Tips Gent

27-11-2023 19:52 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgend weekend zijn wij twee nachten in Gent en ik ben aan het zoeken naar leuke restaurants, maar dat is nog niet zo makkelijk. De restaurants die ik wilde reserveren zaten vol en nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Het zal ook niet helpen dat de kerstmarkt daar volgende week vrijdag begint…

Iemand ideeën voor ons? Ook andere tips om te doen in Gent zijn welkom! We willen sowieso naar het Huis van Alijn, een boottocht (overdekt) en een bierproeverij doen. Stadswandeling als het weer redelijk is vinden we ook leuk, maar verder niet echt een idee. De kerstmarkt doen we vast wel een rondje over, maar daar komen we niet speciaal voor. O ja, en Gravensteen, toch nog meer plannen dan ik dacht ;-)

Tips voor leuke en goede restaurants worden zeer gewaardeerd :-)
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.klokhuys.com/ dit vind ik altijd leuk, betaalbaar, lekker
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie Gent zegt, zegt ook de Sint-Baafs-kathedraal met het Lam Gods.

Mijn favoriet Spaans restaurant is er helaas een tijd geleden mee opgehouden.

Als je naar 't Gravensteen gaat, ga nadien iets drinken aan de overkant van de brug in 't Galgenhuis.
.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed dat je het zegt, we wilden inderdaad ook naar het Lam Gods, ik boek meteen de tickets!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
27-11-2023 20:02
https://www.klokhuys.com/ dit vind ik altijd leuk, betaalbaar, lekker
Ik ga kijken, bedankt!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou die stadswandeling trouwens zeker doen ... Genoeg kleine straatjes en hoekjes te ontdekken in 't centrum van Gent.

Als je je echt verveeld op dag 2 kan je nog altijd kijken of het SMAK open is.

Of je trekt richting Begijnhof.
Of je gaat overdekt shoppen in winkelcentrum Gent-Zuid.

(In het centrum heb je de Veldenstraat en omgeving die qua shoppen de place-to-be is.)


Als je houdt van ribbetjes ... ik hoor soms goede zaken over de 2 Amadeus-restaurants.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Juultje schreef:
27-11-2023 20:15
Ik ga kijken, bedankt!
Gereserveerd!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Shoppen gaat ‘m niet worden, daar doe ik mijn man geen lol mee ;-) Het SMAK is ook een goed idee als het regent ofzo.

Een goed Italiaans restaurant is denk ik ook wel wat, maar degenen die ik vond zijn vol.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Juultje schreef:
27-11-2023 20:10
Goed dat je het zegt, we wilden inderdaad ook naar het Lam Gods, ik boek meteen de tickets!
Er is een hele leuke podcast over dat een deel van het kunstwerk is gestolen heel lang geleden. Leuk en grappig (en ook beetje leerzaam) als voorbereiding!

Edit
Hij heet: De Vlaamse kunstroof
petronella wijzigde dit bericht op 27-11-2023 20:30
Reden: Aanvulling
5.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Gravesteen is volgende week ook kerstmarkt en kun je vooraf online tickets voor kopen. Verwacht dus dat het daar druk zal zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij zijn vorig weekend geweest en ondanks de regen,hebben we ons prima vermaakt.
Als je er bent, toch even kijken of je het Galgenhuisje in kunt. Rondvaartbootje wilden we doen, maar achteraf heel blij dat we niet vooraf al hadden gereserveerd. We zouden volledig weggeregend zijn, ook al zijn sommige bootjes overdekt. Het mooie is wel weg met die grijze regen, dus al met al blij dat we toch in de kroeg terecht zijn gekomen, het Waterhuis aan de Bierkant, waar we mooi uit konden kijken op het water en droog zaten.

Omdat het zo vreselijk regende, hebben we geen stadswandeling gedaan en ook geen bezoek aan Gravensteen. Dat staat voor de volgende keer op de lijst. We hebben ons vooral vermaakt met winkelen, uitgebreid lunchen, een bierproeverij, chocolade proeven en lang en uitgebreid dineren.

Wij hebben 2 avonden echt heerlijk gegeten, man had e.e.a. gevonden via Tripadvisor.

Tapasbar La Malcontenta en Barcast. Echt, beide avonden om je vingers bij af te likken, ongelooflijk lekker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het Waterhuis aan de Bierkant staat ook op ons lijstje, goed te lezen dat die jullie bevallen is. De boot boeken we denk ik niet vooraf, eerst maar eens zien hoe de overdekte boten eruit zien.

Ik onthoud je tips voor restaurants nog even, als ik geen Italiaans restaurant kan vinden, wordt een van die 2 het misschien.

Gravesteen kijk ik ook naar of we vooraf tickets moeten boeken.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Gent is leuk! Je hebt al veel tips gekregen zag ik. En 't Vosken was zeker vol? ;-)
Mochten jullie van markten houden: de kunst/ambachtenmarkt op de Groentenmarkt vind ik altijd leuk om even langs te struinen. Er is trouwens ook een heuse wandelroute door de stad, die speciaal langs alle zondagse markten gaat. Online wel te vinden.
En als je tussendoor nog een gezellig cafeetje zoekt: Dulle griet en de Trollekelder. Waterhuis is ook altijd goed idd.
Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren Quote
‘t Vosken heb ik niet naar gekeken eigenlijk. Volgens mij ben ik daar vorig jaar geweest, toen was ik met mijn moeder in Gent.

We hebben deze stadswandeling gevonden, die gaan we denk ik doen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je indiaas lust mission masala
Een indiaas restaurant maar dan hip
Echt heel lekker eten vooral de watermeloen salade, cocktails zijn ook lekker
pingie wijzigde dit bericht op 28-11-2023 17:06
Reden: Type fout
0.98% gewijzigd
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Alle reacties Link kopieren Quote
Chantilly21_2 schreef:
27-11-2023 21:31
Wij zijn vorig weekend geweest en ondanks de regen,hebben we ons prima vermaakt.
Als je er bent, toch even kijken of je het Galgenhuisje in kunt. Rondvaartbootje wilden we doen, maar achteraf heel blij dat we niet vooraf al hadden gereserveerd. We zouden volledig weggeregend zijn, ook al zijn sommige bootjes overdekt. Het mooie is wel weg met die grijze regen, dus al met al blij dat we toch in de kroeg terecht zijn gekomen, het Waterhuis aan de Bierkant, waar we mooi uit konden kijken op het water en droog zaten.

Omdat het zo vreselijk regende, hebben we geen stadswandeling gedaan en ook geen bezoek aan Gravensteen. Dat staat voor de volgende keer op de lijst. We hebben ons vooral vermaakt met winkelen, uitgebreid lunchen, een bierproeverij, chocolade proeven en lang en uitgebreid dineren.

Wij hebben 2 avonden echt heerlijk gegeten, man had e.e.a. gevonden via Tripadvisor.

Tapasbar La Malcontenta en Barcast. Echt, beide avonden om je vingers bij af te likken, ongelooflijk lekker.
Ik heb deze gereserveerd voor de zaterdagavond, dank voor de tip!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent er komend weekend of het weekend erop?
Binnenkort is er weer een 'kerstmarkt' in Gent, maar die start pas op 7 december.
Hier kun je ook leuke tips terug vinden: /www.instagram.com/hipsteadresjesgent/
Zeker ook in patershol een leuk restaurantje opzoeken: https://visit.gent.be/nl/zien-doen/pate ... t-van-gent

Mijn favoriete Italiaans restaurant in Gent: IL Foletto

Ook leuk om te doen: https://visit.gent.be/nl/zien-doen/ontd ... i-paradijs
Alle reacties Link kopieren Quote
Juultje schreef:
28-11-2023 18:05
Ik heb deze gereserveerd voor de zaterdagavond, dank voor de tip!
Graag gedaan! Hopelijk stelt het niet teleur ;-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Het weekend erop, dus als de kerstmarkt start.

Ik zoek ook nog een tip voor de lunch op vrijdag, gewoon een lekker broodje en geen warme maaltijd. Omdat het misschien best druk zal zijn vanwege de kerstmarkt, weten we graag vooraf waar we terecht kunnen. Iemand een idee?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersum, ik zal ergens ook nog een graffitistraat, lijkt me ook leuk om doorheen te lopen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Juultje schreef:
28-11-2023 19:59
Summersum, ik zal ergens ook nog een graffitistraat, lijkt me ook leuk om doorheen te lopen.
Ja, de graffitistraat is in de buurt van de vrijdagsmarkt, werregarestraat
Alle reacties Link kopieren Quote
Juultje schreef:
28-11-2023 19:58
Het weekend erop, dus als de kerstmarkt start.

Ik zoek ook nog een tip voor de lunch op vrijdag, gewoon een lekker broodje en geen warme maaltijd. Omdat het misschien best druk zal zijn vanwege de kerstmarkt, weten we graag vooraf waar we terecht kunnen. Iemand een idee?
Ok dan vermoed ik dat het redelijk druk zal zijn dat 1e weekend van de 'kerstmarkt'.
Zoek je een lunchzaakje in het centrum of buiten centrum?
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
28-11-2023 20:18
Ja, de graffitistraat is in de buurt van de vrijdagsmarkt, werregarestraat
Ons hotel zit daar ook vlakbij, dus daar gaan we zeker even heen.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
28-11-2023 20:21
Ok dan vermoed ik dat het redelijk druk zal zijn dat 1e weekend van de 'kerstmarkt'.
Zoek je een lunchzaakje in het centrum of buiten centrum?
In het centrum, we parkeren aan de rand van de stad en nemen dan de tram de stad in. We hebben dus in de stad verder niet echt vervoer.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb even meegelezen want wij willen in het voorjaar een weekend naar Gent.
Iemand een tip voor een hotel/B&b daar?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven