoel dat er iets niet klopte, maar had zoveel andere dingen aan mijn hoofd dat ik dat gevoel maar negeerde.

Pas bij het boarden viel ineens het kwartje. We gingen helemaal niet naar Las Palmas. Het vliegtuig ging naar Palma de Mallorca. Ook een eiland dat bij Spanje hoort, maar op een heel andere plek..

We hebben maar gelachen om onze eigen sufheid (ik had ook niks meer gecontroleerd wat ik normaal wel doe) en daar ter plekke een appartement geregeld. Was verder een prima vakantie. De aanbetaling voor het appartement op Las Palmas waren we kwijt, wel een ervaring rijker.
Ik denk dat het wel vaker voorkomt maar ik vind jullie wel twee suffe mutsen
Ehm. Dat is best heel erg dom.
Las Palmas en Palma lijken wel op elkaar natuurlijk. Behalve de luchthavencode dan (LPA en PMI). Ik kan je vertellen dat je niet de enige bent die deze fout gemaakt heeft.
Cum non tum age
Ja ik kan het me ook voorstellen, dat je een ticket naar New York denkt te kopen en dat je dan ineens in York Engeland zit. Het lijkt op elkaar natuurlijk
Toen ik reisleidster was op Kreta, dachten 2 vrouwen dat ze naar Bali in Indonesie gingen, maar ze zaten in het plaatsje Bali op Kreta........ Zou je toch bij de prijs al moeten opvallen dat dat niet kan?
quote:noa schreef op 07 augustus 2013 @ 08:48:

Las Palmas en Palma lijken wel op elkaar natuurlijk. Behalve de luchthavencode dan (LPA en PMI). Ik kan je vertellen dat je niet de enige bent die deze fout gemaakt heeft.

Dus ze waren niet de enige twee suffe mutsen?

Doet me erg denken aan de vakantieman uitzendingen van jaaaarren geleden. Wijs eens aan op de kaart waar je nu bent....
quote:vivagirl schreef op 07 augustus 2013 @ 08:49:

Toen ik reisleidster was op Kreta, dachten 2 vrouwen dat ze naar Bali in Indonesie gingen, maar ze zaten in het plaatsje Bali op Kreta........ Zou je toch bij de prijs al moeten opvallen dat dat niet kan?Het (reistijd/prijs)verschil tussen Bali Kreta en Bali Indonesië is natuurlijk wel even groter dan het verschil tussen Palma de Mallorca en Las Palmas..
quote:soley79 schreef op 07 augustus 2013 @ 08:51:

[...]

Doet me erg denken aan de vakantieman uitzendingen van jaaaarren geleden. Wijs eens aan op de kaart waar je nu bent....Nou inderdaad dat was af en toe zo dom dat kon soms gewoon niet echt zijn..
quote:ellemiekje schreef op 07 augustus 2013 @ 08:52:

[...]

Het (reistijd/prijs)verschil tussen Bali Kreta en Bali Indonesië is natuurlijk wel even groter dan het verschil tussen Palma de Mallorca en Las Palmas..

Inderdaad! Maar ze dachten dat ze een leuke aanbieding hadden gevonden.

Ook gasten gehad die tijden de tussenlanding al zijn uitgestapt..... Was een combinatie vlucht van Bodrum en Dalaman, gasten hadden Dalaman geboekt, en zijn al in Bodrum uitgestapt......

Ik heb voor mezelf wel eens verkeerde datum geboekt, en pas gezien toen ik op het vliegveld stond. Gelukkig vloog ik met BA, die doen nog aan customer service en ik mocht gewoon met de eerst volgende vlucht mee, zonder kosten.

Ook eens verkeerde bestemming geboekt, doordat Ryanair website automatisch mijn vorige zoek keuze had laten staan. En terwijl ik wel mijn nieuwe bestemming had in getypt, heb ik er toen niet op geklikt om het te selecteren. Pas na het boeken zag ik dat het fout was. Gelukkig was het een goedkoop ticket.

Ik vlieg veel, en boek ook veel via internet, dan word je er soms wat laks in....
quote:soley79 schreef op 07 augustus 2013 @ 08:51:

[...]

Doet me erg denken aan de vakantieman uitzendingen van jaaaarren geleden. Wijs eens aan op de kaart waar je nu bent....

Door de Vakantieman ben ik dus altijd precies op de hoogte waar ik zit op de kaart en ook kan ik de plaats aanwijzen waar ik me precies bevind

Ze moesten het ook maar eens beginnen uit te zenden in Amerika en Engeland geloof ik. Als ik vraag op vakantie waar ze zitten (en dan bedoel ik de plaats) dan krijg ik standaard het hotel te horen. Als ik dan vraag waar dat ligt, dan zeggen ze: weet ik niet, de bus haalt en brengt ons. Ik als controlefreak zou dit absoluut niet kunnen!
Veel mensen weten ook echt niet wat ze geboekt hebben, of bij wie.

Sta ik daar op het vliegveld, met het bordje van de tour operator voor wie ik werk, komt er een gezin naar mij toe "Welkom, welk hotel heeft u geboekt?"

"Ehhhh, iets met beach in de naam" (tja, dat zijn zo ongeveer alle hotels).

"In welke plaats?" Weten ze ook niet.

"Wat is uw naam?" Zelfs op die vraag konden sommige mensen geen antwoord geven. Uiteindelijk bleken ze niet eens bij ons geboekt te hebben, maar bij een andere tour operator.......

Maar goed, ik ben zelf eens uitgenodigd om met een grote groep iemands verjaardag op een zonnig eiland te vieren. Alles werd betaald, geboekt en geregeld door iemand anders, we wisten niet eens waar we heen gingen, daar kwamen op het vliegveld pas achter. Op de bestemming stond een bus voor ons klaar, gelijk naar het hotel. Ook de excursies waren allemaal al geregeld. En toen moesten we ineens met de taxi terug naar ons hotel........ geen idee waar we op het eiland zaten of hoe het hotel heette.....
Haha ja wel suf. Maar blijkbaar gebeurt het meer.

Ik weet altijd exact alles en check standaard de vliegveld code, hoe ik naar accomodatie kom en heb altijd alle namen, adressen en telefoonnummers bij me.

Zal deels ook zijn omdat ik voor mijn baas ook veel boekte en hem alles op papier meegaaf. Hij wist alleen hoe laat zijn vlucht vertrok op schiphol. En wie hem kwam halen. De rest kon hij op zijn schema zien.
Dit zou mij ook nooit kunnen overkomen. Ik ben altijd veel te druk met de voorpret van dingen uitzoeken, wat waar en wanneer te bezichtigen, enz. Ook veel te veel een controlfreak...

Barcelona is ook zo'n dubbele bestemming. 5e grote stad van Venezuela. Wel eens verhalen gehoord van mensen die onderweg waren naar Venezuela in plaats van Spanje en het-al-zo-lang-vonden-duren-voordat-ze-er-waren....
Zo hoor ik ook nog steeds over mensen die in plaats van naar Dusseldorf Airport naar Weeze Airport gaan en daar op hun vlucht wachten.

Dat komt door Ryanair (en door nonchalante vakantiegangers), die noemt dat kleine vliegveld consequent Dusseldorf Weeze, terwijl het zo'n 80km van de stad af ligt
Je kan ook nog buiten je schuld om op de verkeerde bestemming arriveren:

http://www.puuropreis.nl/ ... aar-dhaka-niet-naar-dakar

nee dan de beruchte Sydney in Canada. Schijnen ook nog wel eens verdwaalde 'backpackers' te arriveren
quote:altijdonderweg schreef op 07 augustus 2013 @ 09:24:

Zo hoor ik ook nog steeds over mensen die in plaats van naar Dusseldorf Airport naar Weeze Airport gaan en daar op hun vlucht wachten.

Dat komt door Ryanair (en door nonchalante vakantiegangers), die noemt dat kleine vliegveld consequent Dusseldorf Weeze, terwijl het zo'n 80km van de stad af ligt

Dat heb ik ooit bijna gehad (gelukkig vertelde een vriendin me een dag van tevoren dat ik dat andere vliegveld moest hebben). Sindsdien check ik alles heel grondig dus ik denk niet dat het me snel weer overkomt. Sommige verhalen in dit topic zijn wel heel dom maar in dit geval zorgt Ryanair zelf voor verwarring.

Bij een reisbureau luisterde ik trouwens ooit een gesprek af tussen een medewerker en een vrouw die naar Londen wilde vliegen. Medewerker vroeg of ze een voorkeur had voor Stansted, Heathrow, Gatwick of Luton. Werd de klant boos: ze wilde gewoon naar Londen, was de medewerker zo stom?
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Best wel mutserig!

Dacht eigenlijk dat dat niet serieus gebeurde maar wel dus. Ook ooit eens een verhaal gelezen van mensen die dachten een bestemming in Portugal te hebben geboekt maar in werkelijkheid naar een Zuid-Amerikaans land vlogen. En maar afvragen waarom die vlucht zo verrekte lang duurde...
DIt gebeurd echt.en best nog vaak. vooral las er via internet wordt geboekt. Heb zelf heel lang op een reisbureau gewerkt zowel aan de balie als telefonisch waar ook de vragen over internet boekingen binnenkwamen. Werkelijk waar.......

INderdaad ook veel die het eiland bij Venezuela boeken Isla Margaritha en zich dan verwonderen dat het lang duurt en als ze er dan achter zijn ook nog roepen..OOOO maar dan moet ik de buurvrouw/vriendin/familie bellen dat wij zover weg zijn dan kunnen we opscheppen..echt hoe dom
Puck
Wel het verhaal gehoord van een reisleider die op een van zijn reizen met 2 gasten opgescheept zat die dachten 2 weken aan het strand te liggen. Nee dus het was 2 weken rondreis in Mexico, inclusief veel trekkings Dus dat was de eerste dag nog snel met die mensen wat winkels af om de belangrijkste dingen nog even te kopen, en toen een reis met 2 chagrijnige gasten. Leuk zulke mensen in je groep
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:altijdonderweg schreef op 07 augustus 2013 @ 09:24:

Eh, ik dacht juist andersom. Want Dusseldorf Weeze is juist heel duidelijk. Maar als je dan denkt "oh ik moet in dusseldorf zijn", dan komt het niet goed

Ik wist niet eens dat er twee waren, maar mijn moeder wel. Anders zou dit echt eentje zijn waar ik was ingestonken denk ik.
Wat ik dan weer niet snap: als je via internet boekt zie je toch wanneer je aankomt? En bij een reisbureau zeggen ze dat meestal ook wel. Als je vliegreis 12 uur blijkt te duren in plaats van 3 dan krab je je toch even achter te oren voordat je het vliegtuig instapt?
De maatschappij maakt jou echt niet gek, dat doe je zelf veel beter (bootje_op_de_golven)
Ik denk dat een verkeerde reisbestemming me niet snel zal gebeuren. Maar vorig jaar gingen we naar Italië met het vliegtuig, daar een auto gehuurd om naar ons appartement te rijden. Toen was ik vergeten om een routeplanner oid uit te printen. Ook de exacte plaatsnaam wist ik niet zeker. Uiteindelijk in 1 keer goed gereden omdat ik ook altijd vanalles uitzoek van te voren. Dus ik wist nog wel ongeveer waar het was op de kaart enzo.
Wij stonden in Miami wel bij het verkeerde hotel. Naam leek er erg op, was alleen iets luxer dan wij hadden en maar zoeken naar onze reservering..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven