Tips citytrip Barcelona

14-07-2013 16:38 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eind augustus ga ik een citytrip maken naar Barcelona en ik ben op zoek naar leuke adresjes . Alle tips over restaurantjes, stranden, barretjes en parken zijn welkom!
In de 100% Barcelona gids staan leuke tips.

In de carrer de la princessa zit een leuke zaak.

Verder de ramblas vermijden dat is niet leuk.

Parc Guel is geweldig!
Park Guëll, de Sagrada Familia en als je het mee kunt pakken de fonteinen 'show'. Verder natuurlijk de Ramblas over lopen (wel heel goed op je spullen letten)

Als je alles wilt zien kun je gebruik maken van de toeristenbussen die rond rijden in Barcelona. Ze hebben verschillende lijnen. Een dagkaart kopen en dan kun je zo uitstappen en weer opstappen bij de plekken die jij graag wilt zien!

Veel plezier!
Casa Mila, Casa Batlo, Palau Guell, Parc Guell, Sagrada Familia --> allemaal de moeite waard!

En neem de metro kaart, dat is per saldo goedkoper dan de hopon/hopoff-bus.
ga naar playa reial. Als je vanaf de ramblas het plein op komt lopen zit er links achterin de hoek een restaurant waar elke avond een mega rij staat. Zodra het restaurant open gaat is de rij weg. Echt een aanrader want het eten is echt onwijs lekker.
Ja, haal dat boekje 100% Barcelona. Precies het antwoord op wat je zoekt.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Bedankt voor de tips! Heb op internet een preview van het boekje gevonden en het ziet er erg leuk uit.
Het W-Hotel...
Die bar/restaurant die ik bedoelde heet Restaurante princesa 23 en wij zaten daar in de straat in Hotel Ciutat de Barcelona.

Prima kamers en heerlijk ontbijt.

Die bar staat ook in het 100% boekje. Heel gezellig,lekker eten(texmex geloof ik) en heerlijke Mojito's
Hi! Neem eens een kijkje op www.bcnbeyond.com ! Een city guide blog met alle beste plekjes van de stad. Restaurant reviews, hotels, musea, parken, etc. En regelmatig aangevuld met nieuwe tentjes Heel veel plezier daar!
Oh en ik vergat nog: http://www.spottedbylocals.com/barcelona/

De website is gratis. Allemaal tips van de Barcelonezen (of hoe heten die) over leuke barretjes en restaurantjes enzo.

Er is ook een app, dan betaal je er wel een paar euro voor.
Idd, die app is geweldig! Zo veel beter en authentieker dan de boekjes!
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Oh ja en voor als je het leuk vindt, deze roman die zich afspeelt in en om het Barcelona van de 14e eeuw, vond ik heel mooi en leuk.

De kathedraal van de zee - Ildefonso Falcones

Naast apps en sites zou ik toch ook een gidsje kopen, of lenen bij de bieb, daar zitten vaak handige plattegrondjes in. En in geval van 100% gidsjes, ook leuke wandelroutes die je helemaal of deels kunt volgen, langs al die leuke cafeetjes, tapas barretjes, musea etc.

En/of download van tevoren een 'offline map' in je smartphone, die je ook zonder wifi/3G kunt gebruiken. En vaak bestaan er allerlei gratis apps over een stad, veel heel slecht of suf, sommige hartstikke handig (en bijvoorbeeld ook offline te raadplegen).

Voor zover ik hoor wordt er wel aardig wat gezakkenrold in Barcelona dus wel voorzichtig met je waardevolle spullen. Vooral op de Ramblas en in de metro maar ook elders. (Ben er zelf nog niet geweest maar heel veel kennissen en vrienden wel.)

Veel plezier!
Ik kom al sinds 2003 elk jaar in Barcelona! Echt mijn lievelingsstad! Zo heerlijk, je hebt er alles; heerlijk eten, goed winkelen (Zara is zoo cheap daar!), veel bezienswaardigheden en prachtige architectuur, strand en 's avonds goed stappen...

Misschien nog niet helemaal af, maar in mijn eigen online reisgids heb iig een hele lijst met bezienswaardigheden:

100% Barcelona is ook altijd goed!

Als je ergens in een hostel terecht komt waar ze de gratis Citytour aanbieden (een student o.i.d. leidt je rond met een groepje, geeft veel tips en inzichten en jij geeft uiteindelijk wat fooi...of niet): DOEN!!! Zijn de beste tours die er zijn en je kan het zo duur (fooi) maken als je wilt.

Veel plezier!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-08-2013 18:19
Reden: link naar blog verwijderd.
% gewijzigd
Trouwens, een fiets huren voor een dag (rond de 11-15 euro) is ook erg goed te doen!! Je kan natuurlijk de halve dag op de snikhete metro staan wachten, met fietsen zie je onderweg ook nog wat. Alleen fietsen naar Parc Guell zou ik even overslaan (tenzij je met 33 graden een berg opfietsen een heerlijk idee vindt natuurlijk... Mijn vriend, de racefietser, stelde dat vorig jaar voor. Mij niet gezien!)
Leuke tentjes (ik ben er alleen al 2 jaar weg, dus kan verouderd zijn):

- de skybar van het W-hotel is geweldig om een drankje te doen! Niet goedkoop maar wel heel leuk (zelfde prijzen als de clubs dus valt nog mee)

- Princessa 23 inderdaad! Lekkere cocktails en niet duur!

- Mijn geheime plek: Shhh No Se Lo Digas a Nadie, in Gracia. Hier is elke zondag flamenco muziek, echt heel leuk maar je moet wel reserveren voor die dag (en vraag dan een tafel met stoelen, je hebt ook tafeltjes met kussens op de grond). Het eten is heerlijk en kost geen drol! Ze spreken wel weinig Engels.

- Om lekker te lunchen: Bilbao-Berria ,op het plein bij de kathedraal. De lekkerste en de goedkoopste "pinchos" in de stad. Je betaalde 2 jaar geleden nog 1,65 per pincho (+/- 5 a 6 pinchos is genoeg voor lunch, ongeveer 10 voor avondeten), misschien is het iets meer geworden. Je pakt gewoon zelf de pinchos aan de bar en bewaard de prikkertjes, die ze dan tellen bij het afrekenen.

Sowieso niet bij de Ramblas gaan eten, ga lekker Gracia in om je echt in Spanje te voelen!
De metro is goedkoper, maar de Barcelona Bus was leuker en makkelijker. Stopt bij alle bezienswaardigheden en onderweg zie je nog eens wat. Je kreeg ook een soort boekje met kortingsbonnen, maar die hebben we niet veel gebruikt.

Verder raad ik je aan Barcelona wijk voor wijk te verkennen. Sla vooral Gracia niet over. En pas idd op voor zakkenrollers.
Parc Guell en Tibidabo (+ omgeving) zijn erg leuk. Verder heb ik een paar keer ontzettend lekker gegeten bij Mussol: een grill restaurant aan Diagonal (ik geloof dat ie ook aan Passeig de Gracia zit). En zeer betaalbaar ook. Meer info kun je vinden op: http://www.mussolrestaurant.cat/

Verder vond ik de wijk Gracia erg leuk. Hier kom je door de Passeig de Gracia helemaal uit te lopen. Erg leuk wijkje met gezellige boetiekjes en restaurantjes.
Gracia is idd echt een leuke wijk. Zeker niet overslaan!
En als je de warme drukke stad even een dagje wil verlaten: pak de trein naar Sitges. Half uurtje langs de kust met de trein en je komt in een mooi plaatsje met leuke strandjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven