Tips Gambia

07-09-2010 09:35 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen de eerste week van dec naar Gambia. Heb al een aantal oude topics over Gambia doorgelezen maar heb nog wat vragen.

- Waar kan ik het beste boeken (voordelige reis)?

- Is op basis van logies + ontbijt of halfpension? Mij lijkt het leuker daar ergens wat te eten.

- Is het strand mooi?

- voldoende excursies te doen voor een nette prijs?

Alvast bedankt!

Het lijkt me een super mooi land.
vivagirl, wat is een wentelteefje (en dan niet de brood met ei,kaneel,melk variant) ? ;)

Edit: zelf nadenken is ook moeilijk, ik zet mn fiches in op een zonaanbidster. Am I right??
Ik ben ook geen wentelteefje dus heb dezelfde vraag als Vivagirl.

De trip an sich ( de 3 landen) spreekt mij wel aan.
Wat is er wel te doen?

Eh, In Gambia kunt je paardrijden, er zijn leuke markten en het is vooral veel relaxen. Voor een paar dagen is dan fijn vind ik. Vanuit Gambia kun je naar het nationaal park dat grenst aan Senegal, schijnt heel mooi te zijn, ben ik zelf niet geweest.
Weet iemand nog een goedkope pakketreis? ik kom namelijk steeds rond 600 euro uit voor een week in januari...

niet heel erg duur, maar ook niet de 300 euro die hier staat..
quote:elninjoo schreef op 07 september 2010 @ 13:07:

[...]

Volgens mij is op de bonnefooi daar niet echt te doen. Losse vluchten kosten het viervoudige van 'n pakketreis met hotel (tenminste, ik was er in de sneeuwtijd afgelopen voorjaar even naar aan 't kijken geweest en kon geen normaal geprijsde vluchten vinden)Klopt. Bonnefooi gaat daar niet.
En verder vond ik er weinig aan. Ik ws er 2 weken, veel te lang, veel te weinig te doen daar.

Ook met trip naar Senegal.

Een keer, nooit weer.
In de tijd dat ik daar was (zo'n 15 jaar geleden) kon je diverse excursies doen. Jeepsafari, tripje naar Senegal, vismarktje, paardrijden naar lamin lodge, motorboot huren en door de mangrove scheuren (we mochten om beurten zelf varen van de britse schipper) waterskieen.
Kijk, er zijn natuurlijk veel boeiendere landen, maar als mensen goedkoop en niet te ver weg willen, is Gambia helemaal zo gek nog niet. Vind het strand leuker dan in Egypte of Tunesie. 't Is er allemaal wat groener, de bevolking is wat vriendelijker. Opdringerig zijn ze in al dat soort landen, maar het is er minder agressief.
Wij zijn 5 jaar geleden ofzo naar Gambia geweest en hebben een prima vakantie gehad.

Hebben lekker op het strand gelegen maar ook wat tripjes gedaan.

Had wat geregeld via de website van boyleigh,daar kan je ook zien wat er zoal te doen is.

Wat elninjoo zegt is waar de mensen zijn opdringerig en af en toe is het best irritant als je samen op het strand loopt maar ze zijn niet zo vervelend als in Egypte.

Je hebt er alleen geen groot wild maar wel veel apen en vogels.
Nee, voor mij toch maar niet.

Ik wil overweldigende natuur en dat heb je daar niet zo te lezen, paardrijden kan ik niet en op het strand liggen doe ik wel in Zuid Frankrijk.
Volgens mij kun je dan beter naar Kenia gaan, Zam.
Ja, dan wordt het 'm waarschijnlijk niet Zam, dan moet je echt naar het oosten van Afrika (of een heel ander continent), maar dat kost direct ook wat meer.
Ben afgelopen zomer nog naar Azië geweest, dus dat sla ik even over.

Kenia, volgens Damaris kun je daar alleen heen met een groepsreis. klopt dat? Lijkt me niet echt iets voor mij.

Weet iemand iets over Botswana of Namibië? Welk land zit jij eigenlijk momenteel, Kym??
Botswana en Namibie zijn bij uitstek geschikt voor mooie safari's, heb ik me laten vertellen (ben daar zelf mee bezig dit te plannen). Ik zit in West Afrika.
Nien, ben jij in Kenia geweest?
Nee, nog niet, maar lijkt me wel 'n keer leuk. Enerzijds als 'break' om de Nederlandse winter even te kunnen ontvluchten voor 'n dag of 10 maar anderzijds ook als volwaardige reis compleet met safari's en eventueel in combinatie Tanzania/Zanzibar.
Zoals ik al zei, Zam, Kenia is heel lastig op de bonnefooi, je hebt altijd gidsen nodig op safari.

Je kunt dan wel een privésafari boeken. Maar dat loopt nog erger in de papieren, safari's zijn heel duur.

En als je wilt rondreizen, niet aan te raden voor een vrouw alleen. Helemaal niet zelfs.

Eigenlijk is er behalve de safaris en de mooie stranden niets te doen als je er niemand kent.

Ik ga toch nog eind november, maar dan zonder man, met hem ga ik begin 2011.

Er is eind nov een bruiloft daar van een vriend waar ik heel graag heel wil.

Man zegt dat ik moet gaan, ik denk dat ik hem maar gelijk ga geven
Ik denk er nog efkes over na!
Wij willen ook naar Gambia om even een weekje zon op te nemen. In de voorjaarsvakantie en zo goedkoop mogelijk omdat we in de zomer dan weer een duurdere reis kunnen doen. Heeft iemand tips om zo goedkoop mogelijk naar Gambia te gaan?
Gewoon een all-in pakket nemen bij de bekende reisbureaus, Parapluutje.
Parapluutje, even zoeken bij Arke, Sudtours, dat soort sites. Wij gaan in feb. 10 dagen voor 500nogwat p.p. Mooi hotel gevonden aan het strand, loopafstand van Kololi. (vergeet niet de hotels te checken op zoover / vakantiereiswijzer!!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven