Tips Disney en Parijs zelf

24-07-2012 19:58 32 berichten
Wij gaan over een paar dagen een weekje naar Frankrijk. Een verblijfplek hebben we al (een camping on de buurt van Parijs) en we gaan 2 of 3 dagen naar Disneyland en natuurlijk willen we Parijs zelf ook zien.

Wat zijn de tips voor Disneyland? Over de fastpass heb ik al wel gelezen. Verder leuke shows? Atracties? Alle tips zijn welkom.

Ook willen we Parijs gaan zien. Alleen is Parijs groot en zie ik door de bomen het bos niet meer in de boekjes die over Parijs gaan. Wat zijn aanraders om te gaan zien? Waar kan je tegen een redelijke prijs wat gaan eten? Welke winkeltjes/straten met normale prijzen zijn leuk om te bezoeken?

We zijn met 4 volwassenen en 1 jochie van 4. Veel zullen we samen gaan doen maar als wij echt graag ergens heen willen kunnen vriend en ik daar ook best gewoon samen heen.
Alle reacties Link kopieren
En dan gaat het jochie van vier lekker met z'n fles en rozijntjes op het terras?
Als je nog nooit in Parijs geweest bent dan zou ik gaan voor een metrokaartje voor een dag (te koop bij elk metrostation) en dan langs de hotspots gaan. Eifeltoren, Arc de Triomphe, Louvre (buiten rondlopen, binnen kost je een dag), Champs Elysees enz

En EuroDisney, dat is goed te doen. Alle ateacties liggen vrij kort bij elkaar. Gewoon kiezen wat jullie leuk lijkt. En SpaceMountain natuurlijk niet overslaan! Bij EuroDisney hebben ze trouwens een speciale regeling voor mensen met kleine kindjes. Een ouder in de rij, als die uit de atractie komt mag de andere ouder (die wacht aan de uitgang) vanuit de tegengestelde richting erin en kan ouder 1 bij het kind blijven! Ideaal!!
quote:liesse schreef op 24 juli 2012 @ 20:01:

En dan gaat het jochie van vier lekker met z'n fles en rozijntjes op het terras? Hoe bedoel je dat?
@biekoe bedankt voor je tips. Eifeltoren willen we inderdaad sowieso zien. Da andere hotspots die je noemt zal ik ook vast opzoeken op internet.

hmm spacemountain, ook die even opzoeken ik ben niet erg bekend met Disneyland. Volgens mij zijn het ook kaartjes voor beide parken, ook voor die studio's. Die is me nog onbekender

Ohja de baby nogwat noemen ze dat toch? Scheelt dat vriend geen grote held is dus af en toe wachten met of zonder kind zal wel goed lopen.
Grapje. Nav je laatste zin las ik dat als jij en je vriend ergens graag samen heen willen dat dat ook kan. Ik dacht 'Huh? En kindje dan?' maar ik snap je bedoeling wel hoor. Veel plezier iig!
We gaan met 2 stellen, wij en schoonzus en partner. Het is hun kindje dus vandaar dat we als we echt nog iets anders willen zien en zij niet, wij ook gewoon met z'n tweeën kunnen gaan. Het is niet dat we constant met z'n vijven hoeven te zijn.

Andersom kan het kindje ook prima eens bij ons blijven als zij ergens naartoe willen.
Na één dag hadden wij Disneyland wel gezien.

Ik zou er niet meer dan twee dagen voor uit trekken, één park per dag. Zou er echt geen drie dagen willen rondhangen.

Verder hebben wij die fast-pass niet gedaan.

Ga je kamperen toevallig? Dan weet ik wel een goeie camping voor je. Laat maar weten dan.

Enne, de show bij de sluiting van het park om 11 uur 's avonds is echt wel heel mooi! Parade met lichtjes is ook heerlijk kitscherig, is net voor die show.
668, the neighbour of the Beast
Oh, je hebt al een camping.

Zonde. Op eeeh, camping International des Jablines sta je voor 28 euro per nacht.

Dat is wel wat, maar het is echt een héle mooie camping. En ze hebben 's ochtends een bus naar Disneyland, 1,95 per persoon en op de heenweg hoefden we niet eens te betalen.

Gaat om half 10 ofzo, en 's avonds om iets voor 12 weer terug.

Door de weeks zijn er veel meer bussen.

Ideaaaaal!

En supercamping dus, heel gaaf voor kinderen ook.
De camping is via vakantieveiling geboekt, vandaar dat we een camping hebben. Verder kan je via die camping kaartjes kopen voor 3 dagen en de prijs voor 2 dagen. Vandaar dat we 2 of 3 dagen gaan (kaartjes zijn een jaar geldig dus misschien bewaren we 1 dag voor een andere keer )

Die show aan het eind van de dag lijkt me inderdaad erg mooi! Dat is een goeie.
Oh.

En als je het geld hebt....

Ga niet een hamburger met patat zitten eten want dat kost je zo 13 euro.

Bij Pirates of the Caribbean heb je The Blue Lagoon, een superleuk restaurant. Daar eet je drie gangen voor 35 of 40 euro, afhankelijk van welk menu je kiest.

Zit je op een soort terras aan het water, waar de bootjes van de Pirates-attractie langs varen.

Wij waren geloof ik 95 euro kwijt met zijn tweeen om er te eten, maar dan heb je dus gewoon echt goed gegeten.

En dat vind ik het geld meer waard dan dat je 13,95 voor een cheeseburger met patat betaalt...

Wij hebben voor 's middags broodjes meegenomen en 's avonds dus daar gegeten.

Oh, en als je daar wilt eten; wel even reserveren, kan gewoon aan het restaurant zelf. 's Avonds zitten ze bomvol namelijk, maar als je gewoon vroeger op de dag gaat reserveren lukt dat prima.
Hoi hoi,

Voor Parijs misschien een rare en beetje lugubere plek. Maar bij de IJffeltoren in de buurt zit één van de bekendste begraafplaatsen van de wereld. Daar liggen veel bekende mensen begraven. Ooit gezien op tv bij RTL travel (Criss Zegers).

Voor Disneyland raad ik aan om een keer bij (dacht dat t zo hete) Annets Diner te eten, een hele leuke ervaring ook met kind erbij. Mij te herinneren vooraan bij t park. Oh en ga als laatst de attractie van "its à small world" in. In een bootje met poppetjes. Anders loop je de hele dag met dat nummer in je hoofd.

Veel plezier
quote:Nathalie28 schreef op 24 juli 2012 @ 22:27:

Hoi hoi,

Voor Parijs misschien een rare en beetje lugubere plek. Maar bij de IJffeltoren in de buurt zit één van de bekendste begraafplaatsen van de wereld. Daar liggen veel bekende mensen begraven. Ooit gezien op tv bij RTL travel (Criss Zegers).

Voor Disneyland raad ik aan om een keer bij (dacht dat t zo hete) Annets Diner te eten, een hele leuke ervaring ook met kind erbij. Mij te herinneren vooraan bij t park. Oh en ga als laatst de attractie van "its à small world" in. In een bootje met poppetjes. Anders loop je de hele dag met dat nummer in je hoofd.

Veel plezier

Pere Lachaise.

En niet Annet's Diner, The Blue Lagoon!!

Da's gewoon sjiek eten, zeg maar

Netjes drie gangen menu, mooi opgemaakt enzo.
Met een kind in Parijs vind ik de Batobus erg leuk; een rondvaartboot die over de Seine vaart en bij veel belangrijke bezienswaardigheden stopt. Je koopt een dagkaart en kiest dan waar je allemaal precies op- en afstapt (zoals zo'n toeristenbus). De route staat aangegeven met plaatjes, zodat je ook kan uitleggen waar je naartoe gaat.
Wat een leuke tips komen hier al voorbij, dank jullie wel! Ik ga ze zeker opschrijven

Ik ga zeker overleggen over het eten in Disneyland. Goed om te weten dat de wat uitgebreidere etentjes naar verhouding beter/meer waard zijn dan gewoon een burger.

Die begraafplaats klinkt ook interessant en net even wat anders dan anders. Misschien eens kijken of ik ergens kan vinden welke bekenden daar liggen.

Die rondvaartboot klinkt ook leuk!
quote:witch87 schreef op 24 juli 2012 @ 23:30:

Wat een leuke tips komen hier al voorbij, dank jullie wel! Ik ga ze zeker opschrijven

Ik ga zeker overleggen over het eten in Disneyland. Goed om te weten dat de wat uitgebreidere etentjes naar verhouding beter/meer waard zijn dan gewoon een burger.

Die begraafplaats klinkt ook interessant en net even wat anders dan anders. Misschien eens kijken of ik ergens kan vinden welke bekenden daar liggen.

Die rondvaartboot klinkt ook leuk!

Weet je, je betaalt wat meer. 35 of 40 euro voor een driegangen-menu.

Dus reken inclusief drank op 50 euro de man.

Maar dan heb je wel goed eten. Ik zal niet zeggen dat het sterrenrestaurant-kwaliteit hebt, maar qua prijs/kwaliteitverhouding is het gewoon goed.

Tel daar bij op dat je op een heerlijk exotisch "terras" zit aan het water met de bootjes van de attractie die langs komen.

Bediening is wel supersnel trouwens. Wij stonden in een goeie anderhalf uur buiten. Je krijgt je gerechten kort achter elkaar, maar da's ook ergens wel wat je wilt als je één dag in zo'n park hebt.

Ik vind het echt even een rustpuntje in een hectische Disneylanddag.

Als je dan nog 14 euro betaalt voor patat met een slappe burger en een halve liter kartonnen beker cola die je tussen de krijsende gezinnen op kan gaan eten, ranzige tafels en patat overal en hopen dat je plek aan tafel kunt vinden als je je eten afgehaald hebt enzo

Laat mij dan maar iets meer dan het dubbele betalen voor een net driegangen menu in een rustig, sfeervol restaurant.

Tip;

Als je eerst in de attractie Pirates of the Carribean gaat kun je het restaurant al zien.

Als je er dan uit komt is het restaurant rechts, naast het winkeltje.

Niet heel opzichtig dus, dus handig dat je weet waar het is.
Dankjewel voor je tips en uitleg waar het resttaurant zit Marels. Ik vind het zelf heel goed klinken dus. Ik zou er wel voor kiezen. Ik weet alleen ook dat het andere stel ook weer niet heel veel te besteden heeft (weet het verder niet precies) dus vandaar dat ik het zeker ga tippen maar niet zo zelf kan beslissen.
Ik zou ook zeker aanraden om de dag af te sluiten met de parade en de lichtshow (vuurwerk in de zomer?)

Zorg wel dat je niet pas op het allerlaatst naar de paraderoute gaat, maar dat je een beetje op tijd bent zodat je ook daadwerkelijk de figuren kan zien.

Op sommige momenten kun je ook op de foto met disneyfiguren, echter zoals ik me herinner waren de wachtrijen daarvoor altijd erg lang.

Voor het jochie: zorg dat je ook nadenkt over vermaak voor tijdens het wachten. Het is hoogseizoen en het zal best eens voorkomen dat je voor een bepaalde attractie een uurtje moet wachten. Zoals veel kleine kinderen in een restaurant een kleurplaat krijgen, is er misschien ook wel iets te bedenken waarmee je hem in de wachtrijen bezig kan houden?

Voor Parijs zelf: De metro is de ideale manier om rond te reizen en veel te zien. Als je niet veel geld te besteden hebt zijn er voor tussen de middag ook overal bakkertjes te vinden waar je een stokbroodje met ham kan kopen om dat vervolgens lekker op het grasveld onder de eifeltoren op te eten. Verder heb ik in andere steden goede ervaringen met de hop-on-hop-off-bussen. Die hebben ze vast in Parijs ook wel (en is volgens mij ook wel leuk voor zo'n jochie)

Verder vond ik het tekenaarsplein in de buurt van Montmatre erg gezellig.

Als laatste remark: Let wel een beetje op je portemonnee (zeker in het hoogseizoen), maar niet teveel oogcontact met bedelaars en wees bedacht op "trucjes".

Ik weet niet wat het trucje van het seizoen is, maar een paar jaar geleden was het dat je bij je pols gepakt werd en er vliegensvlug een touwtje omheen werd geslagen om "een armbandje te vlechten" wat je dan vervolgens voor 3 euro moest kopen.
Ja die afsluiter lijkt me erg mooi. Denk dat we een 2 of 3e dag als we gaan gewoon wat later naar het park gaan zodat het kind in het gezelschap het ook kan volhouden. Wil die afsluiter wel heel graag zien, sowieso als het donkerder is met lichtjes en alles daar. Goede tip om op tijd bij de route te gaan staan.

Op de foto met de figuren lijkt me ook leuk, vooral ook voor de kleine en gewoon een leuk aandenken. Die figuren lopen gewoon door het park toch? Had geen idee dat daar ook wachtrijen voor kunnen zijn maar aan de andere kant zullen inderdaad veel mensen met ze op de foto willen.

Ik zal eens overleggen wat de anderen leuk vinden, zo'n bus, de metro of met zo'n boot rond. Wel leuk dat er zulke verschillende opties zijn.

En goede tip over de trucjes. Ga ik zeker op letten!

Misschien weet iemand dit, is Parijs op zondag ook een beetje leuk? Probeer ene beetje te kijken welke dagen handig zijn om wat te doen. Nu weet ik dat Parijs een wereldstad is en er ook genoeg te zien is, maar zijn er dan ook winkels, bakkers etc. open?
Zondag is net een gewone dag daar

Ik weet niet of je van wandelen houdt, maar ik vind het altijd heerlijk om te wandelen als ik in Parijs ben. Een van de routes die ik graag wandel is vanaf de Eiffeltoren wandelen naar het Pantheon, naar de Bastille, via de Seine langs de Notre Dame en het Louvre. En van daaruit naar de Champs 'Elysees.

Park Luxembourg vind ik ook lekker om te zitten, wat te lezen enz.

Eurodisney is leuk vor een dag. Je kunt in een dag alles wel zien.
Klinkt als een aantrekkelijke route om te wandelen isa! En zo te horen kom je dan heel wat dingen tegen om te bekijken. Heb je enig idee hoe lang zo'n wandeltocht is?

Ja ik hoor meer mensen erover dat Disney in 1 dag goed te doen is. Alleen omdat we een kleine mee hebben en die is gek van Disney en omdat we ook de avond mee willen maken is 2 dagen toch wel handig. En via de camping waar we zitten kunnen we kaartjes kopen voor 3 dagen voor de prijs van 2 dagen. Als we die 3e dag nu niet gebruiken dan kan het nog een andere keer want het is een jaar geldig.
Lang, zo'n 15km, maar je snuift wel helemaal de Parijse luchten op .

Als toegift kun je vanaf de Champs Elysees richting de Sacre Coeur loopt, moet je zeker ook even langs de Moulin Rouge.

Wij vinden het heerlijk om te wandelen, maar met een kindje van 4 zou ik niet zo'n wandeing gaan doen. Duurt veel te lang.
In Disney studio's is de show Animagique heel erg leuk en Cinemagique echt heel saai. De show met de auto's en stunts is ook een aanrader.

In het gewone park zou ik niet in de rij gaan staan voor peter pan en Pinokkio. De rijen hiervoor zijn vaak heel erg lang terwijl het karretje eigenlijk veel te snel gaat om alles te kunnen zien
Disney in 1 dag? Dat is onmogelijk als je alles wil

Zien en overal in wilt. Zeker nu het over twee parken verdeeld is. Ik ben er al 13 x geweest en ga altijd 2 dagen buiten vakanties en buitens de werkenden dan hoef je bijna niet te wachten
Isa ik ga je route zeker even opschrijven. Als het goed is gaat er wel een buggy mee dus vind het wel een optie. Zeker omdat je zo veel kunt zien. Bedankt!

Framboos ook bedankt voor jouw tips. Ik ga de dingen die je noemt even opzoeken, ben wel benieuwd wat het precies is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven